مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

دلایل نشت آب از اتو بخار

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۲/۱۴ سه شنبه
دلایل نشت آب از اتو بخار
چکیده این مقاله : اتو از لوازم بسیار ضروری برای هر خانه ای می باشد و ممکن است پس از مدتی دچار مشکل نشت آب شود. در این مطلب با دلایل نشت آب از اتو و راه حل آن آشنا می شویم.
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • 0 نظر
  • 6818 بازدید

بدون شک، اگر به زیبایی ظاهر و آراستگی لباس های خود اهمیت می دهید حتما در طول هفته چند بار از اتو استفاده می کنید. اتو یکی از لوازم بسیار ضروری برای هر خانه ای می باشد و استفاده کردن از آن برای اتو کشیدن لباس ها زیاد است. بنابراین ممکن است اتو، در اثر استفاده ی مداوم و یا بعد از مدتی استفاده کردن از آن، اتو دچار آسیب هایی شود. از جمله این آسیب، می تواند نشت آب از سوراخ ها و یا سایر قسمت های اتو باشد. پس ما تصمیم گرفتیم مقاله ای در خصوص دلایل نشت آب از اتو را برای کاربران تهیه کنیم، تا با دلایل و همچنین راه حل های نشت آب از اتو به خوبی آشنا شوید.

 

علت چکه کردن آب از اتو و راه حل آن چیست؟

 

دلایل نشت آب از اتو بخار

  1. پر بودن بیش از حد مخزن اتو
  2. تنظیم نبودن ترموستات اتو
  3. ضربه خوردن بدنه و یا شکستن اتو
  4. جرم و رسوب گرفتن اتو و مسدود شدن سوراخ های آن
  5. تنظیم نبودن دمای مناسب اتو
  6. باز بودن درب مخزن آب اتو
  7. کثیف بودن کفی اتو

 

پر بودن بیش از حد مخزن اتو

اگر مخزن اتو بیش از حد پر شده باشد، می تواند یکی از دلایل نشتی آب از اتو باشد. اگر به خوبی به بدنه ی اتو دقت کرده باشید، مخزن آن دارای یک درجه بندی مشخص است. بنابراین میزان آبی که باید در درون مخزن بریزید به وسیله ی این درجه کاملا مشخص است. اگر مقدار آب ریخته شده بیشتر از حد تعیین شده باشد، آب از اتو نشت پیدا می کند. دقت کنید که بعد از تمام شدن کارتان با اتو حتما آب داخل مخزن را خالی کنید.

 

پر بودن بیش از حد مخزن اتو

 

تنظیم نبودن ترموستات اتو

در صورتی که ترموستات اتو معیوب شده باشد و یا تنظیم نباشد این دلیل هم می تواند علت نشت آب از اتو باشد. زیرا با وجود چنین مشکلی نمی توانید دمای اتو را تنظیم کنید. در شرایطی که دما به خوبی تنظیم شده باشد، اما ترموستات اتو تنظیم نشده باشد، باز هم دما به نقطه ی مناسب نمی رسد و شاهد چکه کردن آب از اتو خواهید بود. بنابراین در این صورت نیاز است که اتو را برای تعمیر و تنظیم ترموستات نزد تعمیرکار ببرید.

 

ضربه خوردن بدنه و یا شکستن اتو

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که به دلیل افتادن اتو و زمین خوردن آن بدنه ی دستگاه یا مخزن اتو شکسته شود. در نتیجه صدمه دیدن اتو می تواند یکی از علت های دیگر نشت آب از اتو باشد. برای حل این مشکل و تعمیر اتو آن را برای تعمیر نزد تعمیرکار متخصص ببرید.

 

جرم و رسوب گرفتن اتو و مسدود شدن سوراخ های آن

بر اثر استفاده زیاد از اتو ممکن است درون مخزن آن را جرم و رسوب فرا گیرد و باعث نشت آب از اتو شود. برای خلاص شدن از شر جرم و رسوبات اتو، می توانید از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید. مخلوط را داخل مخزن اتو بریزد و اندکی تامل کنید تا عمل جرم گیری به خوبی انجام شود.

 

جرم و رسوب گرفتن اتو و مسدود شدن سوراخ های آن

 

تنظیم نبودن دمای مناسب اتو

اگر دمای اتو را به درستی تنظیم نکنید و دمای آن پایین باشد ممکن است آب از اتو نشت کند. اتو باید برای داغ شدن و بخار کردن به دمای مناسب برسد. بنابراین هنگامی که اتو به دمای مناسب نرسیده باشد، کفی اتو نیز به درجه حرارت مورد نیاز برای بخار شدن نمی رسد. در نتیجه عملکرد بخار اتو با ایراد مواجه می شود و از سوراخ های کف اتو شاهد چکه کردن آب خواهید بود.  

نکته ی مهم: توجه فرمائید که هم بالا بودن دمای اتو و هم پایین بودن آن می تواند، دلیل نشتی آب از اتو باشد. بنابراین شما باید بر اساس نوع و جنس لباس ها دمای مناسب را برای اتو تنظیم کنید.

 

تنظیم نبودن دمای مناسب اتو

 

باز بودن درب مخزن آب اتو

سعی کنید هنگام استفاده از اتو، از بسته شدن کامل درب محفظه مطمئن شوید. زیرا با باز بودن درب، این امکان وجود دارد که آب بر روی لباس ها چکه کند. بنابراین باز بودن درب مخزن آب اتو نیز می تواند یکی از علت های نشت آب از اتو باشد.

 

کثیف بودن کفی اتو

شاید کفی اتوی خود را مشاهده کرده باشید که بعد از مدتی استفاده از اتو مقداری آهک یا آشغال بر روی کفی شکل گرفته باشند. در نتیجه کثیف بودن کفی اتو یکی از دلایل دیگر نشت آب از اتو می باشد. شما می توانید برای تمیز کردن کفی اتو یک دستمال را به مخلوط آب و سرکه آغشته کنید و به کفی اتو در حالی که کمی گرم باشد بزنید، تا کفی دوباره صاف و تمیز شود. همچنین می توانید مقداری از آب و سرکه را با هم مخلوط کنید و ترکیب بدست آمده را داخل مخزن اتو بریزید، سپس اتو را روشن کنید و تا تمام شدن مخلوط آب و سرکه آن را خاموش نکنید تا به خوبی بخار آن به کفی برسد. بعد از تمام شدن آب آن، کفی را بعد از کمی سرد شدن اتو با یک دستمال خیس به خوبی تمیز کنید.

 

کثیف بودن کفی اتو

 

نتیجه گیری

با توجه به نتایج به دست آمده از این مقاله باید گفت که عیب ها و ایرادهایی که می توانند دلایل نشت آب از اتو باشند به راحتی قابل تشخیص می باشد. فقط نیاز است که کاربران در صورت نشتی آب از اتو، همه نکات ذکر شده در این مقاله را بررسی کنند تا بفهمند کدام علت می تواند دلیل مشکل اتوی شما باشد. همچنین سعی کنید به خوبی از اتوی خود نگهداری و مراقبت کنید. تا اتو بتواند سالیان بیشتری را به لباس های شما خدمت کند.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا