مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای استفاده از سرخ کن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۷/۱۰ شنبه
راهنمای استفاده از سرخ کن
چکیده این مقاله : در راهنمای استفاده از سرخ کن به بررسی موارد مهم در هنگام استفاده از این دستگاه خواهیم پرداخت، همچنین نکاتی مهم درباره افزایش طول عمر سرخ کن را بیان می کنیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 677 بازدید

امروزه کدبانوهای خانه خواهان تمام وسایلی هستند که باعث راحتی در انجام کار آن ها می شود. سرخ کن نیز جزء این دسته از وسایل آشپزخانه قرار می گیرد و تقریباً در بیشتر آشپزخانه ها یک دستگاه سرخ کن وجود دارد. بهترین وسیله برای سرخ کردن و ترد کردن مواد غذایی، استفاده کردن از سرخ کن می باشد. استفاده کردن از سرخ کن کار سخت و پیچیده ای نیست، اما برای خود از اصول و قواعدی پیروی می کند که کاربران باید به رعایت آن در حین استفاده کردن از سرخ کن بپردازند. سرخ کن ها از یک المنت گرمایی و یک ظرف توری برای قرار گرفتن مواد غذایی و روغن در آن تشکیل شده اند. با داشتن یک سرخ کن غذاهایی خود را سرخ و برشته میل کنید. در ادامه به بررسی نحوه استفاده از سرخ کن و نکات لازم در خصوص آن خواهیم پرداخت، پس با ما یار باشید.

 

راهنمای استفاده از سرخ کن

 

سرخ کن ها دارای چند نوع می باشند؟

  • سرخ کن کم مصرف یا بدون روغن
  • سرخ کن معمولی یا الکتریکی
  • مینی سرخ کن ها

 

نحوه استفاده کردن از سرخ کن بدون روغن

سرخ کن های بدون روغن، برای انتقال دادن گرما به غذا از جریان همرفتی استفاده می کنند. به علاوه این نوع سرخ کن ها به المنت حرارتی پر قدرتی مجهز هستند که هوای داخل شان را فوق العاده داغ می کند. هوای داغی که در این دستگاه در جریان است، روی پخت سریع غذا تأثیر به سزایی دارد و پخت غذا را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهد. به بیانی ساده تر باید گفت که غذا در سرخ کن های بدون روغن به جای استفاده کردن از روغن فراوان با هوای داغ سرخ می شوند. سبد سرخ کن های بدون روغن، مانند سرخ کن های معمولی دارای سوراخ هایی می باشد تا هوا بتواند به خوبی در جریان باشد. کاربران سرخ کن کم مصرف تنها با یک قاشق غذاخوری روغن و یا کمتر می توانند، غذاهای خود را به بهترین شکل ممکن سرخ و آماده نمایند. به سرخ کن های بدون روغن یا کم مصرف هواپز نیز می گویند، چرا که غذاها با استفاده از جریان هوا پخته می شوند. در کل باید گفت استفاده کردن از سرخ کن های بدون روغن، می تواند تا حد زیادی خواص مواد غذایی پخته شده را حفظ کند.

 

نحوه استفاده کردن از سرخ کن بدون روغن

 

نحوه استفاده کردن از سرخ کن های معمولی

سرخ کن های معمولی یا الکتریکی به همراه المنت گرمایی و روغن کار می کنند و می توانند با حرارت های مختلفی مواد غذایی شما را سرخ کنند. برای سرخ کردن غذاهای خود در این دستگاه، مواد غذایی باید در روغن زیادی غوطه ور شود؛ بنابراین اگر به سلامتی خود و افراد خانواده اهمیت می دهید، انتخاب این سرخ کن گزینه مناسبی برای شما نمی باشد. سبد این سرخ کن ها نیز دارای سوراخ هایی می باشد که بعد از تمام شدن کار پخت مواد غذایی، به راحتی با استفاده از این سبدها می توانید مواد غذایی خود را بیرون بیاورید. سرخ کن های معمولی بیشتر در رستوران ها و فست فودها مورد استفاده قرار می گیرند، چرا که مواد غذایی را در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت ترد، برشته و خوشمزه را به مشتریان خود ارائه می دهد.

 

نحوه استفاده کردن از سرخ کن های معمولی

 

نحوه استفاده کردن از مینی سرخ کن ها

مینی سرخ کن ها تشابه زیادی به سرخ کن های معمولی دارند، با این تفاوت که بسیار کوچک تر از سرخ کن های معمولی می باشند. برای استفاده در منزل مینی سرخ کن ها بسیار کاربردی هستند و بهترین کارایی ها را به کاربران خود ارائه می دهد.

 

نحوه استفاده کردن از مینی سرخ کن ها

 

نحوه استفاده کردن از سرخ کن ها به شرح زیر می باشد.

از روغن سرخ کردنی استفاده کنید

بهترین و مناسب ترین روغن ها برای دستگاه سرخ کن، روغن های مخصوص سرخ کردنی می باشد. توجه داشته باشید که هیچ گاه دو نوع روغن را با یکدیگر مخلوط نکنید. سعی کنید از اضافه کردن نمک زیاد به غذا قبل از سرخ شدن غذا خودداری کنید؛ زیرا انجام این کار باعث بیرون ریختن روغن یا کف کردن آن می شود. فراموش نکنید که استفاده خیلی زیاد از روغن تأثیرات منفی زیادی بر روی سلامتی افراد دارد.

 

از ریختن مواد یخ زده داخل سرخ کن اجتناب کنید

برای حفاظت کردن از دستگاه سرخ کن و سالم تر بودن مواد غذایی، بهتر است که مواد غذایی یخ زده را هیچ گاه داخل سرخ کن نیندازید. بهترین کار این است که چند ساعت زودتر مواد غذایی یخ زده را از فریزر بیرون بیاورید تا با استفاده از دمای محیط ذوب شود، سپس آن را برای پخت و پز وارد دستگاه کنید. در صورتی که مواد یخ زده را داخل روغن داغ سرخ کن قرار بدهید، کاهش دمای دستگاه و تغییر در زمان پخت غذا به وجود خواهد آمد. در نتیجه از انجام دادن چنین کاری باید به شدت پرهیز کنید.

 

در تمیز کردن سرخ کن باید کاملاً دقت کنید

سرخ کن جزء آن دسته از دستگاه هایی به شمار می رود که در تمیز کردن آن ها باید کاملاً دقت و سلیقه به خرج بدهید؛ زیرا یک اشتباه در هنگام تمیز کردن سرخ کن، می تواند منجر به آسیب دیدن برخی از قطعات دستگاه شود. در کل باید گفت تمیز کردن وسایل برقی و الکترونیکی در خانه چالش های زیادی را برای کاربران به همراه خواهد داشت. سعی کنید سرخ کن خود را مطابق با دستورالعمل های ذکر شده در ادامه این مقاله به خوبی تمیز و پاک کنید.

  • ابتدا باید سرخ کن خود را از پریز برق جدا کنید (انجام این کار برای تمیز کردن تمام لوازم برقی صدق می کند).
  • بعد از کشیدن دو شاخه دستگاه، قسمت هایی از سرخ کن را که قابلیت جدا شدن را دارند مانند سینی، فیلتر، سبد و ... را جدا نمایید.
  • سپس تمام روغن های سوخته و باقیمانده مواد غذایی را از دستگاه خارج کنید و دور بریزید.
  • قطعات جدا شده سرخ کن را داخل سینک ظرفشویی پر از آب داغ قرار دهید و با استفاده از مایع ظرفشویی و یک اسفنج اقدام به تمیز کردن آن ها نمایید. برای بهتر تمیز شدن این قطعات می توانید، مقداری جوش شیرین را در آب داغ حل کنید. توجه داشته باشید که آب داغ، بهترین گزینه برای تمیز کردن قطعات چرب دستگاه می باشد.
  • بعد از شستن قطعات، بدنه و قسمت های داخلی دستگاه را با استفاده از یک پارچه نرم و مرطوب به خوبی پاک سازی کنید. سپس تمام قطعات را در سر جای مخصوص شان قرار بدهید.

این سه مورد ساده را برای استفاده کردن از سرخ کن مورد توجه قرار بدهید و در رعایت کردن آن ها کوشا باشید تا دوام عمر سرخ کن و کارایی آن رو به افزایش باشد.

 

راهنمای استفاده از سرخ کن

 

چند نکته ایمنی در خصوص دستگاه سرخ کن ها

  • بعد از تمام شدن کار دستگاه، حتماً باید دو شاخه آن را از پریز برق جدا سازید.
  • در زمان استفاده کردن از سرخ کن و دست زدن به آن، بهتر است برای در امان بودن دستان خود از دستکش های مخصوص و یا پارچه استفاده کنید.
  • از ریختن آب بر روی قطعات برقی خودداری کنید، زیرا با جود چنین پیش آمدی در قسمت های مختلف دستگاه امکان به وجود آمدن جرقه وجود خواهد داشت.
  • در صورتی که دستگاه روشن است، از جا به جا کردن آن حتماً دوری کنید.
  • در هنگام استفاده، دستگاه سرخ کن را دور از پرده ها و مواد آتش گیری قرار بدهید.
  • کاسه دستگاه سرخ کن را خیلی از مواد غذایی پر نکنید.

 

راهنمای استفاده از سرخ کن

 

برای نگهداری هر چه بهتر دستگاه سرخ کن موارد زیر را رعایت کنید.

  • برای تمیز کردن سرخ کن حتماً از دستمال های نرم استفاده کنید.
  • استفاده کردن از سیم ظرفشویی و اسکاچ های زبر برای تمیز کردن و شستن سرخ کن ممنوع است.
  • برای دوام بیشتر و کیفیت بهتر دستگاه، بهتر است که زود به زود اقدام به تمیز کردن آن نمایید.
  • از ریختن غذاهای یخ زده به درون دستگاه خودداری کنید.
  • هنگام شستن فیلتر باید دقت داشته باشید که خیلی آب به آن نزنید؛ زیرا این کار باعث از بین رفتن خاصیت کربنی فیلتر خواهد شد. اگر مقدور بود می توانید به کل فیلتر را در معرض آب قرار ندهید.
  • همچنین برای حفظ کیفیت سرخ کن، بهتر است که فیلتر دستگاه به طور مرتب تعویض شود.
  • برای استفاده کردن از سرخ کن می توانید از محافظ الکتریکی استفاده کنید تا آسیبی به دستگاه در اثر شوک الکتریکی به وجود نیاید.

 

راهنمای استفاده از سرخ کن

 

حرف آخر

این مقاله نیز به اتمام رسید، امید است که مقاله راهنمای استفاده از سرخ کن مورد استقبال شما عزیزان قرار گرفته باشد. رعایت نکاتی که در این مقاله به بیان آن ها پرداخته ایم، باعث افزایش طول عمر دستگاه و کارایی بهتر آن خواهد شد. همچنین رعایت این نکات از لحاظ ایمنی بودن شان، کاملاً به نفع شما خواهد بود و سلامتی شما را تضمین می کند. پس چه خوب است که با رعایت این گفته های ساده سلامتی خود و اطرافیانتان را حفظ کنید. ممنون از این که با ما تا آخر این مقاله یار و همراه بودید.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا