مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید بهترین اتو مو

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۷/۲۱ چهارشنبه
راهنمای خرید بهترین اتو مو
چکیده این مقاله : اتو مو از وسایل ضروری برای حالت دادن به مو است. برای اینکه مناسب‌ ترین اتو جهت حفظ مو را خریداری نمایید باید راهنمای خرید بهترین اتو مو را به دقت مطالعه کنید.
  • زمان مطالعه : 14 دقیقه
  • 0 نظر
  • 714 بازدید

امروزه هر کدام از خانم ها و آقایانی که آرزوی داشتن موهایی نرم، صاف و یا حالت دار را دارند، تنها با داشتن یک اتو موی مناسب می توانند به هدف شان برسند. اتو مو به عضوی ثابت و اساسی در میان لوازم آرایشی تبدیل شده است که استفاده کنندگان از کارایی آن بسیار راضی هستند. اتو مو از جایگاه ویژه ای در میان خانم ها و آقایان برخوردار است، به طوری که برخی از آن ها تا موهای خود را اتو نزنند، از خانه بیرون نمی روند. با روش استفاده کردن صحیح از اتوی مو، شما صاحب موهایی لخت و صاف خواهید شد و این امر در آراستگی ظاهر شما بسیار تأثیر گذار خواهد بود. البته نا گفته نماند که اتو مو علاوه بر صاف کردن مو می تواند موهایی فر و خوش حالت را برای شما به ارمغان بیاورد و این عامل نیز بستگی به کارکرد و نوع اتوی شما دارد. برای اینکه بتوانیم انتخاب و  خرید اتو مو را برای شما آسان و ساده کنیم، در این مقاله به ذکر چندین نکته طلایی می پردازیم. در ادامه مقاله سعی می کنیم توضیحاتی کامل و جامع را از راهنمای خرید بهترین اتو مو در اختیار تک تک شما قرار بدهیم. پس با ما باشید.

 

راهنمای خرید بهترین اتو مو

 

برای خریدن یک اتو موی مناسب چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت؟

 

توجه کردن به جنس صفحه یا کفی اتو مو

یکی از معیارهای مهم و اساسی در خرید اتو مو مناسب، مرغوبیت جنس صفحه اتو می باشد. بهتر بودن جنس صفحه اتو مو سبب می شود که آسیب کمتری به موهای شما برسد؛ بنابراین این نکته مهم را به عنوان اصلی ترین راهنمای خرید اتو مو همیشه به خاطر بسپارید. اتو موها از نظر جنس صفحه به شش دسته تقسیم بندی می شوند.

 

راهنمای خرید بهترین اتو مو

 

اتو مو با کفی های معمولی

همان طور که نمایان است، جنس معمولی یعنی اینکه نباید از آن انتظار خاص و چشمگیری داشت. این نوع کفی ها از فلز ساخته شده اند و بیشترشان قابلیت تنظیم درجه حرارت را ندارند. اتو موهایی با کف معمولی بیشتر مناسب برای افرادی می باشد که گاه گاه از اتو استفاده می کنند و یا فقط بخش کمی از موهای خود را صاف می کنند.

 

اتو مو با کفی های سرامیکی

یکی از اتو موهای قدیمی و موجود در بازار اتو موهای سرامیکی می باشد. این نوع اتو موها، حرارت را به طور یکنواخت توزیع می کنند و سرعت متعادلی در بالا بردن دما دارند. کیفیت سرامیک به کار رفته در این نوع از اتوها متفاوت است. در کل باید گفت که اتو موهای سرامیکی به موها آسیب کمتری می رساند و این دلیل یکی از محبوبیت اصلی آن نسبت به اتو موهای فلزی و معمولی می باشد. حرارتی که در زیر کفه های سرامیکی ایجاد می شود، به خوبی در سطح سرامیک پخش شده و آن را داغ می کند و این امر تا حدودی از سوختگی موها جلوگیری می کند. می توان گفت که اتوهای سرامیکی یکی از بهترین نوع اتو مو محسوب می شود. چرا که کفه های سرامیکی مقاومت نسبتاً بالایی در برابر حرارت دارند و از این رو دوام عمر طولانی تری را نیز دارا هستند.

 

حالت دهنده مو پروموزر مدل MZ-7085A

 

اتو مو با کفی های آیونیک

این اتوها نسبت به برخی از مدل های دیگر از قیمت بالاتری برخوردار هستند و نتیجه استفاده کردن از آن بر روی انواع موها متفاوت می باشد. در صورتی که موهای شما خشک باشد، انتخاب و خرید این اتو مو بهترین است. در واقع استفاده کردن از اتو مو کفی آیونیک، سبب می شود که رطوبت موهای شما از دست نرود و مانع از خشک شدن موهایتان می شود.

 

اتو مو با کفی های تیتانیوم

اگر در زندگی وقت کمی برای رسیدگی کردن به خودتان دارید و دوست دارید در اسرع وقت موهای خود را صاف و خوش حالت نمایید، انتخاب اتو موی تیتانیومی کاملاً به نفع شما می باشد. چون که اتوهایی با کفی تیتانیوم خیلی زود داغ می شوند و بسیار سریع حرارت را منتقل می کنند؛ اما باید توجه داشته باشید که از این نوع اتو موها باید به درستی استفاده کنید؛ زیرا در صورتی که برای مدت طولانی اتو را روی موهایتان نگه دارید، مو به شدت آسیب می بیند و به اصطلاح می سوزد؛ اما در صورت استفاده کردن صحیح از این اتو موها، میزان آسیب رساندن به موهای شما به حداقل می رسد. اتو موی صفحه تیتانیوم، گرما را به خوبی در خود جذب کرده و آن را در یک دمای ثابت نگه می دارد. گفتنی است که این نوع اتو مو برای افرادی که موهای ضخیم و پر حجم را دارند، بسیار ایده آل می باشد. افرادی با داشتن چنین موهایی در حین استفاده کردن از این اتو مو خیلی راحت گره از زلف پریشان خود باز می کنند؛ اما توجه داشته باشید که افرادی با داشتن موهای نازک و کم پشت، به هیچ وجه نباید به سراغ اتو موی تیتانیومی بروند. چرا که درجه حرارت بالای این اتو مو منجر به سوختگی موها، به خصوص موهای رنگ شده یا دکلره شده می شود.

 

اتو مو با کفی های تورمالین

یکی از برترین و گران ترین اتو موها، اتو موی تورمالینی می باشد. تورمالین نوعی سنگ قیمتی است که به صورت یک لایه روی اتو موی تورمالینی قرار می گیرد. با انتخاب و خرید این نوع اتو مو، دیگر رطوبت موهای خود را از دست نمی دهید و با کمترین میزان درجه حرارت، موهای خود را می توانید به حالت دلخواه تان برسانید؛ بنابراین هنگام استفاده کردن از اتو موی تورمالین طبیعی است که موهای شما در مدت اتو کشیدن و بعد از آن هم بسیار سالم و خوش حالت جلوه دهد.

 

اتو مو با کفی های کراتین

کراتین یکی از اجزای تشکیل دهنده مو می باشد. استفاده کردن از این اتو موی حرفه ای، سبب نرم کنندگی قوی مو و تولید یون زیاد موی سر می شود.

 

اندازه صفحه ی اتو

اتو موها در دو سایز کفه پهن و کفه باریک تولید می شوند و در بازار به فروش می رسند. بهتر است که برای انتخاب اندازه صفحه به بلندی و ضخامت موهایتان توجه کنید. برای موهای کوتاه و نازک بهتر است که اتوهایی با کفی باریک تر را خریداری نمایید. چون که استفاده کردن از اتوهای پهن، برای موهای نازک و کوتاه منجر به خشکی مو و آسیب رساندن به موها می شود؛ اما برای موهای بلند و پرپشت تان اتوهایی با صفحه بزرگ تر و پهن را انتخاب کنید. یک اتو مو با عرض و پهنای بیشتر، در کمترین زمان ممکن و بیشترین درجه حرارت موهای شما را صاف و درخشان خواهد کرد. این فاکتور مهم را در هنگام خریدن اتو موی ایده آل فراموش نکنید.

 

راهنمای خرید اتو مو

 

توجه به شکل اتو مو

قطعاً انتظار و تصور بیشتر افراد از اتو موها، صاف کردن مو می باشد. در حالی که ایجاد فرم هایی ریز، درشت و حالت دار موها یکی دیگر از کارکردهای اتو می باشد که باید در هنگام انتخاب اتو مو به فرم لبه ی آن ها توجه کرد. چون که شکل لبه های صفحه اتو می تواند دامنه کارایی این وسیله را افزایش دهد. لبه اتوها صاف، گرد و منحنی هستند و پیشنهاد ما به شما این است که به سراغ اتو موهای لبه گرد بروید؛ زیرا کار کردن با این اتوها برای فر کردن و یا موج دادن به موها بسیار راحت است و نتیجه ی زیباتری را نیز به دنبال دارد. باید گفت که هر چند اتوهای لبه تیز موها را به نسبت اتوهای لبه گرد صاف تر می کنند، اما در کل کار کردن با آن ها آسان نیست.

 

راهنمای خرید اتو مو

 

طول سیم اتو مو

شاید در نگاه اول و هنگام خرید اتو مو توجه کردن به این فاکتور مهم به نظر نرسد، اما باید گفت که هر چند طول سیم بلندتر باشد، کار کردن با آن راحت تر است. تصور کنید که میز آرایش شما با پریز برق فاصله ی زیادی دارد و شما مجبور باشید جای دیگر موهایتان را اتو بکشید؛ بنابراین حداقل طول سیم اتوی مو بهتر است که 240 سانتی متر باشد.

 

خاموش شدن خودکار اتو

در صورتی که فراموش کنید وسایل برقی حرارتی از جمله اتو مو را خاموش کنید، این امکان وجود دارد که آتش سوزی در خانه رخ بدهد؛ بنابراین داشتن قابلیت خودکار خاموش شدن اتو، می تواند یکی از معیارهای بسیار مهم در هنگام خریدن اتو مو باشد. این مزیت باعث می شود که در صورت فراموش کردن شما، اتو مو به صورت خودکار خاموش شود و خسارات جبران ناپذیری را به بار نیاورد.

 

توجه به برند سازنده اتو مو

این روزها تنوع برندهای سازنده اتو مو بسیار زیاد شده است؛ اما باید توجه داشته باشید که بسیاری از برندها ارزش خریدن را ندارند. در هنگام خریدن اتو مو این فاکتور طلایی بسیار مهم است و شما نباید به هر اسم و هر قیمتی از اتو مو اعتماد کنید. دقت داشته باشید که اتو موهایی با قیمت ارزان و تهیه شده از برندهایی ناشناس، علاوه بر اینکه آسیب های زیادی به موهای شما می رسانند، از کیفیت بسیار پایینی نیز برخوردار هستند و خیلی زود خراب می شوند؛ بنابراین بهترین کار این است که یک بار برای خرید اتو موی باکیفیت، اصل و برند سرشناس اقدام کنید تا اینکه بخواهید همان هزینه و یا بیشتر از آن را در مدت زمان طولانی تر برای خریدن اتوهای بی کیفیت صرف کنید.

 

راهنمای خرید بهترین اتو مو

 

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید دستگاه بخور

 

تنظیم حرارت اتو مو

تنظیم حرارت مناسب اتو برای موهای شما حداکثر 365 درجه فارنهایت (185 درجه سانتی گراد) می باشد. چنین دمایی برای موهای شما کاملاً مطلوب و ایده آل است و دمای بالاتر از آن سبب سوختن و آسیب دیدن موها می شود. البته باید دقت کنید که برای موهای آسیب دیده و خشک استفاده کردن از دماهای پایین تری توصیه می شود. پس برای اینکه خرید موفق داشته باشید، بهتر است که به دنبال اتوهایی که دارای آپشن تنظیم دما هستند، بگردید.

 

خرید اتو مو برای استفاده های خاص

هنگام رفتن به فروشگاه های محصولات آرایشی باید به یاد داشته باشید که اتو موی خود را برای چه استفاده هایی می خواهید خریداری کنید. برای مثال اگر اتو مو را برای سالن آرایشی و برای مواردی همچون کراتینه می خواهید، باید در هنگام خرید به این مسئله دقت ویژه ای داشته باشید. چرا که اتوهای معمولی برای این گونه مصارف نمی توانند کاربرد داشته باشند. اتو موهای مخصوص کراتینه باید مجهز به یک نمایشگر باشند که درجه حرارت را نشان بدهند و بتوانند دما را بین 130 تا 235 درجه که مخصوص کراتین است، تنظیم کنند. این فاکتور مهم را در فهرست راهنمای خرید اتو خیلی مهم به شمار بیاورید.

 

قفل ایمنی حرارتی

از ویژگی های منحصر به فرد یک اتو مو داشتن سیستم قفل امنیتی می باشد. داشتن چنین قابلیتی در اتو مو، موجب می شود تا در صورت برخورد ناخواسته دستتان با اتو، کلیدهای تنظیم دما عمل نکنند.

 

محل اتصال سیم به دستگاه

با توجه به اینکه سیم اتو مو در زمان استفاده کردن ممکن است کشیده شود، بهتر است که محل اتصال سیم برق به بدنه محکم باشد. اگر جزء دسته ای از افراد هستید که در حین کار با اتو مدام جهت خود را تغییر می دهید، بهتر است که از اتوهای دارای اتصال چرخشی یا گردان استفاده کنید. این قابلیت مانع از تاب خوردگی سیم در حین جا به جایی می شود.

 

جنس بدنه اتو مو

معمولاً جنس بدنه اتو موهای موجود در بازار از جنس پلاستیک با کیفیت است که عایق حرارتی دارند و مانع از سوختن دست در حین کار کردن با اتو می شود. شایان ذکر است که جنس بدنه دستگاه و صفحات آن با مقدار وزن اتو مو، ارتباط مستقیمی دارد.

 

راهنمای خرید بهترین اتو مو

 

وزن اتو مو

واضح است که هر چه وزن دستگاه سبک تر باشد، استفاده کردن و جابه جایی آن نیز راحت تر است. بدون اینکه دستان شما در اسرع وقت خسته شود.

 

قیمت اتو مو

برای خریدن اتو مو باید سعی کنید که به دنبال اتویی با کیفیت و قیمت مناسب باشید. در راهنمای خرید اتو توصیه می کنیم که اتو مو را از برندهای شناخته شده و استاندارد خریداری کنید و کیفیت و برتری اتو مو را بر قیمت آن ترجیح دهید. در نتیجه اول کیفیت، برند، استاندارد بودن اتو و ... را در نظر بگیرید، سپس میزان هزینه ای را که می خواهید صرف خرید اتو کنید در نظر بگیرید.

 

راهنمای خرید بهترین اتو مو

 

گارانتی و ضمانت نامه معتبر

در هنگام خریدن اتو، حتماً به گارانتی و ضمانت نامه آن توجه کنید تا در صورت به وجود آمدن مشکل برای این وسیله دچار دردسر نشوید؛ بنابراین این موضوع را حتماً جدی بگیرید و آن را مورد توجه قرار بدهید.

 

سؤال مهمی که ممکن است در ذهن همه خریداران و کاربران اتو مو پیش بیاید این است که آیا استفاده کردن از اتو مو به موها آسیب می رساند؟

در اول جواب شما عزیزان ما سوال شما را اصلاح می کنیم و می گوییم که کدام اتو موها می توانند به موی شما آسیب برسانند؟ با توجه به اینکه هر نوع حرارتی می تواند به موها آسیب برساند، باید گفت که تمام اتو موهای تولید شده برندهای معتبر و غیر معتبر در صورت استفاده نادرست و مکرر به انواع موها آسیب می رسانند. آسیب دیدن موها توسط اتو مو به حرارت اتو و اینکه چطور موها را اتو بزنید بستگی دارد. ساقه مو از لایه ای محافظ به اسم کوتیکول تشکیل شده است که به حفظ رطوبت داخلی مو و محافظت از مو در برابر عوامل آسیب زا کمک می کند. دقت کنید که استفاده ها مکرر و بیش از حد اتو، آن هم با درجه ی حرارتی بالا می تواند به کوتیکول مو آسیب جدی برساند. در صورتی که اتو کشیدن موها حرفه ای و بر طبق اصول خاص انجام شود، نه تنها هیچ گونه آسیبی به موهای شما وارد نمی شود، بلکه موهایی صاف، درخشان و زیبا خواهید داشت. تلاش کنید تا با اتو کشیدن غیر حرفه ای این وسیله را به دشمنی زیان بار برای موهایتان تبدیل نکنید.

 

چند نکته مهم در خصوص استفاده کردن از اتو مو

  • هنگام بیرون آمدن از حمام هیچ گاه عمل اتو کشی را انجام ندهید.
  • اگر موهایی خشک و شکننده دارید، بهتر است قبل از اتو کشیدن از سرم های دو فاز و یا سرم های محافظت کننده موی سر استفاده کنید.
  • موهای خود را قبل از اتو کشیدن به خوبی شانه کنید تا گره و درهم ریختگی نداشته باشد.
  • قبل از استفاده از اتوی مو واکس، ژل، چسب مو و تافت را به موهایتان نزنید.
  • در صورت رساندن حرارت زیاد و پی در پی به موها آن هم در فاصله زمانی کوتاه، موی سر دچار موخوره، ریزش مو و سوختگی خواهد شد؛ بنابراین بهتر است که هر چند وقت یک بار آن هم با درجه حرارت نرمال از اتوی مو استفاده کنید.
  • هنگام اتو کشیدن موها لبه های کفی دستگاه را در حالت عمود بر ریشه مو و با فاصله یک تا دو سانتی متری از آن قرار دهید و سپس اتوکشی موهای خود را انجام دهید.

 

راهنمای خرید بهترین اتو مو

 

جمع بندی کلی مقاله راهنمای خرید اتو مو

بر اساس نتایج به دست آمده از نوشتن این مقاله باید گفت که هنگام خریدن اتو مو و استفاده از آن باید حتماً از سرم های محافظت کننده مو نیز استفاده کنید تا موهای شما زیبایی و کیفیت خود را از دست ندهند. امید است که این مقاله کامل و جامع مورد توجه و قبول عموم قرار بگیرد و هر یک از شما خریدی موفق از اتو مو را تجربه کنید. فراموش نکنید که در صورت استفاده صحیح از هر وسیله ای امکان ضرر و آسیب رساندن ان بسیار کم است. پس سعی کنید از هر چیزی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. زیبایی موهای خود را با خرید برترین اتو موها تجربه کنید. از صبر و شکیبایی که برای خواندن مقاله راهنمای خرید بهترین اتو مو به خرج دادید نهایت تشکر را داریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا