مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف نکات استفاده از  چرخ گوشت

تمامی متن مقاله نکات مهمی که هنگام استفاده از چرخ گوشت باید بدانید را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 5.49 MB دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نکات مهمی که هنگام استفاده از چرخ گوشت باید بدانید

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۲/۲۵ یکشنبه
نکات مهمی که هنگام استفاده از  چرخ گوشت باید بدانید
چکیده این مقاله : آگاهی از اصول نگهداری و استفاده مناسب ازچرخ گوشت، بسیار ضروری است، بنابراین در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما عزیزان نکات استفاده از  چرخ گوشت را آموزش دهیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 658 بازدید

خرید چرخ گوشت مناسب برای هر خانه ای لازم و ضروری می باشد. سلامتی برای انسان‌ ها بسیار مهم و حیاتی می باشد و هرچه تکنولوژی بیشتر در خدمت انسان و سلامتی آن ها باشد خوشایند تر است. چرخ گوشت یکی از همان تکنولوژی های در خدمت بشر است که با داشتن دستگاه آن، می توانید از سلامتی مواد و فرآورده های گوشتی تهیه شده توسط خودتان اطمینان کامل را برایتان حاصل آورد، بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که حتما مواد گوشتی را خودتان، در خانه و به دور از آلودگی های محیط و دستگاه های چرخ گوشت بیرون چرخ کنید و از تهیه سوسیس و دیگر فرآورده‌های گوشتی بیرون از خانه خودداری کنید.

 

12 نکته طلایی هنگام استفاده از چرخ گوشت

 

نکات مهم استفاده از دستگاه چرخ گوشت

 همانطور که گفتیم داشتن چرخ گوشت برای آشپزخانه ی شما لازم است اما آگاهی از اصول نگهداری و استفاده مناسب از آن، چندین برابر لازم تر و ضروری تر است، بنابراین در این مقاله به توضیح دادن نکات استفاده از  چرخ گوشت می پردازیم. این نکات مهم استفاده و نگهداری از چرخ گوشت شامل موارد زیر می باشد:

 

نکات مهم استفاده از دستگاه چرخ گوشت

 

1. اولین و مهم ترین نکات استفاده از  چرخ گوشت، قطعات آن را به درستی سر جای مناسب خود قرار داده و آنها را کاملا محکم کنید. بعد از اتمام این کارها و بازرسی نهایی، دستگاه را برای استفاده روشن کنید. عدم دقت به این مورد می تواند خسارت ها مالی و حتی گاهی جانی را در پی داشته باشد.

2. از ریختن مایعات، سبزیجات و مواد آب دار به داخل دستگاه چرخ گوشت خودداری کرده، زیرا امکان نفوذ آب به موتور دستگاه وجود دارد و در پی آن، امکان خطر برق گرفتی و یا احتمال سوختگی موتور در دستگاه بالا می رود. کاری که خیلی پر ریسک است و مرتبا تکرار می شود و باید از انجام دوبار آن خودداری کرد این است: "زمانی که در حال چرخ کردن گوشت هستید، به آن پیاز و سیب زمینی اضافه نکنید، زیرا آب آن ها ممکن است به داخل موتور دستگاه نفوذ کند."

3. پس از هر بار استفاده از دستگاه چرخ گوشت، محفظه و تیغه های دستگاه را به خوبی تمیز کنید و اجازه ندهید کوچکترین موادی از گوشت و یا هر ماده ی غذایی دیگری در محفظه ی دستگاه و دیگر قطعات آن باقی بماند، زیرا باعث زنگ زدگی و کند شدن تیغه ها می شود و در بعضی از موارد باعث رشد میکروب‌ها و ویروس ها در لابه لای قطعات می شود که در استفاده ‌های بعدی امکان انتقال به مواد فرآوری شده گوشتی را در پی دارد.

4. از دیگر نکات استفاده از  چرخ گوشت، تیز کردن تیغه ی چرخ گوشت را از یاد نبرید. سه ماه پس از استفاده مداوم از دستگاه چرخ گوشت، اقدام به تیز کردن تیغه ها نزد افراد متخصص این امر لازم است. کندی تیغه های و یا استفاده از تیغه نامتناسب با نوع مواد ورودی به چرخ گوشت، باعث کاهش طول عمر دستگاه چرخ گوشت خواهد شد زیرا به موتور دستگاه فشار نامناسب و بیشتر وارد می آید. دقت کنید که هیچ وقت برای تیز کردن تیغه ها خودتان اقدام نکنید، زیرا امکان خراب شدن تیغه ها وجود دارد.

5. قبل از اینکه بخواهید گوشت را چرخ کنید، مدتی آن را درون یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود، با انجام این عمل چرخ کردن گوشت بسیار راحت تر می شود.

 

چرخ گوشت فیلیپس HR2723

 

 6. تا حد امکان تکه های گوشت یا هر مواد غذایی دیگر را به قطعات کوچک تر تقسیم کنید که در این صورت،کم ترین فشار به دستگاه چرخ گوشت شما وارد می شود.

7. بعد از تمام شدن کار با دستگاه چرخ گوشت، تحت هیچ شرایطی قطعات دستگاه را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید. زیرا این کار باعث از بین رفتن روکش آبکاری شده دستگاه چرخ گوشت شده و در نتیجه زود تر مستهلک و غیر قابل استفاده خواهند شد.

8. هیچ وقت دستگاه چرخ گوشت را وقتی که خالی است روشن نگذارید، با این کار دور موتور دستگاه بالا رفته و سبب تولید گرما وفرسایش قطعات موتور می شود.

9. دستگاه چرخ گوشت را دور از دسترس کودکان قرار دهید و زمانی که دستگاه روشن است هیچ گاه کودکان را کنار آن تنها نگذارید. سعی کنید زمانی از دستگاه چرخ گوشت استفاده کنیدکه دور از دسترس کودکان باشید، زیرا همه می دانید که کودکان کنجکاو هستند و دوست دارند از روی کنجکاوی هر چیزی را امتحان کنند و دستشان را درون دستگاه قرار دهند. این نکته مهم را بسیار بسیار جدی بگیرید تا خدایی نکرده دچار حوادث ناخوشایند و غیر قابل جبرانی نشوید.

10. بعد از اتمام کار و استفاده از دستگاه چرخ گوشت، یادتان باشد که فورا دو شاخه دستگاه را از پریز برق جدا کنید و از مهم ترین نکات استفاده از  چرخ گوشت می باشد.

 

خرید چرخ گوشت بوش

 

11.  برای مدت زمان طولانی از دستگاه چرخ گوشت استفاده نکنید زیرا با این کار، موتور دستگاه گرم شده، سیم پیچی آن دچار مشکل می‌شود در نتیجه عمر دستگاه کم می شود. جهت جلوگیری از بروز مشکل، زمانی که در حال چرخ کردن مواد غذایی هستید، سعی کنید مرتبا تا اتمام کار، دستگاه روشن نماند و 10 دقیقه یک بار به دستگاه استراحت دهید آن را برای 2 تا 5 دقیقه خاموش کنید و سپس دوباره راه اندازی کنید. مدت زمان استراحت دادن به دستگاه با توجه به شرایط دمایی محیط متغیر است، هرچه محیط سردتر باشد دستگاه چرخ گوشت نیاز به زمان کمتری جهت استراحت دارد و در صورت شرایط دمایی بالعکس  به مدت زمان بیشتر.

12. از اخرین نکات استفاده از  چرخ گوشت شستشوی صحیح قطعات دستگاه یعنی قطعاتی از دستگاه چرخ گوشت را که قابل شستشو هستند با آب و مایع بشویید و سپس با پارچه ای تمیز خشک کرده و سر جای خود قرار دهید و از شستشوی قسمت های برقی دستگاه، با آب جدا خودداری کنید و با پارچه ای نم دار آن قسمت ها را تمیز کنید.

 

نکات مهم استفاده از دستگاه چرخ گوشت

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا