مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

آشنایی با انواع کدهای خطا در ماشین لباسشویی ال جی و راه حل های آن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۷/۱۴ چهارشنبه
آشنایی با انواع کدهای خطا در ماشین لباسشویی ال جی و راه حل های آن
چکیده این مقاله : آشنایی کامل با کد های خطای ماشین لباسشویی الجی که ممکن است بر روی صفحه‌نمایش دیده شود بسیار ضروری است به همین جهت در این مطلب به شرح این ارورها پرداخته‌ایم.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 595 بازدید

قطعاً در طول هفته هر کدام از کاربران ماشین لباسشویی چند بار از این دستگاه پر کاربرد، برای شستشوی لباس هایشان استفاده می کنند. گاهی وقت ها ممکن است در هنگام روشن کردن ماشین لباسشویی ال جی یک کد خطا بر روی صفحه نمایش دستگاه، نشان داده شود. ممکن است با مواجه شدن چنین حالتی استرس شما را فرا بگیرد و دست و پای خودتان را گم کنید؛ اما باید گفت که در این خصوص جایی برای نگرانی نیست، ما در این مقاله شما را با انواع کدهای خطا در ماشین لباسشویی ال جی آشنا می کنیم و راه حل های بروز آن ها را نیز بیان خواهیم کرد. با ما باشید تا در صورت مواجه شدن با این کدها، بتوانید به خوبی از عهده برطرف کردن آن ها بربیاید.

 

لیست کدهای خطا در ماشین لباسشویی ال جی

  1. ارور DE
  2. ارور CE
  3. ارور CL
  4. ارور CD
  5. ارور PE
  6. ارور FE
  7. ارور PF
  8. ارور TE
  9. ارور SE
  10. ارور AE
  11. ارور LE
  12. ارور UE
  13. ارور OE

 

آشنایی با ارورهای ماشین لباسشویی ال جی و راه حل های آن ها

در قسمت بالا به نام تمامی ارورهایی که در ماشین لباسشویی ال جی ممکن است رخ دهد، اشاره کردیم حال می خواهیم هر ارور را به طور مختصر توضیح دهیم. 

 

ارورهای لباسشویی ال جی

 

ارور DE در ماشین لباسشویی ال جی

یکی از کدهای خطا که در اثر قفل نشدن درب ماشین لباسشویی به نمایش گذاشته می شود، ارور DE می باشد. گاهی وقت ها ممکن است که تنها با آوردن یک فشار ساده، درب دستگاه بسته شود؛ اما در غیر این صورت باید ماشین لباسشویی تان را خاموش کنید و آن را از برق بکشید و به مدت 5 ثانیه دکمه START/PAUSE را فشار دهید. مجدداً ماشین لباسشویی را به برق بزنید و آن را روشن کنید، دیگر کد خطای مذکور را مشاهده نخواهید کرد.

 

ارور DE در ماشین لباسشویی ال جی

 

 

ارور CE در ماشین لباسشویی ال جی

ارور CE یکی از رایج ترین کدهای خطا در ماشین لباسشویی ال جی می باشد. در صورتی که جریان برق ورودی به مدار الکتریکی دستگاه بیشتر از حد مجاز باشد، این کد را در ماشین لباسشویی تان مشاهده خواهید کرد. برای رفع این مشکل ماشین لباسشویی را خاموش کرده و به مدت 10 ثانیه از برق بکشید، سپس آن را روشن کنید و یک چرخه شستشو را انتخاب نمایید. در صورتی که مشکل با این کار برطرف نشد، باید حتماً خطا توسط متخصصین ماشین لباسشویی برطرف شود. چرا که در بیشتر مواقع نوسانات شدید برق به موتور دستگاه آسیب می رساند.

 

ارور CL در ماشین لباسشویی ال جی

در بسیاری از ماشین لباسشویی های ال جی ارور CL نمایش داده می شود. این ارور به معنای فعال بودن قفل کودک است و رفع کردن آن بسیار راحت است. فقط کافی است که به مدت 3 ثانیه دکمه child lock را نگه دارید تا ارور رفع شود.

 

ارور CD در ماشین لباسشویی ال جی

یکی دیگر ازکدهای خطا در ماشین لباسشویی ال جی ارور CD می باشد. این ارور نشان دهنده پایان یافتن چرخه شستشو بوده و هیچ جایی برای نگرانی آن وجود ندارد. با فشار دادن دکمه START/PAUSE و یا بیرون آوردن لباس ها مشکل برطرف خواهد شد.

 

ارور PE در ماشین لباسشویی ال جی

این ارور نشان دهنده عملکرد نامناسب سنسور آب یا هیدروستات است. با ظاهر شدن ارور PE این احتمال وجود دارد که سیم کشی هیدروستات به برد دچار ایراد شده باشد. یا این که به طور کل این قطعه معیوب شده باشد و نیاز به تعویض کردن داشته باشد. با یک راه حل ساده مانند خاموش کردن دستگاه و کشیدن پریز برق آن به مدت چند دقیقه احتمال دارد که امکان رفع شدن ارور وجود داشته باشد. بعد از انجام این کار مجدداً ماشین لباسشویی را راه اندازی کنید تا ببینید که ارور ظاهر می شود یا خیر. اگر دوباره با ارور PE مواجه شدید، حتماً باید برای بررسی کردن این قطعه از یک تکنسین با تجربه درخواست کمک کنید.

 

ارور FE در ماشین لباسشویی ال جی

این خطا زمانی خود را در ماشین لباسشویی ال جی نشان می دهد که سطح آب در پروسه شستشو بیش از حد مجاز بالا رفته باشد. چنین خطایی مربوط به هیدروستات دستگاه است و احتمالاً برد دچار آسیب شده است؛ بنابراین حتماً نیاز است که با یک متخصص ماهر برای رفع مشکل خود مشورت کنید.

 

ارور FE در ماشین لباسشویی ال جی

 

ارور PF در ماشین لباسشویی ال جی

یکی از کدهای خطا در ماشین لباسشویی ال جی، کد خطای PF می باشد. کد خطای PF به دلیل مشکلات در تغذیه برق دستگاه نمایش داده می شود. به وجود آمدن چنین خطایی می تواند دلایلی مانند ایراد در سه راهی یا محافظ دستگاه، مشکلات در سیم کشی و قطع برق در میان سیکل شستشو را داشته باشد. برای رفع این کد خطا سیکل شستشویی ماشین لباسشویی ال جی را دوبار آغاز کنید، اگر مشکل حل شد چه بهتر؛ اما در صورتی که دوباره با ارور PF مواجه شدید، حتماً با یک تعمیرکار ماهر برای تعمیر دستگاه تماس بگیرید.

 

ارور TE در ماشین لباسشویی ال جی

در ماشین لباسشویی ال جی خطای TE به خراب شدن هیتر، المنت و یا سنسور دستگاه اشاره می کند. در صورت نشان دادن این کد خطا بر روی صفحه نمایش دستگاه، باید ماشین لباسشویی توسط تعمیرکار باز و بررسی شود و قطعات خراب شده در دستگاه را تعویض کند. به دلیل تخصصی بودن این کار، باز شدن دستگاه حتماً باید توسط تکنسین با تجربه و متخصص انجام شود.

 

ارور SE در ماشین لباسشویی ال جی

کد خطای SE مربوط به مشکلی در سنسور ماشین لباسشویی ال جی می باشد که باید در اسرع وقت این مشکل برطرف شود. بهتر است فورا با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی، برای سرویس کردن دستگاه خود تماس بگیرید.

 

ارور AE در ماشین لباسشویی ال جی

نمایان شدن کد خطای AE بر روی صفحه نمایش دستگاه، بر وجود نشتی در ماشین لباسشویی ال جی دلالت دارد. برای رفع این کد خطا باید ماشین لباسشویی را خاموش کنید و آن را از پریز برق بکشید. سپس تمامی مجاری آب را بررسی کنید و در صورتی که شلنگ آب آسیب دیده یا پاره شده باشد، حتماً آن را تعویض نمایید. اگر بنا به هر دلیلی موفق نشدید عیب دستگاه را پیدا کنید، بهتر است که از متخصصان حرفه ای درخواست کمک کنید.

 

ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی

کدهای خطا در ماشین لباسشویی ال جی معمولا می توانند دلایل مختلفی داشته باشند. یکی دیگر از این نوع کدها ارور LE  می باشد. ظاهر شدن این کد خطا نشان دهنده این است که موتور دستگاه با مشکل جدی مواجه شده است. برای برطرف کردن این ارور نکات زیر را با دقت اجرایی کنید.

  • ابتدا درب ماشین لباسشویی را چک کنید و ببینید درب بسته می شود یا خیر؛ زیرا این ارور بعضی وقت ها با بسته و قفل نشدن درب نیز ممکن است که نمایان شود.
  • در صورتی که ارور LE در حالت چرخش و شستشوی لباس ها ظاهر شد، احتمال دارد که میزان لباس ها بیش از ظرفیت دستگاه باشد. باید با برداشتن مقداری از لباس ها میزان بار ماشین لباسشویی را کاهش دهید.
  • سعی کنید از ریختن مواد شوینده زیاد درون مخزن دستگاه خودداری کنید. چرا که مواد شوینده بیشتر موجب کف بیشتری شده و دستگاه را مجبور به توقف در برنامه شستشو می کند.
  • با بررسی کردن این موارد و خاموش کردن ماشین لباسشویی ال جی به مدت 20 دقیقه به احتمال زیاد کد خطای LE رفع خواهد شد.
  • توجه کنید که در برخی مواقع ممکن است که اشیای ریزی درون دستگاه گیر کرده باشد و خودتان قادر به بیرون آوردن آن ها نباشید. برای رفع این مشکل نیاز به یک تعمیرکار دارید تا بتواند مخزن دستگاه و منبع تغذیه ماشین لباسشویی ال جی را بررسی کند؛ بنابراین همیشه هنگام قرار دادن لباس ها در ماشین لباسشویی تمام جیب های لباس ها را به خوبی بگردید و آن ها را خالی نمایید.

 

ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی

 

ارور UE در ماشین لباسشویی ال جی

کد خطای UE اغلب به ظرفیت دستگاه و حجم لباس های ریخته شده در آن بستگی دارد. در صورت کم بودن یا زیاد بودن حجم لباس ها بسته به ظرفیت ماشین لباسشویی ارور UE ظاهر می شود. برای رفع این کد خطا باید به اندازه ظرفیت دستگاه درون آن لباس بریزید. عدم انتخاب برنامه شستشوی مناسب نیز ممکن است ارور UE را بر روی دستگاه نمایان کند. البته باید بدانید هنگامی که پرده، پتو، عروسک و ملافه ها را داخل لباسشویی می اندازید، ممکن است باز هم با این ارور روبرو شوید. برای این که مطمئن شوید که ماشین لباسشویی سالم و بدون عیب است، بهتر است که دستگاه را بدون لباس روی برنامه شستشویی مانند COTTON روشن کنید. در صورتی که برنامه شستشو به طور کامل و بدون خطا تمام شد، ماشین لباسشویی ال جی فاقد عیب و ایراد می باشد.

 

 

ارور OE در ماشین لباسشویی ال جی

یکی از خطاهای رایج در ماشین لباسشویی ال جی ارور OE می باشد. عواملی که سبب بروز این ارور می شوند عبارتند از: مسدود شدن فیلتر تخلیه، خم خوردن شلنگ تخلیه و معیوب شدن پمپ تخلیه. هر کدام از این دلایل به تنهایی می توانند ارور OE را بر روی صفحه نمایش دستگاه نشان دهند. برای حل کردن این مشکل باید موارد ذکر شده را بررسی کنید و قسمت های مربوطه را عیب یابی کنید. فیلتر تخلیه ممکن است به وسیله اشیاء ریز و کوچک مسدود شده باشد، در نتیجه شما باید به سراغ فیلتر بروید و به تمیز کردن و پاک سازی آن بپردازید. همچنین در صورت معیوب شدن پمپ تخلیه باید به تعویض آن اقدام کنید و در صورتی که مهارت های کافی برای انجام این کار را نداشته باشید، از یک متخصص باتجربه درخواست کمک نمایید. توجه فرمایید در صورتی که شلنگ تخلیه پیچ خورده باشد، می تواند مانع از تخلیه درست آب شود. پس باید این پیچ خوردگی را برطرف سازید و در صورت پارگی یا سوراخ شدن شلنگ، اقدام به تعویض کردن آن نمایید.

 

ارور OE در ماشین لباسشویی ال جی

 

جمع بندی کلی

باید گفت که شناخت کدهای خطا در ماشین لباسشویی ال جی به تنهایی نمی تواند گره گشای مشکل دستگاه باشد. بلکه شما باید بتوانید در هنگام مواجه شدن با هر کدام از ارورها به خوبی از پسِ برطرف کردن آن ها بربیاید. این ارورها ممکن است در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی ال جی برای هر کدام از کاربران پیش بیاید، در نتیجه شما باید هوشمندانه وارد عمل شوید و بدون هیچ استرسی مشکل به وجود آمده را حل و فصل کنید. در این مقاله تا جایی که ممکن بود به بررسی آشنایی با انواع کدهای خطا در ماشین لباسشویی ال جی و راه حل های آن پرداخته ایم. به امید اینکه بتوانیم راه حل های مناسب برای رفع مشکلات ماشین لباسشویی ال جی را بر سر راه شما قرار دهیم. با تشکر از اینکه تا آخر این مقاله نیز با ما یار و یاور بودید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا