مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

15 نکته ی مهم استفاده و مراقبت از تلویزیون

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۱۲/۲۸ پنج شنبه
15 نکته ی مهم استفاده و مراقبت از تلویزیون
چکیده این مقاله : باید از تلویزیون به گونه ای از آن مراقبت و مواظبت کنید تا دچار تعمیر و یا سوختگی نشود.هدف ما از نوشتن این مقاله این است که چگونه هنگام کار و استفاده از تلویزیون مواظب آن باشید و چه نکاتی را لازم است رعایت کنید.
  • زمان مطالعه : 0 دقیقه
  • 0 نظر
  • 486 بازدید

15 نکته ی مهم استفاده و مراقبت از تلویزیون

شاید بدانید که دستگاه تلویزیون را به جعبه ی جادویی تشبیه کرده اند. جعبه ی جادویی که سالهاست تمام خانه ها را به تسخیر خود در آورده است. دستگاه تلویزیون بیشتر اوقات یار و همدم شماست، زمانی که کسل یا ناراحت هستید و حوصله ی کسی یا کاری را ندارید با روشن کردن تلویزیون و نگاه کردن به سریال ها یا برنامه های دیگر می توانید خودتان را سرگرم کنید و از این حالت کسلی در بیایید. بدون شک دستگاه تلویزیون در همه ی خانه ها قابل مشاهده می باشد و اوقات زیادی را با تلویزیون در همه ی حالت ها می گذرانید. بنابراین باید بدانید تنها نگاه کردن و وقت گذرانی با تلویزیون پایان کار نیست، بلکه باید به گونه ای از آن مراقبت و مواظبت کنید تا دچار تعمیر و یا سوختگی نشود و با جادو کردنش مدت زمان طولانی تری را با شما بگذراند. هدف ما از نوشتن این مقاله این است که چگونه هنگام کار و استفاده از تلویزیون مواظب آن باشید و چه نکاتی را لازم است رعایت کنید. با خواندن این مقاله ما را همراهی کنید تا شاید بتوانیم دانستنی های لازم را ذکر کنیم و شما نیز از آن ها بهره مند شوید و بتوانید دانستنی های خود را به دیگران نیز انتقال دهید.

 

نکات مهمی که هنگام کار واستفاده از تلویزیون باید رعایت کنید:

1. اول از هر کاری بعد از خریدن دستگاه تلویزیون، خودتان از نصب کردن تلویزیون خودداری کنید، و برای نصب کردن تلویزیون از نمایندگی های معتبر شرکت سازنده دستگاه درخواست نصب کنید. تا اگر قرار باشد در جایی از کار نصب راهنمایی بخواهید از نصاب مربوطه سوالات خود را بپرسید و به جواب برسید.

 

2. زمانی که برای اولین بار می خواهید دستگاه تلویزیون را روشن کنید و از آن استفاده کنید دفترچه ی راهنمای تلویزیون را به خوبی مطالعه کنید تا با امتحان کردن همه ی دکمه ها خود را آموزش ندهید و بدانید هر دکمه مختص به چه برنامه ای می باشد.

 

3. زمانی که مشغول انجام دادن کاری هستید و اصلا حواستان به تلویزیون نیست از روشن نگه داشتن آن خودداری کنید و تلویزیون را خاموش کنید. در غیر این صورت بعد از دو سال باید تلویزیون را تعویض یا تعمیر کنید، زیرا چرخه ی عمر تلویزیون 65 هزار ساعت است. روشن ماندن طولانی مدت دستگاه تلویزیون باعث کاهش عمر مفید دستگاه و کم شدن نور آن می شود.

 

4. بهتر است هنگام استفاده کردن و نگاه کردن به تلویزیون روشنایی صفحه در حد متوسط باشد، تا باعث خستگی چشمها نشود و از کم شدن عمر دستگاه جلوگیری به عمل آید.

 

روشنایی صفحه تلویزیون  در حد متوسط باشد

 

5. زمانی که هوا ابری است، در صورت بروز رعد و برق تلویزیون را خاموش کنید تا دستگاه دچار نوسانات برقی و آسیب نشود. برای روشن کردن دستگاه تلویزیون حتما از محافظ برق استفاده کنید. تا زمانی که خودتان در دسترس نیستید و برق دچار نوسان شد، تا حد امکان با وجود داشتن محافظ برق از خسارت مالی و مادی جلوگیری به عمل آید.

 

6. دستگاه تلویزیون را نزدیک شومینه، شوفاژ یا هر وسیله ی گرمایشی دیگر قرار ندهید، زیرا با این کار از خنک شدن دستگاه جلوگیری می شود و قطعات دچار آسیب می شوند. ( توجه داشته باشید تا حد ممکن باید تلویزیون از نور آفتاب هم بدور باشد.)

 

7. زمانی که می خواهید برای دستگاه تلویزیون خود مکان تعیین کنید، از قرار دادن دستگاه تلویزیون نزدیک در و پنجره خودداری کنید زیرا گرد و خاک عامل اصلی خرابی تلویزیون هستند.

 

از قرار دادن دستگاه تلویزیون نزدیک در و پنجره خودداری کنید

 

8. از قرار دادن دستگاه تلویزیون در محیط و مکان خیلی سرد خودداری کنید، زیرا سرما باعث آسیب رساندن به قطعات دستگاه می شود.

 

9. جهت پاک کردن و تمیز کردن تلویزیون، از اسپری های تمیز کننده مخصوص صفحه ی نمایش تلویزیون استفاده کنید. توجه داشته باشد برای از بین بردن لکه های روی صفحه ی تلویزیون از موادی مانند الکل، شیشه پاک کن و یا استون به هیچ وجه استفاده نکنید. با یک دستمال نرم و نم دار که روی صفحه ی نمایش تلویزیون خش نیندازد دستگاه تلویزیون را تمیز کنید. برای مثال می توانید از دستمال عینک که نرم و لطیف می باشد برای تمیز کردن تلویزیون به خصوص صفحه ی نمایش آن استفاده کنید.

 

تمیز کردن تلویزیون

 

10. تلویزیون را داخل باکس یا قاب قرار ندهید تا جریان هوا به خوبی در اطراف آن در گردش باشد. همچنین فاصله دستگاه با دیوار هم حفظ شود و دستگاه تلویزیون نباید کاملا به دیوار بچسپد و یا فاصله اش خیلی کم باشد باید فاصله طوری باشد که هوا به خوبی بتواند در جریان باشد.

 

تلویزیون را داخل باکس یا قاب قرار ندهید

 

11. فاصله ی مناسب و ایده آل برای تماشای تلویزیون سه متر است. بنابراین دستگاه تلویزیون را در جایی قرار دهید تا فاصله آن با بیننده حفظ شود.

 

فاصله ی مناسب و ایده آل برای تماشای تلویزیون

 

12. ضربه زدن به دستگاه تلویزیون باعث سوختن پیکسل های صفحه ی نمایش خواهد شد. به کودکان خود یاد دهید که هرگز اشیا را به سوی تلویزیون پرتاب نکنند و از نزدیک شدن به دستگاه تلویزیون خودداری کنند.

 

13. مکانی که در آن تلویزیون قرار داده می شود باید بسیار امن باشد، اگر دستگاه تلویزیون را به دیوار نصب می کنید از ابزار مناسب برای نصب کردن استفاده کنید. اگر می خواهید تلویزیون را روی میز قرار دهید، مطمئن شوید که جای آن ثابت است و تکان نمی خورد تا با اطمینان از کار از افتادن تلویزیون جلوگیری شود.

 

14. زمانی که شما دستگاه تلویزیون را با کنترل آن خاموش می کنید، باز هم برق در دستگاه تلویزیون در جریان است. بنابراین معمولا توصیه می شود زمانی که برای مدتی در خانه نیستید و یا برای چند ساعت تلویزیون نگاه نمی کنید بهتر است دستگاه از برق کشیده شود. با انجام این کار به افزایش دوام طول عمر تلویزیون کمک شایانی کرده اید.

 

15. تمام برچسب ها و پلاستیک های روی تلویزیون را بردارید و از پوشاندن تلویزیون با پارچه حتما خودداری کنید. با این کار موجب جلوگیری از جریان هوا شده و دستگاه تلویزیون گرم می شود و به سیستم و موتور تلویزیون ضربه وارد می شود.

تا جایی که امکان دارد و می توانید نکات ذکر شده را رعایت کنید زیرا با انجام این کار هم  از بین رفتن دستگاه تلویزیون خودداری می کنید، و هم هزینه ای را که در صورت خرابی دستگاه باید بپردازید می توانید برای ضروریات دیگر امور خانه ی خود انجام دهید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا