مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

13 نکته ی مهمی که هنگام کار و استفاده از مایکروویو باید رعایت کرد

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ سه شنبه
13 نکته ی مهمی که هنگام کار و استفاده از مایکروویو باید رعایت کرد
چکیده این مقاله : با خواندن این مقاله ما را همراهی کنید تا شاید بتوانیم دانستنی های لازم در مورد استفاده ی درست از اجاق مایکروویو را بیان کرده باشیم و شما از مزایای استفاده ی صحیح از اجاق مایکروویو بهرمند شوید.
  • زمان مطالعه : 0 دقیقه
  • 0 نظر
  • 689 بازدید

13 نکته ی مهمی که هنگام کار و استفاده از مایکروویو باید رعایت کرد

 

اجاق مایکروویو روشی ایمنی و موثر برای پختن و گرم کردن غذاها، یخ زدایی کردن، گرم کردن نوشیدنی و بسیاری از مواد دیگر، در کمترین زمان ممکن می باشد. ممکن است بیشتر اوقات به دلیل عدم استفاده ی درست و مناسب و ناآگاهی از استفاده ی صحیح از دستگاه با مشکل روبرو شوید.

ما می خواهیم به کمک این مقاله به منظور پیشگیری از مشکلات و تلفات، نکات مهمی را به شما یادآوری کنیم. زمانی که می خواهید از اجاق مایکروویو استفاده کنید باید خیلی از نکات مهم و ایمنی را رعایت کنید. با خواندن این مقاله ما را همراهی کنید تا شاید بتوانیم دانستنی های لازم در مورد استفاده ی درست از اجاق مایکروویو را بیان کرده باشیم و شما از مزایای استفاده ی صحیح از اجاق مایکروویو بهرمند شوید.

 

نکات مهمی که هنگام کار و استفاده از مایکروویو باید رعایت کرد

1. زمانی که می خواهید از اجاق مایکروویو استفاده کنید هرگز زمانی را که درب دستگاه باز است آن را روشن نکنید و از بسته بودن کامل درب اطمینان کامل حاصل نمائید.

 

نکات مهمی که هنگام کار و استفاده از مایکروویو باید رعایت کرد

 

2. هنگامی که در حال کار کردن با اجاق مایکروویو هستید و آن را روشن کرده اید، حتما فاصله ی خود را با اجاق مایکروویو جهت رعایت نکات ایمنی حفظ کنید. حتما این نکته را رعایت کنید، تا با این کار مانع از سوختگی های درد آور صورت و یا دستان خود شوید.

 

رعایت فاصله با مایکروویو پس از روشن کردن

 

3. برای استفاده کردن از اجاق مایکروویو لازم نیست از محافظ و یا سیم رابط استفاده کنید. می توانید هنگام کار و استفاده کردن از دستگاه مستقیما آن را به پریز برق بزنید و اجاق مایکروویو را روشن نمائید.

 

استفاده نکردن محافظ برای مایکروویو

 

4. اجاق مایکروویو را در جایی قرار دهید که ارتفاع آن خیلی بلند نباشد، تا زمانی که می خواهید از دستگاه استفاده کنید به دلیل بالا بودن ارتفاع با مشکل مواجه نشوید.

 

ارتفاع مناسب قرار دادن مایکروویو

 

5. زمانی که هنوز مواد غذایی یا مایعاتی را برای گرم کردن و یا پختن در اجاق مایکروویو قرار نداده اید از روشن کردن دستگاه در صورت خالی بودن خودداری کنید زیرا این کار باعث می شود که به جای مواد غذایی، خود لامپ مگنترون و همچنین دیگر قطعات دستگاه مایکروویو با دریافت انرژی های داخل دستگاه ، آسیب و خسارت های گزافی به بار خواهد آورد.

 

روشن نکردن مایکروویو خالی

 

6. هنگام خرید بعضی از ظروف به یاد داشته باشید که از فروشنده بپرسید که آیا این قابلیت را دارند که از آن ها برای استفاده درون اجاق مایکروویو استفاده کرد یا خیر. اگر فروشنده اطلاعی نداشت حتما بروشور ظروف را مطالعه و یا در اینترنت مشخصات آن را جستجو نمایید و هرگز به میل و اراده ی خود هر ظروفی را که خواستید درون اجاق مایکروویو قرار ندهید زیرا بعضی از ظروف به راحتی با گرمای زیاد می شکنند و یا ممکن است اگر ظروف پلاستیکی باشد اجاق مایکروویو دچار آتش سوزی شود. بنابراین دقت کنید هر جنس ظرفی که قابلیت حرارت دادن را نداشته باشد نمی توانید از آن برای داخل مایکروویو نیز استفاده نمائید.

 

استفاده از ظروف مناسب مایکروویو

 

7. برای پختن غذا درون اجاق مایکروویو مواد غذایی مورد نظر را به تکه های کوچکتری تقسیم کنید، تا غذا بهتر پخته شود. همچنین برای پختن غذا از صفحه ی گردان مایکروویو استفاده کنید، تا گرما به طور مساوی به همه ی قسمت های مواد غذایی برسد. گه گاهی نیز مواد غذایی را به هم بزنید و بالا و پایین کنید تا خوب و به طور کامل پخته شود.

 

استفاده از تکه های کوچک مواد غذایی  برای مایکروویو

 

8. پس از اتمام غذا سریع دستگاه مایکروویو را از برق بکشید و درب آن را باز کنید تا کمی خنک شود و بوی داخل دستگاه نیز خارج شود.

 

بازکردن درب مایکروویو پس از استفاده

 

9. هرگز از اجاق مایکروویو برای سرخ کردن، کنسرو کردن و گرم کردن شیشه شیر کودک استفاده نکنید.

 

قرار ندادن شیشه شیر درون مایکروویو

 

10. زمانی که مشغول کار کردن با اجاق مایکروویو هستید، دقت کنید که از محکم باز و بسته کردن درب دستگاه خودداری کنید. زیرا این کار به سوئیچ های درب مایکروویو صدمه می زند و اگر سوئیچ های درب آسیب ببینند فیوزهای ایمنی محافظت از اجاق مایکروویو نیز خراب می شوند.

 

محکم نبستن درب مایکروویو

 

11. به طور متوسط طول عمر مایکروویو ها 5 تا 10 سال می باشد. برای اینکه اجاق مایکروویو بتواند سالیان بیشتری همراه آشپزخانه ی شما باشد لازم است به خوبی از آن نگهداری کنید. بعد از هر بار استفاده از اجاق مایکروویو، تمیز کردن دستگاه باعث ایمنی و سلامت بیشتر شما می شود. سعی کنید پس از اینکه پخت غذا به پایان رسید بعد از سرد شدن دستگاه بلافاصله شروع به تمیز کردن داخل و بیرون دستگاه کنید. شما می توانید برای تمیز کردن داخل اجاق مایکروویو از مخلوط آب و سرکه استفاده کنید، با یک پارچه ی نرم و تمیز آن را با مخلوط بدست آمده نم دار کنید و درون دستگاه را که با ریختن مواد غذایی کثیف شده است به خوبی تمیز کنید. فراموش نکنید که درب اجاق مایکروویو نیز حتما حتما هر بار بعد از استفاده کردن از دستگاه به طور کامل تمیز شود زیرا ذرات مواد غذایی در لبه های درب دستگاه به دام می افتند و اگر هر بار آن ها را تمیز نکنید می تواند آسیب بزرگی به درب بزند و در باز وبسته کردن درب دستگاه اختلال به وجود آید و هم چنین محلی برای رشد میکروب ها و باکتری ها می شود.

 

تمیز کردن مایکروویو پس از هر بار استفاده

 

12. هنگامی که از اجاق مایکروویو خود استفاده می کنید و دستگاه روشن است اگر موارد مشکوکی از قبیل بوی دود، جرقه و یا سوختگی مشاهده کردید سریعا دستگاه را از پریز برق کشیده و به نمایندگی تعمیر اجاق مایکروویو خود اطلاع دهید.

 

تعمیر مایکروویو پس از دیدن موارد مشکوک

 

13. قبل از اینکه بخواهید سیب زمینی، هات داگ و کالباس را درون اجاق مایکروویو قرار دهید آن ها را به وسیله ی چنگال سوراخ کنید زیرا سوراخ کردن باعث فرار بخار می شود. اما اگر این گونه مواد غذایی را سوراخ نکنید به شکافتن ناگهانی و پراکنده شدن مواد غذایی منجر خواهد شد.

 

سوراخ کردن سیب زمینی قبل از قرار دادن در مایکروویو

 

با به پایان رساندن این مقاله به این نتیجه رسیدیم که اگر به خوبی از هر گونه وسایلی استفاده و نگهداری کنیم اول برای خود شخص و بعدا برای وسیله ی مورد نظر منفعت دارد. این کار در مورد استفاده و نگهداری صحیح از اجاق مایکروویو نیز صدق می کند. بنابراین تا جایی که ممکن است به خوبی از این دستگاه استفاده کنید و با رعایت نکات گفته شده به طول عمر اجاق مایکروویو خود بیفزاید. سعی کنید با یاد گرفتن نکات ذکر شده آن ها را به دیگران نیز توصیه کنید تا بتوانند از اطلاعات و دانستنی های شما در مورد هر گونه وسیله نهایت استفاده را ببرند و شما نیز نهایت لذت را از کمک کردن به دیگران ببرید.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا