مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت بهم ریختگی رنگ تلویزیون ال جی چیست

دانلود پی دی اف - 876.22 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت بهم ریختگی رنگ تلویزیون ال جی چیست؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۸ سه شنبه
علت بهم ریختگی رنگ تلویزیون ال جی چیست؟
چکیده این مقاله : در این مطلب از بنان مگ قصد داریم موارد مختلفی که ممکن است باعث بهم ریختگی رنگ تلویزیون ال‌ جی ‌شوند و و راهکارهای رفع آن‌ ها را مورد بررسی قرار دهیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1431 بازدید

یکی از مشکلاتی که به احتمال زیاد در تلویزیون های ال جی رخ می دهد، بهم ریختگی رنگ تصاویر دستگاه می باشد. این مشکل به طور معمول در انواع مدل های جدید و قدیمی تلویزیون می تواند، اتفاق بیفتد و بهم ریختگی رنگ تلویزیون مشکلی بسیار رایج در برندهای متفاوت این محصول می باشد؛ اما اینکه چه دلایلی می تواند، باعث بروز چنین رخدادی گردند، هدف اصلی ما در این مقاله می باشد. عمدتاً دو دلیل اصلی برای مشکل بهم ریختگی رنگ تلویزیون ال‌ ای‌ دی ال‌ جی وجود دارد. به گونه‌ ای که یا پنل تلویزیون ال‌ جی در اثر ضربه ‌خوردگی و یا آب خوردگی دچار مشکل شده است، یا اینکه بک لایت به مدت طولانی روشن مانده است. در ادامه مقاله با ما باشید تا توضیحات بیشتری را در این خصوص بیان کنیم.

 

در تلویزیون ال جی علت بهم ریختگی رنگ دستگاه از چه عواملی نشات می گیرد؟

  1. روشن ماندن تلویزیون به مدت طولانی و خرابی بک لایت دستگاه
  2. وارد شدن ضربه به پنل تلویزیون یا آبخوردگی آن
  3. قاطی شدن رنگ تصاویر و سبز رنگ شدن آن ها
  4. آبی شدن صفحه تلویزیون ال جی

 

در تلویزیون ال جی علت بهم ریختگی رنگ دستگاه از چه عواملی نشات می گیرد؟

 

روشن ماندن تلویزیون به مدت طولانی و خرابی بک لایت دستگاه

برای نمایش دادن تصاویر تلویزیون، همه دستگاه ها دارای نور پس زمینه ای هستند که این نور در تلویزیون‌ های ال سی دی به وسیله لامپ ‌های فلورسنت و در تلویزیون ‌های ال ای دی به وسیله لامپ‌ های ال ای دی به وجود می‌ آید. در واقع به صفحه ‌ای که لامپ‌ های فلورسنت و ال ای دی در تلویزیون‌ های ال سی دی و ال ای دی بر روی آن قرار می ‌گیرند، بک لایت گفته می ‌شود. در صورتی که از این دستگاه کاربردی به مدت زمان طولانی و پی در پی استفاده گردد، بک لایت آن با مشکل مواجه شده و در نتیجه موجب می‌ شود که رنگ تلویزیون بهم بریزد. از طرفی دیگر، اگر نور بک لایت در تنظیمات تلویزیون زیاد باشد موجب آسیب ‌‌دیدگی آن در طولانی مدت خواهد شد. از این رو مهم ‌ترین علت بهم ریختگی رنگ تلویزیون ال جی، خرابی بک لایت این دستگاه است.

در این مورد به شما عزیزان توصیه می کنیم تا پس از هر دو ساعت که تلویزیون به صورت مداوم روشن است نیم ساعت آن را خاموش کنید و به آن استراحت بدهید و بدین صورت از آسیب دیدن بک لایت جلوگیری به عمل آورید. از طرفی دیگر اگر تنظیمات بک لایت تلویزیون را دستکاری کرده ‌اید و نور آن را بیشتر کرده ‌اید، بهتر است مجدداً به تنظیمات بک لایت تلویزیون سری بزنید و نور آن را بر روی حالت پیش فرض قرار دهید تا مشکلی برای آن به وجود نیاید. خیلی راحت و با رعایت این نکات ساده و آسان می توانید، از خراب شدن این قطعه و به خرج افتادن برای تعمیر بک لایت، جلوگیری نمایید.

 

وارد شدن ضربه به پنل تلویزیون یا آبخوردگی آن

پنل تلویزیون همان صفحه نمایش دستگاه است که جزء گرانترین قطعه تلویزیون به شمار می رود و مراقبت از آن امری بسیار لازم و ضروری می باشد. در صورتی که پنل تلویزیون شما دچار ضربه‌ و آب خوردگی شده باشد، با مشکل بهم ریختگی رنگ تصاویر مواجه می ‌شود. بیشتر وقت ها با خراب شدن پنل تی وی، امکان تعمیر کردن آن وجود نخواهد داشت و باید این قطعه گران قیمت را تعویض کرد. تحت چنین شرایطی به شما پیشنهاد می کنیم که از وارد شدن ضربه به تلویزیون و آبخوردگی آن جلوگیری کنید تا پنل آن دچار مشکل نشود. لازم است بدانید که پنل تلویزیون به کوچکترین میزان رطوبت نیز حساس است؛ بنابراین بهتر است برای تمیز کردن نمایشگر دستگاه، اسپری تمیز کننده را به صورت مستقیم بر روی آن اسپری نکنید. بلکه اسپری را بر روی سطح یک دستمال خشک و تمیز اسپری کرده و با استفاده از آن نمایشگر تلویزیون را به خوبی و با دقت پاک و تمیز نمایید.

 

وارد شدن ضربه به پنل تلویزیون یا آبخوردگی آن

 

قاطی شدن رنگ تصاویر و سبز رنگ شدن آن ها

در واقع علت اصلی سبز شدن تصاویر را باید در ضربه‌ خوردن پنل جستجو کرد. گاهی اوقات به دلیل جابه جایی نادرست تلویزیون، پنل دچار آسیب ‌دیدگی می‌ شود. در نتیجه این مسئله می ‌تواند سبب بهم ریختگی رنگ تلویزیون ال‌ ای‌ دی، تلویزیون ال‌ جی شود. این بهم ریختگی رنگ‌ ها نیز در سه رنگ اصلی یعنی سبز، آبی و قرمز اتفاق می ‌افتد و رنگ سبز را در نمایشگر به شما نشان می‌ دهد.

 

آبی شدن صفحه تلویزیون ال جی

از دیگر رنگ هایی که هنگام بهم ریختگی رنگ تلویزیون نمایش داده می شود، رنگ آبی می باشد. در این وضعیت هم باید علت اصلی را در پنل و مشکلات مربوط به آن جستجو کنید. توجه داشته باشید که خرابی بک لایت هم می ‌تواند منجر به ایجاد چنین وضعیتی شود. علاوه بر این موارد، سوختن پیکسل‌ ها هم مسئله دیگری است که باعث آبی شدن تصاویر می ‌شود. راهکار این مشکل این است که پنل و بک لایت را بررسی کنید و در صورت نیاز، آن ‌ها را توسط تعمیرکاران متخصص تعمیر و یا تعویض نمایید.

 

آبی شدن صفحه تلویزیون ال جی

 

روش های رفع مشکل بهم ریختگی رنگ تصاویر در تلویزیون ال جی به ترتیب زیر می باشد.

  1. بررسی اتصالات بین تلویزیون و جعبه کابل
  2. جداسازی سیم تلویزیون از پریز برق
  3. از تنظیمات طبیعی دستگاه استفاده کنید
  4. حالت پیش فرض کارخانه
  5. کمک خواستن از تعمیرکاران مجرب و ماهر

 

بررسی اتصالات بین تلویزیون و جعبه کابل

اتصالات کابل بین تلویزیون و جعبه کابل را بررسی کنید و مطمئن شوید که از کابل ‌های درستی استفاده می ‌کنید.

 

جداسازی سیم تلویزیون از پریز برق

این احتمال وجود دارد که پریز برقی که دستگاه شما به آن وصل است دچار مشکل شده باشد. لذا بهتر است که سیم برق تلویزیون را از پریز برق جدا کرده و سپس آن را به یک پریز برق دیگر وصل کنید. با انجام این کار تداخلات الکترونیکی را تا حد زیادی از بین می ‌برید.

 

جداسازی سیم تلویزیون از پریز برق

 

از تنظیمات طبیعی دستگاه استفاده کنید

سعی کنید از تنظیمات طبیعی برای صفحه نمایش تلویزیون خود استفاده کنید. چرا که بعضی مواقع استفاده از تنظیمات سطح روشنایی و سایر تنظیمات مربوط به تصویر در تلویزیون، باعث می ‌شود تصویر را با اختلال دریافت کنید.

 

حالت پیش فرض کارخانه

اگر هیچ یک از موارد بالا، در رفع مشکل به شما کمکی نکردند، بهتر است که از حالت پیش فرض کارخانه استفاده کنید. برای انجام این کار زمانی که تلویزیون روشن است، فلش بالا را روی ریموت دستگاه فشار دهید و نگه دارید. سپس دکمه پاور را فشار دهید در نهایت هم دکمه‌ ها را رها کنید. با انجام این مراحل، تلویزیون شما به تنظیمات پیش ‌فرض کارخانه باز می ‌گردد. با اعمال این تغییرات، مشکلات رنگ صفحه تا حد زیادی کاهش پیدا می‌ کنند.

 

کمک خواستن از تعمیرکاران مجرب و ماهر

در صورتی که انجام دادن هیچ یک از کارهای بالا برای شما میسر و آسان نبود، بهتر است که خودسرانه وارد عمل نشوید و با نمایندگی دستگاه خود تماس بگیرید تا در اسرع وقت تکنسینی ماهر را برای بررسی و برطرف کردن عیب دستگاه بفرستند.

 

جمع بندی مقاله

در متن فوق علت بهم ریختگی رنگ تصاویر در تلویزیون ال جی مورد بررسی قرار گرفت و به مهم ترین این موارد یعنی روشن ماندن تلویزیون به مدت طولانی و خرابی بک لایت دستگاه و وارد شدن ضربه به پنل تلویزیون یا آبخوردگی آن اشاره گردید. اگر می خواهید که دستگاه گران قیمت شما از بروز چنین مشکلاتی در امان بماند، بهتر است که در مراقبت کردن و نگهداری صحیح از آن تمام سعی خود را بکنید. با تشکر از همراهی شما عزیزان در مقاله مربوطه.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا