مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 3.7
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راهنمای خرید سماور

دانلود پی دی اف - 1020.53 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

جامع ترین راهنمای خرید سماور

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۲/۲۶ دوشنبه
جامع ترین راهنمای خرید سماور
چکیده این مقاله : در این مقاله می خواهیم انواع سماور را به شما معرفی کنیم و نکات مهمی را برای خرید سماورها برای شما بیان کنیم. پس در خواندن مقاله راهنمای خرید سماور همراه ما باشید.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 2161 بازدید

با توجه به این که چای یک نوشیدنی محبوب و همیشگی در میان ایرانیان می باشد، بنابراین وجود یک سماور در هر خانه ای لازم و ضروری می باشد. همگی می دانید که سماور، وسیله ای است برای به جوش آوردن آب برای تهیه چای و دمنوش. بیشتر افراد در هر ساعتی از شب و روز که باشد، با نوشیدن یک چای تازه دم و خوش عطر می خواهند که خستگی یک روز سخت و پر مشغله را از تنشان بیرون ببرند. با وجود این که امروزه در آشپزخانه های مدرن سماورها، در بیشتر خانه ها جای خود را به چای ساز های برقی و کتری و قوری ها داده اند. اما باز هم می توان گفت که تصور یک آشپزخانه، بدون وجود سماور می تواند ناقص باشد.

در بیشتر خانه ها، به ویژه خانه هایی که افراد قدیمی در آن زندگی می کنند، سماور برایشان پرکاربردترین وسیله در آشپزخانه می باشد. در این مقاله می خواهیم انواع سماور را به شما معرفی کنیم و نکات مهمی را برای خرید سماور برای شما بیان کنیم. پس در خواندن مقاله راهنمای خرید سماور همراه ما باشید.

 

راهنمای خرید انواع سماور

 

تاریخچه سماور

اولین سماورهای ساخته شده بسیار ساده و کوچک بوده اند که بعدها سماورها در شکل ها و اندازه های مختلف ساخته شده اند. اولین سماور در کشور روسیه و در شهر تولا، توسط فئدورلیسیتسین  در تاریخ 1820 میلادی ساخته شده است. در آن زمان شهر تولا، به عنوان مرکز تولید سماور شناخته شد و تا تاریخ 1900 میلادی چهل کارخانه سماور سازی در آن شهر فعالی داشته اند. در زبان روس ها، واژه سماور به معنی خودجوش بوده است. در زمان پادشاهی شاهرخ نوه نادرشاه، سماور روسی به ایران راه یافت که مورد استقبال گسترده ای واقع شد. ایرانی ها با علاقه ی زیادی که به سماور و نوشیدن چای پیدا کردند، در دوره قاجار دستور ساخت سماور به صنعتگران ایرانی اعلام گردید.

 

تاریخچه سماور

 

راهنمای خرید سماور و معرفی انواع سماورها

  • سماورهای گازی
  • سماورهای برقی
  • سموارهای زغالی

 

سماور گازی چیست؟

سماورهای گازی، یکی از رایج ترین و پر استفاده ترین سماورها می باشند. با توسعه گازکشی در منازل سماورهای نفتی، جای خود را به سماورهای گازی دادند. در ساخت سماورهای گازی، لوله هایی برای انتقال انرژی حرارتی گاز استفاده شده است.

 

سماور گازی چیست

 

سماور برقی چیست؟

باید گفت که استفاده از سماورهای برقی، از لحاظ کیفیت و کارآیی از بقیه سماورهای موجود مطمئن تر هستند. بنابراین از جدیدترین نمونه های سماور، سماورهای برقی می باشند، که با انتقال انرژی الکتریکی برق، آب را به جوش می آورند. در بیشتر آشپزخانه های مدرن و امروزی سماور برقی، جایگزین دیگر سماورها شده اند. سماورهای برقی بر خلاف سماورهای گازی هیچ خطری از لحاظ گاز گرفتگی و ... ندارند.

 

سماور برقی چیست؟

 

سماور زغالی چیست؟

اولین نوع سماور، سماور زغالی بوده است، که در این سماورها قسمتی برای منبع آب و شیر آب، قسمتی دیگر هم برای ریختن زغال تعبیه شده است. سماورهای زغالی معمولا با ورقه هایی از جنس نقره، برنج و طلا ساخته شده اند. چای تهیه شده توسط سماور زغالی، طعم بسیار عالی و دلنشینی دارد. در ضمن سماورهای زغالی قابل حمل و نقل هستند و کاربران می توانند، هر کجا که بخواهند سماورهای زغالی را همراه خودشان ببرند.

 

سماور زغالی چیست؟

 

در نظر گرفتن قیمت سماور

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید سماور در نظر گرفتن قیمت آن می باشد. اول از هر چیزی، شما باید سعی کنید، میزان بودجه ای را که می خواهید صرف خرید سماور بکنید در نظر بگیرید، سپس اقدام به انتخاب و خرید آن نمایید.

 

سماور گازسوز برادران سیفی مدل 2016 بزرگ ظرفیت 12 لیتری

 

ظرفیت سماور

همان طور که می دانید قطعا ظرفیت سماورها، از کتری و قوری ها یا چای سازها بیشتر است. همچنین سماور، مناسب برای خانواده های پرجمعیت می باشد. بنابراین در هنگام خرید سماور توجه به میزان ظرفیت آن، می تواند راهنمای خوبی در هنگام خرید باشد.

 

توجه به جنس بدنه سماور

جنس بدنه سماورها معمولا استیل می باشد که دارای کیفیت خوب و قیمت مناسبی است. سماورهای دیگری هستند که بیشتر جنبه تزئینی دارند. جنس این سماورها از برنج، نقره و نیکل می باشد، که از قیمت بالاتری برخوردار هستند. توجه داشته باشید که در سماورهایی که در بدنه آن ها نیکل و کروم به کار رفته باشد، این نوع سماورها در برابر ضربه و زنگ زدن مقاوم تر و بهتر هستند.

 

توجه به جنس بدنه سماور

 

ضخامت کف و پایه های سماور

یکی از نکات دیگر راهنمای خرید سماور، توجه کردن به ضخامت کف آن و پایه هایش می باشد. زیرا سماوری که کف آن ضخیم تر و پایه های محکمی داشته باشد، از استحکام و مقاومت بیشتری در برابر فشار برخوردار خواهد بود. در صورتی که پایه و کف سماور شما جنس خوبی نداشته باشد، در اثر فشار زیاد خراب می شود و یا پایه های آن شکسته می شود. در نتیجه خرید یک سماور با کف و پایه های محکم، باعث افزایش طول عمر سماور خواهد شد.

 

جنس دستگیره سماور

با توجه به این که هنگام  جابه جا کردن سماور، تمام وزن آن بر روی دستگیره ها می باشد. بنابراین بهتر است که در هنگام خرید سماور، مدلی را انتخاب کنید که دارای دستگیره چوبی و محکم باشد. زیرا سماورهایی با دستگیره پلاستیک نسوز، بی کیفیت هستند و بعد از مدتی کوتاهی خراب می شوند و از بین می روند.

 

جنس دستگیره سماور

 

سماور باید دارای ترموکوبل باشد

یکی از نکات بسیار مهم در راهنمای خرید سماور، خرید سماور ترموکوبل دار می باشد. ترموکوبل قطعه ای از سماور است که در هنگام قطع شدن گاز و یا آسیب رسیدن به شلنگ گاز، باعث قطع شدن جریان گاز خواهد شد و از پخش بوی گاز، در درون فضا جلوگیری به عمل می آورد. سماور دارای ترموکوبل، از ایمنی بالاتری برخوردار می باشد و از خطرات احتمالی جلوگیری می کند.

 

توجه به برچسب انرژی در سماورهای برقی

اولین و مهم ترین نکته راهنمای خرید سماور برقی، دقت کردن به برچسب انرژی سماور می باشد. برچسب های انرژی از حروف لاتین A تا G می باشند، که حروف ها دارای ترکیب رنگ بندی می باشند. هر چقدر قسمت سبز رنگ، برچسب انرژی بلندتر باشد، مصرف انرژی سماور کمتر است و دستگاه مصرف بهینه تری دارد.

 

توجه به لایه داخلی سماور

نکته دیگر راهنمای خرید سماور، در نظر گرفتن لایه داخلی سماور می باشد. خرید سماوری با داشتن لایه بی کیفیت، باعث رسوب کردن زود هنگام لایه ی داخلی سماور می شود. بنابراین هنگام جوشیدن آب، رسوب لایه با آب ترکیب می شود. در نتیجه نوشیدن چای از این سماورها، باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای سلامتی می شود. در نتیجه در حین خرید سماور فراموش نکنید که باکیفیت ترین سماورها را از هر لحاظی انتخاب و خریداری نمایید.

 

توجه به لایه داخلی سماور

 

سیستم قطع کننده خودکار در سماورهای برقی

مطلب مهم دیگر در مورد راهنمای خرید سماور برقی، سیستم قطع کننده خودکار در سماور می باشد. با داشتن سماوری با قابلیت سیستم قطع کننده و خاموشی خودکار، باعث آسودگی خیال شما در حین استفاده کردن از سماور خواهد شد. با داشتن این قابلیت در سماور، کاربران می توانند سماور خود را طوری تنظیم کنند که بعد از مدت زمان تعیین شده سماور به صورت اتوماتیک خاموش شود.

 

خرید سماور برادران سیفی

 

ترموسوئیچ سماور

افراد زیادی هستند به نحوی فراموش کارند و از پر کردن سماور غافل هستند. بنابراین باید دقت کنید، که حتما سماوری را خریداری کنید که داراری ترموسوئیچ باشد. ترموسوئیچ، مکانیسم مورد استفاده، برای اندازه گیری درجه حرارت می باشد. قابلیت ترموسوئیچ در سماورهای گازی، این است که در هنگام تمام شدن آب سماور، این مکانیسم سماور را به طور خودکار خاموش خواهد کرد و از هرگونه آسیب رسیدن به سماور جلوگیری می کند. این نکته مهم در راهنمای خرید سماور را همیشه به خاطر بسپارید.

 

ترموسوئیچ سماور

 

داشتن نشان استاندارد و گارانتی معتبر در سماورها

آخرین مورد راهنمای خرید سماور، داشتن نشان استاندارد و گارانتی معتبر می باشد. هر چند که نشان استاندارد به تنهایی نمی تواند کیفیت کالا را تضمین کند، اما داشتن این نشان برای سماور، می تواند مهم و مفید باشد. تولید کنندگان شرکت های معتبر، معمولا سماورهایی تولید می کنند که دارای نشان استاندارد، برچسب انرژی و گارانتی معتبری می باشند. بنابراین لازم است برای اطمینان از خرید سماور، توجه به این نکات مهم را فراموش نکنید.

در راهنمای خرید سماور زغالی باید گفت کسانی که از این سماور استفاده کرده اند، بیش از هر چیزی بر کیفیت آن تاکید دارند. بیشتر افراد تنها با یک بار نوشیدن چای از سماورهای زغالی، مزه ی دلنشین و دلچسب آن را همیشه به یاد دارند. بنابراین لازم است، بدانید که هر کدام از سماورهای زغالی از جنس استیل، برنج و مس هر کدام دارای مزیت هایی می باشند. به همین دلیل، در کل نمی توان گفت، که کدام یک از سماورهای زغالی بهترین ها هستند. در نتیجه، در حین خرید سماورهای زغالی شما می توانید، هر کدام از آن ها را که خواستید بدون هیچ گونه شک و تردیدی خریداری کنید.

 

راهنمای خرید سماور زغالی

 

سخن پایانی

به امید استفاده مفید و مناسب از مطالعه ی راهنمای خرید سماور. همگی افراد باید سعی کنید، تا در هنگام خریدن یک سماور با کیفیت، تمامی نکات ذکر شده در این مقاله را در نظر بگیرید و از آن ها استفاده کنید. زیرا توجه به این نکات، قطعا می توانند راهنمای خوبی برای خرید یک سماور عالی و مورد قبول باشد.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا