مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

چگونه دستگاه گریل را تمیز کنیم؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۵/۲ شنبه
چگونه دستگاه گریل را تمیز کنیم؟
چکیده این مقاله : گریل کردن یک روش خوب و دوست داشتنی برای آماده کردن غذا است اما همیشه معضل تمیز کردن گریل وجود دارد حال میخواهیم مراحل تمیز کردن گریل را به شما آموزش دهیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 2072 بازدید

امروزه گریل کردن غذاها یکی از بهترین روش های پخت محسوب می شود. با داشتن دستگاه گریل می توانید طعم لذیذ و متفاوت غذاها را تجربه کنید. دستگاه های گریل امروزه طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده اند. همین پیشرفت امکانات زندگی متفاوت تر و جذاب تری را برای کاربران مهیا کرده است. دستگاه گریل نیز جزء یکی از همین امکانات است که غذاهای شما را به صورت کبابی و آماده در اختیارتان قرار خواهد داد.

با گریل کردن غذاهایتان طعمی لذیذ و به یاد ماندنی را از غذاهایتان به همراه عزیزان خود تجربه کنید. بهترین روش کبابی کردن غذاها استفاده کردن از گریل می باشد؛ زیرا در این روش پخت مواد غذایی در مجاورت حرارت شعله یا زغال قرار نمی گیرد. هم چنین در استفاده کردن از گریل، احتمال آسیب رساندن به بافت مواد غذایی و از بین رفتن ترکیبات مغذی مواد غذایی بسیار کمتر می باشد. این نوشته ها تنها توضیحات مختصری در مورد دستگاه گریل بود و ما در ادامه می خواهیم، به بررسی چگونگی تمیز کردن دستگاه گریل بپردازیم.

 

نحوه تمیز کردن دستگاه گریل

خرید گریل

 

دستگاه گریل را چگونه باید تمیز کرد؟

 

 آب لیمو و سرکه سفید

اگر باقی مانده تکه های غذایی روی دستگاه گریل سخت و سفت شده باشد. شما می توانید مقداری آب لیمو و یا سرکه سفید را بر روی صفحه ی دستگاه گریل تان اسپری کنید تا تکه های چسبیده ی مواد غذایی از صفحه جدا شوند. سپس به وسیله ی یک اسفنج به خوبی صفحه دستگاه را بمالید تا عاری از هر گونه مواد غذایی شود. اسید موجود در این آب لیمو و سرکه سفید، به خوبی می تواند از پس تمیز کردن دستگاه گریل بر بیاید.

 

نحوه تمیز کردن دستگاه گریل

 

شوینده ی شیشه

برای گریل های لعابی، فقط کافیه که چند عدد دستمال کاغذی را به یک اسپری شوینده ی شیشه آغشته کنید. سپس فضای خارجی گریل را به خوبی تمیز کنید. دقت فرمایید که برای گریل های استیل باید به جای دستمال کاغذی از دستمال میکرو فایبر استفاده نمایید.

 

داغ کردن دستگاه گریل

بعد از کارهای مربوط به گریل کردن مواد غذایی دستگاه گریل برقی خود را به مدت 15 دقیقه و روی بالاترین دما روشن بگذارید. تا بقایای مواد غذایی کاملاً سوخته شوند. سپس با استفاده کردن از برس مخصوص گریل بقایای مواد غذایی را از روی صفحه ی دستگاه، به راحتی تمیز کنید. انجام دادن این روش می تواند، تمیز کردن دستگاه گریل را برای شما راحت و آسان نماید.

 

استفاده کردن از کاردک

یکی از بهترین سلاح ها، برای مقابله کردن با بقایای چربی ها و مواد غذایی چسبیده شده بر روی دستگاه گریل، استفاده کردن از کاردک می باشد. با استفاده کردن از کاردک مخصوص و یا کاردک نقاشی، شما می توانید از شر کثیفی های موجود بر صفحه دستگاه گریل خود به راحتی رها شوید.

 

نحوه تمیز کردن دستگاه گریل

 

مایع ظرفشویی

روشی دیگر برای رهایی از شر کثیفی های گریل استفاده کردن از مایع ظرفشویی می باشد. شما می توانید مقداری از مایع را به یک اسفنج و یا برس مخصوص آغشته کنید و به آرامی آن را بر روی سطح مورد نظر بمالید، سپس به وسیله یک دستمال مرطوب، به خوبی همه قسمت های سطح دستگاه گریل را بمالید. انجام این روش نیز می تواند بر تمیز کردن دستگاه گریل شما تأثیر گذار باشد.

 

نحوه تمیز کردن دستگاه گریل

 

معجزه ی پیاز

زمانی که کار شما با دستگاه گریل به اتمام رسیده است و در حالی که دستگاه هنوز گرم است. یک پیاز را به چنگال وصل کنید، سپس پیاز را روی میله های دستگاه بمالید آب موجود در بخار پیاز میله ها را به خوبی تمیز کرده و هرگونه باقی مانده ی مواد غذایی را که در بین میله ها گیر کرده است از بین می برد.

 

نحوه تمیز کردن دستگاه گریل

 

جوش شیرین

در این روش می توانید، خمیری نرم را با استفاده از آب و جوش شیرین درست کنید. سپس خمیر به دست آمده را بر روی قسمت های کثیف بمالید تا چند دقیقه بماند. در آخر با استفاده از اسفنج تمام قسمت های مورد نظر را به خوبی بسابید. انجام این روش به دستگاه گریل تمیزی و درخشندگی خاصی می بخشد.

 

نحوه تمیز کردن دستگاه گریل

 

استفاده کردن از آب جوش

اگر با امتحان کردن روش های بالا به نتیجه ی ایده آلی نرسیدید. می توانید، کمی مایع ظرفشویی را با مقداری آب داغ جوشیده شده مخلوط کنید. سپس مخلوط را بر روی تمام سطح کثیفی دستگاه گریل بریزید تا چند دقیقه دستگاه را به حال خود رها کنید تا به خوبی همه چربی ها و کثیفی ها از بین بروند. سپس با استفاده از یک اسکاج، همه قسمت های دستگاه گریل را به خوبی بمالید. در صورت مشاهده نکردن کثیفی، می توانید با یک دستمال دیگر دستگاه را تمیز کنید تا حدی که روی آن را برق بیندازید.

 

تشت آب گرم و شوینده

یک تشت را از آب گرم و شوینده پرکنید، سپس تمام قسمت های جدا شدنی دستگاه گریل را درون تشت آب قرار دهید تا به طور کامل خیس بخورند. بعد از گذشت چند دقیقه، تمام قسمت ها را به وسیله برس مخصوص به خوبی شستشو دهید. برس خود را آغشته به آب گرم و شوینده کرده، سپس داخل کلاهک دستگاه گریل را نیز برس بزنید تا تمیز شود. در این روش نیازی به استفاده کردن از شوینده های شیمیایی و خطرناک نیست.

 

نحوه تمیز کردن دستگاه گریل

 

 چندین نکته ی مهم دیگر در مورد، چگونگی تمیز کردن دستگاه گریل

 

  • می توانید، قسمت های جدا شدنی دستگاه گریل را در تشتی از آب و قهوه قرار دهید. تا به خوبی خیس بخورد. اسید موجود در قهوه باعث از بین رفتن آلودگی ها و کثیفی های دستگاه گریل خواهد شد.
  • بهترین زمان برای پاک کردن گریل های برقی، پس از آخرین باری است که از آن استفاده می کنید. فراموش نکنید که قبل از شروع به کار تمیز کردن دستگاه گریل، حتماً آن را از برق بکشید.
  • حتماً از روکش گریل استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند که به جای زود به زود تمیز کردن دستگاه گریل، تنها یک بار بعد از چندین بار استفاده، آن را تمیز نمایید. بهترین روکش ها، روکش بادخور می باشد که اجازه خروج رطوبت را به دستگاه گریل می دهد.
  • مقداری فویل آلومینیومی را مچاله کنید و برای سابیدن منقل زغال از آن استفاده نمایید. با استفاده از این روش، هر گونه باقیمانده و کثیفی از روی دستگاه گریل پاک و تمیز خواهد شد.

 

در آخر

با داشتن دستگاه گریل، راحتی کار شما در کبابی کردن غذاها، به خوبی مهیا خواهد شد. کاربران باید در پاکیزگی و تمیزی دستگاه گریل خود، نهایت سعی شان را بکنند. تا همیشه دستگاهی تمیز و عاری از هرگونه کثیفی داشته باشند.

در صورت دیر تمیز کردن دستگاه گریل، امکان رشد میکرب ها و آلودگی ها بر قسمت های مختلف دستگاه گریل، به وجود خواهد آمد؛ بنابراین برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانتان هم که شده، سعی بر تمیز نگه داشتن دائمی دستگاه گریل خود نمایید. با تشکر از صبر و شکیبایی شما همراهان عزیز، در خواندن مقاله ی چگونگی تمیز کردن دستگاه گریل.

 

نحوه تمیز کردن دستگاه گریل

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا