مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 1
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای جامع انتخاب و خرید غذاساز

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ پنج شنبه
راهنمای جامع انتخاب و خرید غذاساز
چکیده این مقاله : جهت خرید غذاساز نکاتی دارای اهمیت است که باهم به بررسی آنها میپردازیم. دستگاه غذاساز وسیله ای چند کاره جهت سرعت بخشیدن به مخلوط کردن، پوره کردن، خرد کردن، چرخ کردن، رنده کردن، آسیاب کردن می باشد.
  • زمان مطالعه : 0 دقیقه
  • 0 نظر
  • 848 بازدید

راهنمای جامع انتخاب و خرید دستگاه غذاساز

 

نکات مهم و ضروری برای انتخاب و خرید غذاساز

غذاساز در سال 1960 میلادی توسط یک فرانسوی به نام پیر وردون (Pierre Verdon) اختراع شد. هر روزه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی ابزار جدیدی برای راحتی وآسایش مردم طراحی و ساخته می شود و با این پیشرفت، کار برای خانم های خانه و حتی آقایان بسیار راحت و امکان پذیر شده است، در حدی که آقایان هم می توانند خیلی از کارهای خانم ها را در صورت تنها بودن و در مواقع ضروری انجام بدهند.

 یکی دیگر از ابزارهای مهم آشپزخانه که خیلی هم کاربردی می باشد و آماده سازی غذا را سریعتر و راحت تر می کند، دستگاه غذاساز است. دستگاه غذاساز سبب افزایش راحتی کارها در کمترین زمان ممکن می شود، بارها برای شما پیش آمده است در حالی که خیلی گرسنه هستید، آشپزی کردن برایتان تکراری و خسته کننده به نظر می رسد و با این وجود حاظر نیستید برای خودتان غذا آماده کنید و حوصله ی آشپزی کردن را ندارید، نگران نباشید دستیار شما یعنی غذاساز در اختیارتان خواهد بود و در کم ترین فرصت شما را از گرسنگی نجات می دهد.

دستگاه غذاساز وسیله ای چند کاره و مناسب آشپزخانه می باشد. دستگاه غذاساز کارهایی مانند مخلوط کردن، پوره کردن، خرد کردن، چرخ کردن، رنده کردن، آسیاب کردن، شکل دادن به سس، خامه و... را برای آشپزی کردن شما انجام می دهد و سبب انجام سریع و راحت کارهای تکراری آشپزخانه می شود.

امروزه وقتی می خواهید هر ابزار یا وسیله ای را بخرید به دلیل تنوع زیاد در برندها و کارایی آن ها انتخاب برای شما سخت می شود. ما می خواهیم در راهنمای خرید غذاساز به شما کمک کنیم تا بتوانید هنگام خرید غذاساز دچار شک و تردید نشوید، و غذاسازی مناسب برای آشپزخانه ی خود انتخاب کنید. وقتی می خواهید دستگاه غذاساز خریداری کنید، قبل از هر چیزی از خود بپرسید آیا واقعا به خرید آن نیاز دارید؟ در آشپزی کردن وقت کم می اورید؟ شاغل هستید و وقت زیادی برای آشپزی کردن ندارید؟ خانواده یتان پر جمعیت می باشد؟ اگر هیچ یک از این دلایل را ندارید و صرفا می خواهید محصولات جدید بازار را خریداری کنید، از انجام این کار خودداری نمائید و هزینه و وقت خود را صرف ملزومات خانه و خانواده ی خود کنید.

 

راهنمای جامع انتخاب و خرید دستگاه غذاساز

 

قبل از خرید غذاساز به نکات زیر توجه کنید و آنها را به یاد داشته باشید.

1.قیمت غذاساز

مثل همه دستگاه ها و وسایل دیگری که می خواهید خریداری کنید، برای خرید غذاساز هم باید با توجه به بودجه و توان مالی خود غذاساز مورد نظر را انتخاب کنید و در نظر داشته باشید که همیشه قیمت بالای دستگاه دلیل بر بالا بودن کیفیت و برتر بودن کالای مورد نظر نمی باشد.

 

قیمت دستگاه غذاساز

 

2.گنجایش دستگاه غذاساز

غذاسازها دارای ظرفیت های مختلفی هستند که بر اساس اندازه و گنجایش به سه دسته تقسیم بندی می شوند:

  • کوچک2 تا 5 پیمانه
  • متوسط 5 تا 7 پیمانه
  • بزرگ 9 تا 13 پیمانه

شما باید نسبت به تعداد افراد اعضای خانواده برای تهیه ی دستگاه غذاساز مناسب اقدام نمایید. جهت اطلاع دقیق از میزان ظرفیت دستگاه غذا ساز، دفترچه راهنمای آن و یا مشخصات فنی دستگاه را به دقت مورد بررسی قرار دهید. البته می توان از دستگاه های کوچک نیز برای تعداد افراد زیاد هم از دستگاه غذاساز استفاده کرد اما باید یک عمل را در چند مرحله تکرار کنید که باعث اتلاف وقت زیادی خواهد شد و از آنجا که دستگاه غذاساز به منظور سریع تر کردن انجام کارهای خانه طراحی شده این امری معکوس در قبال این دستگاه است. لذا دقت کنید که دستگاه مناسب با ظرفیت خود و خانوده تان را انتخاب کنید.

 

گنجایش دستگاه غذاساز

 

3.جنس بدنه کلی دستگاه غذاساز

بهتر است دستگاه غذاساز با بدنه ی استیل را تهیه کنید زیرا که جنس بدنه ی آن مستحکم است و دوام بیشتری دارد. همانطور که از قابلیت‌های دستگاه غذا ساز پیداست، وسیله ای است برای درست کردن غذاهای متفاوت، و این یعنی در تماس بودن با انواع مواد غذایی مختلف، پس امکان گرفتن رنگ غذا به بدنه زیاد است، بنابراین دستگاه غذاسازی انتخاب کنید که لکه روی آن مشخص نباشد یا کمتر به چشم بخورد.

 

جنس بدنه کلی دستگاه غذاساز

 

4.جنس ظرف دستگاه غذاساز

ظرف غذاسازها استیل، شیشه ای یا پلاستیکی شفاف است. در ظرف شیشه ای و پلاستیکی غذاها کاملا مشخص است و شاید این حس خوبی باشد که با چشم ببینید مواد غذایی در چه حال و مرحله ای هستند. اما به مرور زمان ظروف شیشه ای یا پلاستیکی خش دار می شوند و کیفیت خود را از دست می دهند و رنگ آن ها کدر می شود، اما ظروف استیل دوام بیشتری دارد و مقاوم تر می باشد.

 

5.جنس تیغه دستگاه غذاساز

بدون شک همه غذاسازها با توجه به مدل و برند خود دارای تیغه های مختلفی می باشند، هر چه تعداد تیغه ها بیشتر باشد دستگاه کارآیی بیشتری خواهد داشت. تیغه یکی از نکات مهم در راهنمای خرید غذاساز است، پس بهتر است جنس تیغه از فولاد ضد زنگ باشد، زیرا قدرت و دوام آن در خرد کردن مواد غذایی نسبت به تیغه های دیگر خیلی بیشتر است و از طرفی استهلاک پایینی دارند.

 

جنس تیغه دستگاه غذاساز

 

6.توان موتور غذاساز

اگر هنگام آشپزی کردن بیشترین کار را با دستگاه غذا ساز انجام می دهید و غذاساز نقش مهمی در کمک کردن به شما دارد، بهتر است غذاسازی انتخاب کنید که توان موتور بالایی داشته باشد. توان موتور غذاسازها از 400 تا 1100 وات می باشد.

 

7.صدای دستگاه غذاساز

یکی دیگر از معیارهای مهم در راهنمای خرید غذاساز نوع صدای آن است و تنها کاری که می توانید بکنید این است که قبل از خریدن از فروشنده بخواهید دستگاه را برایتان روشن کند وصدای آن را از نزدیک بشنوید و یا از روی دفترچه مشخصات آن به میزان صدای تولید آن بر حسب دسی بل دقت کنید.

 

8.چگونگی عملکرد دستگاه غذاساز

عملکرد بعضی از دستگاه های غذا ساز با توجه به مدل دستگاه متفاوت می باشند. یک مدل دستگاه معمولا همه ی عملکردها مانند آب مرکبات گیر، یخ خرد کن، آسیاب، رنده چیپس ساز، خرد کن کوچک و .... را شامل نمی شود. بنابراین مدلی از دستگاه غذا ساز برای شما در اولویت باشد که عملکردهای مورد نظر شما را داشته باشد، سپس آن را انتخاب و خریداری کنید.

 

9.یخ خردکن دستگاه غذاساز

همه ی دستگاه های غذاساز قابلیت خرد کردن یخ را ندارند، بنابراین اگر این قابلیت برایتان حائز اهمیت است قبل از خرید به این نکته توجه کنید و غذاسازی انتخاب کنید که این توان را داشته باشد.

 

10.رنده های دستگاه غذاساز

در راهنمای خرید غذاساز، توجه کنید هر چه تعداد رنده ی تیغه ها، مثل رنده ی ریز، رنده ی درشت، رنده ی چیپس ساز، رنده خلال کن و ... بیشتر باشد دستگاه غذاساز توانایی بیشتری برای خرد کردن به اشکال متفاوت خواهد داشت.

 

رنده های دستگاه غذاساز

 

11. پایه ی ضد لغزش دستگاه غذاساز

پایه ی ضد لغزش باعث کاهش سر و صدای موتور و کاهش لرزش دستگاه غذاساز در حین کار کردن با آن می شود و در طولانی مدت باعث افزایش طول عمر دستگاه غذاساز خواهد شد.

 

12.خمیر زن و هم زن دستگاه غذاساز

بعضی از دستگاه های غذا ساز، مجهز به تیغه های جداگانه ای به صورت همزن و خمیر زن هستند و اگر در خانه همزن ندارید می تواند این دستگاه را به صورت همزن و خمیر زن نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

13. کلیدهای مخصوص تعیین شده برای عملکردهای دستگاه غذاساز

برای استفاده کردن هر قسمت از دستگاه مانند خردکن، آسیاب، یخ خرد کن و ... کلیدهایی تعیین شده است که باعث راحتی کار بدون فشار آوردن به دستگاه و افزایش طول عمر دستگاه غذا ساز خواهد شد.

هرچند در ابتدای راهنمای خرید غذاساز نیز اشاره کردیم ولی باز تاکید می کنیم که دستگاه غذاساز یک دستگاه جانبی جهت سرعت بخشیدن برای انجام امورات آشپزی است و اگر به صورت بسیار جدی به وجود آن در منزل احساس نیاز دارید، آن را تهیه نمایید. به خصوص خانه دارهایی که اوقات بیکاری بیشتری دارند با دست کار کردن و با صرف زمان بیشتر، به خود خدمتی با ارزش ارائه می دهند. امید است در صورت نیاز، به کمک این مقاله بهترین انتخاب و خرید غذاساز را از بین بهترین مدل های بازار داشته باشید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا