مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای جامع و کاربردی خرید بخاری برقی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱۰/۷ سه شنبه
راهنمای جامع و کاربردی خرید بخاری برقی
چکیده این مقاله : بخاری برقی یکی از لوازم ضروری هرمنزل یا محیط کار برای روزهای سرد سال است. بنابراین در این مطلب راهنمای خرید بخاری برقی را برای شما عزیزان مورد پردازش قرارداده ایم.
  • زمان مطالعه : 16 دقیقه
  • 0 نظر
  • 821 بازدید

نشستن در کنار بخاری و گرم کردن دستان در یک روز سرد برفی و یا بارانی واقعاً لذت بخش و دلچسب می باشد. هر یک از شما این تجربه دلنشین را می توانید در کنار بخاری های برقی مناسب داشته باشید. بخاری های برقی برای فضاهایی که محدود هستند و یا برای گرم شدن به سرعت بالا و آسانی نیاز دارند، بسیار مناسب هستند. فقط به شرطی که بخاری مناسب را طبق اصول و قواعدی خاص تهیه و خریداری نمود. یک مزیت مهم در استفاده کردن از بخاری برقی این است که در هر قسمتی از خانه که بخواهید، می توانید بخاری را بدون نیاز به لوله کشی قرار بدهید و به راحتی آن را جابه جا کنید. برای کسانی که مجذوب این وسیله گرمایشی شده اند و قصد خریدن آن را دارند، بهتر است که در این مقاله با ما همراه باشند. چرا که می خواهیم راهنمای خرید بخاری برقی را بیان کنیم و انواع آن را برای شما بازگو نماییم. پس مانند نشستن در کنار یک بخاری برقی، از خواندن این مقاله نهایت لذت را ببرید.

 

راهنمای خرید بخاری برقی

 

فناوری های به کار رفته در بخاری برقی

این سیستم های گرمایشی با استفاده از فناوری های مختلف، فضای مورد نظر شما را گرم می کنند. بعضی از این بخاری ها برای گرم کردن کل اتاق و برخی دیگر تنها برای گرم نگه‌داشتن افراد و اجسام نزدیک به آن ها مناسب هستند. بنابراین حتماً باید این فاکتور مهم را قبل از انتخاب نهایی بخاری برقی در نظر گرفت. از جمله این فناوری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

گرمایش همرفتی: این فناوری یکی از رایج ترین روش های گرم کردن اتاق ها می باشد. با فناوری گرمایش همرفتی کل اتاق به خوبی و برای مدت طولانی گرم می شود. در این شیوه جریان گرما از طریق یک وسیله تولید کننده حرارت مانند: سیم پیچ برقی، روغن و یا سیم برق عبور کرده و کل محیط را به خوبی گرم می کند. اکثریت بخاری های برقی مجهز به این فناوری، فن دار نیز هستند.

گرمایش تابشی: این مدل از فناوری تنها فضای روبروی خود را گرم می کند. چنین بخاری هایی برای فضا های کوچک مانند: اتاق خواب ها، اتاق های اداری و اتاق های کوچک دیگر مناسب و مطلوب هستند. نا گفته نماند که برخی از مدل های این بخاری را می توانید در زیر میز کار خود قرار دهید و هنگام کار کردن از گرمای آن لذت ببرید. توجه داشته باشید که بخاری برقی های مادون قرمز نیز مانند بخاری های تابشی، فقط فضای مقابل و نزدیک خود را گرم نگه می دارند.

گرمایش  Micathermic : در این نوع فناوری از هر دو نوع گرمایش همرفتی و گرمایش تابشی استفاده می شود. بخاری های مجهز به این فناوری حرارت را از طریق پانل ها بیرون می دهند و با جریان همرفت طبیعی، هوای گرم و خوشایندی را در فضای اتاق به گردش در می‌آورد. یکی از مزیت های بسیار مهم این بخاری این است که علاوه بر گرم نگه داشتن فضای اتاق، جلوی حرکت عوامل حساسیت زا و گرد و غبار موجود در اتاق را می گیرد. خرید چنین بخاری به افراد مبتلا به حساسیت و آلرژی را حتماً توصیه می کنیم. ویژگی دیگر فناوری گرمایش Micathermic، بدون فن و بی صدا بودن آن می باشد.

 

فناوری های به کار رفته در بخاری برقی

 

انواع بخاری های برقی

با بیان کردن انواع مدل های مختلف بخاری برقی در مقاله راهنمای خرید بخاری برقی، شما می توانید مناسب ترین و بهترین شان را بر طبق استفاده و سلیقه خود انتخاب و خریداری نمایید.

 

بخاری برقی سرامیکی

این نوع از بخاری ها اجزای گرمایشی سرامیکی درونی هستند و بدون استفاده از هیچ گونه سیم و سیم پیچی حرارت مورد نیاز را تولید می کنند. گرمایی که از این نوع بخاری ها تولید می شود، بسیار مناسب است و بخاری سرامیکی به مدتی طولانی گرما را برای فضای اتاق تأمین می کند.

 

بخاری برقی سرامیکی

 

بخاری برقی مادون قرمز

این مدل از بخاری ها گرمایش تابشی تولید می کنند و بر دو نوع هستند.

  • بخاری هایی دارای المنت حرارتی میله ای: این بخاری ها با استفاده از المنت فلزی جامد که شبیه سیم می باشد، حرارت تولید کرده و فضای اتاق را گرم می کند.
  • بخاری هایی دارای لامپ های کوارتزی: این نوع بخاری ها سیم حرارتی آن ها از 80 درصد نیکل و 20 درصد کرومیم تشکیل شده اند و درون یک لامپ کوارتزی قرار دارد.

 

بخاری برقی مادون قرمز

 

بخاری برقی روغنی

بخاری برقی روغنی با فناوری گرمایش micathermic کار می کند. گرمایش های تابشی و همرفتی این بخاری، با استفاده از روغن گرمابر درون بخاری تولید می شود. در واقع این روغن به تمام تیغه های بخاری وارد می شود و گرمایی مطلوب را به کل اتاق منتشر می کند.

 

بخاری برقی روغنی

 

انواع بخاری های برقی از نظر محل قرار گیری

بخاری برقی کوچک

این نوع بخاری ها ساده و کوچک می باشند و به راحتی قابل جا به جایی هستند. به طوری که می توانید آن ها را بر روی میز کار خودتان قرار بدهید. هزینه برق مصرفی بخاری های برقی کوچک بسیار پایین است، چرا که آن ها می توانند تنها فضای کمی از محیط اطراف شما را گرم کنند. و از بهترین گزینه های پیش رو برای خرید بخاری برقی می باشد.

 

بخاری برقی دیواری

این مدل از بخاری ها بدون اشغال کردن هیچ گونه فضایی، بر روی دیوار نصب می شوند و می توان از آن ها در محیط های کاری باز مانند کارگاه ها استفاده کرد.

 

بخاری برقی دیواری

 

بخاری برقی زمینی

حمل کردن بخاری برقی زمینی به راحتی صورت می پذیرد. این بخاری ها به صورت عمودی نیز وجود دارند و چندان جاگیر نیستند. همچنین فن دار بودن بخاری های برقی زمینی، یک مزیت مهم دیگر محسوب می شود و تعمیر کردن آن ها به آسانی قابل انجام شدن می باشد.

 

بخاری برقی سنکور مدل SCF 4200WH

 

بخاری برقی قرنیزی

برای ساختمان های قدیمی که سیستم لوله کشی گرمایشی و تهویه هوا ندارند، بخاری برقی قرنیزی بسیار مناسب و ایده آل می باشد. بخاری های برقی قرنیزی گرما را از کف به سمت سقف هدایت می کنند و به راحتی نصب و جا به جا می شوند. این نوع بخاری ها مانند رادیاتور عمل می کنند و دارای لوله های انتقال آب گرم و تبادل حرارتی هستند. لوله کشی استفاده شده برای بخاری برقی های قرنیزی روکار است و تا 50 درصد هزینه لوله کشی را کاهش می دهد. این نوع بخاری ها در کنار گرمای خوبی که تولید می کنند، از نظر ایمنی نیز عالی هستند.

 

هنگام خرید بخاری های برقی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اندازه بخاری برقی

تعیین کردن اندازه قبل از خریدن بخاری یک فاکتور مهم و اساسی راهنمای خرید بخاری برقی می باشد و شما باید حتماً این نکته مهم را قبل از خریدن بخاری برقی نیز در نظر داشته باشید. توجه داشته باشید در صورتی که می خواهید بخاری بزرگی را برای یک فضای کوچک خریداری کنید، بزرگ بودن بخاری مناسب نیست و با این کار تنها هزینه شما بالا خواهد رفت. همچنین اگر بخاری برقی کوچکی را برای یک فضای بزرگ انتخاب نمایید، در کنار هدر رفتن انرژی فضای اتاق نیز گرم نخواهد شد. بنابراین حتماً اندازه بخاری برقی، باید متناسب با فضای مورد نظر شما باشد.

 

اندازه بخاری برقی

 

میزان مصرف برق بخاری

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم برای خرید یک بخاری برقی کم مصرف، دقت کردن به برچسب میزان مصرف انرژی می باشد. در این برچسب ها رده A کم ترین میزان مصرف را دارد و به ترتیب رده های B و C دارای سطح انرژی مصرفی بیشتری هستند. از این رو در انتخاب این وسیله گرمایشی به دقت عمل کنید، چون که هر محصولی که دارای استاندارد انرژی رده A باشد، برای خریدن مناسب تر و بهتر محسوب می شود.

 

هیتر برقی کم مصرف بخاری

از نکات مهم برای خرید یک بخاری برقی خوب، توجه کردن به میزان مصرف انرژی الکتریکی آن است. شما باید مدلی را انتخاب کنید که بدون مصرف مقدار زیادی از انرژی، فضای مورد نظر شما را گرم کند. در این خصوص باید به میزان حرارت خروجی ( بر حسب BTU ) و میزان مصرف انرژی ( بر حسب وات ) توجه نمایید. نکته مهم و حائز اهمیت دیگر در راهنمای خرید بخاری برقی در مورد هیترهای برقی میزان صدای آن ها می باشد. تمام سعی شما از خرید یک بخاری برقی فوق العاده، باید انتخاب کردن هیتری با حداقل صدا و حداکثر بازدهی باشد.

 

دارا بودن قابلیت تنظیم دما

در صورتی که بخاری برقی از قابلیت تنظیم دما برخوردار باشد، شما می توانید دمای آن را به طور دلخواه کم و زیاد کنید. با تنظیم دمای بخاری برقی، شما می توانید در میزان برقی مصرفی نیز صرفه جویی کنید و هزینه ها را کنترل کنید. اما در صورتی که بخاری برقی از داشتن این ویژگی بی بهره باشد، تنها یک نوع حرارت را می توانید از بخاری دریافت کنید. بنابراین این مورد مهم را نیز قبل از خرید بخاری برقی به خاطر بسپارید.

 

ترموستات بخاری برقی

داشتن ترموستات و امکان تنظیم درجه حرارت، باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش ایمنی بخاری های برقی می شود. هنگام خرید بخاری برقی حتماً به ترموستات آن توجه کنید. چون که ترموستات ها معمولا قابل تنظیم هستند و شما می توانید دما را به دلخواه خودتان تنظیم کنید.

 

در نظر گرفتن وضعیت ایمنی بخاری برقی

درست است که بخاری برقی مانند بخاری گازی خطر گاز گرفتگی و تجمع گاز را ندارد. اما به هر حال در صورت کوچک ترین اتصال و مشکل برق، بخاری برقی نیز مشکل ساز و خطرناک خواهد بود. به همین دلیل قبل از خریدن بخاری برقی حتما باید از سالم بودن قطعات آن و عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید، تا بعدها با مشکلی جبران ناپذیر روبرو نشوید. در کل باید گفت که تولید کنندگان بخاری برقی، بخاری های خود را به ویژگی های ایمنی مجهز می کنند، تا در برابر حرارت بیش از حد و احتمال آتش سوزی در امان بمانند. همچنین سیم های برقی این وسیله ی گرمایشی از جنس مقاومی هستند، که بر اثر حرارت دچار آتش سوزی نمی شوند. یک نکته مهم که در راهنمای خرید بخاری برقی باید به آن نگاهی ویژه داشته باشید، دارا بودن نشان استاندارد بخاری می باشد. همچنین بخاری های برقی خود را برای ایمنی بیشتر، بهتر است که حتما دور از دسترس اطفال قرار بدهید.

 

میزان صدای بخاری برقی

در کل صداهای ناهنجار آزار دهنده و گوش خراش هستند، از این رو انتخاب کردن وسیله ای بی سر و صدا یک معیار مهم تلقی می شود. از نظر سر و صدا باید گفت که بخاری های فن دار به نسبت بخاری های بدون فن، پر سر و صداتر هستند. لذا اگر می خواهید در کنار کار کردن بخاری برقی، آرامش برقرار باشد بخاری بدون فن را برای خودتان خریداری نمایید.

 

چرخ دار بودن بخاری

اگر می خواهید بخاری خود را به راحتی و در اسرع وقت به هر مکانی که دلتان خواست جا به جا کنید، چرخ دار بودن این دستگاه را حتماً در حین خریدن در نظر بگیرد. بخاری برقی های چرخ دار برای جا به جا کردن کاملا ایده آل و عالی هستند.

 

داشتن قابلیت کنترل از راه دور بخاری

برخی از بخاری های برقی از این قابلیت خاص برخوردار هستند. به طوری که شما با استفاده از این دستگاه می توانید در هر کجای اتاق که باشید، حالت های مختلف بخاری را به راحتی تنظیم و کنترل کنید.

 

سنسور دمای بخاری برقی

عملکرد سنسور دما به گونه ای است که پس از رسیدن محیط به دمای مطلوب، به طور اتوماتیک خاموش می شود و از اتلاف انرژی و مصرف بالای برق جلوگیری به عمل می آورد.

 

تایمر دار بودن بخاری برقی

مجهز بودن بخاری به چنین قابلیتی سبب می شود، که برای صرفه جویی کردن در مصرف انرژی آن را روی زمان خاصی برنامه ریزی کرده و تنها در صورت احتیاج به بخاری، از آن استفاده کنید.

 

تایمر دار بودن بخاری برقی

 

توان بخاری برقی

یکی دیگر از نکات مهم راهنمای خرید بخاری برقی، توجه داشتن به توان بخاری می باشد. دقت داشته باشید که توان گرمایش بالای بخاری به عواملی چون تعداد المنت ها، پره ها و لامپ بخاری مرتبط است. از این رو هر چه تعداد عوامل ذکر شده بیشتر باشد، گرمای تولید شده از بخاری نیز افزایش می یابد. اما این را بدانید که با افزایش گرمای بخاری، به همان اندازه مصرف برق نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

قیمت بخاری برقی

برای خرید یک بخاری برقی مناسب و دلخواه نمی توان رده قیمت خاصی را تعیین کرد. چرا که بخاری ها از نظر نوع، جنس، برند، میزان مصرف برق، کارایی و ... با یکدیگر متفاوت هستند. از این رو داشتن قابلیت ها و امکانات بیشتر و پیشرفته تر در بخاری، دلیلی مهم بر بالا بودن قیمت آن ها می باشد. بنابراین اگر هر یک از شما خواهان خرید بخاری برقی با امکانات بیشتری هستید، باید هزینه بیشتری را صرف خریدن آن کنید.

 

نکات کاربردی هنگام خرید بخاری برقی

 

گارانتی و خدمات پس از فروش

داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش در تمامی وسایل برقی حائز اهمیت است. لذا باید حتما این نکته را به عنوان یک معیار مهم برای خریداری کردن بخاری برقی در نظر گرفت. تا در صورت هر گونه خرابی و تعویض کردن قسمت های مختلف بخاری، خدمات پس از فروش عهده دار تعمیر آن به صورت رایگان شود.

 

رعایت نکات ایمنی در خصوص استفاده کردن از بخاری برقی به شرح زیر می باشد.

  • از قرار دادن بخاری برقی در مسیر پر رفت و آمد و شلوغ خودداری کنید.
  • بخاری برقی را دور از دسترس کودکان قرار دهید و هرگز آن ها را به بخاری نزدیک نکنید.
  • بخاری برقی را باید دور از مواد اشتعال و دور از پرده، مبل، لوازم چوبی و ... قرار بدهید.
  • هنگام استفاده کردن از بخاری های برقی، بهتر است که از محافظ استفاده کنید.
  • در صورت نبودتان در خانه، حتماً بخاری را خاموش کنید و از پریز برق بکشید.
  • برای پختن غذا و خشک کردن لباس ها، از بخاری برقی کمک نگیرید.
  • در صورت فرسودگی سیم ها و خراب شدن بدنه دستگاه، حتماً به تعمیر کردن و یا تعویض قطعات آن اقدام کنید.
  • از نشان استاندارد بخاری در هنگام خریدن آن مطمئن شوید.
  • در صورت آسیب دیدن قطعه ای مهم از دستگاه مثلا المنت آن، به هیچ وجه از بخاری استفاده نکنید.
  • رعایت تمام این نکات صرفاً برای نگهداری از خود و اطرافیانتان می باشد. پس در رعایت کردن آن ها درنگ نکنید.

 

نکات کاربردی هنگام خرید بخاری برقی

 

آخرین کلام

در این مقاله دانستنی ها و اطلاعات لازم در خصوص بخاری برقی را به خوبی برای شما خوانندگان عزیز بیان کرده ایم. اگر تمایل به خرید این وسیله دارید، حتما مقاله ذکر شده را با دقت کامل و فراوان بررسی کنید. چرا که خریدن هر دستگاهی مستلزم به دانستن اطلاعات کافی در خصوص محصول مورد نظر می باشد. مقاله راهنمای خرید بخاری برقی با زبانی صریح و گویا بیان شده، تا هر یک از شما بتوانید نهایت استفاده کردن از آن را ببرید. به امید مفید بودن مقاله ما و داشتن خریدی لذت بخش و ایده آل برای شما. با تشکر از تک تک شما بابت وقتی که برای خواندن این مقاله گذاشتید.


مقالات مرتبط:

  1. راهنمای جامع خرید ماشین لباسشویی
  2. راهنمای جامع خرید و انتخاب ماشین ظرفشویی
  3. راهنمای جامع خرید و انتخاب تلویزیون
  4. راهنمای جامع خرید یخچال
  5. راهنمای جامع خرید و انتخاب جاروبرقی
  6. راهنمای جامع خرید انواع اجاق گاز

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا