مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای جامع خرید و انتخاب چرخ گوشت

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۱۲/۲ شنبه
راهنمای جامع خرید و انتخاب چرخ گوشت
چکیده این مقاله : برای خرید یک چرخ گوشت نکاتی از جمله توان موتور، تیغه های دستگاه، جنس بدنه، صدای چرخ گوشت و ... حائز اهمیت است که در مقاله راهنمای خرید چرخ گوشت به بررسی آنها پرداخته ایم.
  • زمان مطالعه : 0 دقیقه
  • 1 نظر
  • 747 بازدید

راهنمای خرید چرخ گوشت

اولین چرخ گوشت توسط یک مخترع آلمانی به نام کارل درایس اختراع شد ولی در خصوص ساخت اولین دستگاه چرخ گوشت برقی اطلاعات چندانی در دسترس نیست اما به گفته برخی از سایت‌های فارسی زبان، اولین چرخ گوشت برقی بعد از جنگ جهانی دوم توسط آمریکایی ها، در شرکت جنرال موتورز تولید و به بازار جهانی عرضه شده است! که در هیچکدام از منابع خارجی به آن اشاره‌ای نشده است.

امروزه دستگاه چرخ گوشت نیز جزء نیازهای ضروری برای خانه و خانه دار به شمار می آید و تقریبا در همه ی آشپزخانه ها این دستگاه در حالت‌های چرخ گوشت دستی (مکانیکی) و یا چرخ گوشت برقی وجود دارد. با وجود داشتن دستگاه چرخ گوشت در آشپزخانه ی خود می توانید از سلامت مواد گوشتی فراوری شده مانند گوشت چرخ کرده، سوسیس، کالباس و ... خود مطمئن شوید زیرا با وجود این دستگاه دیگر نیازی به تهیه کردن آن در بیرون از منزل نیست و دیگر نگران مواد نامناسب به کار رفته در سوسیس، کالباس و یا آلودگی گوشت چرخ کرده ی خود که از بیرون از خانه تهیه شده نباشید.

 

راهنمای خرید چرخ گوشت

 

شما با داشتن دستگاه چرخ گوشت خود هر وقت هوس خوردن کباب، سوسیس و یا هر مواد گوشتی چرخ کرده را کردید، می توانید آن را درست کنید و سایر مواد افزودنی به گوشت خود را کنترل کنید. دستگاه چرخ گوشت به دو نوع دستی و برقی تقسیم بندی می شود که امروزه در کشور ما و بسیاری از کشورهای پیشرفته از چرخ گوشت برقی استفاده می کنند. اما در کشورهایی مانند کوبا، کره شمالی، زیمباوه و قسمت هایی از روسیه که دارای قدرت خرید پایینی هستند از چرخ گوشت دستی استفاده می کنند.

 

چرخ گوشت دستی

 

اما برای خرید یک چرخ گوشت برقی خوب، چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ در مقاله راهنمای خرید چرخ گوشت دانستنی های لازم را برای مخاطبین عزیز بازگو خواهیم کرد، تا انتخابی موفق و هدفمند در خرید بهترین چرخ گوشت را داشته باشند. در ادامه به شرح این نکات مهم می ‌پردازیم.

نکاتی که باید هنگام خرید چرخ گوشت رعایت کنید:

 

توان موتور چرخ گوشت

اولین نکته ی مهم در راهنمای خرید چرخ گوشت، قدرت موتور آن است. هر چه قدرت موتور دستگاه بالاتر باشد، مواد مصرفی را در زمان کمتری آماده می کند و به دستگاه چرخ گوشت فشار کمتری وارد می شود. طول عمر دستگاه موتور چرخ گوشت در صورت بالا بودن قدرت موتور بیشتر خواهد بود زیرا فشار کمتری در حین کار به آن وارد می‌شود.

 

توان موتور چرخ گوشت

 

شتسشوی چرخ گوشت و قطعات آن

از آنجا که گوشت به صورت مداوم در لیست برنامه های غذایی ما وجود دارد و تنوع غذاها ما را به استفاده ی زیاد از چرخ گوشت وا می دارد لذا این دستگاه مرتبا مورد استفاده قرار می گیرد و شستشوی مکرر پس از هربار استفاده را در پی دارد. لذا زمانی که می خواهید چرخ گوشت بخرید اطمینان حاصل کنید که دستگاه انتخابی شما با شستشوی زیاد دچار آسیب نشود و همچنین قطعات آن به راحتی قابلیت جداسازی و شستشویی آسان را داشته باشد.

 

شتسشوی چرخ گوشت و قطعات آن

 

تیغه های چرخ گوشت

به دلیل پر استفاده بودن دستگاه چرخ گوشت (همانطور که در بالا اشاره شد) دقت شود هنگام خرید این دستگاه، کیفیت تیغه‌ها از لحاظ تیز بودن و مقاومت بالا در استفاده مکرر را داشته باشند لذا به جنس تیغه های دستگاه دقت کنید، تا پس از چندین بار استفاده از چرخ گوشت تیغه های آن کند و فرسوده نشوند. تیغه ها باید از جنس فولاد ضد زنگ باشند، تا بر اثر شستشوهای مداوم دچار زنگ زدگی نشوند.

 

تیغه های چرخ گوشت

 

جنس دستگاه چرخ گوشت

چرخ گوشت های برقی بدنه ی پلاستیکی یا استیل دارند. اگر می خواهید دستگاه چرخ گوشت خریداری کنید ترجیحا جنس بدنه و قطعات آن استیل ضد زنگ باشد چون هم مقاوم تر بوده و هم دیرتر خراب می شود.

 

میزان صدای چرخ گوشت

یک چرخ گوشت خوب باید صدای کمی داشته باشد، تولید نکردن آلودگی های صوتی و کم بودن صدا یکی از مهم ترین مزایای وسایل برقی آشپزخانه ی خانگی می باشد. در هنگام خرید به شدت صدای تولیدی چرخ گوشت در حین کار و در قدرت‌ های متفاوت آن، بر حسب دسی بل را به دقت بررسی کنید.

 

وسیله‌ها و آپشن‌های جانبی چرخ گوشت

دستگاه چرخ گوشتی خریداری کنید که تیغه های مختلفی مانند تیغه های سوسیس ساز و کبه ساز را دارا باشند تا توانایی فرآوری موادگوشتی مورد نظر شما را فراهم آورد. همچنین دارا بودن انواع رنده های ریز و درشت هم از مزایای چرخ گوشت به شمار می آید که می تواند به درستی پاسخگوی نیازهای شما باشد.

دیگر وسایل همراه چرخ گوشت مانند اهرم فشاردهنده برای انتقال گوشت از گلویی به تیغه‌ها، یا محفظه نگدارنده تیغه‌ها، درپوش روی سینی گوشت و ... نیز بسیار کمک می کند تا چرخ گوشت خریداری شما بهترین بازدهی ممکن را برایتان داشته باشد.

 

وسیله‌ها و آپشن‌های جانبی چرخ گوشت

 

سبک و کم حجم بودن چرخ گوشت

اگر فضای کمی جهت نگهداری وسایل آشپزخانه در اختیار دارید حتما به حجم چرخ گوشت دقت کنید و اولویت اصلی خود را حجم دستگاه در نظر بگیرید تا به راحتی در کابینت های منزل شما قرار گیرد. از طرفی دیگر اگر احتمال جابجایی چرخ گوشت در منزل شما زیاد است به وزن دستگاه انتخابی خودتان نیز دقت کنید، هرچه وزن چرخ گوشت کمتر باشد جابجایی آن هنگام استفاده کردن بسیار راحت تر خواهد بود.

 

چرخش معکوس چرخ گوشت

اگر دستگاه چرخ گوشت، قابلیت چرخش معکوس را داشته باشد، می توانید به راحتی و بدون دردسر چربی هایی را که درون دستگاه گیر کرده و درحین کار از تیغه‌های آن خارج نمی‌شود را به راحتی از دستگاه خارج کنید.

در آخر به این نکته‌ی مهم توجه کنید که شاید بهترین چرخ گوشت موجود در بازار، بهترین انتخاب برای شما نباشد، زیرا اولویت‌های یک خرید خوب برای شما، با اولویت‌های خرید دیگران متفاوت است. تمامی نکات بالا را در نظر گرفته و بهترین و مناسب ترین چرخ گوشت خود را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید و هیچ‌ وقت خود را محدود به نظر دیگران نکنید. امید است که بهترین انتخاب را بعد از خواندن مقاله راهنمای خرید چرخ گوشت داشته باشید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

زاهد شعاعی
۱۳۹۹/۱۲/۳

سلام. خیلی خرید چرخ گوشت برام مهم بود و همین باعث شد که کلی جستجو کنم که چی بخرم... همه‌ی سایت ها اومده بودند مدله های خاصی رو پیشنهاد داده بودند ولی هیچکدوم به اندازه این راهنما کمکم نکرد که بهترین مدل رو انتخاب کنم... با خوندن این مقاله فهمیدم که بهترین چرخ گوشت برای هرکس، چرخ گوشتیه که مطابق نیاز خودش تهیه کنه و این مقاله به این امر خیلی کمک کرد... ممنون...

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا