مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

تاثیر دستگاه تصفیه هوا برای منزل

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۷/۵ دوشنبه
تاثیر دستگاه تصفیه هوا برای منزل
چکیده این مقاله : یکی از راهکارهای مبارزه با آلودگی هوا استفاده از دستگاه تصفیه هوا می باشد، ما در این مقاله می خواهیم تأثیر دستگاه تصفیه هوا برای منزل را مورد بحث قرار بدهیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 544 بازدید

قطعاً اکثریت افراد نام دستگاه تصفیه هوا به گوششان خورده است و از مزایای آن باخبر هستند؛ اما با این وجود باز هم نسبت به تهیه آن بی اعتنا هستند. طوری که از نام این دستگاه به چشم می آید، این است که وجود آن در هر خانه ای لازم و ضروری می باشد. چرا که استشمام و جریان هوای پاک در هر خانه ای حق مسلم هر یک از افراد می باشد. ما در این مقاله می خواهیم تأثیر دستگاه تصفیه هوا برای منزل را مورد بحث قرار بدهیم. اگر هر یک از شما از تأثیرات آن به وجد آمدید، می توانید این دستگاه پرکاربرد را برای منزل خود خریداری نمایید. با ما باشید تا در ابتدا توضیح مختصری را در خصوص دستگاه تصفیه هوا بیان کنیم، سپس به بررسی موضوع اصلی مقاله بپردازیم.

 

تاثیر دستگاه تصفیه هوا برای منزل

 

دستگاه تصفیه هوا چیست؟

دستگاه تصفیه هوا، دستگاهی می باشد که با استفاده از فیلترهای مختلفش آلودگی های موجود در هوای محیط را از بین می برد و هوایی پاک و تمیز را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین این دستگاه طوری طراحی شده است که از تشدید بیماری های تنفسی مانند آسم و سایر حساسیت ها جلوگیری می کند و برای حفاظت از سیستم ایمنی و تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد. برای افرادی که در شهرهای بزرگ و صنعتی زندگی می کنند، وجود یک دستگاه تصفیه هوا کاملاً ضروری و لازم می باشد. چرا که دستگاه های تصفیه هوا راهکاری برای بهبود کیفیت هوا در منزل به شمار می روند. در واقع با نصب دستگاه تصفیه هوا می توانید، تولید سموم در منزل را کاهش دهید و هوای پاک را به جریان بیندازید.

 

تاثیر دستگاه تصفیه هوا برای منزل

 

از بین بردن دودهای مضر مانند سیگار

اگر در محیط زندگی شما فردی سیگاری وجود دارد یا خود شما اهل دود و دم هستید، با داشتن یک دستگاه تصفیه هوا سلامتی اطرافیان خود را حفظ خواهید کرد. با وجود دود سیگار در خانه، مواد شیمیایی مضر را استنشاق خواهید کرد. در این صورت است که استعمال دخانیات عوارض جدی در سلامتی افراد مانند برونشیت و آسم را به وجود می آورد. برای افراد حساس و کودکان در حال رشد، تصفیه هوا پاک در سلامتی شان بسیار تأثیر گذار است. در این مورد فایده تصفیه کننده هوا این است که به از بین بردن دودهای مضر کمک می کند. داشتن یک دستگاه تصفیه هوا مهم ترین فاکتور، برای زندگی کردن با افراد سیگاری می باشد.

 

تسکین علائم آسم

افرادی که مبتلا به آسم هستند، دارای لوله های ملتهبی می باشند. آلاینده هایی مانند شوره حیوانات خانگی، گرده گل و گیاه و ... در خانه مجاری تنفسی آن ها را تحریک می کند و نفس کشیدن را برای شان دشوار می سازد. عواملی زیاد دیگر وجود دارند که برای تنفس این افراد در خانه مضر هستند؛ بنابراین برای تسکین علائم آسم بهترین کار ممکن این است که از یک دستگاه تصفیه ی هوا در منزل خود استفاده کنید. تا علاوه بر پاک سازی هوا تنفس راحت تری را برای افراد آسمی به ارمغان بیاورد.

 

به ارمغان آوردن خوابی راحت

باکتری ها، قارچ ها و ریزگردها از جمله مواد حساسیت زایی هستند که می توانند باعث ایجاد آلرژی و یا تب یونجه شوند. تب یونجه می تواند برای افراد بسیار ناخوشایند باشد و آبریزش بینی را برای چند هفته به همراه خواهد داشت. گرفتگی بینی، سرفه، عطسه های مکرر، گلو درد و ... جزء علامت های رایج آلرژیک هستند که بر روی خواب شما بسیار تأثیر گذار می باشند. بهتر است که برای فیلتر کردن آلرژیک های منزل خود از یک دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید و خوابی راحت همراه با هوایی پاک و تمیز را برای همیشه تجربه کنید.

 

تاثیر دستگاه تصفیه هوا برای منزل

 

از بین بردن بوهای نامطبوع

بعضی از بوها و رایحه های موجود در خانه می توانند آزار دهنده باشند. در صورتی که این بوها هر روز برای شما تکرار شوند، ممکن است سلامتی شما و اطرافیانتان در معرض خطر قرار بگیرد و نوعی آلرژی و حساسیت در شما پدیدار شود. اگر شما به راحتی از پسِ تهویه کردن چنین بوهایی بر نمی آیید، بهتر است از یک دستگاه تصفیه هوا برای از بین بردن بوها کمک بگیرید.

 

از بین بردن میکروب ها و باکتری های موجود در هوا

گاهی وقت ها تصور شما از هوای محیط خانه، هوایی پاک و بدون باکتری می باشد؛ اما در حقیقت باید گفت که هوایی که استنشاق می کنید، دارای انواع میکروب ها و باکتری ها می باشد. وجود آن ها باعث بروز بیماری های قلبی و ریوی می شود. با وجود دستگاه تصفیه هوا در خانه می توانید، به از بین بردن انواع باکتری و میکروب ها اقدام کنید و هوای محیط را به طور کامل ضدعفونی و پاک سازی نمایید.

 

از بین بردن ذرات آزبست

اگر در یک خانه قدیمی و یا در یک ساختمان قدیمی تجاری زندگی می کنید، این امکان وجود دارد که در معرض ذرات آزبست قرار بگیرید. در صورت بیشتر بودن عمر ساختمان ها، گرد و غبار آزبست بیشتر در هوای محیط پخش می شود. در صورت تنفس کردن آزبست امکان مبتلا شدن شما به بیماری ریه زیاد خواهد بود. از جمله علامت های آزبست می توان: به از دست دادن اشتها، مشکل در بلع و تورم در گردن یا صورت اشاره کرد. برای حفظ سلامتی و به دور شدن از این بیماری ها بهتر است، دستگاه تصفیه هوا را برای گرفتن ذرات آزبست تهیه نمایید.

 

جلوگیری از انتشار سرماخوردگی و آنفولانزا

همان طور که همگی در جریان هستید بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا به سرعت قابل پخش شدن می باشند. وقتی یکی از اعضای خانواده به یکی از این بیماری ها مبتلا است، کاملاً معمول است که دیگر افراد خانواده نیز با این بیماری درگیر شوند. در این جاست که وجود یک دستگاه تصفیه هوا، باکتری ها و ویروس ها را در چنگال خود اسیر می کند و از پخش شدن آن ها جلوگیری به عمل می آورد. در صورتی که افراد مسن، کودکان و یا افرادی با سیستم ایمنی ضعیف با شما زندگی می کند، خریداری کردن دستگاه تصفیه امری مهم و ضروری قلمداد می شود.

 

حفظ سلامتی کودکان و زنان باردار

کودکان در هر دقیقه دو برابر بزرگسالان نفس می کشند؛ بنابراین در صورت آلودگی هوای محیط، حجم بیشتری از آلاینده ها وارد بدن شان می شود. همچنین باید گفت که آلودگی و مساعد نبودن هوای محیط تاثیرات بسیار منفی بر روی سلامتی جنین در شکم مادر خواهد گذاشت. تنفس هوای آلوده برای خانم های باردار باعث رخ دادن رویدادهایی مانند تولد نوزادان کم وزن، زایمان زود رس، ابتلا به آسم و اوتیسم نوزادان خواهد شد. استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای حفظ سلامتی خانم های باردار و کودکان از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد. پس همین حالا اقدام به تهیه یک دستگاه تصفیه مناسب برای خودتان کنید.

 

تاثیر دستگاه تصفیه هوا برای منزل

 

کاهش استرس

طبق برخی از تحقیقات به دست آمده، ثابت شده است که کسانی که هوای پاک را تنفس می کنند، نسبت به افراد دیگر که در معرض آلودگی هوا قرار دارند، استرس کمتری دارند. چرا که با تنفس هوای پاک سطح کورتیزول کاهش پیدا می کند و آرامش بیشتری نصیب افراد می شود. آرامش بیشتر بدن هم می تواند، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. برای حفظ سلامتی و جلوگیری از استرس های الکی، بهتر است که اقدام به تهیه دستگاه تصفیه هوا نمایید.

 

تأثیر مثبت در روحیه افراد

تثبیت شده است که دستگاه تصفیه هوا خلق و خوی مثبتی را در افرادی که از آن استفاده می کنند، به وجود می آورد؛ زیرا این افراد با تنفس کردن هوای پاک و تمیز، کمتر دچار اضطراب و پریشانی می شوند؛ بنابراین وجود یک دستگاه تصفیه هوای مناسب، می تواند در بهبود روحیه افراد نقش به سزایی داشته باشد.

 

تاثیر دستگاه تصفیه هوا برای منزل

 

کاهش کربن دی اکسید در هوای خانه

تنفس اکسیژن و بازدم کربن دی اکسید در بدن هر یک از شماها کاملاً طبیعی می باشد. زمانی که در خانه به دلیل آلودگی هوا و گرد و غبار، امکان باز کردن در و پنجره ها وجود ندارد، مقدار کربن دی اکسید در خانه زیاد می شود. همچنین تنفس زیاد کربن دی اکسید می تواند، سبب تنگی نفس، سرگیجه، سردرد، حالت تهوع، بیهوشی، تعریق، خواب آلودگی و بسیاری از مشکلات دیگر شود. در چنین شرایطی است که استفاده کردن از یک دستگاه تصفیه مناسب و باکیفیت که از فیلتر هپا استفاده می کند، می تواند کمک شایانی در خصوص حذف کردن کربن دی اکسید بکند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله ما تنها به ذکر 11 مورد از تأثیرات دستگاه تصفیه هوا، برای منزل پرداخته ایم. دستگاه تصفیه هوا از مزایای زیاد دیگری برخوردار می باشد که در صورت متمایل بودن به دانستن مزایای دیگر دستگاه تصفیه هوا، می توانید تحقیقات لازم در این خصوص را انجام بدهید. نتیجه ای که به طور کل از این مقاله به دست آمده است، این است که وجود این دستگاه تقریباً برای همه خانه ها ضروری و مهم می باشد. با داشتن دستگاه تصفیه هوا، هر روز خود را با استشمام هوایی پاک و تمیز به پایان برسانید. ممنون از این که با ما بودید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا