مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

ساندبار و سینماخانگی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۲/۹ پنج شنبه
ساندبار و سینماخانگی چه تفاوت هایی با هم دارند؟
چکیده این مقاله : سینما خانگی و ساندبار دارای ویژگی های مثبت و معایبی نیز می باشند. در این مقاله به بررسی تفاوت های ساندبار و سینماخانگی میپردازیم.
  • زمان مطالعه : 0 دقیقه
  • 0 نظر
  • 821 بازدید

تفاوت های ساندبار و سینمای خانگی

واقعا بعضی وقت ها از این همه پیشرفت تکنولوژی و امکانات لذت می برم. هم چنین خوشحالم که نگرانی ها و دغدغه های کاربران، برای آن چیزی که مد نظر دارند، هر روز رو به کاهش است. در این مقاله می خواهیم بازگو کنیم، از آن جهت که صدا، مهم ترین فاکتور تلویزیون می باشد و شما از کیفیت صدای تلویزیون خود ناراضی هستید، شما می توانید تنها با تهیه ی یک مورد از سیستم صوتی های نظیر ساندبار و یا سینمای خانگی مشکل تلویزیون خود را برطرف سازید. با خرید هر کدام از این نوع سیستم های صوتی می توانید، کیفیت صدای تلویزیون خود را به عالی ترین سطح ممکن برسانید. اما موضوع اصلی ما، بیان تفاوت های رایج بین ساندبار و سینمای خانگی می باشد. بنابراین با دقت کامل با خواندن این مقاله خود را به نتیجه ی نهایی برای انتخاب و خرید این نوع سیستم های صوتی خانگی برسانید.

 

ساندبار چیست؟

شاید اسم ساندبار برای بسیاری از افراد آشنا باشد و یا آن را شنیده باشند، اما از کاربرد و ویژگی های آن بی اطلاع باشند. در واقع ساندبار، یک سیستم صوتی جدید می باشد که در جلوی تلویزیون هوشمند به منظور افزایش حجم و کیفیت صدا از آن استفاده می شود و صدایی چند برابر تلویزیون را به شما ارائه می دهد. معمولا ساندبارها به صورت افقی روی میز قرار می گیرند و یا حتی می توان آن را بر روی دیوار نیز نصب کرد. می توان گفت که یک سیستم صوتی ایده آل و با کیفیت برای یک تلویزیون عادی می تواند ساندبار باشد.

 

ساندبار

 

چند مورد از ویژگی های ساندبارها:

  • ساندبارها، به دلیل داشتن سیم کمتر به راحتی در جلوی تلویزیون قرار می گیرند و یا به راحتی بر روی دیوار نصب می شوند.
  • ساندبار چندین بلندگو را در یک جعبه ی مستطیل قرار داده است و آماده ی ارائه ی صدایی بیشتر با کیفیتی بالاتر می باشد.
  • بسیاری از ساندبارها، دارای یک بلندگو ساب ووفر جداگانه هستند. این نوع ساندبار صدایی با عمق و کیفیت بیشتر را در اختیار کاربران قرار می دهد.
  • یکی از ویژگی های دیگر ساندبارها، حالت شب ساندبار است. در این حالت صدای تلویزیون در صحنه های خاصی که دارای ولوم بیشتری است، صدا بیشتر نخواهد شد و برای شما و سایرین مزاحمت ایجاد نمی کند.
  • ویژگی جالب دیگر ساندبارها صدای استریو می باشد که در آن ها قرار داده شده است. در این نوع تکنولوژی استفاده از پالس های صوتی خاص باعث برگشت صدا از دیوار روبه رو می شود، به طوری که شنونده احساس می کند در اطرافش چندین بلندگو وجود دارد.

 

 ویژگی های ساندبارها

 

چند مورد از معایب ساندبارها:

  • توان کم در آمپلی فایر
  • بالا بودن قیمت برخی از ساندبارها
  • عدم توانایی در پخش صدای دالبی و چندکاناله قدرتمند
  • نداشتن PLayar

 

سینما خانگی چیست؟

سینما خانگی مجموعه ای از وسایل صوتی و تصویری است که می تواند تجربه ی تماشای یک فیلم در خانه را به طور کلی عوض کند و تجربه ای فوق العاده از تماشای یک فیلم در خانه را به شما خواهد داد. کاربران می توانند با چیدمان صحیح تجهیزات سینمای خانگی، منزل خود را به یک سینمای کوچک و دلربا برای تماشای فیلم تبدیل کنند.

لوازم و تجهیزات اصلی سینما خانگی به شرح زیر می باشد:

تلویزیون: مهم ترین ابزار ارتباطی صوتی و تصویری در سینمای خانگی می باشد.

پنج بلندگو: سیستم بلندگوهای سینمای خانگی، مهم ترین فاکتور در کیفیت صوتی این مجموعه می باشد.

ساب ووفر: ساب ووفر مسئول پخش پایین ترین فرکانس های صوتی می باشند.

دستگاه پخش DVD: کیفیت تصویر و امکانات متعدد DVD نیز از دلایل مهم محبوبیت آن در بین کاربران می باشد.

منبع تغذیه ی صوتی تصویری: باید گفت که تمام قطعات سیستم سینمای خانگی، به نوعی به منابع تغذیه متصل هستند.

 

سینما خانگی

 

چند مورد از ویژگی های سینمای خانگی:

  • آمپلی فایر قدرتمند و خروجی توانمند نسبت به ساندبارها
  • خرید سینمای خانگی برای یک فضا و محیط بزرگ مناسب است
  • سیستم های سینمای خانگی، یک کیفیت صدای فراگیر عالی را به شما ارائه می دهد. همچنین به شما کمک می کند در حین تماشای فیلم، احساس کامل غرق شدن در فیلم را داشته باشید.
  • در سینمای خانگی امکان جابه جا کردن بلندگوها وجود دارد.
  • سینما خانگی یک فضای کاملا سه بعدی و سینمایی ایجاد می کند.
  • پخش بی نقص استانداردهای دالبی در سینما خانگی

 

ویژگی های سینمای خانگی

 

چند مورد از معایب سینما خانگی:

  • سینما خانگی نیاز به سیم کشی های زیادی دارد.
  • ابعاد آن ها نسبتا بزرگ است.
  • در مدل هایی که قیمت آن ها به نسبت کم است، سیستم دارای کیفیت پایینی نیز می باشد.
  • سینما خانگی در هنگام پخش موسیقی دارای ضعف می باشد.

 

در ادامه به تفاوت های رایج بین ساندبار و سینمای خانگی می پردازیم.

  1. تفاوت سینمای خانگی و ساندبار در صدای فراگیر و دالبی
  2. تفاوت سینمای خانگی و ساندبار در شیوه ی نصب
  3. تفاوت سینمای خانگی و ساندبار در عملکرد صوتی
  4. تفاوت سینمای خانگی و ساندبار در قیمت
  5. تفاوت سینمای خانگی و ساندبار در درگاه ارتباطی
  6. تفاوت سینمای خانگی و ساندبار در میزان سیم کشی

 

تفاوت سینمای خانگی و ساندبار در صدای فراگیر و دالبی:

برای بسیاری از کاربران ساندبارها، بهترین روش برای بدست آوردن صدای مطلوب از تلویزیون می باشد. اما در صورتی که حجم صدای تولید شده توسط ساندبارها برای کاربران رضایت بخش نباشد، همچنین به صدای فراگیر و دالبی علاقه مند باشید سینمای خانگی بهترین گزینه برای یک تجربه ی واقعی از صدای فراگیر می باشد.

 

تفاوت سینمای خانگی و ساندبار در شیوه ی نصب:

با توجه به این که نصب و سیم کشی ساندبارها بسیار راحت است، نصب و سیم کشی سینمای خانگی به دلیل تعداد زیاد لوازم و تجهیزات دشوار و وقت گیرتر می باشد. همچنین ساندبارها، نسبت به سینما خانگی جمع و جور تر می باشند و فضای کمتری را اشغال می کنند. فرآیند راه اندازی سینمای خانگی تا دست یابی به بهترین نتیجه بیشتر وقت می برد.

 

تفاوت سینمای خانگی و ساندبار در عملکرد صوتی:

سینمای خانگی امکان پخش موسیقی به صورت یکنواخت را ندارد. فقدان بالانس در صدا تقریبا در سینمای خانگی قابل رفع نیست ولی در ساندبارها وجود ندارد. اما ساندبارها نیز دارای عیب می باشند. ساندبارها، انعطاف پذیری لازم برای رعایت استانداردهای دالبی و چند کاناله را ندارند. به همین دلیل صدای دالبی به صورت کامل در آن ها پخش نمی شود.

 

 

تفاوت سینمای خانگی و ساندبار در قیمت:

با توجه به این که ساندبارها از امکانات کمتری نسبت به سینمای خانگی برخوردار هستند. اما اگر قیمت و هزینه ای که بابت خرید آن می پردازید، برایتان مهم است و فقط می خواهید صدای تلویزیون خود را بهتر و با کیفیت تر کنید خرید ساندبار می تواند گزینه ی خوبی باشد. برای خریدن سیستم های صوتی خانگی، همیشه قیمت بالا دلیل بر برتری کیفیت نمی باشد.

 

تفاوت سینمای خانگی و ساندبار در درگاه ارتباطی:

از نظر درگاه های ارتباطی، سینمای خانگی دارای پورت های وای فای، AUX، HDMI، بلوتوث و هم چنین مجهز به پخش کننده بلوری هستند که به کمک آن محتویات صوتی و تصویری را از طریق BLU-Ray و DVD با کفیت بسیار عالی پخش می کنند. در حالی که ساندبارها از نظر درگاه های ارتباطی فقط دارای پورت های وای فای، AUX، HDMI و بلوتوث هستند. پخش آهنگ با گوشی موبایل نیز از این طریق امکان پذیر می باشد.

 

تفاوت سینمای خانگی و ساندبار در میزان سیم کشی:

پیشرفت و فناوری به کار رفته در ساندبارها، منجر شد که میزان سیم کشی مورد نیاز نسبت به سینمای خانگی کاهش پیدا کند. همچنین قابلیت های ارتباطی پرکاربردی نیز به ساندبارها اضافه شود. بنابراین مهم ترین مزیت ساندبارها، رفع بزرگ ترین ایراد سینمای خانگی یعنی سیم کشی های طولانی آن ها بود. بنابراین بسیاری از کاربران از بابت سیم کشی در ساندبارها، کاملا احساس خرسندی و رضایت می کنند.

 

سخن پایانی:

در این مقاله تا حدود زیادی به تفاوت های سینمای خانگی و ساندبار پرداختیم. همان طور که در این مقاله قابل مشاهده است، هر کدام از سیستم های صوتی سینمای خانگی و ساندبار دارای ویژگی های مثبت و معایبی نیز می باشند. بنابراین افرادی که می خواهند هر کدام از سیستم های صوتی را خریداری کنند، باید نقاط ضعف و قوت هر کدام را در نظر بگیرند. باید دقت کنید که انتخاب نهایی به دست خود شما می باشد، زیرا همان طور که می دانید بدون شک هیچ وسیله ای نمی تواند کاملا بدون عیب و نقص باشد. پس شما در قبال انتخاب بهترین سیستم صوتی برای منزل خود مختار هستید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا