مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

مشکلات رایج آبمیوه گیری

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۳/۱۳ پنج شنبه
مشکلات رایج آبمیوه گیری
چکیده این مقاله : از جمله مشکلات رایج آبمیوه گیری میتوان به روشن نشدن ، لرزش، داغ شدن، خاموش شدن ناگهانی و نشت آبمیوه از آبمیوه گیری اشاره کرد که ممکن است به دلایلی بوجود بیاید.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1309 بازدید

همان طور که در جریان هستید، وجود یک دستگاه آبمیوه گیری در خانه تان می تواند در تامین سلامتی شما نقش به سزایی داشته باشد و داشتن چنین دستگاهی در منزلتان، شما را از هر بار رفتن به کافی شاپ، برای نوشیدن آب میوه باز می دارد. زیرا شما با داشتن دستگاه آبمیوه گیری ترجیح می دهید در منزل خود، هر بار از نوشیدن آب میوه طبیعی و تازه بهره مند شوید.

البته این را هم باید گفت که شاید بسیاری از افراد برای تنوع و خوش گذرانی ترجیح دهند در کافی شاپ با نوشیدن آبمیوه از خود پذیرایی کنند. ( در اینجا باید اشاره کرد که سلیقه آدم ها کاملا با همدیگر متفاوت است).  اما موضوع اصلی ما در مقاله مشکلات رایج آبمیوه گیری و بحث کردن در مورد مشکلاتی است که ممکن است برای هر نوع دستگاه آبمیوه گیری به وجود بیاید. این دستگاه ممکن است بنا به دلایل متعدد مثلا استفاده نادرست با مشکل مواجه شود. همراه ما باشید با معرفی انواع مشکلات رایج آبمیوه گیری.

 

مشکلات رایج آبمیوه گیری

 

دستگاه آبمیوه گیری ممکن است با چه مشکلاتی مواجه شود؟

  1. دستگاه آبمیوه گیری روشن نمی شود
  2. لرزش و تولید صدای غیر عادی از دستگاه آبمیوه گیری
  3. داغ شدن موتور دستگاه آبمیوه گیری
  4. نشت آبمیوه از دستگاه آبمیوه گیری
  5. خاموش شدن ناگهانی دستگاه آبمیوه گیری
  6. آب گیری نکردن میوه توسط دستگاه آبمیوه گیری
  7. پریدن فیوز برق خانه هنگام روشن کردن دستگاه آبمیوه گیری

 

آبمیوه گیری روشن نمی شود

از اولین مشکلات رایج آبمیوه گیری که ممکن است برای آیمیوه گیری تان رخ دهد روشن نشدن آن می باشد. هنگامی که می خواهید آبمیوه گیری را برای استفاده کردن روشن کنید، ناگهان متوجه روشن نشدن موتور دستگاه می شوید. ممکن است دلایلی نظیر قطع بودن برق منزل، پریدن فیوز برق، خرابی کلید پاور آبمیوه گیری، خرابی میکروسوئیچ دستگاه، سوختن موتور آبمیوه گیری و ... می توانند تاثیر گذار باشند. برای رفع هر کدام از این ایرادات بهتر است، با نمایندگی آن تماس بگیرید و آن ها را با عیب های به وجود آمده برای آبمیوه گیری تان در جریان بگذارید، تا شما را برای تعمیر آن راهنمایی کنند. اما در صورتی که با راهنمایی تعمیرکار، نتوانستید مشکل را برطرف کنید بهتر است که کار تعمیر دستگاه را به خودشان بسپارید.

 

مشکلات رایج آبمیوه گیری

 

لرزش و تولید صدای غیر عادی از آبمیوه گیری

یکی از رایج ترین مشکلات آبمیوه گیری، لرزش و تولید صدای غیر عادی دستگاه می باشد. صدا و لرزش شدید آبمیوه گیری می تواند دلایل متعددی داشته باشد. از جمله این دلایل می توان به هموار نبودن سطحی که دستگاه آبمیوه گیری را روی آن قرار داده اید اشاره کرد. صاف نبودن محل قرارگیری آبمیوه گیری، باعث لرزش و تولید صدای غیر عادی خواهد شد. اگر با قرار دادن دستگاه بر روی سطح صاف مشکل حل شد، دیگر نیازی به تعمیر دستگاه نیست.

همچنین پر شدن مخزن تفاله نیز موجب لرزش و صدای دستگاه خواهد شد، که با خالی کردن مخزن تفاله این مشکل نیز حل خواهد شد. اگر لرزش و صدای آبمیوه گیری به خاطر این چند مورد نبود، باید عوامل احتمالی دیگری را بررسی کرد. خراب یا کج شدن صافی دستگاه و جا نیفتادن آن، خرابی در موتور آبمیوه گیری و خرابی فیلتر دستگاه، نیز از جمله عوامل احتمالی لرزش و صدای دستگاه آبمیوه گیری می باشند.

 

داغ شدن موتور آبمیوه گیری

تصور بیشتر کاربران از داغ شدن آبمیوه گیری کار کردن مداوم و پشت سر هم دستگاه می باشد. بله این علت نیز می تواند باعث داغ شدن موتور دستگاه شود. هنگامی که از دستگاه استفاده می کنید امکان گرم و داغ شدن موتور آبمیوه گیری بسیار زیاد است. بنابراین باید بعد از ده دقیقه روشن بودن دستگاه آن را خاموش کنید، تا کمی استراحت کند و خنک شود. علاوه بر این گرفتن آب میوه های سخت و سفت نیز می تواند بر داغ شدن موتور دستگاه تاثیر گذار باشد. زیرا در این صورت موتور آبمیوه گیری مجبور به تحمل فشار مضاعفی می شود، تا بتواند عمل آبگیری را انجام دهد. در نتیجه داغ شدن موتور دستگاه، باعث نیم سوز شدن و یا سوختن کامل موتور دستگاه آبمیوه گیری خواهد شد. در این صورت باید اقدام به تعمیر و یا  تعویض موتور دستگاه صورت گیرد. نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید و آن را فراموش نکنید، این است که اگر آبمیوه گیری را هنگام استفاده کردن بر روی فرش یا موکت قرار می دهید، داغ شدن دستگاه طبیعی است. به این دلیل که جریان هوا در بین آبمیوه گیری رد و بدل نمی شود و در نتیجه موتور آبمیوه گیری داغ می شود.

 

نشت آب میوه از دستگاه آبمیوه گیری

نشت آبمیوه از دستگاه یکی از مشکلات معمول و رایج در آبمیوه گیری می باشد. بسیاری از کاربران هنگام گرفتن آبمیوه متوجه نشت آن از آبمیوه گیری خواهند شد. دلایلی که ممکن است باعث نشت آبمیوه شوند به شرح زیر می باشد.

  • جمع شدن زیاد تفاله ها در مخزن آبمیوه گیری، سبب نشت آبمیوه خواهد شد.
  • لرزش زیاد دستگاه آبمیوه گیری، می تواند باعث ریختن آبمیوه شود.
  • استفاده کردن از سرعت بالای آبمیوه گیری، می تواند باعث چکه کردن هنگام آبمیوه شود.
  • کثیف بودن و یا مسدود شدن فیلتر آبمیوه گیری، دلیل دیگری برای نشت آبمیوه از دستگاه می باشد.
  • شکستگی ظرف آبمیوه گیری و درپوش آن می تواند باعث چکه کردن و نشت آبمیوه شود.

هر یک از این نکات می توانند به تنهایی باعث نشت آبمیوه از دستگاه شوند. بنابراین شما موظفید هنگام مشاهده کردن نشت و چکیدن آبمیوه از دستگاه، تمام این موارد را بررسی کنید تا این که عیب آبمیوه گیری را پیدا کنید و مشکل به وجود آمده را برطرف سازید.

 

 

خاموش شدن ناگهانی دستگاه آبمیوه گیری

در دستگاه آبمیوه گیری قطعه ای به نام اورلود وجود دارد، که وظیفه ی آن جلوگیری از آسیب، سوختن و خطرات احتمالی پیش بینی نشده برای دستگاه می باشد. در صورتی که به دستگاه فشار زیادی وارد شود که احتمال نیم سوز شدن و یا سوختن وجود داشته باشد، اورلود وارد عمل شده و باعث خاموش شدن آبمیوه گیری خواهد شد. هم چنین با خراب شدن پروانه خنک کننده آبمیوه گیری، نیز قطعه اورلود برای جلوگیری از خراب شدن موتور، دستگاه را به طور ناگهانی خاموش می کند.

 

آب گیری نکردن میوه توسط دستگاه آبمیوه گیری

از دیگر مشکلات رایج آبمیوه گیری آب گیری نکردن میوه توسط دستگاه آبمیوه گیری می باشد. در صورتی که دستگاه آبمیوه گیری نتواند به طور کامل عمل آبگیری را انجام دهد و همواره در آبمیوه قطعات بزرگی از میوه وجو داشت. برای بررسی عیب این قسمت باید به سراغ تیغه ها و یا صفحه زیر تیغ بروید. اگر تیغه دستگاه کند و خراب باشد، آبمیوه به طور کامل گرفته نخواهد شد. هم چنین این امکان نیز وجود دارد که فاصله بین تیغه و صفحه زیرین آن زیاد باشد، وجود چنین ایرادی نیز مانع از آب گیری کامل میوه ها می شود.

 

پریدن فیوز برق خانه هنگام روشن کردن دستگاه آبمیوه گیری

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است برای بسیاری از وسایل برقی از جمله آبمیوه گیری به وجود بیاید، پریدن فیوز برق خانه هنگام روشن کردن دستگاه آبمیوه گیری می باشد. این مشکل به دلیل اتصال در سیم و یا دو شاخه دستگاه، خرابی خازن و یا سوختن موتور آبمیوه گیری اتفاق می افتد و باعث پریدن فیوز برق خانه شما می شود. در این صورت باید از روشن کردن دوباره دستگاه، تا زمان تعمیر آن توسط تعمیرکار خودداری کنید.

 

مشکلات رایج آبمیوه گیری

 

کلام آخر

از همراهی شما عزیزان نهایت تشکر را داریم. همان گونه که مشاهده کرده اید، در این مقاله مشکلات رایج آبمیوه گیری را برایتان بازگو کرده ایم. تنها امید ما از نوشتن هر مقاله ای مفید و سودمند واقع شدن آن برای کاربران و خوانندگان عزیز می باشد. همچنین انتظار ما از همه ی افراد، داشتن صبر و شکیبایی می باشد. تا در صورت پیدا کردن هر گونه مشکلی برای دستگاه آبمیوه گیری، بتوانند کاملا خونسردانه عمل کرده و ایراد دستگاه را به تعمیرکار یا تکنسین ماهر بگویند و در صورت لزوم آن را برای تعمیر نزدشان ببرند. در ضمن سعی کنید که هرگز خود سرانه، دست به تعمیر دستگاهی نزنید که در آخر از عهده تعمیر آن بر نیایید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا