مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف فناوری دالبی دیجیتال پلاس

دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

Dolby Digital Plus چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ شنبه
Dolby Digital Plus چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
چکیده این مقاله : دالبی دیجیتال پلاس نوعی از تکنولوژی صدای فراگیر است که تجربه صدای Dolby Audio را در سینمای خانگی، گوشی های هوشمند، سیستم عامل ها و مرورگرها فعال می کند.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 620 بازدید

فناوری دالبی دیجیتال پلاس، فرمتی است که باعث شنیدن صدایی فراگیر در سینما خانگی شما می شود. علاوه بر فرمت استفاده شده، صدای فراگیر به چیز هایی نظیر سیستم صوتی، طرح بلندگو و محتوا نیز وابسته خواهد بود. از Dolby Digital Plus، در دی وی دی ها و محتوا های آنلاین استفاده می شود. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با این با این فرمت پر کاربرد(فناوری دالبی دیجیتال پلاس) آشنا کنیم.

 

Dolby Digital Plus چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

 

فناوری دالبی دیجیتال پلاس چیست؟

فناوری دالبی دیجیتال پلاس، یکی از صد ها فرمت موجود است که به وسیله فرمت Blu-ray Disc طراحی شده است. این فرمت با بخش صوتی رابط HDMI سازگار بوده و می تواند در برنامه های صوتی و تصویری پخش شود. دالبی دیجیتال پلاس، به وسیله پلتفرم Dolby Audio ساخته شده تا در ویندوز 10 و مرورگر مایکروسافت Edge کار کند. این فرمت می تواند از کابل ماهواره تا دیگر ارائه دهنده خدمات تلویزیونی رمز گذاری شده و برای محتوای HDTV استفاده شود.

این فناوری صوتی طبق Dolby Digital 5.1 عمل می کند و کاملاً با استاندارد های صدای فراگیر سینما، پیام های شنیداری و سینمای خانگی، تطابق دارد. فناوری دالبی دیجیتال پلاس، همچون یک اکوسیستم بی نقص عملکرده و از بخش هایی نظیر ایجاد محتوا، توزیع برنامه، تولید دستگاه و تجربه مشتری، تشکیل می شود. این فناوری به شما کمک می کند که صدای دیجیتال را با کیفیتی فوق العاده ذخیره کرده یا انتقال دهید و از تجربه آن در انواع دستگاه های صوتی، لذت ببرید.

فناوری دالبی دیجیتال پلاس، پرولاجیک را از تخت سلطنتش به زیر کشیده و جایگزین آن شده است. جالب است بدانید که در زمان عرضه این فناوری به بازار، سیستم های فراگیر 5.1 به محبوبیت بالایی دست یافته و در خانه های بسیاری از مردم یافت می شدند. در این فناوری برای رمز گشایی سینگال و جدا کردن صداهای خاص به یکی از 5 اسپیکر مستقل (جلو، چپ و راست، عقب چپ و راست، کانال مرکزی)، از یک دیکدر داخلی استفاده می شود. جالب است بدانید که با فناوری دالبی دیجیتال پلاس، هر اسپیکر مجزا از دیگران کار می کند (البته اگر صدای ورودی بصورت 5.1 کانال فراگیر کد شده باشد)؛ همین امر سبب می شود تا صدای فراگیر، واقعی جلوه کند.

 

فناوری دالبی دیجیتال پلاس چیست

 

کارکرد و تأثیر فناوری Dolby Digital Plus‌

فناوری دالبی دیجیتال پلاس طبق هر دو مدل روانشناختی و شناختی درک صدا، از صدایی با کیفیت HD برخوردار است. این فناوری با استفاده از برخی الگوریتم های پیشرفته، صدایی با کیفیت فوق العاده را پخش کرده یا برای دانلود به کاربران ارائه می دهد. از دیگر امکاناتی که این فرمت در اختیار کاربران قرار می دهد می توان به امکان ذخیره و انتقال صدای دیجیتالی با کیفیت بالا اشاره کرد.

خوشبختانه دالبی دیجیتال پلاس، با تلویزیون های خانگی سازگاری کامل دارد؛ همین امر سبب شده تا سینمای خانگی وارد سطح جدیدی از کیفیت شود. با کمک این فرمت، تلویزیون می تواند تمام پتانسیل خود، نظیر کانال صدای فراگیر 5.1 و 7.1 کاناله به خوبی به رخ بکشند. حتی اگر سیستم شما فقط شامل دالبی دیجیتال باشد، کاربران هنوز هم می توانند از صدای محیطی کانال 5.1 با بالاترین کیفیت سیگنال دالبی دیجیتال، نهایت لذت را ببرند. جالب است بدانید که محتوای این فناوری(فناوری دالبی دیجیتال پلاس) به راحتی می تواند به سیگنال دالبی دیجیتال سنتی تبدیل شود.

 

کارکرد و تأثیر فناوری Dolby Digital Plus‌

 

مزایا و ویژگی‌های Dolby Digital Plus

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، فناوری دالبی دیجیتال پلاس قابلیت ها و امکانات بینظیری دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با این ویژگی ها آشنا کنیم.

 

  • صدای چند کاناله با خروجی کانال مجزا
  • پشتیبانی از نرخ داده ها تا 6 Mbps
  • پشتیبانی از HDMI، اتصال دیجیتال جدید تک کابل برای صوتی و تصویری با کیفیت بالا
  • برنامه های افزودنی کانال و برنامه می توانند برنامه های صوتی چند کاناله را تا 7.1 کانال حمل کنند
  • اجرای نرخ بیت حداقل 3 مگابیت بر ثانیه روی DVD HD و تا 4.7 مگابیت بر ثانیه روی دیسک Blu-ray
  • کیفیت پایدار در هر دستگاه
  • ارائه حداکثر 7.1 کانال مجزا از صدای فراگیر بالا: Dolby Digital Plus با استفاده از فناوری صوتی پیشرفته صدای صوتی فراگیر و عالی به سبک سینمایی در سراسر محتوا فراهم می کند.
  • پشتیبانی از آخرین دستگاه های اپل
  • ساخته شده در ویندوز 10 و مایکروسافت Edge
  • صدای HDTV: براساس فن آوری های اصلی Dolby® Digital، استانداردی برای صدای فراگیر سینما، پخش و سینما خانگی ساخته شده است.
  • پشتیبانی کامل از Blu ray BonusView و BD Live
  • هدفون موبایل: نیرو و توان را برای صدای شفاف و واقعی از طریق هدفون و بلندگوها با استفاده از Dolby Audio تجربه کنید.

 

کدک چیست؟

به مدار های الکترونیکی که از آن برای تبدیل سیگنال های صوتی یا تصویری به یک خروجی دیجیتالی بخش اساسی یک تخته مدار صوتی یا کارت پردازش تصاویر دوربین ویدیویی، استفاده می کنند، کدک می گویند. به زبانی دیگر، کدک به معنی مدار مجتمعی است که داده های آنالوگ را به داده های دیجیتال تبدیل می کند و بالعکس.

 

کدک چیست؟

 

فناوری VP9 چیست؟

VP9 به عنوان یک کدک ویدیوی جدید، به کاربران کمک می کند تا فایل های ویدیویی خود را به نصف اندازه اصلی شان، فشرده سازی کنند. علاوه بر فشرده سازی، از این کدک برای پخش نمایش ها در اندازه رزولوشن 4K استفاده می شود؛ چرا که وضوح آن چهار برابر وضوح تلویزیون های HD است.

VP9 به عنوان بخشی از WebM که یک قالب چند رسانه ای است، شناخته می شود. این فناوری به یک یک فرمت ویدئویی آزاد و با کیفیت بالا برای استفاده در اچ تی ام‌ ال 5 تبدیل شده که توسط برند گوگل حمایت می شود. هدف گوگل از پشتیبانی از VP9، محتوای 4K است.

 

فناوری VP9 چیست؟

 

دالبی ها

در ادامه این مطلب به بررسی انواع دالبی ها می پردازیم.

Dolby Digital: 5.1/ حداکثر صدای کانال در حالت 640 کیلوبیت در ثانیه است.(معمولاً در دی وی دی امکان پذیر است)

Dolby Digital Plus: 7.1/ حداکثر صدای کانال در حالت 1.7 مگابیت در ثانیه است.(معمولاً در سرویس های آنلاین مانند Netflix است)

Dolby TrueHD: 7.1/ حداکثر صدای کانال در حالت 18 مگابیت در ثانیه است.(کیفیت هایی همانند FLAC که در دیسک های بلو-ری استفاده می شوند)

 

DTS

در این بخش نیز شما را با انواع DTS آشنا می کنیم.

DTS Digital Surround: 5.1/ حداکثر صدای کانال در حالت 1.5 مگابیت در ثانیه است.

DTS-HD High Resolution: 7.1/ حداکثر صدای کانال در حالت 6 مگابیت در ثانیه است.

DTS-HD Master Audio: 7.1/ حداکثر صدای کانال در حالت 24.5 مگابیت در ثانیه است.

 

DTS

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا اطلاعاتی در مورد فناوری دالبی دیجیتال پلاس، ویژگی ها و مزایای آن و انواع دالبی ها و DTS ها، در اختیار شما قرار بگیرد. امید است تا پس از مطالعه این مقاله، بیشتر با این فناوری فوق العاده آشنا شده باشید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا