مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

آموزش تراز کردن ماشین لباسشویی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۳/۱۶ یکشنبه
آموزش تراز کردن ماشین لباسشویی
چکیده این مقاله : در این مقاله میخواهیم مراحل و نکات تراز کردن ماشین لباسشویی را باهم بررسی کنیم تا از سرو صدا و آسیب رسیدن به ماشین لباسشویی جلوگیری شود.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 967 بازدید

آموزش تراز کردن ماشین لباسشویی

با توجه به این که ماشین لباسشویی وسیله ای بسیار ضروری و محبوب در بین کاربران می باشد، اما سر و صداهای زیاد آن می تواند واقعا آزار دهنده باشد. بدون شک همه ی کاربران می خواهند که ماشین لباسشویی شان در حین کار کردن بدون سر و صدا و تکان خوردن باشد. زیرا در غیر این صورت ماشین لباسشویی با به وجود آوردن صداهای ناهنجار باعث آلودگی صوتی و همچنین کلافگی اعضای خانواده خواهد شد.

ارتعاشات بیش از حد ماشین لباسشویی، علاوه بر پر سر و صدا بودن آن می تواند به مکانیزم دستگاه نیز آسیب جدی برساند و ماشین لباسشویی را دچار تعمیر با هزینه های بالا کند. اما باید چکار کرد که ماشین لباسشویی کاملا بی سر و صدا و بدون حرکت به کار خود ادامه دهد؟ باید گفت جواب این سوال چیزی نیست جز این که ماشین لباسشویی باید تراز باشد. تراز بودن ماشین لباسشویی سبب می شود، که دستگاه بدون سر و صدا و لرزش به کار خود ادامه دهد بدون این که برای کسی مزاحمت ایجاد کند. با توجه به این که بعضی از کاربران تراز بودن ماشین لباسشویی را نادیده می گیرند، ما تصمیم به نوشتن مقاله آموزش تراز کردن ماشین لباسشویی گرفتیم تا یادآوری کنیم که تراز بودن ماشین لباسشویی علاوه بر رضایت کابران می تواند باعث طول عمر دستگاه و کارایی بهتر آن شود. بنابراین در این مقاله می خواهیم به صورت اصولی آموزش تراز کردن ماشین لباسشویی را بازگو کنیم.

 

مراحل تراز کردن ماشین لباسشویی

  1. بررسی کردن زیر ماشین لباسشویی
  2. استفاده از ابزارهای مناسب برای بررسی تراز بودن ماشین لباسشویی
  3. تنظیم پایه های جلویی ماشین لباسشویی برای تراز کردن دستگاه
  4. تنظیم پایه های عقبی ماشین لباسشویی برای تراز کردن دستگاه
  5. باز کردن پیچ ترنسلیت به منظور تراز کردن ماشین لباسشویی
  6. باز کردن ضامن قفل پایه ی ماشین لباسشویی
  7. محکم کردن لگن ماشین لباسشویی
  8. بستن ضامن قفل پایه ی ماشین لباسشویی

 

بررسی کردن زیر ماشین لباسشویی

اولین مرحله ای که برای تراز کردن ماشین لباسشویی انجام دهید. نگاه کردن و بررسی نمودن زیر ماشین لباسشویی می باشد تا مطمئن شود که هیچ گونه اشیائی در زیر آن باقی نمانده است. سپس می توانید شروع به نصب و راه اندازی دستگاه کنید، و تست تراز بودن ماشین لباسشویی را انجام دهید.

 

استفاده از ابزارهای مناسب برای بررسی تراز بودن ماشین لباسشویی

ابزارهای خاصی برای تشخیص تراز بودن وسایل الکتریکی وجود دارد که از جمله این ابزارها می توان به ابزار تراز مهندسی اشاره کرد. با استفاده از این ابزار می توانید از تراز بودن ماشین لباسشویی خود کاملا مطمئن شوید.

 

استفاده از ابزارهای مناسب برای بررسی تراز بودن ماشین لباسشویی

 

تنظیم پایه های جلویی ماشین لباسشویی برای تراز کردن دستگاه

قبل از هرچیزی باید در نظر داشته باشید که هر چه لباسشویی شما به سطح زمین نزدیک تر باشد، امکان لرزش و تکان خوردن دستگاه کمتر خواهد بود. بنابراین سعی کنید پایه ها را در نزدیکترین سطح ممکن به زمین تنظیم کنید. معمولا دو پایه ی جلویی ماشین لباسشویی، دارای مکانیزم تراز بندی به همراه یک قفل می باشد. برای تنظیم کردن پایه های جلوی دستگاه، ابتدا ماشین لباسشویی را به کمک فردی دیگر کمی به عقب متمایل کنید، سپس در صورتی که پایه های جلو بلند بودند پیچ های تراز را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. تا پایه ها به طور کامل و نزدیک به سطح زمین تنظیم شوند. بعد از تمام کردن تنظیم پایه های جلوی ماشین لباسشویی، یک تراز سنج را روی دستگاه قرار دهید تا ببینید ماشین لباسشویی کاملا تراز است یا خیر. در صورت تراز بودن ماشین لباسشویی حباب درون تراز دستگاه، در مرکز و جای خود به درستی قرار می گیرد.

 

تنظیم پایه های جلویی ماشین لباسشویی برای تراز کردن لباسشویی

 

تنظیم پایه های عقبی ماشین لباسشویی برای تراز کردن ماشین لباسشویی

در برخی از ماشین های لباسشویی پایه های عقب نیز وجود دارد، که برای تراز بودن دستگاه باید پایه های عقب را نیز تنظیم کنید. برای انجام این کار تا جایی که ممکن است ارتفاع پایه ها را زیاد بالا نبرید چون همان طور که در بالا اشاره کردیم نزدیک بودن ماشین لباسشویی به سطح زمین سر و صدای کمتری در پی خواهد داشت. پایه های عقب در بعضی از ماشین های لباسشویی به صورت خودکار تنظیم می شوند، اما اگر لباسشویی شما چنین قابلیتی را نداشت باید دقیقا پایه های عقب دستگاه را مطابق با پایه های جلوی ماشین لباسشویی تنظیم کنید. زمانی که تنظیم کردن پایه های جلو و عقب ماشین لباسشویی تمام شد، با دستتان سعی کنید دستگاه را تکان دهید اگر ماشین لباسشویی با فشار آوردن تکانی نخورد مطمئن شوید که دستگاه به خوبی تراز شده است. همچنین می توانید از ابزار تراز نیز استفاده نمائید.

نکته ی مهم: دقت کنید که اگر پایه های ماشین لباسشویی شما شکسته شده باشد و یا بدون سرپوش پلاستیکی باشند، باید پایه های جدیدی را با توجه به برند ماشین لباسشویی تان خریداری کنید و پایه های آسیب دیده را تعویض نمائید.

 

باز کردن پیچ ترنسلیت به منظور تراز کردن ماشین لباسشویی

پیچ ترنسلیت ماشین لباسشویی که معمولا با نام پیچ ترنسفر یا پیچ حمل و نقل نیز شناخته می شود، در پشت ماشین لباسشویی قرار دارد. در صورتی که ماشین لباسشویی را به تازگی خریداری کرده اید قبل از این که آن را در جای خودش قرار دهید، سعی کنید پیچ ترنسلیت پشت دستگاه را باز کنید. پیچ ترنسلیت برای جلوگیری از حرکت کردن دیگ ماشین لباسشویی در هنگام حمل و نقل در نظر گرفته شده است. بنابراین اگر این پیچ را باز نکنید، با لرزش و سر و صدای ماشین لباسشویی تان مواجه خواهید شد.

 

باز کردن ضامن قفل پایه های ماشین لباسشویی

در بیشتر مدل های ماشین لباسشویی، اغلب دو پایه در جلوی آن قرار گرفته شده است. دو پایه ی جلویی را می توان به صورت پیچ شدن تنظیم نمود، حتی این امکان وجود دارد که به راحتی پایه ها را بالا و پایین نمود تا ماشین لباسشویی تراز شود. دقت داشته باشید قبل از انجام این کار ضامنی که موجب تغییر در ارتفاع و پیچ نمودن پایه ها می باشد را باز نمایید.

 

باز کردن ضامن قفل پایه های ماشین لباسشویی

 

محکم کردن لگن ماشین لباسشویی

اگر مدت زیادی است که مشاهده می کنید، ماشین لباسشویی شما دچار لرزش و حرکت شده است و از حالت تراز بودن خارج شده است. این احتمال وجود دارد که لگن ماشین لباسشویی شما شل شده باشد. شما باید بررسی کنید و در صورت شل بودن لگن، آن را محکم کنید تا دستگاه شما دوباره تراز شود.

 

بستن ضامن قفل پایه ی ماشین لباسشویی

بعد از انجام تست تراز کردن ماشین لباسشویی برای اطمینان از این که کار را به خوبی انجام داده اید یا خیر، نوبت به بستن ضامن قفل پایه های دستگاه می رسد. با بستن دوباره ی ضامن قفل پایه ها، از حرکت چرخشی آن ها جلوگیری نمائید. در آخر با تکیه دادن بر ماشین لباسشویی از عقب و جلو نرفتن دستگاه مطمئن شوید.

 

نکات مهمی که هنگام تراز کردن ماشین لباسشویی باید انجام دهید

  • به ظرفیت ماشین لباسشویی خود توجه کنید، اگر حجم لباس ها بیشتر از ظرفیت دستگاه باشد، باعث به هم خوردن تعادل ماشین لباسشویی خواهد شد. در نتیجه ی این کار می تواند باعث لرزش، هنگام چرخش مخزن ماشین لباسشویی شود.
  • هنگام قرار دادن لباس ها در داخل ماشین لباسشویی حتما لباس ها به طور یکنواخت در داخل دستگاه قرار دهید.
  • هر چند وقت یک بار با استفاده از ابزار مهندسی از تراز بودن ماشین لباسشویی خود اطمینان حاصل کنید.
  • دقت داشته باشید که باز کردن پیچ ترنسلیت را به هیچ عنوان فراموش نکنید.
  • اگر ماشین لباسشویی شما، مدت زمان زیادی است که از حالت تراز بودن بیرون آمده است این احتمال وجود دارد که دیگ دستگاه نیز شل شده باشد بنابراین اگر دستگاه را تراز کردید، محکم کردن دیگ ماشین لباسشویی را نیز فراموش نکنید.
  • سعی کنید هر چند ماه یک بار بالانس ماشین لباسشویی هایی را که درب آن از روبه رو باز می شود چک کنید. زیرا در این مدل ها سرعت چرخیدن بسیار بالاتر از مدل های دیگر ماشین لباسشویی می باشد.

 

نتیجه گیری

در نوشتن مقاله ی آموزش تراز کردن ماشین لباسشویی، سعی کرده ایم تمام نکات را در نهایت سادگی برای کاربران عزیز بیان کنیم. بنابراین زمانی که حس کردید ماشین لباسشویی شما تراز نیست و شما همه ی مراحل را برای تراز کردن انجام داده اید، اما باز هم دستگاه لرزش و یا حرکت داشت، ممکن است قسمت های از ماشین لباسشویی شما دچار آسیب شده باشد. در این صورت است که باید کار را به تعمیرکاران متخصص و حرفه ای ماشین لباسشویی واگذار کنید. در صورت نگهداری و استفاده ی صحیح و مناسب از ماشین لباسشویی خود، شما باید انتظار بهترین کارآیی و عملکرد را از دستگاه خود داشته باشید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا