مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید دستگاه بخور

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۵/۳۰ شنبه
راهنمای خرید دستگاه بخور
چکیده این مقاله : در راهنمای خریددستگاه بخور قصد داریم دلایل استفاده از دستگاه بخور سرد و گرم صحبت کنیم و با ارائه اطلاعاتی دقیق در خرید هوشمندانه دستگاه بخور یاری برسانیم.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 799 بازدید

راهنمای خرید دستگاه بخور

تصور کنید در فصل زمستانی قرار دارید که هوای آن خشک و سرد است و میکروب های معلق در هوا محیط خانه را برای آلرژی و سرما خوردگی آماده کرده اند. یا گرمای فصلی شما را می آزارد، در این جاست که احساس نیاز می کنید و با وجود داشتن دستگاه بخور واقعاً حس خوشایندی به شما دست خواهد داد. چرا که یکی از راه های محافظت در برابر عوامل بیماری زا استفاده کردن از دستگاه های بخور می باشد. با داشتن محیط هایی مرطوب نه تنها باکتری ها از بین می روند، بلکه شرایط تنفس کشیدن هم بهتر خواهد شد و به نوع دیگری مراقبت کردن از پوست تان نیز در چنین محیطی فراهم می شود. برای کسب اطلاعات و دانستنی های بیشتر تا آخر راهنمای خرید دستگاه بخور با ما باشید.

 

راهنمای جامع خرید دستگاه بخور

 

دستگاه بخور چیست؟

دستگاه های بخور یا رطوبت ساز در دور دست ها نیز به شکل های مختلف مورد استفاده ی افراد متفاوت قرار گرفته است و هم اکنون نیز به صورت پیشرفته در دسترس عموم قرار دارد و هر کسی که مایل باشد، می تواند با خریدن یک دستگاه بخور مناسب شرایطی خوب و مساعدی را برای خود و اطرافیانش فراهم کند. دستگاه بخور، دستگاهی است که بخار آب را در فضا پخش می کند و مانع از خشکی هوا می شود. شما می توانید آب یا مایعات مناسب دیگر را در این دستگاه بریزید و محیطی مرطوب و مساعد را برای خودتان فراهم سازید. در کل دستگاه بخور بیشتر مناسب برای مناطق خشک آب و هوایی می باشد، اما در محیط های دیگر نیز استفاده کردن از آن رایج و در عین حال بسیار مفید می باشد.

 

راهنمای جامع خرید دستگاه بخور

 

دستگاه بخور صورت چیست؟

داشتن پوستی شفاف و سالم همیشه جزء یکی از خواسته های تمام افراد به ویژه خانم ها بوده است و می باشد. دستگاه بخور صورت، دستگاهی است برای بخور دادن پوست صورت با گرما دادن به پوست صورت، نتیجه ی آن صورتی شاداب و زیبا خواهد شد. استفاده کردن از دستگاه بخور برای صورت یک روش درمانی پوست است که تأثیر فوق العاده ای روی تمیز شدن عمق پوست و تغذیه رسانی به پوست را دارد. هم چنین بعد از هر بار بخور کردن صورت احساس می کنید که پوست شما کاملاً بی عیب و نقص است.

 

راهنمای جامع خرید دستگاه بخور

 

دستگاه بخور سرد

این مدل دستگاه ها برای محیط های بزرگ مناسب می باشند و چون آب را حرارت نمی دهد، مصرف برق کمتری دارند. دستگاه بخور سرد می تواند تمام محیط خانه را مرطوب کند و برای خانه هایی که کودک حضور دارد دستگاه بخور سرد کاملاً ایمن و مناسب می باشد.

 

مزایای دستگاه بخور سرد

  • کمبود خطرات احتمالی مانند سوختگی
  • ضدعفونی کننده مؤثر برای محل کار، محیط خانه و اتاق خواب کودکان
  • کنترل گرد و غبار و پیشگیری کردن از بوی بد دهان
  • پخش کردن تازگی و طراوات در محیط زندگی

 

 

راهنمای جامع خرید دستگاه بخور

معایب دستگاه بخور سرد

درون دستگاه بخور سرد، محل مناسبی برای تولید و رشد باکتری ها و قارچ ها می باشد. در نتیجه با تمیز نکردن مخزن آن هر بار با پخش شدن قطرات بخار باکتری ها و قارچ ها نیز در هوای محیط پخش می شوند؛ بنابراین همیشه بعد از هر بار استفاده کردن از این دستگاه باید مخزن آن به خوبی با آب و مواد شوینده شستشو داده شود.

 

دستگاه بخور گرم

این نوع دستگاه دارای یک المنت داخلی می باشد که با گرم کردن آب و به جوش رساندن آن، بخار به وجود آمده را در محیط پخش می کند. دستگاه بخور گرم به علت داشتن المنت مصرف برق بالایی دارد. استفاده کردن از دستگاه بخور گرم برای سلامتی مناسب تر می باشد. چرا که بخار و رطوبت گرم آب، میکرو اورگاریسم های مضر در محیط را از بین می برد و مانع از پخش آن ها در خانه می شود.

 

مزایای دستگاه بخور گرم

  • کاهش دادن آلرژی ها و تسکین سرفه های خشک
  • مناسب برای افرادی که از سینوزیت رنج می برند
  • ممانعت کردن از خشکی و التهابات پوستی
  • تسکین گرفتگی بینی و عفونت های مجاری تنفسی

 

 

معایب دستگاه بخور گرم

بخور گرم به خاطر المنت داخلی که باعث گرم شدن آب می شود، سر و صدا و مصرف انرژی برق بیشتری را دارد. همچنین یکی دیگر از معایب دستگاه بخور گرم این است که این دستگاه نباید در دسترس کودکان و سالخوردگان قرار داشته باشد.

 

دستگاه بخور دو گانه (سرد و گرم)

همان گونه که از نام این دستگاه مشخص است دستگاه بخور دو گانه، هر دو بخور سرد و گرم را دارا می باشد و شما در شرایط و فصل های مختلف می توانید از هر کدام از آن ها که مایل بودید استفاده کنید. برای مثال در فصل سرد می توانید از بخور گرم و در فصل گرم می توانید از بخور سرد استفاده نمایید.

 

راهنمای جامع خرید دستگاه بخور

دستگاه های بخور از چه مزایایی برخوردار هستند؟

دستگاه های بخور به سلامتی پوست و جلوگیری از خشک شدن آن، پیشگیری کردن از خشکی چشم، ممانعت کردن از ترک لب، خونریزی بینی، مشکلات تنفسی، مشکلات سینوسی، بهبود بسیاری از بیماری ها و ... کمک چشم گیری می کنند. هم چنین آب و هوای محیط زندگی شما را طبیعی و مساعد فراهم می کنند و در کل حس دلپذیر و خوشایندی را نصیب شما خواهند کرد. توجه فرمایید که اگر خروپف هر کدام از اعضای خانواده شما را می آزارد، می توانید با گذاشتن یک دستگاه بخور گرم، شاهد معجزه و درمان خروپف شوید و خوابی راحت و آسوده را برای خودتان رقم بزنید.

 

هنگام خریدن دستگاه بخور چه نکات و فاکتورهایی را باید مد نظر قرار داد؟

 

نوع دستگاه بخور

اولین و مهم ترین فاکتور به عنوان یک راهنمای مناسب خرید دستگاه بخور، در نظر گرفتن نوع دستگاه می باشد. همان گونه که در بالا اشاره کردیم دستگاه بخور در انواع بخور سرد، گرم، سرد و گرم و دستگاه بخور صورت در بازار موجود می باشد؛ بنابراین شما باید با توجه به نیازهای خودتان، وجود هر کدام از این دستگاه ها را که واجب تر دیدید لازم است آن نوع و مدل را خریداری فرمایید.

 

اندازه و سایز دستگاه بخور

بهترین کار این است که در هنگام خرید دستگاه بخور، اندازه دستگاه را با توجه به محل قرار گیری آن انتخاب نمایید. چرا که اندازه دستگاه بخور نیز مانند بخاری، کولر، تهویه مطبوع و ... باید با توجه به متراژ و فضای مورد نظرتان خریداری شود.

 

میزان بخار خروجی

در بیشتر مدل های دستگاه بخور، میزان بخاری که از آن خارج می شود را می توان با یک یا چند اهرم تنظیم کرد. همچنین با داشتن دستگاه شما به چنین قابلیتی می توانید حالت توزیع بخار را روی حالت اتوماتیک یا حالت چرخشی تنظیم کنید.

 

راهنمای جامع خرید دستگاه بخور

 

نوع صدای دستگاه بخور

به میزان صدای دستگاه بخور به عنوان یک فاکتور مهم دیگر بنگرید. اگر در کل با سر و صدا مشکل دارید، بهتر است که قبل از خریدن دستگاه بخور به میزان صدای آن گوش کنید. باید گفت که دستگاه بخور گرم از صدای بیشتری به نسبت دستگاه بخور سرد برخوردار است. در نتیجه در صورت حساسیت به سر و صدا می توانید بخور سرد را به عنوان بهترین گزینه برای خودتان خریداری نمایید.

 

خدمات پس از فروش

قطعاً شرکت هایی که محصولات خود را گارانتی و ضمانت می کنند از کیفیت و عملکرد خوب آن اطمینان زیادی دارند؛ بنابراین بهتر است که در هنگام خریدن دستگاه بخور به سراغ محصولاتی بروید که گارانتی یا خدمات پس از فروش دارند و با خیالی آسوده و راحت از خریدتان لذت ببرید.

 

قیمت دستگاه بخور

فراموش نکنید در نظر گرفتن قیمت قبل از خرید دستگاه بخور، نقش مهمی را در انتخاب و خرید شما ایفا می کند. زمانی که میزان بودجه برای خرید یک محصول در نظر گرفته می شود، خود به خود خرید کردن برای شما راحت تر می شود. چرا که با توجه به میزان پول خود به سراغ محصولاتی و مدل هایی در همان رنج قیمت خواهید رفت.

 

امتحان کردن دستگاه بخور قبل از خریدن آن

نکته ی مهم دیگری که به آن نیز به عنوان راهنمای خرید دستگاه بخور می توان نگاه کرد، این است که قبل از خریدن دستگاه بخور آن را امتحان کنید. تا از سالم بودن دستگاه، عملکرد و صدای آن در حین کار آگاهی کامل داشته باشید.

 

خریدن از فروشگاه های معتبر

با توجه به زیاد بودن و موجود بودن اجناس تقلبی در بازار و شباهت زیادی که به جنس های اصل دارند، بهتر است که دستگاه بخور خود را از فروشگاه های معتبری که چندین سال است در حال ارائه و عرضه ی محصولات هستند خریداری کنید.

 

چند نکته مهم در خصوص نگهداری صحیح از دستگاه بخور

  • از آن جایی که دستگاه بخور وظیفه مهمی را در سلامت شما ایفا می کند. شما هم باید در قبال این دستگاه موظف باشید که تمام نکات بهداشتی را در خصوص آن رعایت فرمایید.
  • در صورت زود تمیز نکردن مخزن دستگاه و عوض نکردن آب داخل آن، دستگاه بخور محیط مناسبی برای رشد باکتری ها و قارچ ها خواهد بود. پس به یاد بسپارید که مخزن دستگاه بخور باید زود به زود تمیز شود. مثلاً هفته ای یک بار و آب درون مخزن دستگاه بخور باید دو سه روز یک بار تعویض شود.
  • به دلیل بالا رفتن رطوبت و تأثیر آن در تشدید حساسیت ها، بهتر است که دستگاه بخورتان را به طور دائم روشن نگه نگذارید و بعد از هر بار استفاده ی سی دقیقه ای به دستگاه استراحت چند ساعته بدهید.

 

راهنمای جامع خرید دستگاه بخور

 

نتیجه گیری 

خیلی کوتاه اگر بخواهیم نتیجه گیری کنیم، باید به نقش معجزه گر دستگاه های بخور در سلامت افراد و محیط اشاره کنیم. با نوشتن این مقاله و مزیت هایی که از دستگاه های بخور به چشمم آمد خریدن آن را به همه افراد توصیه می کنیم. به ویژه افرادی که از هر کدام از علایم و بیماری های ذکر شده در این مقاله رنج می برند. با خریدن و داشتن یک دستگاه بخور مناسب با توجه به در نظر گرفتن فاکتورها درج شده در راهنمای خرید دستگاه بخور، سلامتی و هوای طبیعی را به خانه هایتان ببرید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا