مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راهنمای خرید پنکک

تمامی متن مقاله راهنمای خرید پنکک را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 8.57 MB دانلود پی دی اف - 1016.42 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید پنکک

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ سه شنبه
راهنمای خرید پنکک
چکیده این مقاله : اگر شما هم از پرداخت هزینه های زیاد برای لوازم آرایشی بی کیفیت شاکی هستید این مطلب را دنبال کنید تا در نحوه انتخاب پنکک مناسب شما را راهنمایی کنیم و از خرید خود راضی باشید.
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
  • 0 نظر
  • 213 بازدید

خرید لوازم آرایشی از کم مصرف ترین آن ها گرفته تا پر مصرف ترینش، مستلزم به رعایت نکات مهمی است که حتما در حین انتخاب و خرید باید به آن ها توجه شود. در واقع پنکک‌ ها از محصولات آرایشی پر مصرفی هستند، که در دسته کرم‌ های پودری قرار می ‌گیرند. پنکک ‌ها، همانند سایر لوازم آرایش در برندها و انواع متنوعی تولید می ‌شوند، که ممکن است خرید آن برای برخی از افراد سخت، زمان بر و یا در شرایطی غیر ممکن باشد. لذا ما در این مقاله قصد داریم، تا کامل ترین راهنمای خرید پنکک مناسب با پوست شما را در اختیارتان قرار بدهیم.

 

پنکک چیست؟

پنکک یا پودر آرایشی، یک کرم پودر فشرده است، که کارکرد اصلی آن پوشش دهی لک ها، کک و مک و سایر ایرادهای پوست و یک دست کردن آن می باشد. در واقع فونداسیون اولیه پوست زمانی تکمیل می شود، که در نهایت از پنکک هم استفاده شود. در مجموع پنکک ها با جذب رطوبت و چربی ‌های اضافی پوست، از طریق ساختار پودری خود، بیشتر برای پوست‌ های چرب مناسب هستند. با این وجود، کاربرد پنکک و کرم پودر در آرایش یکسان است و  هر دو برای یکنواخت کردن سطح پوست و پوشاندن لک ‌های صورت مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این ها با استفاده کردن از پنکک، محو کردن کانسیلر، کانتور و رژ گونه روی پوست راحت ‌تر صورت می پذیرد. با ما همراه باشید، تا در ادامه مقاله راهنمای خرید پنکک را زیر ذره بین قرار بدهیم.

 

پنکک چیست؟

 

راهنمای خرید پنکک و نکات مربوط به آن به شرح زیر می باشد.

  1. پنکک خود را مناسب با نوع پوست تان انتخاب کنید
  2. پنکک باید با رنگ پوست متناسب باشد
  3. قدرت پوشانندگی پنکک را در نظر بگیرید
  4. به کیفیت ساخت پنکک توجه کنید
  5. فیکس شدن آرایش را در نظر بگیرید

 

پنکک خود را مناسب با نوع پوست تان انتخاب کنید

پوست هر یک از شما می تواند، خشک، چرب، نرمال و یا مختلط باشد. به علاوه بعضی از پوست ها بسیار حساسند و به همین دلیل در زمان خرید پنکک، توصیه می شود حتما با توجه به نوع پوست تان، پنکک مناسب را خریداری کنید.

 

پنکک مناسب برای پوست چرب

در واقع برای افرادی که دارای پوستی چرب و مستعد آکنه هستند، استفاده کردن از پنکک به جای کرم پودر گزینه مناسبی می باشد. چرا که پنکک به خاطر ساختار جامد و پودری چربی کمتری دارد و به همین علت مانع مسدود شدن منافذ پوست شده و از چرب شدن بیش از اندازه صورت و ایجاد آکنه جلوگیری می کند.

 

پنکک مناسب برای پوست چرب

 

پنکک مناسب برای پوست خشک

قابل توجه به افراد پوست خشک، اگر پوستی خشک دارید نگران نباشید، چرا که می‌ توانید با خرید یکی از مدل های پنکک‌، به میکاپی بی ‌نظیر دست پیدا کنید. ترکیب پنکک‌ های مخصوص پوست خشک به گونه‌ ای است، که پوست را آب رسانی کرده و ظاهری یکنواخت با پوششی فوق العاده به پوست می ‌دهد. اگر پوست شما زیاد عرق می‌کند، باید پس از استفاده از کرم پودر و پنکک حتما از فیکساتور استفاده کنید. فیکساتور کمک می‌کند، تا آرایش مدت زمان بیشتری روی پوست دوام بیاورد.

 

پنکک مناسب برای پوست حساس

اگر دارای پوستی حساس هستید، باید پنککی را انتخاب نمایید که دارای ویژگی هایی مانند: غیر جوش زا، ضد آب، ضد حساسیت و مناسب استفاده روزانه باشد. همچنین پنکک مورد نظر  بتواند پوشش دهی مناسب برای پوست حساس را ایجاد نماید.

 

پنکک مناسب برای پوست مختلط

پوست‌ های مختلط دارای بخش ‌های چرب و خشک هستند. قسمت‌ هایی مانند بینی، سر گونه ‌ها و پیشانی اکثر اوقات در این گونه پوست، چرب هستند و دیگر قسمت‌ های صورت حالتی خشک دارد. بنا به چنین حالتی، پنکک مناسب برای پوست مختلط باید بتواند نیاز هر دو نوع پوست را برآورده کند.

 

پنکک مناسب برای پوست مختلط

 

پنکک باید با رنگ پوست متناسب باشد

در راهنمای خرید پنکک، پنککی که شما انتخاب می کنید، نباید بیش از حد روشن و نه خیلی تیره تر از پوست صورت تان باشد. در اصل برای شفاف تر جلوه کردن پوست خود می بایست، نزدیک ترین رنگ را انتخاب کنید تا حالت مصنوعی برای صورت شما به وجود نیاید.

 

پنکک مناسب برای پوست روشن

اگر پوستی روشن دارید، می توانید از پنکک های با تناژ کرمی، صورتی و یا یک درجه روشن تر از رنگ پوستتان استفاده کنید. این پنکک ها برای شما انتخاب مناسبی هستند، چون که آرایش شما را طبیعی نشان می دهند. برای پوست های روشن، استفاده کردن از پنکک های با رنگ تیره اصلا توصیه نمی شود.

 

پنکک مناسب برای پوست برنزه

برای کسانی که پوست برنزه دارند، پنکک های قهوه ای گزینه مناسبی می باشد. شما با استفاده از چنین پنکک هایی می توانید، تمام لکه های پوست خود را پوشش دهید. بهترین کاری که می توان برای انتخاب رنگ پنکک مناسب پوست انجام داد، این است که مقداری از آن را بر روی پوست امتحان کرده و در صورتی که تفاوت چندانی با رنگ پوست نداشته باشد، آن را خریداری نمایید.

 

پنکک مناسب برای پوست برنزه

 

پنکک مناسب برای پوست گندمی

رنگ هایی که تناژ زرد و نارنجی دارند، برای پوست های گندمی گزینه مناسبی هستند. چرا که پوست های گندمی با این رنگ ها به خوبی پوشش یافته و شما می توانید با استفاده از آن ها تمام مشکلات پوستی خود را بپوشانید.

قدرت پوشانندگی پنکک را در نظر بگیرید

از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب پنکک مناسب، دقت کردن به میزان قدرت پوشش دهی پنکک می باشد. قدرت پوشانندگی بدان معناست، که پنکک انتخابی بتواند عیب های صورت مثل جای جوش، لک، کک و مک و یا چال های صورت را تا حد زیادی بپوشاند و زیبایی و شفافیت را برای پوست صورت شما به ارمغان بیاورد. شاید برخی از افراد بر این باور باشند، که هر چه رنگ پنکک روشن تر باشد، پوشش دهی بیشتر و بهتری را ارائه می دهد. اما لازم است باز هم ذکر کنیم، که اگر پنکک بنا به نوع و رنگ پوست انتخاب شود، پوشانندگی ایده آل تری را برای شما به ارمغان می آورد.

 

به کیفیت ساخت پنکک توجه کنید

در انتخاب یک پنکک مناسب، حتما باید در راهنمای خرید محصول به کیفیت ساخت و استاندارد بودن آن توجهی ویژه داشته باشید. زیرا هرچه کیفیت پنکک بالاتر باشد، آرایش شما بیشتر به چشم می ‌آید. محصولی را انتخاب کنید که مجوز بهداشتی داشته باشد و  قبل از خرید حتما سایت ‌های اینترنتی معتبر را مطالعه کنید و نظرات کاربران را در این خصوص مورد بررسی قرار بدهید، تا بتوانید انتخاب بهتر و موفق تری داشته باشید.

 

به کیفیت ساخت پنکک توجه کنید

 

فیکس شدن آرایش را در نظر بگیرید

با توجه به این که پنکک خشک است، می تواند به پایدار بودن و ماندگاری آرایش صورت کمک زیادی بکند. به همین جهت لازم است از یک پنکک مناسب برای زیر سازی پوست استفاده شود. در کل با انتخاب یک پنکک مناسب به عنوان فیکس کننده، آرایش خود را ساعت ها بر روی صورت نگه دارید. همچنین اگر می خواهید دوام آن بیشتر شود، روی پنکک پودر فیکس کننده استفاده کنید و ماندگاری اش را دوچندان کنید.

 

مارک و قیمت پنکک را بررسی کنید

گام بعدی در راهنمای خرید پنکک، توجه کردن به برند و قیمت محصول انتخابی می باشد. از میان برندهای معتبر و با کیفیت پنکک، می توان به مواردی همچون: پنکک لورآل، دوسه، مای، فلورمال، جیو، آی فیس، این لی و ... اشاره کرد. بدون شک خریدن پنکک های اصل و با کیفیت نیاز به صرف هزینه بیشتری، نسبت به محصولات بی کیفیت دارد. لذا اگر می خواهید، پنکک شما علاوه بر کیفیت عالی، دارای پوشش دهی بی نظیر و مارک شناخته شده و ... باشد، باید قیمت بیشتری برایش در نظر بگیرید. به عنوان یک نکته مهم توصیه می شود، تا حتما پنکک انتخابی خود را تست کنید و بعد در مورد آن تصمیم گیری کنید. چرا که بعضی از بهترین مارک های پنیک ممکن است، برای پوست شما مناسب نباشد. پس در حین خرید، حواستان را خوب جمع کنید و به هیچ عنوان گول مارک هایی را نخورید، که با پوست شما سازگار نیستند.

 

مارک و قیمت پنکک را بررسی کنید

 

به تاریخ انقضای پنکک دقت کنید

لوازم آرایشی نیز مانند هر محصول دیگری تاریخ انقضا دارند و بعد از گذشت زمان مشخصی خراب می شوند. از این رو شما باید حتما به عنوان نکته ای مهم در راهنمای خرید پنکک، تاریخ انقضای آن را مورد بررسی قرار بدهید و پنککی را انتخاب کنید، که بیشتر از یک سال انقضا داشته باشد. در صورتی که تاریخ انقضای پنکک ها به اتمام برسد، با موارد همچون: بوی بد، خشک شدن و تغییر رنگ پنکک مواجه خواهید. توصیه می شود، تا  اگر پنکک رنگ، بو و بافت اولیه خود را از دست داد حتما آن را کنار بگذارید، تا دچار مشکلات پوستی و حساسیت نشوید.

 

آخرین کلام از مقاله راهنمای خرید پنکک

در آخر مقاله پیشنهاد می شود، که حتما برای رسیدن به خرید بهترین لوازم آرایشی، مطالعه کردن این مقالات مهم را از دست ندهید و برای خرید موفق پنکک، از مطالب فوق و سایر مقاله های مربوطه کمک بگیرید. در این مقاله نکات مهمی بیان گردیده است، که می تواند در هنگام خرید پنکک، راهنمای خوبی برایتان باشد. لازم به ذکر دیدیم، بدانید که پنکک علاوه بر طبیعی جلوه دادن و تثبیت آرایش، باعث ایجاد بافتی مات و مخملی با رنگ طبیعی بر روی پوست شما خواهد شد. پس چه خوب است، که بر اساس نوع، رنگ پوست خود و سایر فاکتورهای درج شده در مطالب فوق، پنکک ایده آل را خریداری کنید. 


مطالب مرتبط:

  1. راهنمای خرید رژ لب
  2. راهنمای خرید کرم پودر
درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا