مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نکات طلایی برای خرید سینک ظرفشویی آشپزخانه

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۵/۲۸ پنج شنبه
نکات طلایی برای خرید سینک ظرفشویی آشپزخانه
چکیده این مقاله : سینک ظرفشویی از قسمت‌های مهم آشپزخانه است و ما هر روز با آن تعامل داریم به این دلیل بهتراست پیش از خرید نگاهی به راهنمای خرید انواع سینک ظرفشویی بیاندازیم.
  • زمان مطالعه : 12 دقیقه
  • 0 نظر
  • 736 بازدید

راهنمای خرید سینک ظرفشویی و هرآنچه قبل از خرید باید بدانید

واضح است که آشپزخانه به عنوان قلب خانه و مهم ترین بخش در هر خانه ای تلقی می شود. در نتیجه داشتن وسایل لوکس و زیبا برای هر آشپزخانه ای مهم و ضروری می باشد. باید گفت که یکی از مهم ترین وسایل در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه وجود سینک ظرفشویی شیک و زیبا می باشد؛ اما نقش سینک ظرفشویی در آشپزخانه چیست؟ یکی از پر کاربردترین و مهم ترین بخش هایی که بیشترین استفاده ها را به خود اختصاص می دهد، سینک ظرفشویی می باشد.

چرا که شستشوی ظروف، میوه و سبزیجات، شستن دست ها و هر چیز دیگری را که در آشپزخانه نیاز به شستن داشته باشد روی سینک ظرفشویی انجام می گیرد. پس چه بهتر که در هنگام خرید سینک ظرفشویی پرکاربرد، تمام نکات مهمی که در ادامه این مقاله به آن ها اشاره می کنیم را رعایت کنید. فراموش نکنید انتخاب و خرید سینک ظرفشویی مناسب نه تنها کاربرد زیادی برای کاربران خواهد داشت، بلکه سینک شیک و مناسب می تواند زیبایی خاصی را به آشپزخانه شما ببخشد.

 

راهنمای خرید سینک ظرفشوی

 

انواع سینک های ظرفشویی به شرح زیر می باشند

 

سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک های گرانیتی در چند رنگ متفاوت تولید می شوند و ظاهر بسیار شیک و زیبا را دارا هستند. سینک های ظرفشویی گرانیتی که در ساخت آن ها سنگ نیز به کار برده می شود، اگر از نوع باکیفیت و مرغوب انتخاب شوند از استقامت و مقاومت بالایی برخوردار هستند. در صورت انتخاب انواع بی کیفیت این سینک ها، لکه آب بر روی آن ها باقی می ماند و این امر از زیبایی سینک خواهد کاست. مزیت دیگر سینک های گرانیتی این است که خط و خش در آن ها به چشم نمی آید. لازم است بدانید که سینک های گرانیتی نیاز به مراقبت کردن زیادی دارند، چرا که احتمال شکسته شدن و یا ترک برداشتن این مدل ها در صورت بی احتیاطی و استفاده های بی جا از سینک ظرفشویی زیاد است. سینک ظرفشویی گرانیتی به نام مدل کامپوزیتی، نیز شناخته و معرفی شده می باشد.

 

راهنمای خرید سینک ظرفشوی

 

سینک ظرفشویی استیل ضد زنگ

این مدل سینک ها در مقابل آب مقاوم هستند، جنس آن ها آلیاژ است و زنگ نمی زنند، از قیمت مناسب تری برخوردارند و به آسانی تغییر رنگ نمی دهند. به همین دلایل شاید بیشترین استفاده از سینک های ظرفشویی در بیشتر آشپزخانه ها، سینک های استیل ضد زنگ باشد. سینک های استیل در دو مدل مات و براق و درطرح های زیبا و ساده تولید می شوند. شما می توانید مدل آن را بسته به سلیقه ی خودتان انتخاب نمایید. ضخامت سینک های استیل معمولاً 16 تا 18 میلی متر می باشد و این سینک ها در سه مدل روکار، توکار و زیر کار در روی کابینت ها نصب می شوند.

 

راهنمای خرید سینک ظرفشوی

 

سینک ظرفشویی سنگی

این مدل سینک ها معمولاً برای افرادی که به تزئینات اهمیت خاصی می دهند مناسب می باشد؛ اما در کل بیشتر افراد سینک های سنگی را برای آشپزخانه ی خودشان انتخاب نمی کنند. جنس این مدل سینک ها از سنگ کوارتز است و دارای قیمت بالایی می باشد. اگر از سینک های سنگی تیره برای آشپزخانه استفاده شود، خط و خش بر روی آن ها بیشتر و بهتر به چشم خواهد آمد.

 

راهنمای خرید سینک ظرفشوی

 

سینک ظرفشویی سرامیکی

این مدل سینک ها از جنس سرامیک و به رنگ سفید می باشند. قطعاً رنگ سفید، رنگ مورد علاقه خیلی از افراد برای آشپزخانه شان می باشد. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و می خواهید هماهنگی بین دکوراسیون آشپزخانه هم رعایت شود، پیشنهاد می کنیم که سینک های سرامیکی سفید رنگ را برای آشپزخانه خود انتخاب و خریداری نمایید. یکی دیگر از ویژگی های عالی این سینک ها این است که تمیز کاری آن ها خیلی ساده و راحت است و در مقابل ضربه، خط و خش نیز بسیار مقاوم هستند.

 

راهنمای خرید سینک ظرفشوی

 

سینک ظرفشویی شیشه ای

سینک های شیشه ای از جنس شیشه سکوریت می باشند و لگن های آن از جنس استیل است. این نوع سینک ها در مقابل ضربه کاملاً آسیب پذیر هستند و شستشوی آسانی ندارند. هم چنین باید مدام از جرم گرفتن و دیده شدن لکه های بر روی آن نگران باشیم. در نتیجه سینک های شیشه ای اصلاً پر طرفدار نیستند و نمی توانند انتخاب خوبی برای خریدن باشند.

 

راهنمای خرید سینک ظرفشوی

 

سینک ظرفشویی با سینک کورین

سینک های ظرفشویی تولید شده از سنگ مصنوعی کورین طرفداران زیادی را مجذوب به خود کرده است. با وجود قیمت بالایی که دارد بیشتر افراد ترجیح می دهند، سینک های سنگ کورین را برای آشپزخانه شان خریداری نمایند. دلایل این همه محبوبیت سینک ها کورین ظاهرِ زیبای آن، موجود بودن رنگ های متفاوت آن ها، راحت تمیز شدن سینک ها و مقاومت زیاد شان در مقابل ضربه و خراش می باشد.

 

راهنمای خرید سینک ظرفشوی

 

سینک ظرفشویی سنگ مرمر

سینک های ظرفشویی از جنس سنگ مرمر، یکی از لوکس ترین و شیک ترین سینک ها برای آشپزخانه شما می باشد و نمایی لوکس و ایده آل را به آشپزخانه شما می بخشد؛ اما همیشه هم زیبایی نمی تواند در اولویت قرار گیرد، بلکه مزایا و معایب این سینک ها نیز باید در نظر گرفته شود. از دست دادن درخشش اولیه سینک های مرمر، احتمال شکسته شدن ظروف های چینی و شیشه ای در اثر برخورد به این سینک ها از جمله معایب سینک های ظرفشویی مرمر می باشند. هم چنین مقاوم بودن و دچار خط و خش نشدن آن ها نیز جز مزایای سینک هایی از جنس سنگ مرمر می باشد. اگر این سینک ها را برای آشپزخانه تان پسندیدید، باید در هنگام شستن ظروف کاملاً احتیاط به خرج بدهید.

 

راهنمای خرید سینک ظرفشوی

 

سینک ظرفشویی چدن

یکی از بهترین نوع در انواع سینک های ظرفشویی، سینک چدنی می باشد که از قیمت تقریباً بالایی برخوردار است. در هنگام انتخاب این نوع سینک ها به دلیل متنوع بودن رنگ شان، دست شما برای انتخاب هر رنگی باز است. مقاومت سینک های چدنی در مقابل ضربه، خراش و خراب شدن بسیار زیاد است.

 

سینک ظرفشویی از جنس فلز مس

با توجه به زیبایی و ظاهر لوکسی که این مدل سینک ها دارند، با وجودشان در آشپزخانه زیبایی خاص به نمای آشپزخانه شما بخشیده می شود؛ اما این سینک ها همیشه نمی توانند این زیبایی و درخشش را داشته باشند، بلکه به مرور زمان آن را از دست خواهند داد. ناگفته نماند که سینک های مسی نیز مقاومت زیادی دارند.

 

راهنمای خرید سینک ظرفشوی

 

برای خریدن سینک ظرفشویی چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت

برای خرید هر محصولی از خانه نیازمند رعایت یکسری اصول خاص می باشد حال در موارد زیر نکاتی که جهت خرید سینک ظرفشویی لازم است را توضیح داده ایم.

 

محل قرار گرفتن سینک ظرفشویی را در نظر بگیرید

اولین و در عین حال مهم ترین نکته برای خریدن سینک ظرفشویی، بررسی کردن و اندازه گرفتن فضایی است که قرار است سینک ظرفشویی در آن جایی بگیرد. چرا که بدون اندازه گرفتن محل سینک ممکن است به احتمال خیلی زیاد خرید شما اشتباه از آب دربیاید و سایز آن کوچک تر یا بزرگ تر از اندازه واقعی سینک ظرفشویی باشد؛ بنابراین توصیه ما را در این خصوص حتماً جدی بگیرید.

 

چند لگنه بودن سینک ظرفشویی را مد نظر قرار بدهید

یکی دیگر از نکات مورد توجه برای خرید سینک ظرفشویی در نظر گرفتن تعداد لگن های سینک می باشد. شما باید قبل از خرید سینک ظرفشویی از خودتان بپرسید که در واقع چند لگنه بودن سینک ظرفشویی برای فضای آشپزخانه و کارکرد شما مؤثر است بعد اقدام به خریدن کنید.

 

  • سینک ظرفشویی تک لگنه: در صورت کم بودن تعداد خانواده و کوچک بودن فضای اختصاصی سینک ظرفشویی، بهتر است که یک سینک تک لگنه را خریداری کنید.
  • سینک ظرفشویی دو لگنه: سینک های ظرفشویی دو لگنه در سایزهای مختلفی در بازار موجود می باشند. سینک های دو لگنه شاید هر دو بزرگ باشند و یا ممکن است یکی از لگن ها کوچک تر باشد. این مدل سینک ها معمولاً برای شستشوی ظروف راحت تر هستند و نسبت به سینک های تک لگنه فروش بالایی دارند.
  • سینک ظرفشویی سه لگنه: برخی از سینک ها در مدل سه لگنه بودن در بازار عرضه و به فروش می رسند. این سینک ها معمولاً دو لگن بزرگ و یک لگن کوچک دارند.

 

عمق لگن سینک ظرفشویی

فراموش نکنید که در هنگام خرید سینک ظرفشویی، حتماً به عمق لگن توجه کنید. عمق لگن های ظرفشویی در 14، 18، 20 و 22 متفاوت می باشد. توجه کنید که هر چه عمق این لگن ها بیشتر باشد، کیفیت و کارآیی سینک ظرفشویی نیز بالاتر خواهد بود.

 

راهنمای خرید سینک ظرفشوی

 

ضخامت ورق سینک ظرفشویی

فاکتور مهم دیگری در راهنمای خرید سینک ظرفشویی، در نظر گرفتن ضخامت ورق سینک می باشد. هر چند ضخامت ورق سینک ظرفشویی بیشتر و ضخیم تر باشد، کیفیت آن نیز بالاتر خواهد بود. ضخامت ورق سینک های ظرفشویی با بهترین مارک ها 0.6، 0.8، 1، 1.2 میلی متر می باشد.

 

نوع ورق سینک ظرفشویی

نوع ورق سینک ظرفشویی یا ورق ساده است و یا ورق آجدار، استیل آجدار به نسبت استیل ساده در مقابل خط و خش مقاومت بیشتری دارد، اما تمیز کردن آن به نسبت استیل ساده زحمت زیادتری دارد.

 

به مدل و جنس سینک های ظرفشویی توجه کنید

مهم ترین گزینه در خریدن سینک ظرفشویی دقت کردن به جنس آن است، چون قرار است سینک ظرفشویی سالیان زیادی را در آشپزخانه شما بگذراند؛ بنابراین این نکته مهم و حیاتی سینک ظرفشویی را جزء اولویت ها قرار بدهید. همان طور که در بالا به تعداد زیادی از انواع سینک های ظرفشویی اشاره کردیم، بهتر است که هنگام خرید سینک ظرفشویی در نظر گرفتن جنس، مزایا و معایب سینک ها و سلیقه ی شخصی خودتان آن را انتخاب و خریداری نمایید.

 

راهنمای خرید سینک ظرفشوی

 

شکل سینک ظرفشویی

شکل سینکی که می خواهید برای آشپزخانه تان برگزینید، می تواند در زیبایی دکوراسیون داخلی آشپزخانه تان تأثیر زیادی داشته باشد. به طور کلی سینک های ظرفشویی به شکل های لگن مربعی، لگن مستطیلی، لگن دایره ای و لبه هایی به صورت صاف و منحنی می باشند. خوب است که به این نکته نیز، به عنوان یکی دیگر از نکات مهم راهنمای خرید سینک ظرفشویی نگاه کرد.

 

در هنگام خریدن سینک ظرفشویی، استفاده شما از آن نیز باید در نظر گرفته شود

آیا تا به حال اندیشیده اید که استفاده ی شما از سینک ظرفشویی می تواند تا چه حد باشد؟ مقصود ما از این کلام این است که اگر برای شستن قابلمه های خیلی بزرگ می خواهید از سینک ظرفشویی استفاده کنید، بهتر است سینکی با جنس مقاوم همراه با لگنی بزرگ را برای خودتان خریداری کنید؛ اما در صورتی که برای شستن قابلمه های بزرگ و بیشتر ظروف از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید، بهتر است که سینک های کوچک تر را برای آشپزخانه تان خریداری نمایید.

 

نحوه نصب کردن سینک ظرفشویی برای آشپزخانه تان را در نظر داشته باشید

  • سینک ظرفشویی توکار: برای این مدل سینک ها قسمت بالای کابینت را برش می دهند و سینک ظرفشویی را داخل کابینت قرار می دهند. به طوری که تمام سینک ظرفشویی داخل کابینت باشد و تنها لبه های آن قابل مشاهده و بیرون زده باشد. این مدل سینک ها جلوه ی زیبایی به آشپزخانه ی شما می بخشند و دارای ظرافت زیادی می باشند.
  • سینک ظرفشویی روکار: این مدل از سینک ها بر روی کابینت نصب می شوند و انتهای آن ها به دیوار پیچ می شود. سینک روکار برای کاربرانی که نمی خواهند وقت زیادی را صرف خشک کردن لبه های کابینت کنند و به زیبایی اهمیت چندانی نمی دهند کاملا مناسب می باشد. همچنین این نوع سینک ها شما را از دردسر احتمالی باد کردن کابینت ها، به خاطر نفوذ آب در امان خواهند گذاشت.
  • سینک ظرفشویی زیر کابینتی: برای نصب کردن سینک های زیر کابینتی، کابینت بریده می شود و سینک زیر کابینت نصب می شود. این نوع از سینک ها بیشتر برای کابینت های سنگی، مخصوصاً برای سنگ کورین مناسب تر می باشد.

 

توجه کردن به میزان بودجه ای که برای خریدن سینک می خواهید هزینه کنید

قطعاً قیمت سینک ظرفشویی می تواند با توجه به برند، جنس، مزایای سینک، امکانات سینک و ... متفاوت باشد؛ بنابراین ما به شما توصیه می کنیم که قبل از خریدن سینک ظرفشویی در ابتدا مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس با توجه به پولی که در نظر دارید به سراغ مدل های مشابه بروید. شما با اندکی تحقیق و پرس و جو می توانید بهترین و ایده آل ترین سینک ظرفشویی را برای قلب خانه تان انتخاب نمایید.

 

در نظر گرفتن امکانات سینک ظرفشویی

برخی از مدل های سینک ظرفشویی دارای تعدادی امکانات اضافی هستند که به عملکرد بهتر آن ها کمک می کند. برای مثال: مدل های سینک دو یا سه لگنه دارای صداگیرهایی هستند و برخی دیگر از مدل های سینک ظرفشویی چندین سوراخ در اطراف سوراخ تخلیه سینک دارند. هر کدام از این ویژگی ها، به عنوان یک مزیت عالی برای خرید سینک ظرفشویی محسوب می شود.

 

راهنمای خرید سینک ظرفشوی

 

کلام آخر

اگر هم مطلبی باقی مانده باشد، آن را اختصاص می دهیم به آخرین کلام مقاله راهنمای خرید سینک ظرفشویی. ما در این مقاله به بررسی انواع سینک ها پرداختیم و فاکتورهایی مهم که در هنگام خرید سینک ظرفشویی باید در نظر گرفته شود را بیان کردیم. حالا شما می مانید و انتخاب سینک ظرفشویی مناسب برای آشپزخانه خودتان. مطمئن باشید در صورتی که از راهنمای خرید سینک ظرفشویی در این مقاله استفاده کنید، قطعاً انتخابی مطمئن و درست را انجام خواهید داد. آن هم بدون هیچ گونه استرس و پشیمانی. از همراهی تک تک شما خوانندگان عزیز متشکریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا