مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

برای خرید باربیکیو باید به چه نکاتی توجه کرد؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۹/۳ چهارشنبه
برای خرید باربیکیو باید به چه نکاتی توجه کرد؟
چکیده این مقاله : باربیکیو یک روش پخت غذا است که از قرار دادن گوشت روی حرارت و یا آتش در فضای آزاد ایجاد می شود.راهنمای خرید باربیکیو می گوید چه مواردی را در هنگام خرید باربیکیو در نظر بگیرید.
  • زمان مطالعه : 14 دقیقه
  • 0 نظر
  • 622 بازدید

شاید بیشتر افراد طعم دلچسب و خوشمزه غذاهای کباب شده روی باربیکیو را تجربه کرده باشند و این طعم تکرار نشدنی را برای همیشه به خاطر سپرده باشند. باید گفت که به هیچ وجه غذاهای پخته شده بر روی اجاق های گازی نمی توانند، طعمی خوشمزه و دلنشین، مانند غذاهای آماده شده بر روی باربیکیو را داشته باشند؛ بنابراین امروزه اکثریت افراد به خریداری کردن باربیکیوها، برای تجربه کردن طعم غذاهایی لذت بخش می پردازند. در گذشته نیز استفاده از منقل ها و کباب پز ها رایج بوده است، اما امروزه با طراحی و ساخت باربیکیو، کار برای کاربران بسیار راحت و آسان شده است. دیگر نیازی نیست برای کباب کردن و گریل کردن مواد غذایی مشکلاتی مانند کثیفی دوده و خاکستر، سخت روشن شدن زغال ها، آماده سازی طولانی غذاها و ... را پشت سر گذراند. چرا که باربیکیوها برای راحت تر شدن کار شما عزیزان طراحی و تولید شده اند. اگر می خواهید یک باربیکیو خوب و با کیفیت را از هر لحاظی برای خود خریداری نمایید، بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا در هنگام خرید باربیکیو نکات لازم آن را به یاد داشته باشید.

 

برای خرید باربیکیو باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 

باربیکیو چیست؟

باربیکیو دستگاه های مخصوصی هستند که بر روی آن ها می توان انواع کباب ها را درست کرد. همچنین باربیکیو یک روش سالم برای کباب کردن مواد غذایی، بر روی میله های داغ و در فضای باز است. این دستگاه همانند: گریل کردن، زغالی کردن، کباب کردن و ... نوعی پخت و پز برای گوشت ها و کباب ها به شمار می رود. در نهایت باید گفت که باربیکو نوعی روش پخت است که طبخ گوشت را در دمای کم و به صورت تدریجی انجام می دهد.

 

برای خرید باربیکیو باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 

باربیکیو گازی

یکی از رایج ترین باربیکیو ها که در سراسر جهان مورد استفاده کاربران قرار می گیرد، نوع گازی آن می باشد. عمده ترین سوختی که در ساخت این نوع از باربیکیوها به کار می رود، گاز مایع یا گاز شهری می باشد. برای خانه های امروزی خریدن باربیکیو و قرار دادن آن در تراس، پشت بام و حیاط بسیار مناسب است و با خیالی راحت می توان از آن استفاده کرد. باربیکیو گازی طرفداران زیادی را مجذوب به خود کرده است، چون نسبت به سایر باربیکیوهای دیگر راحت تر تمیز می شود. لازم است بدانید که باربیکیو گازی، می تواند سایزهای مختلف و جنس بدنه متفاوت مانند چدن، آجری، سنگی و استیل را داشته باشد.

 

باربیکیو گازی

 

باربیکیو ذغالی

این مدل از باربیکیو جزء پر طرفدارترین نوع این دستگاه می باشد، چرا که اکثریت افراد به درست کردن کباب بر روی ذغال علاقه زیادی دارند و همین مسئله باعث شده است تا باربیکیو ذغالی در شمار محبوب ترین آن ها قرار بگیرد. کباب و یا گوشتی که بر روی باربیکیو ذغالی آماده می شود، طعم بسیار لذیذ و دلپذیرتری را دارا می باشد و بیشتر افراد این طعم و سبک درست کردن را دوست دارند. یکی از مزایای مهم این نوع دستگاه این است که غذای مورد نظر شما را آهسته می پزد و همین امر سبب نرم شدن مواد گوشتی و کباب ها می شود. باربیکیوهای ذغالی در دو نوع آجری و سنگی تولید می شوند و قابل حمل و جابه جایی هستند. نا گفته نماند که باربیکیوهای ذغالی دود زیادی را در هنگام استفاده کردن ایجاد می کنند؛ بنابراین برای خانه های ویلایی انتخاب کردن این نوع باربیکیو، می تواند مناسب ترین و ایده آل ترین گزینه از بین سایر باربیکیوها باشد.

 

باربیکیو ذغالی

 

باربیکیو آجری

این نوع از باربیکیوها به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که به شکل یک محفظه در داخل دیواری آجری مانند قرار می گیرند. فضای محفوظ این باربیکیو، مانع از پخش گرد و غبار ناشی از اشتعال ذغال، چوب و ... می گردد؛ بنابراین شما می توانید از باربیکیو آجری در حیاط خلوت و بالکن خود، به راحتی استفاده کنید.

 

باربیکیو آجری

 

باربیکیو برقی

در باربیکیوهای برقی دیگر خبری از گاز و ذغال نیست و این نوع از باربیکیوها مانند کباب پزهای خانگی هستند. یکی از بارزترین تفاوت ها بین این مدل ها، سوخت مصرفی آن ها می باشد. برای استفاده کردن از باربیکیو برقی باید آن را در جایی قرار بدهید که به پریز برق دسترسی داشت باشد. قابلیت جابه جایی این نوع از باربیکیوها به راحتی میسر خواهد بود.

 

باربیکیو برقی

 

باربیکیو سنگی و گابیونی

باربیکیوهای گابیونی مدلی از باربیکیوهای سنگی هستند. در واقع گابیون نوعی سیم یا سبدهای توری هستند که درون آن ها پر از مصالح سنگی است. از سنگ های زیبا با طرح های مختلف در داخل این توری ها برای ساخت باربیکیوهای گابیونی استفاده می شود. این باربیکیوها می توانند متفاوت تر از همه باشند و جلوه بسیار زیبا و منحصر به فردی را به فضای باز منزل شما ببخشند.

 

باربیکیو سنگی و گابیونی

 

نکات مهم برای خرید باربیکیو به شرح ذیل می باشد.

بعد از توضیحات مهم در خصوص باربیکیو و انواع آن، این بار می خواهیم به نکات مهمی در خصوص راهنمای خرید باربیکیو اشاره کنیم، پس با ما تا آخر همراه بمانید.

 

 

انتخاب نوع مناسب از باربیکیو

ما در این مقاله انواع مختلف باربیکیوها را برای خوانندگان عزیز ذکر کرده ایم. اگر هر یک از شما برای قصد خرید باربیکیو به بازار می روید، لازم است که قبل از رفتن تکلیف را با خودتان مشخص کنید و بر طبق نیاز و فضای مورد نظر باربیکیو را برای خودتان خریداری نمایید.

 

اندازه باربیکیو

در خصوص اندازه این دستگاه، تعداد نفرات اعضای خانواده صدق می کند. اگر شما برای تعداد افراد 4 تا 6 نفر می خواهید این دستگاه را خریداری کنید، بهتر است که به سراغ باربیکیوهای گازی در ابعاد 40 در 45 بروید؛ اما اگر اعضای خانواده شما بیشتر است، مناسب است که به سراغ باربیکیوهای بزرگ تری بروید.

 

برای خرید باربیکیو باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 

داشتن سینی چرک گیر برای باربیکیو

داشتن یک سینی بزرگ در زیر باربیکیو سبب می شود که چربی های ناشی از کباب کردن و آماده کردن مواد غذایی، در آن جمع شود. نتیجه این کار تمیز کردن راحت تر باربیکیو خواهد بود. پس لازم است که در هنگام خریدن باربیکیو به این نکته مهم نیز توجه کنید.

 

قابلیت جابه جایی باربیکیو

در هنگام خرید باربیکیو، باید به این فاکتور و اصل مهم توجه ویژه ای باید داشته باشید. در صورتی که شما اهل سفر هستید و یا آخر هفته های خود را در طبیعت سپری می کنید. بهتر است باربیکیویی را برای خودتان خریداری نمایید که قابل حمل باشد. معمولاً باربیکیوهای قابل حمل در سایزها و اندازه های کوچکی طراحی می شوند و با توجه به سایز کوچک این دستگاه ها، شما نمی توانید از آن انتظار استفاده برای بیشتر از چهار نفر را داشته باشید. باربیکیوهای کوچک و قابل حمل، معمولاً از ذغال برای سوخت خود استفاده می کنند. با خریداری کردن باربیکیوهای قابل حمل شما می توانید، در هر زمان و مکانی که دلتان بخواهد، از آن ها استفاده نمایید.

 

قابلیت جابه جایی باربیکیو

 

داشتن توری برای دستگاه

داشتن توری برای باربیکیوها فوق العاده حائز اهمیت می باشد. چون که باربیکیوهایی که دارای توری هستند این امکان را برای شما فراهم می کنند که به راحتی مواد غذایی خود را با دمای پایین تر گرم نگه دارید. همچنین داشتن توری از برخورد مستقیم مواد غذایی با ذغال یا حرارت جلوگیری به عمل می آورد که این مسئله خودش یک ویژگی مهم و مثبت برای یک باربیکیو ایده آل محسوب می شود. شما می توانید گوشت، ماهی، سبزیجات و ... را بر روی توری باربیکیو برای کبابی شدن، قرار بدهید.

 

داشتن توری برای دستگاه

 

انتخاب برندی مناسب از باربیکیو

نکته ی مهم دیگری برای راهنمای خرید باربیکیو، توجه داشتن به برند معتبر دستگاه می باشد. توجه داشته باشید که هر دستگاهی تنها خریدن آن مهم نیست. شما باید برای خرید باربیکیو به سراغ برندهایی معتبر و اصل بروید تا خرید خود را به طور کل از هر لحاظی تضمین کنید. ممکن است که برای خریدن باربیکیوهای اصل و برند، پول بیشتری را پرداخت کنید؛ اما در عوض با استفاده از بهترین متریال و مواد اولیه، باربیکیویی مناسب و با کیفیت نصیب شما خواهد شد. همچنین یک مزیت دیگر خریداری کردن از برندهای معتبر این است که در صورت تعمیر باربیکیوها، نیازی به پرداخت هزینه های چند باره از طرف شما نیست و نمایندگی های برندها، خودشان به صورت رایگان به تعمیر کردن دستگاه شما خواهند پرداخت.

 

قابلیت تنظیم ارتفاع گریل باربیکیو

از قابلیت های مهم دیگری که در راهنمای خرید باربیکیو باید به آن توجه داشت، امکان تنظیم کردن ارتفاع گریل می باشد. با توجه به این که در باربیکیوهای ذغالی امکان تنظیم دما وجود ندارد، اما با داشتن این ویژگی و قابلیت، شما می توانید دمای آن را کنترل کنید. هر چند امروزه بیشتر باربیکیوها از این قابلیت بهره مند هستند، اما باز هم لازم است که به عنوان معیاری بسیار مهم، به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید.

 

قابلیت تنظیم دما

اگر می خواهید باربیکیوی گازی را برای خود خریداری نمایید، باید حتماً به این مسئله توجه داشته باشید. تا باربیکیو شما به یک تنظیم کننده دما که مقدار گاز ورودی را کنترل می کند مجهز باشد.

 

برای خرید باربیکیو باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 

جنس بدنه باربیکیو

جنس بدنه باربیکیو باید مقاوم در برابر رطوبت، زنگ زدگی و با کیفیت باشد. جنس هایی که برای ساخت این دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند، معمولاً آلومینیوم، استیل، چدن و فولاد با پوشش رنگ یا لعاب می باشد. جنس استیل قیمت بالاتری نسبت به سایر جنس ها دارد، زیباتر می باشد، تمیز کردن آن به راحتی صورت می گیرد و اگر جنس استیل خوب باشد، در برابر رطوبت نیز پایدارتر خواهد بود. پس اگر حاضرید بابت خرید باربیکیو خود هزینه بیشتری را صرف کنید، پیشنهاد ما به شما باربیکیویی با جنس استیل ضد زنگ و با کیفیت می باشد. فراموش نکنید که محصول شما فارغ از جنس بدنه، باید در برابر رطوبت و حرارت مقاوم باشد و در برابر ضربه و لغزش مستحکم باشد.

 

جنس صفحه گریل باربیکیو

یکی دیگر از مهم ترین معیارها، برای خریدن این دستگاه، توجه داشتن به جنس صفحه گریل آن می باشد؛ زیرا مهم ترین عامل در طبخ مواد غذایی، حرارتی است که صفحه گریل در خود نگه می دارد و باعث طبخ غذا بدون شعله مستقیم می شود. جنس صفحه گریل می تواند استیل، چدن و یا آهن با روکش لعاب یا تفلون باشد. استیل گزینه بهتری برای خریداری کردن می باشد و با سایر جنس های دیگر تفاوت قیمت قابل توجهی دارد. پس حتماً این فاکتور مهم را جزء لزومات برای یک خرید موفق قرار بدهید.

 

شعله های کناری باربیکیو

اکثریت باربیکیوهای گازی برای پخت بهتر و سریع تر دارای شعله های کنار، در دو طرف خود هستند. اگر هر یک از شما به پخت هر چه بهتر غذای خود اهمیت می دهید، بهتر است در حین خریدن باربیکیو به این اصل نیز دقت کنید.

 

داشتن هود یا روگیر باربیکیو

هود یا روگیر وسیله ای است که دمای داخل باربیکیو را به راحتی حفظ می کند و به پخت مواد غذایی شما کمک بیشتری می کند. داشتن هود برای شما این امکان را فراهم می کند تا به راحتی بتوانید گوشت، مرغ یا هر غذای دیگری را به صورت استیک شده آماده کنید.

 

قابلیت تمیز شدن باربیکیو

با توجه به این که نظافت اکثر باربیکیوها راحت بوده، اما باز هم بهتر است که قبل از خریدن آن اطمینان حاصل کنید؛ که هنگام نظافت و تمیز کردن باربیکیو، شما می توانید به تمام نقاط دستگاه دسترسی پیدا کنید یا خیر.

 

پایه و کابینت باربیکیو

داشتن پایه در باربیکیو استفاده از آن را برای کاربران راحت و آسان می نماید. همچنین وجود کابینت سبب می شود که محلی برای قرار دادن وسایل جانبی مورد استفاده باربیکیو موجود باشد. علاوه بر این ها داشتن چنین امکانی، ظاهری مرتب و زیبا را به باربیکیوی شما می بخشد.

 

وزن محصول

برای انتخاب کردن باربیکیو توجه کردن به وزن آن، یکی دیگر از نکات مهم برای خریداری کردن محصول می باشد. در این خصوص بهتر است که با در نظر گرفتن فضایی که می خواهید باربیکیو را در آن قرار دهید، عمل کنید. در خصوص وزن باربیکیو شما باید مشخص کنید که باربیکیو را برای حمل و نقل کردن می خواهید خریداری کنید. یا اینکه به صورت ثابت و همیشگی، می خواهید آن را در مکانی قرار بدهید. تعیین کردن این مسئله قبل از خریدن باربیکیو، می تواند کمک شایانی در خصوص انتخابی مناسب به شما بکند.

 

گارانتی و خدمات پس از فروش باربیکیو

داشتن گارانتی و ضمانت نامه، باربیکیو شما را در برابر خرابی و کارکرد نادرست دستگاه بیمه می کند. تولید کنندگان معتبر برندها، از کیفیت خوب محصولات خود اطمینان دارند و به همین خاطر آن ها را گارانتی طولانی مدت همراه با سرویس دهی عالی به مشتریان خود ارائه می دهند؛ بنابراین شما باید این معیار مهم را برای خرید هر دستگاهی، از جمله باربیکیو در نظر داشته باشید.

 

قیمت باربیکیو

باید گفت که قیمت باربیکیو در آخر و با در نظر گرفتن تمامی نکات ذکر شده مشخص می شود. اگر شما بخواهید محصولی را برای خود خریداری کنید که از تمامی این قابلیت ها برخوردار باشد، قطعاً باید هزینه بیشتری را صرف خریدن آن کنید؛ بنابراین شما باید در برابر قیمتی که پرداخت می کنید، باربیکیویی را خریداری نمایید که با کیفیت، اصل و از برندهای معتبر باشد.

 

چند نکته مهم در خصوص استفاده کردن از باربیکیو

  • توجه داشته باشید که باربیکیوهای گازی و ذغالی برای مصارف خارج از منزل هستند.
  • سعی کنید باربیکیو را در کنار لوازم آتش زا و شاخه های درختان آماده نکنید.
  • بهتر است که برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانتان قبل از شروع پخت غذا، دستگاه را کاملاً تمیز و ضد عفونی کنید.
  • لازم است که مواد غذایی را قبل از پخت و پز در یخچال نگهداری کنید تا از فاسد شدن آن ها جلوگیری شود.
  • سعی کنید بعد از هر باری که از باربیکیو استفاده می کنید، به خوبی تمام قسمت های آن را تمیز و پاک سازی نمایید. توجه داشته باشید که هنگام تمیز کردن دستگاه خود باید صبر کنید تا بدنه باربیکیو به طور کامل سرد شود.
  • برای تمیز کردن بدنه باربیکیو و صفحه گریل آن از هر نوع ماده شوینده ای نباید استفاده کنید.

 

سخن پایانی

در این مطلب خوانندگان و کاربران عزیز را تا حد زیادی با باربیکیو، انواع آن و راهنمای خرید باربیکیو آشنا کرده ایم. با توجه به نکات که در این مقاله ذکر شده است، شما می توانید به راحتی مدل مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. نا گفته نماند که حتماً قبل از خرید باربیکیو، باید اهداف و نیازهای خود را از خرید آن به طور کامل مشخص کنید. برای داشتن تجربه ای لذت بخش از دور همی های خود و چشیدن طعم لذت بخش غذاهای متنوع، سعی کنید باربیکیویی مناسب و با کیفیت را برای خود تهیه نمایید. در آخر امیدواریم که مطالب این مقاله برای همه شما مفید بوده باشد. بابت همراهی تک تک شما عزیزان بی نهایت متشکریم.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا