مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت کم شدن مکش جاروبرقی و راه حل های آن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۲/۷ سه شنبه
علت کم شدن مکش جاروبرقی و راه حل های آن
چکیده این مقاله : ما در این مقاله دلایلی را که ممکن است باعث کم شدن مکش جاروبرقی شما شود، بررسی می کنیم و راه حل های مناسب برای رفع مشکل را برای شما بازگو خواهیم کرد.
  • زمان مطالعه : 0 دقیقه
  • 0 نظر
  • 802 بازدید

جاروبرقی جزء یکی از ضروری ترین وسیله ها، جهت تمیزکاری می باشد و بدون شک در هر خانه ای جاروبرقی وجود دارد. شاید بارها اتفاق افتاده باشد که حس کنید، جاروبرقی تان نسبت به قبل مکش زیادی ندارد و محیط و سطح مورد نظر را به خوبی تمیز نمی کند. زمانی که مکش جاروبرقی کم شود ممکن است ذهن شما به جاهای زیادی خطور کند، که دلیل مکش کم جاروبرقی چیست؟ ما در این مقاله دلایلی را که ممکن است باعث کم شدن مکش جاروبرقی شما شود، بررسی می کنیم و راه حل های مناسب برای رفع مشکل را برای شما بازگو خواهیم کرد.

 

دلایل کم شدن مکش جاروبرقی و راه حل های آن:

  1. پر بودن کیسه ی جاروبرقی
  2. مسدود شدن لوله خرطومی جاروبرقی
  3. خراب شدن موتور جاروبرقی
  4. گرفتگی فیلتر جاروبرقی
  5. تنظیمات اشتباه مکش جاروبرقی
  6. خراب شدن برس یا غلتک جاروبرقی
  7. استفاده بیش از حد جاروبرقی در طول روز
  8. نشتی هوا از لوله های جاروبرقی
  9. تمام شدن طول عمر جاروبرقی

 

دلایل کم شدن مکش جاروبرقی و راه حل های آن

 

پر بودن کیسه ی جاروبرقی:

پر بودن کیسه ی جاروبرقی یکی از دلایل رایج برای کم شدن مکش جاروبرقی می باشد. اما راه حل کار چیست؟ اگر جاروبرقی شما جزء آن دسته باشد که در صورت پر شدن کیسه هشدار دهد چه بهتر، شما می توانید فورا کیسه را خالی کنید. در غیر این صورت لازم است هر چند وقت یک بار کیسه ی جاروبرقی خود را به طور کامل تمیز کنید. اگر کیسه ی جاروبرقی پارچه ای باشد می توانید بعد از خالی کردن گرد و غبار به خوبی آن را با آب و شوینده شستشو دهید، اگر هم یکبار مصرف باشد، هر بار که کیسه پر شد، باید کیسه ی جدیدی را جایگزین کنید. با این کار فضای کافی برای مکیدن گرد و غبار باز می شود و قدرت مکش جاروبرقی نیز افزایش پیدا می کند.

 

پر بودن کیسه ی جاروبرقی

 

مسدود شدن لوله خرطومی جاروبرقی:

دلیل دیگری که می تواند باعث کم شدن قدرت مکش جاروبرقی شود، گیر کردن توده های آشغال و یا اشیائی در لوله خرطومی جاروبرقی می باشد. بیشتر اوقات ناخواسته شئ بزرگی توسط جاروبرقی مکیده می شود که در لوله خرطومی گیر می کند و باعث کم شدن مکش جاروبرقی می شود. برای حل این مشکل اولا هنگام جارو کشیدن، باید کاملا مواظب باشید تا اشیائ بزرگ توسط جاروبرقی مکیده نشوند. ثانیا لوله خرطومی را از سرجای خود در بیاورید و اگر چیزی را درون آن مشاهده کردید سعی کنید به آرامی با استفاده از یک میله یا چوب دراز توده ی آشغال یا شئ گیر کرده را از درون لوله خرطومی بیرون بیاورید.

 

مسدود شدن لوله خرطومی جاروبرقی

 

خراب شدن موتور جاروبرقی:

خراب شدن موتور جاروبرقی یکی دیگر از دلایل کاهش مکش جاروبرقی می باشد. زمانی که در حین روشن بودن جاروبرقی حس کردید صدای موتور فرق کرده، دستگاه در حین کار کردن به طور خودکار خاموش و روشن می شود و یا زیاده از حد گرم شده است، باید بدانید که موتور جاروبرقی آسیب دیده است. بهترین کار برای راه حل این مشکل این است که تا زمانی که جاروبرقی را برای تعمیر پیش تعمیر کار نبردید از آن استفاده نکنید.

 

گرفتگی فیلتر جاروبرقی:

بعضی اوقات پیش می آید که فیلتر جاروبرقی گرد و غبار زیادی را به خود گرفته باشد که شما از آن بی خبر هستید. شما باید هنگامی که احساس کردید مکش جاروبرقی کم شده است، اگر موارد بالا هیچ یک از دلایل کاهش مکش نبود، باید به فیلتر آن نگاه کنید و در صورت کثیف بودن آن فورا اقدام به تمیز کردن نمائید. اگر فیلتر قابل شستشو باشد آن را بشویید و بعد از خشک شدن در سرجای خود قرار دهید. هم چنین برخی از فیلترها نیز قابل تعویض می باشند و نیاز به تمیز کردن ندارند. در صورت تمیز کردن و یا تعویض کردن فیلتر است که قدرت مکش جاروبرقی دوباره بالا خواهد رفت.

 

گرفتگی فیلتر جاروبرقی

 

تنظیمات اشتباه مکش جاروبرقی:

در بیشتر جاروبرقی ها اهرم یا درجه ای وجود دارد که کاربران می توانند با استفاده از آن قدرت مکش جاروبرقی را تنظیم کنند. با توجه به این که برای جارو کشیدن کف های سخت سرامیکی یا چوبی باید از بیشترین توان دستگاه استفاده کرد، برای فرش و موکت توان کمتری لازم است. بنابراین باید دقت کنید با توجه به محیط و سطحی که می خواهید جارو بکشید توان مکش جاروبرقی را تنظیم کنید، در غیر این صورت احساس می کنید که دستگاه اصلا قدرت مکش ندارد و سطح مورد نظر شما را به خوبی تمیز نمی کند.

 

تنظیمات اشتباه مکش جاروبرقی

 

مسدود شدن برس یا خراب شدن غلتک جاروبرقی:

مسدود شدن برس یا خراب شدن غلتک جاروبرقی، می تواند دلیل دیگری برای کاهش مکش جاروبرقی باشد. ممکن است بعد از مدتی استفاده از جاروبرقی، مو و یا آشغال های زیادی به برس دستگاه بچسپند و باعث مسدود شدن در این قسمت شوند، یا غلتک های جاروبرقی ساییده شده باشند، در نتیجه مکش جاروبرقی به شدت کاهش می یابد. توصیه ی ما به کاربران این است که هر چند وقت یک بار قسمت غلتک و برس جاروبرقی را بررسی کنند، تا از سالم بودن و مسدود نشدن آن مطمئن شوند.

 

مسدود شدن برس یا خراب شدن غلتک جاروبرقی

 

استفاده بیش از حد جاروبرقی در طول روز:

به طور کلی باید سعی کنید که روزانه حداقل یک بار از جاروبرقی استفاده کنید. زیرا با استفاده ی زیاد از این دستگاه باعث کاهش بازدهی آن خواهید شد. روشن کردن مداوم و بیش از حد جاروبرقی در طول روز، باعث افزایش مصرف انرژی و کوتاه شدن طول عمر دستگاه می شود. در نتیجه ی استفاده ی زیاد کاهش مکش جاروبرقی نیز رخ خواهد داد، بنابراین باید به اندازه و زمان کمتری در روز از جاروبرقی استفاده کنید.

 

استفاده بیش از حد جاروبرقی در طول روز

 

نشتی هوا از لوله های جاروبرقی:

نشتی هوا از لوله های جاروبرقی نیز می تواند، باعث کاهش مکش جاروبرقی شود. فیکس نبودن اتصالات در لوله های جاروبرقی باعث می شود که از بین درزهای آن هوا خارج شود، در نتیجه مکش دستگاه کم خواهد شد. بنابراین لازم است در صورت بروز کاهش مکش جاروبرقی، از اتصالات جاروبرقی به طور کامل مطمئن شوید.

 

نشتی هوا از لوله های جاروبرقی

 

تمام شدن طول عمر جاروبرقی:

در صورتی که جاروبرقی شما مدت زمان زیادی است که کار می کند و مدل آن قدیمی شده، کم شدن مکش آن بسیار طبیعی می باشد. زیرا هر وسیله ای با کار کردن زیاد به مرور زمان دچار خراب شدن و آسیب های جدی خواهد شد. در نتیجه پیشنهاد ما به کاربران عزیز این است که اگر مدت زمان زیادی است از یک مدل جاروبرقی قدیمی استفاده می کنند، اقدام به تعویض آن نمایند. زیرا در صورت قدیمی بودن و تمام شدن عمر جاروبرقی، هنگام استفاده از دستگاه بی خودی انرژی و برق مصرف می شود، همچنین جاروبرقی اصلا قدرت مکش خوبی برای مکیدن آشغال ها نخواهد داشت.

 

سخن پایانی:

در این مقاله نگاهی انداختیم به دلایل کم شدن مکش جاروبرقی و راه حل های آن ها. همان طور که در این مقاله مشاهده می کنید، کاهش مکش جاروبرقی می تواند دلایل زیادی داشته باشد که ما به بسیاری از آن ها اشاره کردیم، تا کاربران بتوانند بدون معطلی در صورت بروز هر کدام از این مشکل ها برای جاروبرقی شان، به خوبی از پس تعمیر آن برآیند.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا