مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت نشت آب از اسپرسوساز

تمامی متن مقاله علت نشت آب از اسپرسوساز را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 6.27 MB دانلود پی دی اف - 1.07 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت نشت آب از اسپرسوساز

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۸/۸ یکشنبه
علت نشت آب از اسپرسوساز
چکیده این مقاله : در این مطلب از بنان کالا مگ قصد داریم علت چکه کردن و نشتی آب از دستگاه اسپرسو ساز را برایتان شرح داده و سپس راه حل های کاربردی جهت رفع این مشکل توضیح دهیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 309 بازدید

امروزه اسپرسوسازها، یکی از دستگاه های برقی پرطرفدار در منازل و اداره ها هستند، که برای درست کردن نوشیدنی های لذت بخش مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از سوالات پر تکراری که در خصوص این دستگاه پیش می آید، این است که اسپرسوساز چرا آب می دهد و علت نشت آب از دستگاه چیست؟ در جواب این پرسش باید گفت که وجود هر نوع خرابی و مشکل در این دستگاه ممکن است، که باعث اختلال در عملکرد آن شود و در نتیجه خراب شدن اسپرسوساز را در پی داشته باشد. اما این را هم بدانید که هر مشکلی برای خود راه حلی دارد. پس اگر می خواهید با دلایل و راهکارهای علت نشت آب از اسپرسوساز آشنا شوید، در این مقاله با ما همراه باشید.

 

علت نشت آب از اسپرسوساز

چرا آب از اسپرسوساز چکه می کند؟

  1. پاره شدن شلنگ
  2. ترک خوردن المنت
  3. خراب شدن نازل بخار
  4. پوسیده شدن واشر
  5. ترک خوردن مخزن
  6. عایق نبودن پرتافیلتر
  7. خراب شدن لاستیک اطراف هد گروپ

 

چرا آب از اسپرسوساز چکه می کند

 

پاره شدن شلنگ اسپرسوساز

بیشتر اوقات علت نشت آب از دستگاه می تواند به پاره شدن شلنگ مرتبط باشد. پمپ اسپرسوساز وظیفه پمپاژ کردن آب در دستگاه اسپرسوساز را با فشاری بیش از 18 بار بر عهده دارد. در نتیجه فشار زیاد به پمپ ممکن است به شلنگ فشار بیش از حدی وارد کند و موجب پارگی آن شود. از این رو در صورتی که شلنگ های متصل به پمپ دستگاه پاره شوند، آب از شلنگ چکه خواهد کرد. در صورت چنین پیشامدی باید تمام شلنگ های متصل به اسپرسوساز بررسی شود و در صورت هرگونه پارگی و آسیبی تعویض گردند.

 

پاره شدن شلنگ اسپرسوساز

 

ترک خوردگی در المنت دستگاه

المنت یکی از قطعات دستگاه اسپرسوساز است، که وظیفه دارد تا آب درون مخزن را از طریق تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی، گرم کند. در صورتی که المنت در اثر استفاده مداوم دچار رسوب شود، دستگاه کارایی خود را از دست می دهد. در اصل همین رسوبات اطراف المنت باعث فشار زیاد به المنت می شوند و در نهایت ترک خوردگی به وقوع می پیوندد. برای رفع این مشکل باید از تکنسین ماهر درخواست کنید، تا المنت دستگاه اسپرسوساز را تعویض کند.

 

خراب شدن نازل بخار اسپرسوساز

یکی از اجزای پرکاربرد در دستگاه که وظیفه بخار کردن آب را بر عهده دارد، نازل بخار می باشد. لذا خراب شدن نازل بخار یکی از دلایل چکه کردن آب از دستگاه می باشد. توجه داشته باشید که خراب شدن لوله و خراب شدن نازل بخار، باعث آب دادن اسپرسوساز می شوند. بنابراین اگر علت چکه کردن دستگاه مربوط به این بخش باشد، شما می توانید با تعویض کردن این قطعه توسط تعمیرکاران رفع مشکل نمایید.

 

خراب شدن نازل بخار اسپرسوساز

 

پوسیده شدن واشر دستگاه اسپرسوساز

واشر در کف مخزن دستگاه تعبیه شده است، که با گذشت زمان امکان دارد پوسیده شود. برای این که مطمئن شوید که مشکل در این قسمت است، می توانید مخزن را از آب پر کنید و سپس منتظر نشتی آب آن باشید. اگر از کناره یا زیر دستگاه آب چکه کند، به احتمال زیاد واشرها دچار مشکل شده اند. در این شرایط تنها راهکار، تعویض واشرهای پوسیده با واشرهای جدید است.

 

خرید اسپرسوساز

 

ترک خوردن مخزن آب اسپرسوساز

از جمله علت های دیگری که برای نشت آب از اسپرسوساز وجود دارد، ترک خوردن مخزن دستگاه می باشد. ممکن است بعد از چند مدت که از دستگاه اسپرسو ساز خود استفاده می کنید، با نشتی آب از داخل دستگاه مواجه شوید. در صورتی که با چکه کردن آب از دستگاه مواجه شدید، لازم است در اسرع وقت مشغول به عیب یابی دستگاه شوید و فورا نسبت به تعویض کردن مخزن آن اقدام نمایید. دقت کنید که برای شستن مخزن دستگاه بهتر است که از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید، چون که حرارت زیاد دستگاه امکان دارد به مخزن آسیب برساند.

 

ترک خوردن مخزن آب اسپرسوساز

 

ضد آب نبودن پرتافیلتر دستگاه

پرتافیلتر دستگیره ای است، که برای فشردن ذرات قهوه از آن استفاده می شود. پرتافیلتر اغلب دارای یک واشر است که درون محفظه آن قرار گرفته است. لذا اگر این واشر پوسیده شود، پرتافیلتر دیگر ضد آب نیست و به احتمال زیاد آب از آن جا به بیرون نشت پیدا می کند. با توجه به این که این واشر کاملا در دسترس است، شما می توانید فورا واشری جدید و بی نقص را جایگزین کنید.

 

خراب شدن لاستیک اطراف هد گروپ اسپرسوساز

اطراف هد گروپ دستگاه را لاستیکی از جنس پلاستیک تشکیل داده اند. در شرایطی که این لاستیک پاره یا گشاد شود، فضایی برای نشت آب از دستگاه ایجاد می شود. به همین خاطر اگر دلایل بالا به چکه کردن آب از اسپرسوساز ربط نداشتند، شما باید حتما لاستیک دور هد گروپ را بررسی نمایید و در صورت وجود هر مشکلی، اقدام به تعویض لاستیک نمایید.

 

خراب شدن لاستیک اطراف هد گروپ اسپرسوساز

 

چگونه باید مشکل نشتی آب اسپرسوساز را برطرف نمود؟

به طور خلاصه می خواهیم توضیح بدهیم که در صورتی که با نشت آب از دستگاه اسپرسوساز خود مواجه شدید، فورا اقدام به بررسی کردن نمایید، تا دستگاه شما دچار مشکلات و آسیب های جدی تر نشود.

  • بررسی کردن مخزن آب و اورینگ یکی از بخش هایی است، که نیاز به بررسی کردن دارد و در صورت نیاز تعویض یا خریدن مخزن جدید لازم است.
  • لاستیک دور هد گروپ باید حتما در صورت خرابی یا پارگی تعویض شود.
  • تمام شلنگ هایی که به این دستگاه ربط دارد، باید چک شود و در صورت نیاز تعویض گردند.
  • در بیشتر مواقع رسوبات دلیل اصلی چکه کردن آب هستند. از این رو باید در زمان های مشخصی اقدام به رسوب زدایی کردن دستگاه نمایید.
  • در صورت بروز هر مشکلی در کارکرد نازل بخار، می توانید با تعویض این قطعه مشکل را برطرف سازید.

 

سخن پایانی

همه عواملی که در نشت آب از دستگاه اسپرسوساز دخیل بودند، در مطالب فوق توضیح داده شد و راه حل های آن در اختیارتان قرار گرفت. توصیه ما به شما این است، تا هنگام نشت آب از دستگاه هر یک از این موارد را بررسی کنید، تا این که به دلیل اصلی برسید و فورا مشکل به وجود آمده را حل کنید. در آخر نیز لازم است بگوییم، که برای انجام کارهای فنی دستگاه حتما از افراد ماهر و با تجربه درخواست کمک کنید. امیدواریم مطالب ما مورد قبول شما واقع شده باشد.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا