مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
تمامی متن مقاله تکنولوژی اینورتر کولرهای گازی چیست؟ را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 6.81 MB دانلود پی دی اف - 879.31 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

تکنولوژی اینورتر کولرهای گازی چیست؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ چهارشنبه
تکنولوژی اینورتر کولرهای گازی چیست؟
چکیده این مقاله : بی شک تعریف کولر گازی اینورتور دار بارها به گوش شما رسیده است یا در فروشگاه ها و صفحات وب آن را دیده اید. اما اینورتور واقعا چیست ؟ این بخشی از سوالاتی است که در این مطلب به آن ها می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 113 بازدید

قطعا اکثریت افراد که از کولرهای گازی استفاده می کنند، با تکنولوژی اینورتر آشنایی دارند و تا حدی توضیحات لازم در خصوص آن را می دانند. بحث اصلی ما در این مقاله تکنولوژی اینورتر کولرهای گازی چیست، است و ما بر آن شده ایم تا در این خصوص آگاهی های لازم را در اختیار کاربران و خوانندگان عزیز قرار بدهیم.

 

اینورتر چیست؟

لازم به ذکر دیدیم تا در ابتدا شما را با فناوری اینورتر آشنا کنیم. در واقع اینورتر به معنای معکوس کننده می باشد و وظیفه کنترل دور موتور و فعال کردن دور موتور را عهده دار می باشد. به عبارتی دیگر این فناوری یک تبدیل کننده برق است، که جریان مستقیم برق را به جریان متناوب تبدیل کرده و بدین صورت به وظیفه خود عمل می کند. اینورتر بعد از انجام دادن این مراحل، فرکانس و ولتاژ اعمال شده به الکتروموتور را تغییر داده و برق را به جریان در می آورد. این تکنولوژی امروزه در دستگاه های زیادی استفاده می شود، که کولر گازی جزء یکی از این دستگاه ها می باشد.

 

اینورتر چیست؟

 

فناوری اینورتر در کولرهای گازی چیست؟

در اصل اینورتر به معنای معکوس کننده است و در کولر گازی های اینورتر دار، این قطعه به معنای دور متغیر می باشد. در کمپرسورهای اینورتر گردش کمپرسور دورانی بوده و دارای سرعت متغییر می باشد، به طوری که بسته به دما و رطوبت تنظیمی توسط کاربر، دور کمپرسور کم یا زیاد می شود. دقت فرمایید که در این نوع تکنولوژی کمپرسور هیچگاه خاموش نمی شود و برای رسیدن به دمای مورد نظر کاربر، دور موتور کم یا زیاد می شود. از این رو با به کارگیری فناوری اینورتر در کولرهای گازی، نیاز متوالی به تعمیر کولر گازی کاهش می یابد، میزان مصرف برق کولر گازی به شدت کاهش می یابد و دما را به صورت کاملا دقیق تنظیم می کند. علاوه بر این موارد، کمپرسورهای اینورتر دار اکثرا با گاز جدید R410 که سازگار با محیط زیست است، کار می کنند و 30 الی 60 درصد کم مصرف تر هستند، در نتیجه از قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشند.

 

مزایای اصلی تکنولوژی اینورتر در کولرهای گازی چیست؟

  1. صدای کمتر و درجه حرارت پایین تر
  2. ایجاد دمایی ثابت و بدون نوسان در کمپرسورهای اینورتر
  3. عدم استفاده از خازن در سیستم های اینورتر

 

مزایای اصلی تکنولوژی اینورتر در کولرهای گازی چیست؟

 

صدای کمتر و درجه حرارت پایین تر

افرادی که از کولر گازی های معمولی استفاده کرده اند و یا می کنند، قطعا شاهد لرزش و صدای نسبتا زیاد این دستگاه بوده اند. چون که کمپرسورهای معمولی برای کار کردن نیاز به ولتاژی بالا دارند و در نتیجه در این کمپرسورها، انرژی زیادی به صورت گرما تولید می شود و در آخر دور زیاد سبب لرزش و صدایی نسبتا زیاد خواهد شد. این در حالی است که کولر گازی های امروزی مجهز به کمپرسور اینورتر، بسیار کم صدا هستند و به خاطر قابلیت کارکرد با دور پایین، کمترین انرژی گرمایی را تلف می کنند.

 

صدای کمتر و درجه حرارت پایین تر

 

ایجاد دمایی ثابت و بدون نوسان در کمپرسورهای اینورتر

تکنولوژی اینورتر در کولر گازی ها سبب می شود، که کمپرسور بعد از رسیدن به دمای مطلوب خاموش نشود و تنها سرعت دور موتور تغییر می کند. به این ترتیب این عامل سبب افزایش عمر کمپرسور و صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد. در واقع کمپرسور اینورتر قابلیت کارکرد با 3 دور مختلف را دارد و در زمانی که نیازی به تمامی ظرفیت کمپرسور وجود ندارد، فناوری اینورتر می تواند بر حسب نیاز به صورت هوشمند از 1 سوم تا 2 سوم توان خود استفاده کند. در حالی که کولر گازی های معمولی از چنین قابلیتی بی نصیب هستند و باید از زمان شروع به کار تا هنگام خاموشی، با 100 درصد توان به کارشان ادامه بدهند.

 

عدم استفاده از خازن در سیستم های اینورتر

استفاده از خازن، یکی از عوامل مصرف زیاد کولرهای گازی می باشد، که در هنگام استارت، ولتاژ زیادی از شبکه برق می گیرد و می تواند باعث صدمه زدن به سایر وسایل برقی گردد. در اصل خازن به صورت دائم کار ذخیره و تامین ولتاژ را برای کمپرسور به عهده دارد، در صورتی که در سیستم کمپرسور اینورتر، برق ورودی AC متناوب را به DC تبدیل می کند و با کنترل فرکانس دور کمپرسور را تنظیم می کند. تحت چنین شرایطی دیگر برای استارت اولیه و همچنین کارکرد دستگاه، نیازی به خازن وجود ندارد.

 

انواع فناوری اینورتر در کولر گازی ها

  1. فناوری DC INVERTER
  2. فناوری  INVERTER V
  3. فناوری DIGITAL INVERTER
  4. فناوری NERO INVERTER
  5. فناوری SMART INVERTER
  6. فناوری DUAL INVERTER

 

فناوری DC INVERTER

این تکنولوژی از جدیدترین و به روزترین سیستم های اینورتر است، که صرفه جویی زیادی در مصرف برق دارد. همچنین این فناوری در کولر گازی های دارای کمپرسور روتاری حاره ای به کار می رود.

 

فناوری  INVERTER V

این فناوری نسل اول دستگاه های اینورتر به شمار می آید، که همه شرکت های تولید کننده حداقل یک بار از آن استفاده کرده اند و آن را ارتقا داده اند.

 

فناوری  INVERTER V

 

فناوری DIGITAL INVERTER

برد اینورتر دیجیتال برای نخستین بار توسط شرکت سامسونگ ساخته شد. این فناوری با اندکی اختلاف جزئی با سیستم اینورتر V طراحی شده است. اختلاف آن مربوط به مصرف بهینه تر انرژی و سایر جزئیات می باشد.

 

فناوری NERO INVERTER

این نوع از فناوری بیشتر در تولیدات شرکت های آمریکایی مانند: جنرال الکتریک، وستینگ هاوس و ویرپول دیده می شود. همچنین فناوری NEROINVERTER از سیستم حالت شروع به کار فوق العاده پیشرفته ای برخوردار می باشد و ایمنی موتور کمپرسور را در زمان روشن و خاموش شدن دستگاه به صورت مطلوبی تامین می نماید.

 

فناوری SMART INVERTER

این فناوری یکی دیگر از تکنولوژی های به روز اینورتر می باشد، که بر روی دستگاه های تهویه نصب می شود. این فناوری از لحاظ بهینه بودن، توانایی پایین آوردن مصرف برق را تا بیش از 75 درصد دارا است. فناوری SMART INVERTER بر روی مدل های کولر گازی ال جی، توشیبا، هیتاچی و گری نصب می شود.

 

فناوری SMART INVERTER

 

فناوری DUAL INVERTER

این نوع از تکنولوژی تنها در داکت اسپلیت ال جی نصب می شود و توانایی کاهش میزان برق را به میزان بیش از 70 درصد دارا می باشد. همچنین این فناوری از لحاظ فنی و طراحی سیستمی نسبت به سایر اینورترها، خاص تر و متمایز تر می باشد.

 

وظایف اینورتر در کولر گازی

  • کاهش مصرف انرژی و هزینه های برق
  • تنظیم و کنترل دور موتور کولر گازی
  • تغییر جهت دور موتور بدون نیاز به کنتاکتور
  • روشن و خاموش کردن موتور سیستم تهویه، بدون نیاز به قطع و وصل کردن برق
  • افزایش طول عمر بخش های مکانیکی کولر گازی
  • محافظت کردن از دستگاه در برابر افزایش ولتاژ و جلوگیری کردن از آسیب دیدن موتور

 

جمع بندی مقاله تکنولوژی اینورتر کولرهای گازی چیست

در این مقاله علاوه بر مبحث اصلی، در خصوص مزایا، وظایف، انواع فناوری اینورتر بررسی هایی صورت گرفته است. امیدواریم همین توضیحات ساده و جامع بتواند، مفهوم تکنولوژی اینورتر در کولر گازی را برای شما واضح و روشن سازد و شما به بهترین نحو ممکن از مطالب فوق آگاهی های لازم را گرفته باشید. با تشکر از همراه بودن شما عزیزان در مقاله ای دیگر.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا