مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت‌ ثابت ماندن تایمر لباسشویی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱۰/۶ دوشنبه
علت‌ ثابت ماندن تایمر لباسشویی
چکیده این مقاله : تمام فعالیت های لباسشویی بستگی به تایمر آن دارد از مهم ترین مشکلاتی که رخ می دهد ثابت ماندن تایمر لباسشویی است، در این مطلب علت این مشکل و راه حل آن را بررسی می کنیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1447 بازدید

با توجه به اینکه تمام فعالیت های ماشین لباسشویی، بستگی به تایمر آن دارد. در صورت خراب شدن این قطعه در کارکرد دستگاه به طور کل اختلال به وجود می آید. چرا که تایمر ماشین لباسشویی حکم مغز دستگاه را دارا می باشد که دستورات و فرمان شستشو را به سایر قسمت های دیگر ماشین لباسشویی منتقل می کند. پیدا کردن هر گونه مشکلی برای ماشین لباسشویی می تواند آزار دهنده باشد و کاربران را ناراحت کند.

علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی، نیز یکی از همین مشکلات است که ممکن است برای دستگاه شما پیش بیاید؛ اما دلایل بروز چنین مشکلی چیست که باعث ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی می شود؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله به جواب این سؤال دست بیابید.

 

علت‌های ثابت ماندن تایمر لباسشویی

 

کدام دلایل باعث ثابت ماندن تایمر لباسشویی می شوند؟

  1. خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی باعث جلو نرفتن تایمر دستگاه خواهد شد
  2. خراب بودن موتور تایمر ماشین لباسشویی باعث ثابت ماندن تایمر دستگاه می شود
  3. اشکال در کنترل کننده سطح آب (هیدروستات) ماشین لباسشویی، دلیلی دیگر برای جلو نرفتن تایمر دستگاه می باشد
  4. آسیب دیدن دستگیره تایمر، ماشین لباسشویی و جلو نرفتن تایمر آن
  5. یکی از دلایل دیگر جلو نرفتن تایمر خراب شدن دکمه تایمر ماشین لباسشویی می باشد
  6. پیدا کردن مشکل در قسمت پمپ تخلیه ی ماشین لباسشویی و ثابت ماندن تایمر دستگاه
  7. مسدود شدن مسیر شیر ورودی آب نیز می تواند علتی برای جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی باشد
  8. عدم اتصال برق از دلایل ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی می باشد

 

 

خرابی، میکروسوئیچ ماشین لباسشویی

اولین علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی خرابی میکروسوئیچ و بسته نشدن درب ماشین لباسشویی می باشد. سوپاپ درب ماشین لباسشویی به طور معمول در زیر صفحه بالایی ماشین لباسشویی قرار گرفته است؛ که با یک پین به درب متصل است.

تا زمانی که درب بسته شد میکروسوئیچ درب را فعال کند. کار اصلی سوپاپ درب به جریان انداختن برق در تایمر و موتور دستگاه می باشد. میکروسوئیچ ماشین لباسشویی هنگامی که درب دستگاه به خوبی بسته شود به دستگاه اجازه شروع شستشو را خواهد داد؛ بنابراین اگر به هر دلیلی میکروسوئیچ ماشین لباسشویی معیوب شود و یا درب بسته نشود، تایمر ماشین لباسشویی ثابت و بدون حرکت خواهد ماند.

 

خرابی، میکروسوئیچ ماشین لباسشویی

 

خراب بودن، موتور تایمر ماشین لباسشویی

برای کنترل تمام مراحل چرخه ی شستشو و جلو بردن تایمر دستگاه، از موتور تایمر ماشین لباسشویی استفاده می شود. تایمر دارای یک سری اتصالات برقی می باشد که توسط قطعه بادامی شکل به کار می افتند، کار کردن این قطعه ی بادامی شکل بستگی به موتور تایمر ماشین لباسشویی دارد. در صورت ثابت ماندن تایمر لباسشویی احتمال ایراد در موتور تایمر دستگاه وجود دارد.

توجه فرمایید که قطعاتی در تایمر ماشین لباسشویی وجود دارد که برای کنترل موتور تایمر از آن ها استفاده می شود. برای پیدا کردن علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی، باید قطعات کنترل کننده موتور، تایمر ماشین لباسشویی و موتور تایمر را بررسی کنید.

 

خراب بودن، موتور تایمر ماشین لباسشویی

 

خرابی، هیدروستات ماشین لباسشویی

کنترل کننده سطح آب یا هیدروستات، در ماشین لباسشویی برای کنترل باز و بسته شدن شیر ورودی آب تعبیه شده است. به محض این که آب به حد مناسبی برسد، فرمان تأمین و جریان پیدا کردن برق موتور را صادر می کند. در نتیجه سیستم ماشین لباسشویی به حرکت در می آید و شروع به شستشوی لباس ها می کند؛ اما باید گفت که در صورت پیدا کردن مشکل برای هیدروستات، موتور دستگاه فعال نمی شود و تایمر نیز از حرکت خود باز می ایستد؛ بنابراین با وجود داشتن هر گونه ایرادی در هیدروستات ماشین لباسشویی، تایمر آن به سمت جلو حرکت نمی کند.

 

خرابی، هیدروستات ماشین لباسشویی

 

خرابی، دستگیره برنامه ماشین لباسشویی

تایمر ماشین لباسشویی دارای دستگیره ای است که به قسمتی به نام شفت متصل است. این دستگیره ها معمولاً به شکل چرخشی می باشند که با چرخاندن دستگیره و تنظیم برنامه مورد نظر، ماشین لباسشویی آماده برای شروع به کار خواهد شد. جنس این دستگیره ها، پلاستیکی می باشد که با گذر زمان ممکن است دچار مشکلاتی مانند شکستگی، ساییدگی، هرز شدن و ... شوند. باید گفت که با بروز چنین مشکلاتی، دیگر تایمر به شفت دستگاه متصل نیست و شروع به کار نمی کند. در نتیجه این خرابی نیز باعث می شود ثابت ماندن تایمر لباسشویی. برای رفع این مشکل، باید تایمر ماشین لباسشویی تعویض شود. برای بررسی تایمر ماشین لباسشویی و برطرف کردن عیب آن، بهتر است از تکنسین ماهر و با تجربه کمک بخواهید.

 

خرابی، دستگیره برنامه ماشین لباسشویی

 

خرابی، دکمه تایمر ماشین لباسشویی

به طور معمول یک دکمه پلاستیکی، بر روی صفحه تایمر تعبیه شده است که ممکن است بعد از استفاده های طولانی این دکمه دچار ساییدگی شود و اتصال آن به تایمر قطع شود. در نتیجه این عمل تایمر ماشین لباسشویی، از حرکت کردن خود به سمت جلو باز می ایستد. پس از مطمئن شدن از خرابی دکمه، باید حتماً نسبت به تعویض کردن آن اقدام نمایید.

 

خرابی، دکمه تایمر ماشین لباسشویی

 

خراب شدن، پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

پس از انجام آخرین مرحله شستشو یعنی قبل از عمل آبکشی، پمپ تخلیه آب مانده در دیگ ماشین لباسشویی را تخلیه می کند. در صورتی که پمپ تخلیه خراب شود و وظیفه خود را به درستی انجام ندهد، پیام اتمام کار به تایمر ارسال نمی شود. در نتیجه تایمر به طور ثابت و روی همین مرحله باقی می ماند. خراب شدن در قسمت پمپ تخلیه، در برخی از ماشین های لباسشویی به صورت خطا نمایش داده می شود؛ که در این صورت کاربران می توانند، اطمینان حاصل کنند که ایراد دستگاه در بخش پمپ تخلیه است.

 

خراب شدن، پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

 

مسدود شدن، مسیر شیر ورودی آب در ماشین لباسشویی

شیر ورودی دستگاه، آب سرد و گرم مورد نیاز برای ماشین لباسشویی را تأمین می کند. اگر در مرحله پیش از شروع شستشو یا در حین عملیات شستشو، تایمر دستگاه ثابت بماند و حرکت نکند به احتمال خیلی زیاد مشکل می تواند از شیر ورودی آب یا حتی شلنگ متصل به آن باشد. برای بررسی کردن این مشکل باید اطمینان حاصل کنید که شلنگ های آب ورودی دچار پیچ خوردگی و یا مسدود شدن نشده باشند. در صورتی که هیچ یک از این مشکلات وجود نداشت، ولی باز هم تایمر به سمت جلو حرکت نکرد، بهتر است شیر ورودی آب ماشین لباسشویی تعویض گردد.

 

عدم اتصال برق در ماشین لباسشویی

در صورتی که سیم پیچی دستگاه دچار مشکل شود و قطعی برق وجود داشته باشد، یکی دیگر از دلایل ثابت ماندن تایمر لباسشویی؛ بنابراین اگر هیچ کدام از دلایل بالا، دلیلی برای ثابت ماندن تایمر لباسشویی نبودند، باید از وجود جریان برق در ماشین لباسشویی تان اطمینان حاصل کنید.

 

لباسشویی 10.5 کیلویی ال جی مدل F4V5VYP2T

 

سخن پایانی

در این مطلب، به بحث در مورد علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی پرداخته ایم. بهترین توصیه ی ما به شما، در صورت خراب شدن این قطعه و آسیب پیدا کردن قسمت های دیگر ماشین لباسشویی این است که تعمیر دستگاه خود را به تعمیرکاران متخصص بسپارید و هرگز خود سرانه و بدون داشتن هیچ گونه تخصصی، خودتان اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه های ماشین لباسشویی ننمایید؛ زیرا در این صورت ممکن است نه تنها خودتان از پسِ حل مشکل بر نیایید، بلکه کار و مشکل هم چنین هزینه ی تعمیر آن را دو چندان کنید.

 

علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی


مقالات مرتبط:

  1. روش های تمیز‌ کردن جا پودری ماشین لباسشویی
  2. علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی
  3. رفع بوی بد ماشین لباسشویی

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا