مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

چگونه تلویزیون خود را کالیبره کنیم؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۵/۴ دوشنبه
چگونه تلویزیون خود را کالیبره کنیم؟
چکیده این مقاله : کالیبره کردن عملی است که موجب می شود تصاویر را به صورت روشن تر تماشا کنید اگردوست داریدتلویزیونتان را کالیبره کنید موارد زیر را روی تلویزیون خود اعمال کنید.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 790 بازدید

آیا می دانستید که با کالیبره کردن تلویزیون، می توانید تصاویر را با کیفیت بالاتری از تلویزیون خود دریافت کنید. در یک معنی کلی می توان گفت که کالیبره کردن، یعنی تنظیم تصویر برای افزایش دقت دستگاه. در صورتی که تلویزیون شما به خوبی کالیبره نشود ویدیوها، تصاویر و بازی ها را با کیفیت اصلی خود نمی توانید مشاهده کنید. این چند جمله توضیحی مختصر بودند در مورد کالیبره کردن تلویزیون با ما همراه باشید تا ادامه ی مقاله ی کالیبره کردن تلویزیون.

 

نحوه کالیبره کردن تلویزیون

 

 یکی از اقدامات مهم و ضروری در هنگام استفاده کردن از تلویزیون نحوه ی کالیبراسیون (تنظیم نمودن) پارامترهای مختلف آن به جهت افزایش دقت، کیفیت و وضوح است. انجام عمل کالیبره کردن تلویزیون برای کاربران عادی تا حدی می تواند، سخت و گیج کننده باشد. چون این افراد در زمینه های (کنتراست، شدت رنگ و روشنایی و ...) از دانش و مهارت های لازم برخوردار نیستند. در نتیجه نمی توانند به خوبی از پس این کار بر بیایند؛ بنابراین تصاویر فیلم ها و بازی هایی را که می بینند، عموماً از کیفیت پایین تری نسبت به کیفیت اصلی دستگاه تلویزیون برخوردار هستند.

برخی از فروشندگان با دست کاری کردن تنظیمات دستگاه طوری رنگ و روشنایی تلویزیون را تنظیم می کنند که خریداران حس می کنند، این کیفیت برای دستگاه فوق العاده عالی می باشد. در حالی که با وجود این کیفیت هم باز تنظیمات پیش فرض واقعی تلویزیون از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد. بنابه این دلایل تصمیم گرفته ایم که مراحل کالیبره نمودن تلویزیون را برای شما بیان کنیم تا به خوبی بتوانید خودتان عمل کالیبراسیون تلویزیون تان را انجام دهید.

 

نحوه کالیبره کردن تلویزیون

 

تلویزیون خود را چگونه کالیبره کنیم؟

 

بهترین حالت تصویر (Picture Mode) را پیدا کنید

اولین و مهم ترین تنظیمی که برای کالیبره کردن تلویزیون باید انجام بدهید، پیدا کردن بهترین حالت تصویر می باشد. معمولاً تلویزیون ها از حالت های تصویر متفاوتی برخوردار هستند که هر کدام تنظیمات پیش فرض خود را دارند. در کل می توان گفت تلویزیون مجموعه ی کاملی از تنظیمات را دارا می باشد. برای کالیبره کردن درست تلویزیون یکی از حالت های تصویر که نزدیک به تنظیمات پیش فرض خود تلویزیون است را انتخاب نمایید. یک حالت دیگر این است که تصویر را بر روی حالت سینما یا حالت تئاتر قرار دهید و کار خود را شروع کنید. دقت فرمایید که از تنظیم حالت تصویر بر روی عناوین Vivid، Game یا Sports اجتناب کنید.

 

بهترین حالت تصویر (Picture Mode) را پیدا کنید

 

از گرم ترین دمای رنگ، استفاده نمایید

بعد از این که حالت تصویر مناسب را یافتید به دنبال تنظیم دمای رنگ باشید و مطمئن شوید که تنظیمات بر روی حالت Warm تنظیم شده است. حالت Warm برای داشتن رنگ های کاملاً دقیق در سراسر صفحه ی تلویزیون های پیشرفته و مدرن اهمیت دارد. هم چنین با یک کالیبراسیون کامل و حرفه ای توسط یک متخصص کالیبراسیون با تجهیزات ویژه می توانید تعادل رنگ سفید و دقت سطح آن را به خوبی تنظیم کنید.

 

ویژگی هایی را که برای تصویر ضروری نیستند، خاموش کنید

معمولاً تلویزیون ها دارای یک سری از ویژگی های تصویر هستند که می توانند با توجه به تناسب داشتن نوع تصاویر به صورت خودکار تغییر پیدا کنند. در این حالت شما باید اطمینان حاصل کنید که الگوهای آزمایشی را که مشاهده می کنید با تنظیمات ثابت نمایش داده می شوند و تلویزیون هنگام کار آن ها را تنظیم نمی کند. شما باید در منوی تنظیمات تصویر تلویزیون تان به دنبال زیر منویی بروید که به نظر می رسد گزینه Expert Picture،Adanced Picture یا Picture باشد.

غیر فعال کردن هر ویژگی با کلمات Adaptive، Dynamic، Motion، Processing یا Smoothing می تواند تغییرات خودکار را متوقف سازد. در صورت وجود چنین گزینه هایی باید مطمئن شوید که Overscan خاموش است. با غیر فعال کردن هرگونه ویژگی تقویت کننده ی حرکت، باعث می شود که اثر ناخوشایندی بر روی تصاویر ایجاد کند. برای ورزش های زنده و بازی های ویدیوئی، اغلب تقویت کننده های تصاویر فعال و در حال حرکت مناسب می باشد؛ اما تماشای بیشتر فیلم ها و برنامه های تلویزیونی با خاموش بودن این گزینه ها بسیار جالب تر است.

 

بررسی کردن هندسه ی تصویر تلویزیون

در این جا چگونگی تنظیمات دیگر مهم نیست، در صورتی که تلویزیون شما با نسبت تصاویر مناسب تنظیم شود، بهترین حالت تصویر را خواهید داشت. کاربران توجه فرمایید که در منوی تنظیمات باید به دنبال گزینه نسبت تصویر، اندازه تصویر و یا بزرگنمایی تصویر باشید. هم چنین باید مطمئن شوید که روی حالت عادی یا حالت اسکن تنظیم شده است. دقت کنید که در این حالت باید از انتخاب گزینه های Wide ،Zoom ،3:4 یا 16:9 خودداری کنید.

 

بررسی کردن هندسه ی تصویر تلویزیون

 

تنظیم نمودن کنتراست تلویزیون

تنظیم کنتراست در تلویزیون بسیار مهم است، تنظیم کنتراست باید به خوبی انجام شود. در واقع کنتراست تصویر بیشترین تأثیر را در میزان کیفیت تصویر دارد و عامل مهمی برای در نظر گرفتن و تنظیم می باشد. به بیان ساده تر کنتراست یعنی نسبت شدت روشنایی، روشن ترین پیکسل تصویر به تاریک ترین پیکسل آن. باید گفت که کنتراست زیاد تلویزیون مانع از دیده شدن جزئیات می شود و کنتراست پایین نیز تصاویر کم نوری را در تلویزیون ایجاد خواهد کرد. تنظیم کنتراست، در تلویزیون خود را تا جایی تنظیم کنید که میله های شماره گذاری شده زیر 238 سایه خاکستری مشخص باشد و میله های شماره گذاری مشخص شده بالاتر از 238 سفید باشد. هم چنین جعبه های خاکستری اطراف ده مربع رنگی در بالا و پایین صفحه باید مشخص باشد و شیب در وسط باید از یک نوار سفید در مرکز به آرامی به سمت پایین و در کناره ها سیاه شود.

 

تنظیم کردن روشنایی تلویزیون

میزان سیاهی تصویر تلویزیون با تنظیمات روشنایی تغییر خواهد کرد. شما باید به سراغ تنظیمات روشنایی تلویزیون خود بروید و تنظیمات را تا جایی که چهار میله ی خاکستری در وسط قابل مشاهده باشد تنظیم کنید. بعد از انجام این کار به آرامی روشنایی تلویزیون خود را کم کنید تا جایی که تنها دو میله سمت راست قابل دید باشد و دو میله سمت چپ از جلو دید محو و ناپدید گردد.

 

تنظیم کردن روشنایی تلویزیون

 

تنظیم رنگ تصویر تلویزیون

پیش فرض رنگ ها به طور معمول 50 می باشد که این اندازه، رنگ ها را طبیعی و استاندارد به نمایش می گذارد. اگر شدت رنگ کمتر از این اندازه باشد، رنگ ها سیاه و سفید دیده می شود؛ اما در صورتی که شدت رنگ، بیشتر از 50 باشد رنگ ها از حالت طبیعی خود خارج می شوند و به شکل قرمز یا نارنجی دیده می شوند.

 

تنظیم رنگ تصویر تلویزیون

 

سخن پایانی

با انجام دادن درست مراحل بالا به احتمال خیلی زیاد تلویزیون شما کالیبره شده است. سعی کنید حداقل سالی یک بار تلویزیون خود را کالیبره کنید؛ زیرا کیفیت رنگ و نور تلویزیون با گذشت زمان کاهش می یابد. در نتیجه کالیبره کردن تلویزیون خود را به صورت سالیانه نباید فراموش کنید. امیدواریم که مقاله چگونه تلویزیون خود را کالیبره کنیم، برای شما مفید و مؤثر واقع شود.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا