مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید اجاق گاز و معرفی انواع اجاق گاز

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۸/۱۲ چهارشنبه
راهنمای خرید اجاق گاز و معرفی انواع اجاق گاز
چکیده این مقاله : آشپزخانه بدون اجاق گاز معنا و مفهومی نداردبنابراین اگرخواهان خرید اجاق گاز هستید راهنمای خرید اجاق گاز را مطالعه کنید و مطابق شرایط آشپزخانه مناسب ترین را انتخاب کنید.
  • زمان مطالعه : 11 دقیقه
  • 4 نظر
  • 1165 بازدید

یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه اجاق گاز می باشد، چرا که برای پختن و درست کردن انواع غذاهای خوشمزه نیاز به یک اجاق گاز مناسب و باکیفیت است. دست کم روزانه حداقل یک بار از اجاق گاز در هر خانه ای استفاده می شود. آشپزخانه بدون وجود اجاق گاز اصلاً هیچ رنگ و بویی ندارد، به همین دلیل در انتخاب این وسیله باید کاملاً دقت شود. برای خرید هر چه بهتر اجاق گاز شما، ما تصمیم به نوشتن مقاله ای در این خصوص گرفتیم. شاید که مقاله راهنمای خرید اجاق گاز بتواند خریدی راحت و عالی را برای شما امکان پذیر سازد. قبل از اینکه نکات مهم در خصوص خرید اجاق گاز را بیان کنیم، در ابتدا شما را با انواع اجاق گازها آشنا می کنیم. سپس به شرح راهنمای خرید اجاق گاز می پردازیم. پس با ما یار باشید.

 

راهنمای خرید اجاق گاز

 

انواع اجاق گاز به شرح زیر می باشد

  1. اجاق گاز ایستاده
  2. اجاق گاز رومیزی
  3. اجاق گاز توکاریا صفحه ای
  4. اجاق گاز برقی

 

اجاق گاز ایستاده

اجاق گازهای ایستاده، یکی از بهترین اجاق گازهای فر دار در چند سال اخیر بوده اند. ناگفته نماند که برخی از این اجاق گازها، هنوز هم از کیفیت و کارایی خوبی برخوردار هستند. با گذشت زمان و تولید انواع اجاق گازها، اجاق گازهای ایستاده جای خود را به اجاق هایی دادند که در ادامه به آن ها نیز اشاره خواهیم کرد. اجاق گازهای فر دار از چهار یا پنج شعله برخوردار هستند که برخی از آن ها در طرح فر نیز در بازار به فروش می رسد.

 

اجاق گاز ایستاده

 

اجاق گاز رومیزی

این نوع اجاق گازها از کارایی و زیبایی کمتری نسبت به سایر اجاق گازهای دیگری برخوردار هستند. قیمت آن ها نیز ارزان تر است و جابه جایی اجاق گازهای رومیزی راحت می باشد. اجاق گازهای رومیزی بیشتر برای محیط های کاری، برای دانشجوها و سربازها که پخت و پز کمتری را انجام می دهند مناسب می باشد.

 

اجاق گاز القایی سنکور مدل SCP 3601GY

 

اجاق گاز توکار یا صفحه ای

اجاق گازهای توکار نوع دیگری از اجاق گازهای رومیزی هستند که کاملاً در مکانی که برای آن انتخاب کرده اید جای میگیرند و یک سطح صاف را به عنوان محل قرار گیری به خود اختصاص می دهند. هنگام انتخاب این نوع از اجاق ‌ها باید تصمیم نهایی را در رابطه با مکان قرار گیری آن بگیرید. توجه کنید که بعد از نصب اجاق گازهای توکار امکان جابه جایی آن وجود ندارد. همچنین اگر فکر می‌کنید امکان جا به جایی از مکانی که در آن ساکن هستید وجود دارد، بهتر است از خرید این نوع گاز صرف نظر کنید؛ زیرا که دوباره مجبور به پرداخت هزینه جهت خرید اجاق گاز خواهید شد.

 

اجاق گاز توکار یا صفحه ای

 

اجاق گاز برقی

این مدل اجاق ها دارای ظاهری شیک هستند که به جای گاز با برق کار می کنند و صفحه های لمسی و دیجیتالی را دارند. اجاق گازهای برقی به علت قدرت بالا، زمان پخت و پز را کم می کنند؛ اما باید بدانید که مصرف برق آن ها خیلی زیاد است و در صورت نبودن برق هیچ گونه کارایی نخواهند داشت.

 

برای خرید یک اجاق گاز مناسب در نظر گرفتن نکات زیر لازم و ضروری می باشد.

  • اول از هر چیزی نوع اجاق گاز به عنوان یک فاکتور مهم باید در نظر گرفته شود.
  • به اندازه اجاق گاز باید با توجه به فضای موجود در آشپزخانه توجه کرد.
  • هنگام خرید اجاق گاز به جنس اجاق نیز دقت کنید.
  • ایمن بودن اجاق گاز می تواند در حین استفاده کردن مهم بودنش را ثابت کند.
  • در نظر گرفتن بودجه برای خرید اجاق گاز فراموش نشود.
  • در نظر گرفتن تعداد شعله های گاز و فاصله بین آن ها.
  • سعی کنید برندهای معتبر و مناسب را برای اجاق گازتان انتخاب نمایید.
  • هنگام خریدن اجاق گاز، گارانتی و خدمات پس از فروش یکی از گزینه های مهم برای خریدن محسوب می شود.

 

نوع اجاق گاز

همان گونه که در بالای مقاله راهنمای خرید اجاق گاز اشاره کردیم، اجاق گازها در انواع رومیزی، توکار، ایستاده و اجاق گاز برقی دسته بندی می شوند. انتخاب اجاق گاز مناسب در دستان شماست، شما باید با توجه به نیاز آشپزخانه ی خود به هر کدام از این نوع اجاق گازها، آن ها را انتخاب و خریداری نمایید. چرا که بسته به فضا و محیط آشپزخانه، مدل کابینت ها و طراحی دکوراسیون آشپزخانه، مشخص می شود که کدام نوع اجاق گاز ایده آل و مناسب برای آشپزخانه شما می باشد.

 

اندازه اجاق گاز

به طور کل اجاق گازها از نظر اندازه به دو شکل دسته بندی می شوند: اجاق گازهایی که طول کم و ارتفاع زیاد را دارا هستند و اجاق گازهایی که از نظر طول بزرگ ترند و عرض کمتری دارند. اجاق گازهایی با طول بیشتر، تعداد شعله ها و قابلیت های زیادتری را دارند؛ بنابراین انتخاب بین اندازه این دو نوع اجاق گازها باید بسته به فضای آشپزخانه، تعداد افراد خانواده و میزان استفاده های شما از اجاق گاز خریداری شود. اگر آشپزخانه شما کوچک است و تعداد نفرات اعضای خانواده تان کم است، اجاق گازهای توکار صفحه ای و رومیزی مناسب تر برای خریداری کردن می باشند. چرا که فضای کمتری را در آشپزخانه اشغال می کنند و علاوه بر این زیبایی خاصی به آشپزخانه شما بخشیده می شود. دقت فرمایید که اجاق گازهای ایستاده برای آشپزخانه های کوچک نمی توانند ایده آل و گزینه صحیحی باشند. از مهم ترین نکات در راهنمای خرید اجاق گاز توجه به اندازه اجاق گاز می باشد.

 

جنس اجاق گاز

  • جنس اجاق گازها در کل یا صفحه آن ها استیل، استیل_شیشه ای، سرامیکی و یا ترکیبی از آن ها می باشد.
  • اجاق گاز استیل: جنس بیشتر اجاق گازها در آشپزخانه ها فولاد ضد زنگ یعنی استیل می باشد. چون که جنس استیل مقاومت بیشتری در برابر گرما دارد و کمتر دچار آسیب می شود.
  • اجاق گاز استیل_ شیشه ای: صفحه ی این نوع اجاق گازها از جنس شیشه است و لبه های آن استیل می باشد. ترکیب شیشه و استیل این مدل اجاق گازها، نوعی زیبایی به آشپزخانه می بخشد و تقریباً از مقاومت خوبی برخوردار است.
  • اجاق گاز شیشه ای: این نوع اجاق گازها از شیشه ی نشکن و مقاومی در برابر گرما ساخته شده اند و جلوه ی زیبایی دارند؛ اما نگهداری و تمیز کردن آن ها به نسبت اجاق گازهای دیگر دشوارتر می باشد.
  • خریداران اجاق گاز در هنگام خرید، باید حتماً به جنس اجاق گاز به عنوان یک فاکتور مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

 

ایمن بودن اجاق گاز

قطعاً می توان گفت که ایمنی بودن وسایل در هنگام خرید، فاکتوری مهم و ضروری تلقی می شود که حتماً باید آن را در نظر گرفت. معمولاً بیشتر اجاق گازها دارای ترموکوپل و فندک هستند که این قابلیت ایمن بودن اجاق گاز را کاملاً بالا می برد. چرا که اگه بنا به هر دلیلی شعله گاز خاموش شود، ترموکوپل خود به خود جریان گاز را قطع می کند و این امر مانع از پخش شدن گاز در فضای خانه و جلوگیری از آتش سوزی می شود. برخی دیگر از اجاق گازها قفل کودک و یا تجهیزات دیگر برای جلوگیری از آسیب رساندن به کودکان را دارا هستند. در نتیجه اگر ایمنی کودک و سایر اعضای خانواده برایتان مهم است، بهتر است که به این نکته به عنوان یک راهنمای خرید اجاق گاز توجه نمایید.

 

شعله های اجاق گاز

بهتر است که در هنگام انتخاب اجاق گاز، به دنبال اجاق گازهایی بروید که شعله هایی با اندازه های متفاوت داشته باشند؛ زیرا هر کدام از این شعله ها با توجه به اندازه شان خروجی های حرارتی متفاوتی را دارند و شما می توانید با توجه به اندازه آن ها ظروف های کوچک و بزرگ را روی آن ها قرار بدهید. برای مثال شما می توانید از شعله های بزگ تر که گرما دهی بیشتری دارند، برای آماده کردن سریع غذاها و یا جوشاندن آب استفاده نمایید. همچنین به تعداد شعله های گاز نیز باید توجه کنید، چون که تعداد شعله ها بین یک تا شش شعله متغیر می باشد. در نتیجه برای خانواده های کم جمعیت، اجاق گازهایی با سه تا چهار شعله و برای خانواده های پرجمعیت، اجاق گازهایی با پنج تا شش شعله مناسب تر می باشد. بعد از رعایت این نکات باید به فاصله بین شعله ها نیز کاملاً دقت کنید، این فاصله باید طوری باشد که همزمان شما بتوانید چند قابلمه را بدون مزاحمت یکدیگر روی اجاق گاز قرار بدهید.

 

بودجه اجاق گاز

حتماً تا الان به این مسئله پی برده اید که برای خرید هر وسیله و لوازمی حتماً باید میزان هزینه صرف شده را در نظر بگیرید. اجاق گاز نیز شامل این لوازم می شود که قبل از خریدن آن باید میزان بودجه را در نظر گرفت. تا با توجه به میزان پول خود به سراغ مدل هایی در همان رنج قیمت بروید و خرید راحت تر و بدون دردسر تر را تجربه کنید؛ بنابراین یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای خریدن اجاق گاز، در نظر گرفتن بودجه می باشد.

 

برندهای معتبر اجاق گاز

معمولاً کمتر دیده می شود که افراد زود به زود اقدام به تعویض اجاق گاز نمایند؛ بنابراین قرار است که اجاق گاز سالیان طولانی را در خدمتِ کدبانوهای آشپزخانه باشد. به همین دلیل پیشنهاد های ما را در راهنمای خرید اجاق گاز کاملاً جدی بگیرید و برای خرید اجاق گازتان، ابتدا تحقیقاتی درباره سایر برندهای مختلف را انجام بدهید، سپس در بین آن ها برندی را انتخاب کنید که برندی شناخته شده باشد، ماندگاری زیادی داشته باشد، مقرون به صرفه و دارای نشان های استاندارد باشد.

 

گارانتی اجاق گاز

حتماً قبل از انتخاب قطعی اجاق گاز به گارانتی و خدمات پس از فروش آن دقت کنید و آن را به خوبی بررسی کنید. برخی از گارانتی ها تا مدت طولانی اجاق گاز شما را از هر نظری پوشش می دهند؛ بنابراین حتماً باید این نکته را در نظر بگیرید که شاید بعد از مدت کوتاهی استفاده، اجاق گاز شما دچار نقص و مشکل شود. در این صورت است که گارانتی شما تضمین کننده خرابی اجاق گاز است و خیال شما از تعمیر اجاق گاز تا حد زیادی راحت و آسوده خواهد بود.

 

چند نکته ی دیگر در خصوص راهنمای خرید اجاق گاز

  • اگر قصد خرید اجاق گاز فردار  را دارید و عاشق درست کردن کیک، شیرینی، پیتزا و ... هستید. بهتر است اجاق گازی را خریداری کنید که یک یا دو عدد فر داشته باشد و یا اینکه فر آن حداقل دارای پنج قفسه باشد. سعی کنید قبل از خرید نهایی، قفسه های اجاق گاز را امتحان کنید تا مطمئن شوید که جابه جا کردن آن ها به آسانی انجام می شود یا خیر.
  • برخی از مدل های اجاق گاز دارای صفحه گریل هستند که قابلیت کباب کردن و سرخ کردن مواد غذایی بدون روغن را دارند.
  • داشتن تایمر اجاق گاز، زمان آشپزی را برای شما تنظیم می کند و در آخر اتمام کار را به شما اطلاع می دهد؛ بنابراین توجه به این نکته نیز می تواند در هنگام خریدن اجاق گاز مهم محسوب شود. برخی از مدل های اجاق گاز فر، فر آن ها نیز قابل تنظیم می باشد.
  • اگر محل قرار گیری برای اجاق گاز شما باریک است، شما می توانید اجاق گاز توکار که شعله های آن در یک ردیف و یا به شکل مستطیل هستند را خریداری نمایید.
  • با توجه به اینکه روزانه چندین بار از اجاق گاز استفاده می شود، باید اجاق گازی را خریداری کنید که نحوه تمیز کردن آن راحت و آسان باشد.

 

چند نکته ی دیگر در خصوص راهنمای خرید اجاق گاز

 

نتیجه گیری

اگر این مقاله را به خوبی مطالعه کرده باشید در هنگام خرید اجاق گاز از هر نظری خودتان را برای خریدی موفق و بدون دردسر آماده کرده اید. ما در این مقاله تا حدود زیادی به طور کامل و جامع راهنمای خوبی برای خرید اجاق گازتان بوده ایم. همیشه آخر و تصمیم نهایی هر کاری دست خود شماست و شما مختارید تا بهترین ها را به کمک مقاله ما و مقاله های دیگری در این خصوص برای خودتان انتخاب نمایید. سعی کنید مقاله راهنمای خرید اجاق گاز را الگوی خوبی برای خودتان و دیگران قرار بدهید. ممنون از همراهی شما عزیزان.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

سنور پاکزاد
۱۴۰۰/۱۰/۲۱

راهنمایی هاتون بی نظیر. استفاده کردن از این نکات فوق العاده بود. ممنونم

مدیریت
۱۴۰۰/۱۰/۲۱

خواهش میکنم .

پرستو عبدی
۱۴۰۰/۱۰/۲۱

باسلام و خسته نباشید..مرسی از مقاله مفیدتون.

مدیریت
۱۴۰۰/۱۰/۲۱

خواهش میکنیم.

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا