مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 1
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

9 علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱۱/۱ جمعه
9 علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی
چکیده این مقاله : تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی می تواند، دلایل زیادی داشته باشد و سعی می کنیم، به کمک این مقاله علت های تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی را برای شما بیان کنیم.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 545 بازدید

قطعا همه افراد لباس های خود را به نیت تمیز شدن و نظافت شان داخل ماشین لباسشویی می اندازند و از این که این دستگاه را برای شستشوی لباس های خود دارند، کاملا راضی و خرسند هستند. برخی اوقات ممکن است که ماشین لباسشویی با مشکلاتی مواجه شود، که منجر به تمیز نشدن لباس ها خواهد شد. این موضوع می تواند، برای کاربران بسیار ناخوشایند و ناراحت کننده باشد. اما باید گفت که هیچ مشکلی بی دلیل نیست و کاربران به جای ناراحتی باید عیب یابی کنند و سعی به برطرف کردن آن نمایند. تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی می تواند، دلایل زیادی داشته باشد و ما سعی می کنیم، تا به کمک این مقاله رایج ترین دلایل تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی را برای شما بیان کنیم.

 

 

دلایل تمیز نشدن لباس های داخل ماشین لباسشویی

  1.  پر بودن بیش از حد ماشین لباسشویی
  2.  انتخاب تنظیمات اشتباه برنامه شستشو
  3. مقدار نامناسب و نوع شوینده های ماشین لباسشویی
  4. به موقع خارج نکردن لباس ها از ماشین لباسشویی
  5. کثیف بودن مخزن داخلی دستگاه
  6. دچار آسیب شدن المنت ماشین لباسشویی
  7. معیوب بودن پمپ تخلیه لباسشویی
  8. نچرخیدن مخزن ماشین لباسشویی
  9. شلنگ تخلیه مسدود شده است

 

 پر بودن بیش از حد ماشین لباسشویی

یکی از دلایل تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی، حجم زیاد آن ها داخل ماشین لباسشویی می باشد. اگر داخل دیگ دستگاه زیاد لباس بریزید، آب کافی در آن برای شستشو و تمیز شدن مطلوب جمع نمی شود و لباس ها به راحتی در مخزن حرکت نمی کنند. در نتیجه تمیز شدن لباس ها تحت چنین شرایطی اتفاق نمی افتد. توجه داشته باشید که اگر دستگاه شما بیش از حد لباس داخلش باشد، لباس ها در هم می پیچند، گره می خورند و تمیز نمی شوند. بنابراین همیشه سعی کنید برای شستشوی لباس های روزمره تان، باید دستگاه را تا حدی پر کنید که جای یک دست فضای بالای دیگ دستگاه خالی باشد.

 

 

انتخاب تنظیمات اشتباه برنامه شستشو

قبل از استفاده کردن و انتخاب هر کدام از برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی تان، باید با همه آن ها آشنایی داشته باشید و کاربرد برنامه ها را بدانید. برای این کار بهتر است که از دفترچه راهنمای دستگاه خود کمک بخواهید و جزئیات بیشتری از تنظیمات هر برنامه را به درستی در دفترچه راهنما جستجو کنید. تنظیمات اشتباه در برنامه شستشو، منجر به تمیز نشدن لباس ها داخل لباسشویی می شود. برای مثال برخی از لباس ها ممکن است به آب سرد و برخی دیگر مانند: حوله ها و پارچه های کتانی به آب گرم برای تمیز شدن نیاز داشته باشند. بنابراین شما باید درجه آب، دما و دوره آبکشی را با توجه به جنس البسه های خود انتخاب کنید و مناسب ترین چرخه شستشو را برای آن ها در نظر بگیرید.

 

مقدار نامناسب و نوع شوینده های ماشین لباسشویی

قطعا از شوینده های معمولی و بی کیفیت، نباید انتظار چندانی برای تمیز کردن لباس های خود داشته باشید. برای عملکرد بهتر دستگاه و برق انداختن لباس ها، استفاده کردن از شوینده های اصل، با کیفیت و مناسب می تواند بهترین گزینه انتخابی باشد. اما در خصوص مقدار شوینده باید چنین گفت، برخی از کاربران این تصور را دارند که هر چند مقدار شوینده بیشتر باشد، لباس ها تمیز تر شسته می شوند. در حالی که اصلا چنین نیست، چون که بیش از حد کف کردن ماده شوینده در دستگاه، به جای این که به تمیز شدن لباس هایتان کمک کند، موجب می شود که اصطکاک بین لباس ها کم شود. علاوه بر این کف زیاد در ماشین لباسشویی، منجر به نشتی آب از دستگاه می شود. بنابراین در این خصوص باید کاملا هوشیار باشید و بهترین شوینده ها را برای دستگاه خودتان خریداری کنید و در هنگام استفاده کردن از آن ها، مقدار مناسبی را برای مخزن جا پودری دستگاه در نظر بگیرید.

 

به موقع خارج نکردن لباس ها از ماشین لباسشویی

از کنار این قضیه به سادگی نگذرید و به محض تمام شدن چرخه شستشو و باز شدن درب دستگاه، باید فورا لباس ها را از لباسشویی خارج کنید. چرا که به موقع خارج نکردن لباس های شسته شده و ماندن طولانی مدت آن ها درون دستگاه، باعث به وجود آمدن بوی نامطبوع لباس ها و محلی برای رشد و تولید قارچ ها و باکتری ها خواهد شد. بهترین کار این است که لباس هایتان را به موقع از دستگاه خارج کنید و آن ها را آویزان نمایید. سپس به وسیله یک دستمال به تمیز کردن و خشک کردن لاستیک درب و درون ماشین لباسشویی بپردازید.

 

کثیف بودن مخزن داخلی دستگاه

اگر می خواهید لباس هایی تمیز و خوشبو از ماشین لباسشویی تان تحویل بگیرید، باید دستگاه خود را همیشه و در همه حال تمیز نگه دارید. با مرور زمان جرم، کرک، کثیفی و چربی در داخل ماشین لباسشویی شما جمع می شود و این همه آلودگی و کثیفی در حین شستشو به لباس ها منتقل می شود و باعث تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی شود. برای رفع این مشکلات و پاکسازی دستگاه خود، بهتر است که بعد از هر بار چرخه شستشو لباسشویی خود را به خوبی تمیز کنید و به شستشوی داخلی و سرویس دوره ای دستگاه بپردازید. جرم گیری کردن ماشین لباسشویی نیز می تواند کمک شایانی به تمیز کردن دستگاه و برطرف کردن بوی نامطبوع آن بکند.

 

دچار آسیب شدن المنت ماشین لباسشویی

المنت در همه ماشین های لباسشویی برای گرم شدن آب، در درون خود دستگاه نصب شده است، تا از رسیدن دما به حد مطلوب اطمینان حاصل شود. اگر این قطعه خراب شود و آب گرم در دسترس نباشد، برخی از لباس ها که به آب گرم برای شستشو نیاز دارند، تمیز نمی شوند. هنگام روشن کردن ماشین لباسشویی مطمئن شوید که در صفحه کنترل، تنظیمات مربوط به دمای شستشو را به درستی انجام داده اید. سپس بعد از پر شدن آب مخزن، درب جلویی و شیشه ای دستگاه را لمس کنید و اگر هیچ گرمایی را حس نکردید، بدانید که به احتمال خیلی زیاد المنت لباسشویی دچار مشکل شده است. برای تعمیر کردن این قطعه از دستگاه نیز حضور متخصصین ماهر لباسشویی لازم و اجباری می باشد.

 

معیوب بودن پمپ تخلیه لباسشویی

یکی دیگر از دلایل تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی، معیوب بودن پمپ تخلیه دستگاه می باشد. در چنین حالتی آب از ماشین لباسشویی خارج می شود، اما به طور کامل تخلیه نمی شود. ماندن این مقدار کم آب در ماشین لباسشویی، علاوه بر تمیز نشستن لباس ها، باعث به وجود آمدن بوی بد در دستگاه نیز خواهد شد. برای رفع این مشکل باید پمپ تخلیه تعویض و مسیر تخلیه به خوبی تمیز و پاکسازی شود.

 

نچرخیدن مخزن ماشین لباسشویی

علاوه بر وجود آب و مواد شوینده، فراهم شدن شرایط دیگری هم برای تمیز شدن لباس ها لازم است. لباس ها باید به حد کافی روی هم سابیده شوند، این کار یا باید با دست انجام شود و یا توسط چرخش ماشین لباسشویی صورت بگیرد. در صورت نچرخیدن مخزن دستگاه و بی حرکت ماندن آن، طبیعی است که لباس ها تمیز نشوند. هنگام مشاهده چنین مشکلی، حتما از تعمیرکار ماهر و متخصص درخواست کمک نمایید، تا مشکل ماشین لباسشویی شما را برطرف سازد.

 

شلنگ تخلیه مسدود شده است

انسداد در شلنگ تخلیه، دلیلی دیگر برای تمیز نشدن لباس ها توسط ماشین لباسشویی می باشد. مسدود شدن شلنگ تخلیه به این دلیل اتفاق می افتد، که شما چیزی مانند پتو، پارچه های کرک دار و یا لباس های کوچک را در لباسشویی شسته باشید. برای رفع این مشکل شلنگ تخلیه را جدا کنید و به دنبال انسداد باشید. اگر شلنگ تخلیه دستگاه فرسوده و آسیب دیده به نظر رسید، بهتر است که آن را توسط تکنسین متخصص تعویض کنید.

 

سخن پایانی

لازم است بدانید که بیشتر اوقات، خود شما با مراقبت های نادرست از ماشین لباسشویی تان، سبب بروز مشکل در آن ها خواهید شد. لذا چه خوب است که به خوبی از دستگاه تان مراقبت و نگهداری کنید و تمام رسیدگی های لازم در خصوص تمیز کردن آن را به عمل آورید. در این مقاله ما موارد رایج و پیش آمده را در خصوص تمیز نشستن لباس ها در ماشین لباسشویی توضیح داده ایم و به بررسی راه های رفع آن ها نیز پرداخته ایم. امید است که توانسته باشیم، شما را به خوبی با دلایل تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی آشنا کرده باشیم و این مقاله برای شما مفید و کاربردی واقع شود. از این که تا آخر مقاله دلایل تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی، با ما همراه بودید نهایت تشکر را داریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا