مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

تفاوت قرص، پودر و ژل ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده کردن از آن ها

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۸/۱۵ شنبه
تفاوت قرص، پودر و ژل ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده کردن از آن ها
چکیده این مقاله : قرص ماشین ظرفشویی و ژل ماشین ظرفشویی به‌عنوان جایگزینی برای پودر ماشین ظرفشویی به کار می رودحال به تفاوت قرص های ماشین ظرفشویی و سایر شوینده‌هامی پردازیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 922 بازدید

اگر کمی به گذشته باز گردیم نظاره گر شستن ظروف، آن هم با دست در بین تمام خانه ها خواهیم بود. مادران و دختر خانم ها قبل از اختراع ماشین ظرفشویی، بیشتر اوقات از شستن ظرف ها لذت می بردند و خیلی وقت ها هم به صورت نوبتی کار شستشو را انجام می دادند. نا گفته نماند که بعضی وقت ها هم بر سر این که چه کسی باید ظرف ها را بشوید، بحث و گفتگویی طولانی مدت پیش می آمد؛ اما حالا چی! باز هم بر سر شستن ظرف ها بحثی پیش می آید؟ در خصوص این جواب باید گفت که شاید تعداد محدودی از خانه ها آن هم خانواده های سنتی و قدیمی تر از این دستگاه کاربردی بی نصیب باشند.

در حالی که در بیشتر خانواده ها بدون وجود ماشین ظرفشویی هیچ ظرفی شسته نمی شود. بگذریم به هر حال کسی که در آشپزخانه خود ماشین ظرفشویی دارد با انواع شوینده های آن نیز تا حدود زیادی آشنایی دارد. شوینده های ماشین ظرفشویی در سه دسته قرص، پودر و ژل دسته بندی می شوند و هر کدام از کاربران نوعی از شوینده ها را برای دستگاه خود به کار می برند. ما در این مقاله قصد داریم که به تفاوت قرص های ماشین ظرفشویی و سایر شوینده‌ها بپردازیم و نحوه استفاده کردن از آن ها را برای بیان کنیم. پس تا آخر این مقاله با ما یار و همراه باشید.

 

تفاوت قرص های ماشین ظرفشویی و سایر شوینده‌ها

 

قرص ماشین ظرفشویی چیست؟

این شوینده برای عملیات بهتر شستشو فرموله شده است. قرص ماشین ظرفشویی حاوی مواد ضروری برای شستشوی بهینه ظروف در ماشین ظرفشویی است. این قرص ها هنگامی که با آب مخلوط می شوند، بقایای مواد غذایی را به خوبی از ظروف جدا می کنند و شستشویی با کیفیت را به کاربران ارائه می دهند. همچنین قرص های ماشین ظرفشویی آنزیم هایی را دارا هستند که مواد نشاسته ای و پروتئینی را از بین می برند. همچنین طراحی این قرص ها به گونه ای است که سر سخت ترین لکه ها را به خوبی از بین می برند. قرص های ماشین ظرفشویی مکعبی شکل هستند و شما می توانید هر عدد از آن ها برای شستشوی ظروف خود استفاده کنید.

قرص ها به دلیل ترکیبات مختلفی که دارند، لکه ها را با نتیجه بهتری پاک می کنند و موجب براق شدن ظروف می شوند. واضح است که به دلیل این همه امکانات و ویژگی های خوب، قرص های ماشین ظرفشویی از قیمت بالاتری برخوردار باشند؛ بنابراین سعی کنید در صورت استفاده کردن از قرص ها، حتماً باید ظرفیت ماشین ظرفشویی تکمیل باشد. چون که در صورت کم بودن ظروف، قرص هدر می رود. دقت داشته باشید که قرص ها را هرگز نباید نصف کنید و با وجود استفاده از قرص دیگر احتیاج به نمک و براق کننده ندارید؛ زیرا در درون هر قرصی از هر دوی این ماده استفاده شده است.

 

قرص ماشین ظرفشویی چیست

 

انواع قرص های ماشین ظرفشویی

  • قرض ظرفشویی همه کاره: این قرص ها دارای پودر، نمک و جلا دهنده می باشند.
  • قرص های ظرفشویی کلاسیک: قرص های کلاسیک، مانند پودر شستشو عمل می کنند و دارای نمک و جلا دهنده نیستند.
  • قرص های ظرفشویی کوانتوم: این نوع از قرص ها علاوه بر اینکه قابلیت ها دو قرص بالا را دارا می باشد، باعث شستشوی بهتر ظروف نیز می شوند.

 

انواع قرص های ماشین ظرفشویی

 

نحوه استفاده کردن از قرص ماشین ظرفشویی

نحوه استفاده کردن از قرص ظرفشویی بسیار آسان است. فقط لازم است که در ابتدا شما ظروف خود را عاری از هر گونه مواد غذایی نمایید و آن ها را داخل دستگاه قرار دهید. سپس قرص ظرفشویی مد نظر را در محفظه مخصوص ماشین ظرفشویی قرار بدهید. توجه داشته باشید که برای هر نوع شستشو تنها یک عدد قرص کافی می باشد. بعد از قرار دادن قرص در جای مخصوصش، محفظه را ببندید و عملیات شستشوی دستگاه را به همین سادگی آغاز نمایید. فراموش نکنید که در طول مدت زمان استفاده از قرص ماشین ظرفشویی، دکمه مربوطه استفاده از قرص باید فعال باشد. به چند نکته مهم در خصوص استفاده کردن از قرص ماشین ظرفشویی در ادامه توجه کنید.

  • اگر هنگام استفاده کردن از قرص ماشین ظرفشویی دستگاه را روی حالت قرص قرار ندهید، ظروف تان به خوبی تمیز نمی شود و یا خراب می شوند.
  • سعی کنید قرص های اصل، مرغوب و با کیفیت را خریداری نمایید.
  • اگر قرص های مورد استفاده شما، ظرف ها را تمیز نکرد، قرص ها تقلبی هستند.
  • سعی کنید به صورت دوره ای از ژل و قرص استفاده کنید تا دستگاه بیشترین راندمان را داشته باشد.
  • در صورت استفاده کردن از قرص ها، نمک و مایع جلا دهنده باید خیلی کم به کار برده شوند.

 

ژل ماشین ظرفشویی چیست؟

نسل جدید مواد شوینده ماشین ظرفشویی، ژل شستشو می باشد. در ترکیب ژل شوینده، آب وجود دارد و همین ترکیب سبب شده است تا ژل در حین فرایند شستشو به سرعت درون آب حل شود. بدون اینکه هیچ آسیبی به ظروف حساس برسد. این ژل ها به مایع ظرفشویی بسیار شبیه هستند و این موضوع نباید سبب شود که شما به جای ژل از مایع ظرفشویی استفاده کنید. در کل ژل ها برای شستن ظروف براق و حساس کارایی بیشتری دارند و آن ها را تمیز و بدون آسیب در طولانی مدت نگه خواهند داشت. ژل ماشین ظرفشویی در اصل برای شستن تعداد کم ظروف ساخته شده است. شما به راحتی می توانید حجم کمی از ظروف کثیف و چرب خود را داخل ماشین قرار دهید و سپس به میزان مورد نیاز از ژل استفاده کنید. ژل ماشین ظرفشویی در بسته بندی های قرص مانند نیز عرضه می شود که برای هر بار روشن کردن دستگاه باید یکی از آن ها را مصرف کرد. برای ظرفیت کامل ماشین ظرفشویی باید حدود 20 تا 30 میلی از مایع ژل را درون محفظه دستگاه بریزید.

 

ژل ماشین ظرفشویی چیست

 

نحوه استفاده کردن از ژل ماشین ظرفشویی

قبل از اینکه بخواهید از ژل برای دستگاه خود استفاده کنید، باید با توجه به دفترچه راهنما مطمئن شوید که آیا ماشین ظرفشویی امکان استفاده از ژل برای شستوی ظروف را دارد یا خیر. در این خصوص است که شما می توانید بهترین برندهای ژل شستشو را برای دستگاه خود خریداری نمایید. محل ریختن ژل ماشین ظرفشویی پشت درب دستگاه یعنی داخل ظرفشویی می باشد. این فضا به دو قسمت تشکیل شده است، قسمت دایره ای شکل محل ریختن جلا دهنده است و قسمت مربعی محل ریختن ژل، قرص و پودر ماشین ظرفشویی می باشد. هنگام استفاده کردن از ژل تنها کافیه که درب دستگاه را باز کنید و پوششی که بر روی این محل قرار گرفته را بردارید و داخل آن به میزان مورد نیاز ژل بریزید.

 

 

پودر ماشین ظرفشویی چیست؟

این نوع از شوینده ها دارای قابلیت کنترل دستی هستند و از نظر قیمت هم مقرون به صرفه هستند؛ اما باید در حین خرید پودرها توجه داشته باشید که یک پودر خوب و اصل بخرید. چون که پودرهای تقلبی در بازار زیاد هستند. در خصوص استفاده کردن از پودر ماشین ظرفشویی باید بدانید که به علت تک آنزیم بودن پودر، باید از نمک و براق کننده نیز در حین شستشو استفاده شود. پودر در زمان شستشو خیلی سریع در آب حل می شود، پس باید به میزان کافی از آن استفاده کنید نه کمتر و نه بیشتر. در کل این پودر ها برای ظروف حساس و براق مناسب نیستند، از این رو استفاده کردن از قرص ماشین ظرفشویی می تواند گزینه بهتر و ایده آل تری برای ظروف حساس شما باشد. بهترین کار این است که از پودر ماشین ظرفشویی، برای از بین بردن لکه های سوخته و چربی قابلمه ها استفاده کنید.

 

پودر ماشین ظرفشویی چیست

 

نحوه استفاده کردن از پودر ماشین ظرفشویی

استفاده کردن از پودر ماشین ظرفشویی نیز مانند ژل می باشد. در این خصوص نیز به تناسب میزان ظروف، مخزن را از پودر پر کنید. مخزن جا پودری دو شیار دارد، در صورتی که شما یک سبد را از ظروف پر کنید تا شیار اول باید پودر بریزید و اگر همه حجم دستگاه را پر کردید تا شیار دوم را باید از پودر ماشین ظرفشویی پر کنید.

 

سخن پایانی

در آخر معرفی و نحوه استفاده کردن از شوینده های ماشین ظرفشویی باید گفت که هر چه کیفیت و برند شوینده ها برتر باشد، عملکرد آن ها بر شستشوی ظرف هایتان نیز بهتر و عالی تر خواهد بود؛ بنابراین سعی کنید از خریدن شوینده های تقلبی و بی کیفیت در بازار خودداری کنید. همچنین در استفاده کردن و میزان مصرف شوینده ها دقت لازم را به عمل آورید تا دستگاه ظروفی تمیز و درخشان را تقدیم شما کند.


مقالات مرتبط:

  1. نکات مهمی که هنگام کار با ماشین ظرفشویی باید رعایت کنید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا