مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت باقی ماندن تفاله در آبمیوه گیری

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۳/۱۸ سه شنبه
علت باقی ماندن تفاله در آبمیوه گیری
چکیده این مقاله : از علت باقی ماندن تفاله در آبمیوه گیری به خرابی و کثیفی فیلتر، استفاده ی نادرست و سرعت بالای آبمیوه گیری و آبگیری میوه ی نرم میتوان اشاره کرد.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 986 بازدید

علت باقی ماندن تفاله در آبمیوه گیری چیست؟

آیا شما هم هنگام استفاده از آبمیوه گیری، با باقی ماندن تفاله ها درون دستگاه مواجه شده اید؟ آیا باقی ماندن تفاله های درون آبمیوه گیری، به شما حس ناخوشایندی منتقل کرده است؟ بدون شک بسیاری از کاربران با باقی ماندن تفاله های درون آبمیوه گیری مواجه شده اند و حس ناخوشایند آن را تجربه کرده اند. باقیماندن تفاله در آبمیوه گیری از مشکلات رایج آبمیوه گیری می باشد و در مقاله های قبل به مشکلات رایج آبمیوه گیری پرداختیم. 

ما می خواهیم در این مقاله شما را با دلایل باقی ماندن تفاله های درون آبمیوه گیری، آشنا کنیم و راه حل های ممکن برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی را به شما توصیه و پیشنهاد کنیم. قطعا با رعایت کردن این نکات، دیگر شاهد باقی ماندن تفاله ها درون آبمیوه گیری خود نخواهید بود. همراه بودن شما عزیزان با به پایان رساندن این مقاله می تواند شما را به راه حل های ممکن برای جلوگیری از باقی ماندن تفاله درون آبمیوه گیری برساند.

دلایل مختلفی که می توانند باعث باقی ماندن تفاله ی میوه ها در آبمیوه گیری شود به شرح زیر می باشد:

  1. خرابی فیلتر آبمیوه گیری و بهم خوردن تنظیمات آن
  2. کثیف بودن فیلتر آبمیوه گیری و عدم شستشوی مناسب آن
  3. استفاده از آبمیوه گیری با سرعت بالا
  4. آب گیری میوه های نرم مانند گوجه فرنگی، زردآلو، کیوی و ... ممنوع
  5. عدم استفاده صحیح از آبمیوه گیری

 

خرابی فیلتر آبمیوه گیری و بهم خوردن تنظیمات آن

یکی از قطعات مهم آبمیوه گیری فیلتر آن می باشد که هنگام استفاده از دستگاه به طور دائم باید به این قطعه دقت کنید. فیلتر، قطعه ای در آبمیوه گیری است که برای جدا سازی آبمیوه ها از تفاله های آن نقش دارد. وجود مشکل در فیلتر آبمیوه گیری می تواند منجر به بهم خوردن تعادل دستگاه شود و در نتیجه باعث باقی ماندن تفاله ها در آبمیوه گیری می شود. دقت کنید که قبل از استفاده از آبمیوه گیری، بررسی کنید که فیلتر دستگاه کاملا بر سر جای خودش قرار گرفته باشد و روی شفت موتور دستگاه چفت شده باشد. زیرا در صورت فیکس نشدن کامل فیلتر، تیغه ها به خوبی نمی چرخند و در نتیجه تفاله ها به سمت مخزن خود هدایت نخواهند شد. توجه داشته باشید که با مشاهده هرگونه ایراد و شکستگی در فیلتر آبمیوه گیری باید فورا به تعویض کردن آن اقدام نمایید.

 

کثیف بودن فیلتر آبمیوه گیری و عدم شستشوی مناسب آن

هنگام تمیز کردن و شستشوی فیلتر آبمیوه گیری، باید کاملا دقت کنید تا همه تفاله های باقی مانده را به خوبی پاک کنید. اگر بعد از استفاده از دستگاه و گرفتن آب میوه، فورا اقدام به شستن فیلتر نمایید، خیلی راحت می توانید تفاله ها را از آن جدا کنید. اما این را هم بدانید که اگر دیر اقدام به شستن فیلتر دستگاه کنید، ممکن است باقی مانده ی مواد به سرعت خشک شود و با شستن هم از بین نرود. بنابراین باقی مانده ی میوه ها می تواند، در استفاده های بعدی باعث افت عملکرد و کارایی آبمیوه گیری شود. در نتیجه کثیف بودن فیلتر آبمیوه گیری و عدم شستشوی مناسب آن، می تواند یکی از علت های باقی ماندن تفاله در آبمیوه گیری باشد.

 

استفاده از آبمیوه گیری با سرعت بالا

استفاده کردن با سرعت بالا از آبمیوه گیری، نیز می تواند یکی از دلایل باقی ماندن تفاله در آبمیوه گیری باشد. هنگام گرفتن آب میوه ها، با استفاده از آبمیوه گیری باید از سرعت ملایم و متوسط دستگاه استفاده کنید. زیرا در صورت بالا بودن سرعت آبمیوه گیری، دستگاه فرصت کافی را برای هدایت تفاله ها پیدا نمی کند در نتیجه شاهد باقی ماندن تفاله ها در مخزن آبمیوه گیری خواهید بود.

 

آب گیری میوه های نرم مانند گوجه فرنگی، زردآلو، کیوی و ... ممنوع

آب گیری میوه های نرم، یکی از موارد موثر در باقی ماندن تفاله ها در آبمیوه گیری می باشد. برای میوه های نرم مانند موز، کیوی، هلو، زرد آلو و یا گوجه فرنگی از قسمت آبمیوه گیری استفاده نکنید، زیرا به دلیل نرمی میوه ها منفذهای دستگاه گرفته می شود و به موتور آبمیوه گیری نیز آسیب جدی وارد می شود. برای میوه های نرم، باید از مخلوط کن دستگاه استفاده کنید.

 

عدم استفاده صحیح از آبمیوه گیری

استفاده صحیح و مناسب از آبمیوه گیری، می تواند نقش مهمی در عملکرد بهتر دستگاه و طول عمر بیشتر آن داشته باشد. بنابراین عدم استفاده صحیح از آبمیوه گیری می تواند، سبب باقی ماندن تفاله ها درون دستگاه شود. سعی کنید هنگام گرفتن آب میوه ها، زود به زود اقدام به خالی کردن تفاله ها نمایید و از انباشته شدن تفاله ها درون دستگاه خودداری کنید، تا آبمیوه گیری بتواند بهترین کارایی خود را به شما ارائه دهد. در نتیجه استفاده درست و مناسب از آبمیوه گیری، نقش بسیار پر رنگی در عدم بروز مشکلاتی مانند باقی ماندن تفاله در آبمیوه گیری دارد.

 

توصیه های مهمی که برای باقی نماندن تفاله ها در آبمیوه گیری باید رعایت کنید.

قبل از شروع به کار کاربران عزیز سعی کنید دفترچه ی راهنمای آبمیوه گیری را با دقت مطالعه کنید.

قبل از روشن کردن و استفاده از آبمیوه گیری، از قرار گرفتن تمام قطعات به خصوص فیلتر دستگاه بر سر جای مخصوص خود مطمئن شوید.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید و رعایت آن باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود، تمیز کردن فیلتر آبمیوه گیری می باشد.

بعد از تمام شدن کار شما با آبمیوه گیری بهتر است که فیلتر و صافی دستگاه را با مسواک و یا فرچه ی نرم تمیز نمایید. تا در هنگام استفاده های بعدی که از آبمیوه گیری، کار شما راحت باشد و با مشکل و خرابی دستگاه روبرو نشوید.

 

بررسی کردن قطعات آبمیوه گیری برای جلوگیری از بروز آسیب جدی

برای نگهداری درست و مناسب از آبمیوه گیری، افزایش طول عمر دستگاه و کارایی بهتر دستگاه لازم است هنگامی که مشغول عمل آب گیری میوه ها هستید، تفاله ی میوه ها را زود به زود از آبمیوه گیری خارج کنید.

عدم استفاده از میوه های نرم مانند: کیوی، گوجه فرنگی، زرد آلو، هلو و ...

جهت رعایت نکات ایمنی، هنگام استفاده از آبمیوه گیری، به دلیل کنجکاو بودن بیش از حد بچه ها، دور از دسترس بچه ها کار خود را انجام دهید. زیرا به مراتب آبمیوه گیری نیز می تواند سانحه ساز و خطرناک باشد.

 

خلاصه مقاله علت باقی ماندن تفاله درون آبمیوه گیری و نتیجه گیری از آن

در این مقاله ما به دلایل و علت های باقی ماندن تفاله درون آبمیوه گیری اشاره کرده ایم. همچنین به شرح رعایت نکات مهم و ضروری، برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی پرداخته ایم. این موارد جزء دسته ای هستند که به راحتی قابل رفع می باشند و کاربران می توانند به سادگی از پس رفع چنین مشکلی بر بیایند. در صورت چندین بار خواندن و مطالعه کردن این مقاله و یا هر مقاله ی دیگری، می توانید خودتان تعمیرکار دستگاه منزلتان باشید. به غیر از مواقعی که نیاز به تعویض یا تعمیر قطعه مهمی از دستگاه باشد. با استفاده کردن صحیح و مناسب از آبمیوه گیری از بروز هر مشکلی می توانید جلوگیری به عمل آورید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا