مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نحوه پاک کردن لکه روغن از روی فرش

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۳/۲۳ یکشنبه
نحوه پاک کردن لکه روغن از روی فرش
چکیده این مقاله : برای رهایی از شر لکه های سرسخت و چسبناک روغن و چربی نحوه پاک کردن لکه روغن از روی فرش با 6 روش ساده را مطالعه نمایید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 812 بازدید

نحوه پاک کردن لکه روغن از روی فرش

بدون شک همه ی ما حداقل یکبار تجربه ی کثیف شدن فرش با لکه های روغن را داریم و پاک کردن آن جزو کارهای دشوار است. به دلیل اینکه لکه های روغن و چربی دارای حالتی چسبناک هستند تمیزکردن آنها کمی مشکل و زمان بر می باشد. پاک کردن لکه های قدیمی تر به مراتب سخت تر و زمان برتر است پس سعی کنید در مدت زمان کوتاهی لکه های روغن از فرش را تمیز کنید. در ادامه مطلب 6 روش ساده برای تمیز کردن لکه روغن از فرش را در اختیارتان قرار داده ایم.

  1. از بین بردن لکه روغن بر روی فرش با استفاده از خمیر اصلاح
  2. لکه روغن روی فرش را با الکل پاک کنید
  3. نابود کردن لکه روغن با استفاده از جوش شیرین یا نشاسته ذرت
  4. پاک کردن لکه روغن روی فرش، به وسیله مایع ظرفشویی یا مایع دستشویی
  5. حلال های لکه بر را برای از بین بردن لکه روغن روی فرش به کار ببرید
  6. پاک کردن لکه روغن فرش با استفاده از هیدروژن پراکسید

 

روش اول: از بین بردن لکه روغن بر روی فرش با استفاده از خمیر اصلاح

یکی از موادی که تاثیر زیادی برای از بین بردن لکه ی روغن دارد، خمیر اصلاح آقایان می باشد. برای تمیز کردن لکه روغن فقط کافیست مقداری خمیر ریش را بر روی لکه قرار دهید و بگذارید چند دقیقه خمیر روی لکه بماند. سپس به وسیله یک دستمال محل مورد نظر را به خوبی پاک کنید. اگر در یک مرحله چربی از بین نرفت، می توانید یک بار دیگر این روش را امتحان کنید.

 

از بین بردن لکه روغن بر روی فرش با استفاده از خمیر اصلاح

 

روش دوم: لکه روغن روی فرش را با الکل پاک کنید

اگر حس کردید لکه روغن قدیمی است و تلاش شما برای از بین بردن آن بی فایده بوده است، می توانید دستمالی را به مقداری الکل سفید آغشته کنید و دستمال را به فرش بمالید تا الکل جذب فرش شود. سپس به وسیله یک فرچه نرم با احتیاط لکه روغن را از روی فرش از پاک کنید. برای این که باقی مانده الکل به فرش شما آسیب نرساند به وسیله یک دستمال مرطوب به طور کامل باقی مانده الکل را از روی فرش پاک کنید.

 

 لکه روغن روی فرش را با الکل پاک کنید

 

روش سوم: نابود کردن لکه روغن با استفاده از جوش شیرین یا نشاسته ذرت

با توجه به خاصیت جذب فوق العاده نشاسته ذرت، استفاده از این ماده می تواند تاثیری عالی داشته باشد. ابتدا به کمک چند دستمال کاغذی چربی های اضافی فرش را بگیرید و سپس مقداری پودر نشاسته ذرت و یا جوش شیرین را روی سطح چربی بریزید. به مدت 15 دقیقه صبر کنید، تا نشاسته ذرت یا جوش شیرین، چربی را به طور کامل  جذب خود کند. در آخر این مراحل با استفاده از جاروبرقی، پودر نشاسته و یا جوش شیرین را جمع کنید و نظاره گر تمیزی فرش خود شوید.

 

روش چهارم: پاک کردن لکه روغن روی فرش، به وسیله مایع ظرفشویی یا مایع دستشویی

چند قطره مایع ظرفشویی یا مایع دستشویی را به همراه مقداری آب گرم در سطلی با یکدیگر ترکیب کنید. سپس مقداری از آن را بر روی لکه های چرب فرش بریزید و به وسیله یک مسواک یا برس، به صورت دایره ای به تمیز کردن فرش خود مشغول شوید. یک روش دیگر استفاده از این دو مایع این است که مقداری از مایع را بر روی لکه چربی بریزید. سپس کمی آب داغ را نیز بر روی همان نقطه بریزید و در آخر به وسیله ی یک دستمال سطح مورد نظر را به خوبی بمالید تا تاثیر آن را به خوبی احساس کنید.

 

پاک کردن لکه روغن روی فرش، به وسیله مایع ظرفشویی یا مایع دستشویی

 

روش پنجم: حلال های لکه بر را برای از بین بردن لکه روغن روی فرش به کار ببرید

اگر در منزل خود لکه بر دارید چه بهتر. اما در صورت نبود آن بهتر است،که حلال لکه بری را خریداری کنید تا در مواقع ضروری جلوی دست شما باشد و بتوانید ار آن استفاده کنید. در ابتدا لازم است که لکه بر را بر روی قسمت کوچکی از چربی روی فرش تست کنید و در صورت نتیجه دادن و عوض نکردن رنگ فرش می توانید، آن را بر روی کل سطح چربی بمالید.

برای انجام این روش باید، دستمالی را به مقداری ماده ی لکه بر آغشته کنید، سپس دستمال را فشار دهید تا لکه بر به خوبی جذب فرش شما شود. بعد از گذشت 5 دقیقه با استفاده از یک دستمال مرطوب تمیز لکه بر را از سطح مورد نظر بردارید و با دستمال به خوبی تمیز کنید. در آخر بگذارید فرش خشک شود، توجه داشته باشید که اگر فرش شما در محیطی سربسته قرار دارد که خشک شدن آن سخت می باشد، می توانید از پنکه برای خشک شدن سریع فرش استفاده کنید.

 

حلال های لکه بر، را برای از بین بردن لکه روغن روی فرش به کار ببرید

 

روش ششم: پاک کردن لکه روغن فرش با استفاده از هیدروژن پراکسید

هیدروژن پراکسید را می توانید از داروخانه ها خریداری کنید. در صورت مشاهده لکه چربی بر روی فرش این ماده می تواند به کمک شما برای از بین بردن لکه روغن روی فرش بیاید. برای انجام این روش، یک قاشق هیدروژن پراکسید را با یک لیتر آب ولرم قاطی کنید. سپس پارچه ای را به مخلوط بدست آمده آغشته کنید و بر روی سطح چربی به خوبی بمالید. بعد از انجام این مرحله نیز با استفاده از پارچه ای مرطوب به خوبی همان سطح را تا جایی که می توانید، تمیز کنید تا اثری از هیدروژن پراکسید روی فرش باقی نماند. زیرا باقی ماندن این ماده بر روی فرش، می تواند به بافت فرش آسیب برساند و باعث کم رنگ شدن و یا پاک شدن رنگ فرش شما شود.

 

چند نکته مهم را که در پاک کردن لکه فرش و لباس، نباید فراموش کنید عبارتند از:

  • برای شستن فرش بهتر است از آب سرد استفاده کنید.
  • نگذارید سرکه، الکل، هیدروژن پراکسید و ... برای مدت طولانی روی فرش و یا لباس شما باقی بمانند.
  • اگر می خواهید بافت فرش شما دچار آسیب نشود، از استفاده کردن سفید کننده ها و مواد شیمیایی دیگر خودداری کنید.
  • بعد از انجام هر کدام از این مراحل سعی کنید فرش و لباس را به خوبی خشک کنید، تا شاهد تغییرات آن ها شوید.

 

نتیجه گیری:

با توجه به نتیجه ای که از مقاله نحوه پاک کردن لکه روغن بر روی فرش و لباس بدست آوردیم. باید گفت که استفاده از ماده های ذکر شده می تواند هم برای پاک کردن لکه لباس و هم برای لکه فرش تاثیر گذار باشد. تا حدود زیادی نیز طرز استفاده از این مواد شبیه یکدیگر می باشد. در صورتی که با یک بار استفاده از هر کدام از راه حل ها به نتیجه نرسیدید، نگران نشوید و سعی کنید یک بار دیگر همان روش را برای پاک کردن لکه به کار بگیرید. در آخر، امیدواریم لکه روغن،که یکی از سخت ترین لکه ها می باشد با استفاده از این مراحل پاک کردن آن به آسانی و راحتی برای شما صورت بگیرد.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا