مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 1
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راهنمای استفاده از اتو بخار

تمامی متن مقاله روش استفاده صحیح از اتو بخار را می توانید به صورت pdf و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 13.93 MB دانلود پی دی اف - 1.05 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

روش استفاده صحیح از اتو بخار

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱۱/۹ شنبه
روش استفاده صحیح از اتو بخار
چکیده این مقاله : اتو بخار از دستگاه های بسیارکاربردی است و باید در خصوص استفاده از اتو بخار اطلاعات لازم راداشته باشید، بنابراین با مطالعه این مقاله روش استفاده صحیح از اتو بخاررایادمیگیرید.
  • زمان مطالعه : 10 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1157 بازدید

شاید از نظر برخی از افراد استفاده کردن از اتو بخار، بسیار ساده به نظر برسد و از دید آن ها تنظیمات دما و درجه حرارت اهمیت چندانی نداشته باشد. اما باید گفت که استفاده صحیح و درست از هر وسیله ای نه تنها کار کردن با آن را آسان می کند، بلکه سبب افزایش طول عمر دستگاه نیز می شود. اتو بخار یکی از دستگاه های بسیار کاربردی است، که برای جذابیت و شیک بودن ظاهر افراد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. ممکن است که کاربران هر روز هفته را با این دستگاه کار کنند، از این رو باید در خصوص راهنمای استفاده از اتو بخار اطلاعات لازم را در دست داشته باشید. اگر می خواهید از سوختگی لباس ها، خراب شدن دستگاه، برق زدگی بر روی پارچه و ... جلوگیری کنید، باید حتما از نحوه استفاده کردن این دستگاه کاملا آگاه باشید. قطعا با همراهی خود در این مقاله، راهنمای استفاده از اتو بخار را به طور صحیح یاد خواهید گرفت.

 

روش استفاده صحیح از اتو بخار

 

نحوه استفاده کردن صحیح از اتو بخار به شرح زیر می باشد.

 

اتو مخزن دار بوش مدل TDS6040

 

مقدار تنظیم آب برای اتو بخار

بهتر است که در قدم اول راهنمای استفاده از اتو بخار، دفترچه راهنما را به خوبی مطالعه کنید و تمام اطلاعات لازم را در خصوص استفاده صحیح از این دستگاه کسب کنید. شما با استفاده از دفترچه راهنما متوجه خواهید شد، که چه مقدار آب برای اتو بخار کافی است. دقت فرمایید که مخزن دستگاه را باید با توجه به ظرفیت مشخص شده پر از آب کنید و آب استفاده شده باید حتما از آب مقطر و بدون املاح باشد. برای جلوگیری از جرم و رسوبات داخل مخزن اتو، استفاده کردن از چنین آبی الزامی است. همچنین شما باید سعی کنید، حتما بعد از این که کارتان با اتو تمام شد آب مخزن را به طور کامل خالی کنید، تا از رسوب مخزن اتو بخار جلوگیری شود.

 

تعیین درجه دمای مناسب اتو بخار

 

استفاده از میز اتو یا سطحی مناسب

در وحله دوم راهنمای استفاده از اتو بخار و قبل از اقدام به عمل اتو کشی، شما به یک میز اتوی مناسب نیازمندید. با استفاده از میز اتو، هم اتو کردن لباس ها راحت تر خواهد بود و هم از آسیب رساندن به بافت لباس ها جلوگیری می شود. کاربران می توانند ارتفاع میز اتو را متناسب با قد خود یا حالت نشستن خود تنظیم کنند. در صورتی که میز اتو در اختیار ندارید، باید سطحی صاف و محکم را برای اتو کشی انتخاب نمایید. توجه داشته باشید، که سطح انتخابی شما باید از جنسی باشد که حرارت اتو باعث خرابی و یا آتش گرفتن آن نشود.

 

استفاده از میز اتو یا سطحی مناسب

 

تعیین درجه دمای مناسب اتو بخار

با توجه به این که برندهای اتو بخار با یکدیگر متفاوت هستند، تنظیمات آن ها نیز با یکدیگر فرق دارد. لذا برای اتو زدن لباس ها در روش استفاده صحیح از اتو بخار باید حتما درجه حرارت را بر طبق جنس پارچه ها تنظیم نمود، تا به بافت پارچه هیچ گونه آسیب وارد نشود. همچنین برای عملکرد صحیح و بهتر دستگاه و کیفیت لباس هایتان، تنظیم درجه دمای مناسب اتو بخار را در روش استفاده صحیح از اتو بخار فراموش نکنید.

 

تعیین درجه دمای مناسب اتو بخار

 

تمیز کردن و جرم گیری کردن اتو بخار

گاهی اوقات تمیز کردن و جرم گیری کردن اتو بخار لازم است و کاربران می توانند با استفاده از روش های ساده خانگی به انجام دادن این کار بپردازند. شما می توانید کف اتو را با استفاده از یک اسفنج آغشته به محلول آب و سرکه تمیز کنید و لکه های کفی را به خوبی از بین ببرید. چک کردن مخزن اتو آب و دریچه های آن نیز باید انجام شود. به علاوه برای تمیز کردن رسوب داخل اتو بخار، شما باید به مقدار مساوی آب و سرکه را با یکدیگر قاطی کنید و داخل مخزن بریزید، تا اتو بخار کند و رسوبات را از بین ببرد.

 

تمیز کردن و جرم گیری کردن اتو بخار

 

تنظیم درجه حرارت اتو برای پارچه های مختلف

پارچه های اکریلیک

این پارچه ها را در حین اتو کشیدن باید برعکس کنید و با حرارت ملایم آن ها را اتو بزنید. بهتر است زمانی که پارچه خشک است، شروع به کار شوید و به هیچ وجه از بخار اتو برای لباس های اکریلیک استفاده نکنید.

پارچه های ریون

برای این نوع پارچه ها و جلوگیری از آسیب رساندن به آن ها، پشت و رو کردن شان لازم است و درجه حرارت اتو باید روی دمای خیلی کم تنظیم شود.

پارچه های ابریشمی

برای اتو کردن لباس های ابریشمی خود، بهتر است در حالی که لبا س ها کمی نم دار هستند، آن ها را اتو بزنید و کار را برای خود راحت نمایید. برای اتو زدن این لباس ها حتما درجه حرارت اتو را کم کنید و یک پارچه تیترون سفید روی لباس بیندازید و بعد اتو کشی را شروع کنید. دقت کنید که حرارت بیش از حد می تواند، باعث سوخته شدن لباس های پشمی شما شود.

پارچه های ساتن

برای اتو کردن لباس های ساتنی باید حتما روی آن پارچه بیندازید و با درجه حرارت کم آن ها را اتو بزنید. نم دار بودن پارچه های ساتنی عمل اتو کشی را برای شما راحت تر خواهد کرد.

پارچه های پشمی

برای اتو کردن لباس های پشمی لباس را برعکس کنید و آن ها را از داخل اتو بزنید و حرارت اتو را روی کم تنظیم کنید. همچنین برای اینکه به بافت پارچه آسیب نرسد، یک پارچه ی نم دار روی لباس بیندازید و بعد اتو کشی را شروع کنید.

پارچه های پنبه ای

در راهنمای استفاده درست از اتو بخار، برای اتو کردن لباس های پنبه ای می توانید درجه حرارت اتو را روی زیاد تنظیم کنید تا لباس تان زودتر فرم بگیرد. در صورت نیاز می توانید از اسپری و بخار اتو نیز استفاده کنید. قبل از اتو کشی حتما یک پارچه ی نم دار روی لباس قرار دهید و بعد کار اتو کشی را شروع کنید.

 

خلاصه ای از راهنمای استفاده از اتو بخار به تربیت زیر می باشد.

  • نکته مهم در راهنمای استفاده از اتو بخار، این است که قبل از استفاده از دستگاه، مخزن اتو بخار را به میزان کافی از آب پرکنید و سعی کنید این کار را حتما زمانی که اتو خاموش و سرد است، انجام بدهید.
  • بعد از پر کردن آب مخزن اتو بخار آن هم به میزان تعیین شده اش، دستگاه را به پریز برق بزنید و اجازه بدهید تا سطح اتو به طور کامل داغ شود. معمولا داغ شدن اتو با یک چراغ نمایشگر نشان داده می شود و این یعنی زمان اتو کشی فرا رسیده است.
  • لباس های خود را بر اساس نوع پارچه دسته بندی کنید و برای هر یک از آن ها درجه حرارت و دمای مناسب را تعیین کنید. در صورتی که نمی دانید کدام دما برای نوع پارچه شما مناسب است، بهتر است که در راهنمای استفاده از اتو بخار، به دفترچه راهنمای اتو بخار مراجعه کنید.
  • برای جلوگیری از برق زدگی برخی از لباس هایتان، سعی کنید از یک پارچه تیترون بر سطح لباس تان استفاده کنید و یا این که از کاورهای محافظ اتو بخار استفاده کنید. این روش مهم را در راهنمای استفاده کردن از اتو بخار به هیچ وجه فراموش نکنید.
  • بخار عمودی معمولا برای پارچه هایی که کمتر چروک هستند، به سرعت جواب می دهد.
  • اتو را به طور مستقیم به زیپ، دکمه و یا وسایل تزئینی غیر از پارچه نزنید. چرا که این کار به صفحه اتو آسیب وارد می کند.
  • دقت کنید که هیچ وقت اتو بخار روشن را به صورت خوابیده رها نکنید و آن  را در حالت ایستاده و در جایی که تعادل دارد قرار بدهید.
  • اتو بخار را در دسترس کودکان و افراد سالخورده قرار ندهید.
  • بعد از اتمام کارتان با اتو بخار، به موقع آن را از پریز برق جدا کنید و آب آن را حتما تخلیه کنید. سپس دستگاه را در محیطی امن و مناسب قرار بدهید. رعایت نکات ایمنی در خصوص استفاده کردن از وسایل برقی، به ویژه اتو بخار جزء مهم ترین نکات در راهنمای استفاده از این دستگاه می باشد.

 

روش استفاده صحیح از اتو بخار

 

کلام آخر

در روش استفاده صحیح از اتو بخار، اتو کردن لباس ها اگر اصولی انجام شود، واقعا کاری لذت بخش خواهد بود. پس همه شما باید سعی کنید در حین اتو کشی لباس هایتان، تمام قاعده ها را رعایت کنید و به جنس لباس های خود، نوع دما و درجه حرارت مناسب حتما توجه کنید. جذابیت و درخشندگی  استایل خود را تنها با اتو کشیدن صحیح می توانید تجربه کنید. امیدواریم از مطالب ما در خصوص راهنمای استفاده از اتو بخار راضی بوده باشید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا