مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید کارواش ، چه مواردی در انتخاب کارواش مهم است؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۶/۱۱ پنج شنبه
راهنمای خرید کارواش ، چه مواردی در انتخاب کارواش مهم است؟
چکیده این مقاله : کارواش خانگی یک ابزار کاربردی برای تمیز کردن محیط اطراف و خانه شماست، اما قبل ازخریدکارواش خانگی سعی کنید راهنمای خرید آن را به دقت مطالعه کنید.
  • زمان مطالعه : 12 دقیقه
  • 0 نظر
  • 537 بازدید

راهنمای خرید کارواش خانگی

گاهی وقت ها نیاز به داشتن دستگاه کارواش خانگی برای تمیز کردن بعضی از سطح ها واقعاً احساس می شود و شما به فکر تهیه و خرید آن فرو می روید؛ اما نمی دانید برای خریدن یک کارواش خانگی خوب و مناسب چه معیارهایی را باید مد نظر قرار بدهید. نگران نباشید ما به همین خاطر به تهیه این مقاله پرداختیم تا بتوانیم به خوبی شما را در خرید کارواش خانگی راهنمایی کنیم. برای آشنایی همگی خوانندگان این مقاله با کارواش خانگی، در ابتدا به توضیحات مختصری در مورد کارواش خانگی خواهیم پرداخت. همراه ما باشید تا ادامه مطالب مفید و آموزنده مقاله راهنمای خرید کارواش خانگی.

 

راهنمای خرید کارواش خانگی

 

کارواش خانگی چیست؟

کارواش خانگی یا واترجت دستگاهی است که آب را با فشار بالا با استفاده از نازل روی سطح می پاشد. قطعاً آب پر فشار یکی از بهترین راه حل ها برای تمیز کردن سطوح مختلف مانند سطح زمین، دیوار، نمای ساختمان، سطوح ماشین، شستن حیاط، شستن پله ها و راهرو، تمیز کردن استخر و ... می باشد. با استفاده کردن از این دستگاه شما می توانید عملیات شستشو و نظافت را با کمترین زمان و هزینه ای کمتر انجام دهید.

 

راهنمای خرید کارواش خانگی

 

کارواش خانگی به چند دسته تقسیم بندی می شود؟

کارواش خانگی بزرگ یا حرفه ای

  • این نوع کارواش حداقل میزان فشار آب آن 160 بار می باشد.
  • عملیات رنگ برداری و جرم گیری را انجام می دهد.
  • مناسب برای مصارف صنعتی و خانگی می باشد.

 

کارواش خانگی متوسط

  • این نوع کارواش حداقل میزان فشار آب آن 130 بار می باشد.
  • کارواش متوسط مناسب برای شستشوی قایق، نرده ها، دیوار و نمای ساختمان می باشد.
  • برای مصارف خانگی مناسب می باشد.

 

کارواش خانگی کوچک

  • حداقل میزان فشار آب این نوع کارواش 100 بار می باشد.
  • برای شستن حیاط، ماشین و دوچرخ مناسب است.
  • در مصارف خانگی کاربرد دارد.

 

راهنمای خرید کارواش خانگی

برای خرید کارواش خانگی مناسب و با کیفیت به نکات مهم و ذکر شده در پایین کاملاً دقت و توجه نمایید.

 

توان موتور کارواش خانگی

موتور دستگاه وظیفه پمپاژ کردن آب را بر عهده دارد و هر چه توان موتور بیشتر باشد، قدرت پمپاژ نیز بیشتر است؛ اما باید گفت که با بیشتر بودن توان موتور، مصرف انرژی و هزینه برق نیز افزایش می یابد. در نتیجه خودتان وکیل باشید و با در نظر گرفتن این نکته مهم اقدام به انتخاب کارواش خانگی برای خریدن نمایید. موتور کارواش خانگی به دو نوع دینامی و زغالی تقسیم بندی می شود که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا هستند.

 

راهنمای خرید کارواش خانگی

 

قدرت موتور کارواش خانگی

از دیگر نکات مهم در خرید یک کارواش خانگی باکیفیت، توجه کردن به قدرت موتور دستگاه می باشد. قدرت موتور نشان دهنده میزان حجم، فشار آب و توان موتور است.

 

حجم آب خروجی کارواش خانگی

نکته مهم و حائز اهمیت دیگری که در راهنمای خرید کارواش خانگی باید به آن توجه کرد، حجم آب خروجی دستگاه می باشد. به حداکثر میزان خروجی آب در یک دقیقه دبی می گویند. هر چه دبی بیشتر باشد قدرت و توان دستگاه برای شستشو نیز بیشتر است.

 

راهنمای خرید کارواش خانگی

 

فشار آب خروجی کارواش خانگی

قطعاً هر چه فشار آب بیشتر باشد، توانایی آن نیز در تمیز کردن سطوح بیشتر است؛ بنابراین توجه کردن این نکته را نباید فراموش کنید، چرا که فشار آب خروجی با قدرت پاک کنندگی دستگاه رابطه مستقیم دارد.

 

راهنمای خرید کارواش خانگی

 

وزن دستگاه کارواش خانگی

بیشتر کارواش های خانگی قابل حمل هستند. شما باید کارواشی را انتخاب کنید که چرخ های آن از کیفیت مناسبی برخوردار باشند تا به خوبی بتوانند قابلیت وزن حمل دستگاه را داشته باشند.

 

کارواش چرخ دار یا بدون چرخ

شما باید با توجه به مکان مورد نظرتان کارواش چرخ دار یا بدون چرخ را خریداری کنید. در صورتی که می خواهید از دستگاه کارواش خود برای نظافت چند محیط متفاوت استفاده کنید، بهتر است که کارواش های چرخ دار را برای خود خریداری نمایید. کارواش های خانگی بدون چرخ نیز طوری طراحی شده اند که می توانید بر اساس نیاز محیط مورد نظر از آن ها استفاده کنید.

 

راهنمای خرید کارواش خانگی

 

کارواش برقی یا کارواش بنزینی

برای استفاده در داخل منزل کارواش های خانگی برقی انتخاب می شوند. این نوع دستگاه ها صدای کمتری را تولید می کنند و هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند. از این رو بهترین انتخاب برای خریداران به شمار می آید؛ اما کارواش صنعتی، این نوع دستگاه بیشتر برای مصارف سنگین و صنعتی کاربرد دارند و قدرت شان از کارواش برقی بیشتر است. با توجه به این که کارواش های بنزینی به برق نیاز ندارند، قابلیت جابه جایی بیشتری دارند و در خیلی جاها کاربرد دارند؛ اما به علت قیمت بالای آن و مصارف کاملاً صنعتی، استفاده کردن از این دسته از کارواش ها زیاد مرسوم نیستند.

 

کارواش آب گرم یا آب سرد

دستگاه کارواش خانگی به دو دسته آب گرم و سرد دسته بندی می شود و افراد با توجه به نیازهای خود هر کدام از آن ها را که لازم داشته باشند، خریداری می کنند. کارواش فشار قوی آب گرم در تمیز کردن بخش هایی که چرب و خیلی کثیف هستند، بیشترین عملکرد خود را به اجرا خواهد گذاشت؛ اما افرادی که مایل هستند لایه برداری، خاک و گل موجود بر روی سطوح را از بین ببرند، می توانند کارواش فشار قوی آب سرد را انتخاب کنند. بیشتر کارواش های خانگی که توسط کاربران خریداری می شوند، از نوع آب سرد می باشد. چرا که این کارواش ها بیشترین کارایی را در تمیز کردن مصارف خانگی اجرا می کنند.

 

کارواش خانگی شلنگ جمع کن

در برخی از مدل ها کارواش خانگی، از قابلیت شلنگ جمع کن برخوردار می باشد. داشتن چنین قابلیتی در این نوع مدل ها، از آسیب رساندن به شلنگ دستگاه جلوگیری می شود. مدل های دیگری هستند که قابلیت جمع کردن شلنگ را ندارند و باید شلنگ را به صورت حلقه روی بدنه دستگاه آویزان کنند. این مورد را نیز به عنوان یکی دیگر از نکات راهنمای خرید کارواش خانگی باید در نظر بگیرید.

 

راهنمای خرید کارواش خانگی

 

نازل های کارواش خانگی

تنظیم کننده عرض آب خروجی نازل می باشد که با استفاده از آن به راحتی می توانید میزان آب خروجی و فشار آب را کم و زیاد کرد. در صورت لزوم و برای از بین بردن جرم و آلودگی های زیاد می توانید، میزان خروجی آب را کاهش دهید تا فشار آب زیاد شود و قدرت پاک کنندگی بیشتری داشته باشد؛ اما در مواردی که احساس می کنید سطوح در برابر آب آسیب پذیر هستند، بهتر است که میزان خروجی آب را بیشتر کنید تا فشار آب کمتر شده و آسیبی به سطوح وارد نشود.

 

راهنمای خرید کارواش خانگی

 

انواع نازل های به کار رفته در کارواش خانگی

نازل صفر درجه: در این نوع نازل بیشترین فشار آب بر روی سطح استفاده می شود و برای از بین بردن لکه های سخت مناسب است. فشار آب زیاد این نازل ممکن است باعث خط و خش بر روی سطح مورد نظر شود. از این نازل برای نظافت رسوبات سخت و چسبنده، زنگ زدگی ها و لکه های سخت بر روی بتن استفاده می کنند.

نازل 15 درجه: این نوع نازل برای نظافت وسایل نقلیه سنگین و تجهیزات بزرگ کاربرد دارد. پاک کردن رسوبات سخت، از بین بردن چربی و کثیفی روی سطوح و زنگ زدایی از دیگر کاربردهای نازل 15 درجه می باشد.

نازل 25 درجه: از نازل 25 درجه برای شستشوی سطوح، شستشوی ملایم سطوح آهنی، نظافت ساختمان، شستشوی استخر و تمیز کردن آن از باکتری و رسوبات، تمیز کردن پشت بام و ... استفاده می کنند.

نازل 40 درجه: برای شستشوی مکان های بزرگ در زمان کم، این نازل بهترین گزینه برای انتخاب می باشد. نازل 40 درجه کاربردهای زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به این موارد اشاره کرد. شستشوی خودرو، وانت، شستشوی قایق، شستشوی پشت بام، پنجره ها، بالکن و ... .

نازل 65 درجه: عریض ترین نازل ها نازل 65 درجه می باشد. برای شستشوی سطوح از این نازل استفاده می کنند و با کمترین قدرت نازل 65 درجه بیشترین سطح را پوشش می دهد.

نازل دورا یا توربو: این نوع نازل از نازل صفر درجه فشار بیشتری را ایجاد می کند. در واقع نازل دورا ترکیبی از نازل صفر درجه و 25 درجه است. این نازل در پاک کردن لکه ها و کثیفی های سخت و قدیمی بسیار پرکاربرد می باشد.

 

خدمات پس از فروش کارواش خانگی

تهیه قطعات و خدمات پس از فروش کارواش خانگی مهم ترین نکته در هنگام خرید آن می باشد. در صورتی که دستگاه شما دچار آسیب جدی شود و نیاز به تعویض قطعه ای داشته باشد، خدمات پس از فروش آن به یاری شما می آیند و دستگاه تان را تعمیر خواهند کرد؛ اما در غیر این صورت شما باید به دنبال پیدا کردن قطعه مورد نظر بروید و در صورت پیدا کردن آن هزینه ی زیادی را برای خرید آن صرف کنید؛ بنابراین هنگام خرید کارواش خانگی از فروشگاه های معتبر که کالاهای خود را گارانتی می کنند و خدمات پس از فروش دارند، با خیالی راحت و آسوده اقدام به خرید نمایید.

 

کاربردهای کارواش خانگی

  • شستشوی اتومبیل و دوچرخه
  • شستشوی سطوح مختلف
  • شستشوی ماشین آلات
  • صرفه جویی در زمان
  • تمیز کردن و نظافت انواع آلودگی ها
  • دارای خاصیت لکه بری
  • ضدعفونی کننده سطوح مختلف
  • کاهش دادن برخی از هزینه ها
  • صرفه جویی در نیروی انسانی کار
  • صرفه جویی در مصرف آب

 

راهنمای خرید کارواش خانگی

 

چند نکته مهم در خصوص استفاده کردن از کارواش های خانگی

  • فشار بالای آب به احتمال زیاد موجب شکسته شدن شیشه و پنجره ها می گردد. در نتیجه هنگام شستن این موارد از فشار بالای دستگاه استفاده نکنید.
  • در فصل زمستان حتماً باید از ضد یخ به منظور جلوگیری از یخ زدن پمپ دستگاه استفاده کنید.
  • همیشه و در هر صورتی سعی کنید که فاصله خود را با سطح مورد نظر حفظ کنید.
  • دستگاه را دور از دسترس کودکان قرار دهید. چرا که به دلیل کنجکاو بودن آن ها و جالب بودن دستگاه، در صورت دسترسی ممکن است که صدمات جبران ناپذیری به آن ها وارد شود.
  • مواظب باشید که شلنگ پیچ نخورد و هیچ گونه ضربه ای به نازل دستگاه وارد نشود.
  • برای شستشوی خودرو بهترین حالت این است که نازل را در فاصله 1 تا 1.5 متری (بسته به قدرت کارواش) نگه دارید.
  • برای رعایت کردن نکات ایمنی و محافظت کردن از خودتان، بهتر است که در هنگام استفاده کردن از کارواش از روپوش، چکمه و دستکش استفاده کنید.
  • در صورت کثیف بودن بیش از حد سطوح و تمیز نشدن آن، بهتر است که از کارواش دورا استفاده کنید و در صورت لزوم می توانید همزمان با آب پر فشار از شوینده نیز استفاده نمایید.
  • این نکته مهم را فراموش نکنید که در هنگام استفاده کردن از این دستگاه، تمام اتصالات باید کاملاً محکم شوند و سر جای خود قرار بگیرند. به طوری که هوا نتواند به داخل کارواش نفوذ کند.
  • توجه نمایید که برخی از انواع کارواش مخزن مخصوص مواد شوینده را دارا هستند که با آن می توان تمام سطوح را به آسانی تمیز کرد. این مخزن شلنگ مخصوصی دارد که با پاشش آب مواد شوینده را بر روی سطح وارد می کند و به خوبی محیط شما را پاک و تمیز می کند.
  • برای شستشو و تمیز کردن بنای خارجی ساختمان، نباید نازل را مستقیما بر روی سطوح قرار دهید. بلکه باید با زاویه 45 درجه و فاصله مناسب کار خود را به بهترین شکل انجام دهید.
  • دستگاه را روی سطح صافی قرار دهید که لغزنده نباشد.
  • دمای آب برای استفاده از کارواش خانگی نباید بیشتر از 40 درجه باشد.
  • بعد از تمام شدن کارتان با دستگاه، آب باقی مانده در کارواش و شلنگ را به طور کامل تخلیه کنید.

 

راهنمای خرید کارواش خانگی

 

نتیجه گیری

حالا به قسمت آخر مقاله راهنمای خرید کارواش خانگی یعنی نتیجه به دست آمده از آن رسیدیم. امیدواریم که این مقاله بتواند در خصوص خرید کارواش خانگی راهنمایی های لازم را به شما بکند. کارواش خانگی از مزایای زیادی برخوردار می باشد که با رعایت کردن اصول و نکات ایمنی آن، می توانید بیشترین بهره وری را از دستگاه ببرید. نکات ذکر شده در این مقاله را در حین خرید جدی بگیرید و تک تک ان ها را مورد توجه خودتان قرار بدهید. تا خریدی راحت و بدون استرس را تجربه کنید. ممنون از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا