مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۴/۱۰ پنج شنبه
علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی
چکیده این مقاله : گرم نشدن آب ماشین لباسشویی می تواند دلایل زیادی داشته باشد در این مطلب به 6 علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی میپردازیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1035 بازدید

دلایل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی به عنوان یک عضو مهم و ضروری برای هر آشپزخانه ای محسوب می شود. در صورتی که این دستگاه با هرگونه مشکلی مواجه شود، می تواند حس بسیار ناخوشایندی برای مصرف کنندگان داشته باشد. در نتیجه تا زمان تعمیر ماشین لباسشویی، جای خالی آن به خوبی در آشپزخانه احساس می شود. با مرور و گذشت زمان، پیدا کردن مشکل برای هر وسیله ای از جمله ماشین لباسشویی تا حدودی می تواند طبیعی باشد. در این مقاله می خواهیم به یکی از مشکلات ماشین لباسشویی که آن هم گرم نشدن آب ماشین لباسشویی می باشد اشاره کنیم و توضیحات لازم را در این خصوص بیان کنیم.

 

6 علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

 

کدام دلایل می توانند باعث گرم نکردن آب در ماشین لباسشویی شوند؟

  1. یکی از دلایل گرم نکردن آب ماشین لباسشویی، خرابی هیدروستات دستگاه می باشد.
  2. آسیب دیدن برد الکترونیکی ماشین لباسشویی، باعث گرم نکردن آب دستگاه خواهد شد.
  3. خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی، دلیلی دیگر برای گرم نکردن آب ماشین لباسشویی می باشد.
  4. پیدا کردن مشکل در قسمت شلنگ ورودی آب گرم ماشین لباسشویی.
  5. علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی، می تواند معیوب بودن ترموستات نیز باشد.
  6. خراب شدن هیتر یا المنت ماشین لباسشویی نیز یک علت دیگر برای گرم نکردن آب در دستگاه می باشد.

 

علت اول: خرابی هیدروستات ماشین لباسشویی

یکی از اجزای مهم ماشین لباسشویی، هیدروستات می باشد. وظیفه ی هیدروستات، کنترل سطح آب ورودی به دیگ ماشین لباسشویی می باشد. هیدروستات، دارای تنظیم اولیه می باشد که تنظیمات اولیه توسط کارخانه ها انجام می شود. توجه داشته باشید که هرگز نباید این تنظیمات را تغییر داد. در صورتی که هیدروستات دستگاه خراب شود، می تواند روی گرم نکردن آب ماشین لباسشویی تاثیر گذار باشد. بنابراین، در صورت بروز چنین مشکلی باید هیدروستات را بررسی کرد و در صورت نیاز آن را مجددا تنظیم نمایید. تنظیمات هیدروستات برای هر برند و مدل ماشین لباسشویی منحصر است و تغییر این تنظیم بدون داشتن دانش و مهارت تخصصی پیشنهاد نمی‌شود. در نتیجه باید کار را به تعمیرکاران متخصص ماشین لباسشویی واگذار کنید.

 

خرابی هیدروستات ماشین لباسشویی

 

علت دوم: آسیب دیدن تایمر ماشین لباسشویی

تایمر ماشین لباسشویی، برای انواع مختلف برنامه های شستشو با توجه به نوع و جنس هر پارچه ای تنظیم می شود. با وجود تایمر بر روی ماشین لباسشویی، کاربران به راحتی می توانند، برای شستن لباس مورد نظر خود تایمر دستگاه را بر روی برنامه ی دلخواه قرار دهند. در صورتی که تایمر ماشین لباسشویی خراب شود، این امر باعث گرم نکردن آب لباسشویی می شود. برای مثال، هنگامی که یکی از برنامه های شستشو را انتخاب می کنید و در این مرحله آب به خوبی گرم می شود. اما با انتخاب یک برنامه شستشوی دیگر آب گرم نمی شود، باید فهمید که اشکال کار از تایمر ماشین لباسشویی می باشد. برای رفع این مشکل نیاز است از یک تعمیر کار کمک بگیرید، تا تایمر دستگاه را تعمیر و در صورت نیاز آن را تعویض نماید.

 

آسیب دیدن تایمر ماشین لباسشویی

 

علت سوم: خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی

یکی از مهم ترین تجهیزات ماشین لباسشویی، شیر برقی این دستگاه می باشد. شیر برقی ماشین لباسشویی، وظیفه قطع و وصل کردن آب را بر عهده دارد. در لباسشویی عمل آبگیری، با دستور شیر برقی صورت می گیرد. در نتیجه شیر برقی ماشین لباسشویی، باید همیشه عملکرد درستی داشته باشد تا دستگاه بتواند به درستی کار کند. کوچکترین خرابی و یا آسیب شیر برقی، می تواند باعث اختلال در دستگاه شود. بنابراین اگر اشکالی در شیر برقی ورودی آب ماشین لباسشویی، وجود داشته باشد می تواند در گرم نکردن آب دستگاه موثر باشد.

 

خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی

 

علت چهارم: معیوب شدن شلنگ ورودی آب گرم ماشین لباسشویی

در برخی از ماشین های لباسشویی، دستگاه تنها از طریق یک شلنگ به آب لوله کشی وصل می شود. اما بعضی دیگر از ماشین های لباسشویی، از طریق دو شلنگ مجزا به آب لوله کشی وصل می شوند. در چنین شرایطی اگر هرگونه مشکل یا آسیبی به شلنگ آب گرم وارد شود، مانع از ورود آب گرم به داخل دستگاه می شود. بنابراین باید طول شلنگ لباسشویی، در حد استاندارد بین یک تا یک متر و نیم باشد، همچنین شلنگ ها جنس مقاومی داشته باشند، تا به راحتی سوراخ نشوند. بر سر راه ورودی شلنگ ها، معمولا فیلتری وجود دارد که مانع از ورود رسوبات به داخل شلنگ می شود. اما گاهی میزان رسوبات به قدری زیاد است که مقداری از رسوبات وارد شلنگ می شود و باعث بروز مشکلاتی می شود. در چنین شرایطی بهتر است که فیلتر ورودی را تعویض نمایید.

 

معیوب شدن شلنگ ورودی آب گرم ماشین لباسشویی

 

علت پنجم: معیوب شدن ترموستات ماشین لباسشویی

یکی از دلایل دیگر گرم نکردن آب ماشین لباسشویی، خراب بودن ترموستات می باشد. ترموستات در ماشین لباسشویی، دما را در درجه معینی نگه می دارد، این ثابت ماندن دما بر تثبیت دمای آب هم تاثیر می گذارد. اگر ترموستات و یا سیم هایی که به آن متصل هستند خراب شوند، این امر می تواند باعث گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی گردد. تشخیص عیب و تعمیر ترموستات ماشین لباسشویی باید توسط تکنسین متخصص انجام شود.

 

معیوب شدن ترموستات ماشین لباسشویی

 

علت ششم: خراب شدن هیتر یا المنت ماشین لباسشویی

در ماشین لباسشویی های جدید برای گرم کردن آب، از هیتر یا المنت دستگاه استفاده می شود. هیتر وظیفه گرم کردن آب تا حد مورد نیاز، برای ماشین لباسشویی را بر عهده دارد. در صورت خراب شدن این قطعه در گرم شدن آب ماشین لباسشویی اختلال به وجود می آید. برای اطمینان از سالم بودن و یا معیوب بودن المنت ماشین لباسشویی می توانید از دو روش زیر استفاده کنید.

تست المنت معمولا به کمک اهم متر و سنجش مقاومت المنت انجام می‌شود. در حالت سالم بودن المنت، مقاومت آن باید بین 20 تا 50 باشد، در غیر این صورت هیتر یا المنت خراب است. اگر در زمینه تعمیر و بررسی المنت ماشین لباسشویی هیچ تخصصی ندارید بهتر است کار را به متخصصین ماشین لباسشویی واگذار کنید.

 

خراب شدن هیتر از علت های گرم نکردن آب ماشین لباسشویی

 

نتیجه گیری کلی از مقاله ی علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

با نتیجه ی به دست آمده از این مقاله باید گفت که آسیب دیدن قطعات مهمی چون ترموستات، هیدروستات، المنت و ... در ماشین لباسشویی خراب شدن هر کدام از آن ها می تواند، دلایلی برای گرم نکردن آب در ماشین لباسشویی باشد. بنابراین در صورتی که متوجه موضوع گرم نکردن آب دستگاه شدید، بهتر است خودسرانه عمل نکنید و تعمیر و بررسی ماشین لباسشویی را به متخصصین باتجربه بسپارید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا