مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید کولر گازی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱/۲۶ پنج شنبه
راهنمای خرید کولر گازی
چکیده این مقاله : در راهنمای خرید کولر گازی به بررسی انواع کولر گازی پنجره ای، کولرگازی پرتابل و کولرگازی اسپیلت و ویژگی هر یک از آنها و هچنین بررسی انواع کمپرسور می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 0 دقیقه
  • 0 نظر
  • 722 بازدید

کولر های گازی و استفاده از آن ها 

قبل از خرید انواع کولر گازی بهتر است راهنمای خرید کولر گازی و همچنین نحوه انتخاب کولر گازی ها را مورد بررسی قرار داد. کولر یکی از وسایل سرمایشی می باشد که انواع مختلفی دارد که می توان به کولر های گازی، کولر های آبی و ... اشاره کرد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. امروزه کولر گازی مورد استقبال اکثر افراد قرار گرفته است. از انواع کولر های گازی می توان به کولر گازی اسپلیت، کولر گازی پرتابل، کولر گازی پنجره ای، کولر گازی ایستاده و ... اشاره کرد که هر کدام مزیت و عملکرد منحصر به فردی دارند.

در اینجا قصد داریم مقاله ای را تولید کنیم تا بتوان از آن به عنوان راهنمای خرید کولر گازی استفاده کرد. در حقیقت در مقاله ی راهنمای خرید کولر گازی به معرفی انواع کولر های گازی می پردازیم و نحوه عملکرد آن ها، مزیت های آن ها و ... را بیان می کنیم.

 

راهنمای خرید کولر گازی

 

کولر گازی و انواع آن ها

همان طور که گفته شد کولر گازی، نوعی از کولر های بسیار محبوب می باشند که در انواع مختلف و متنوع تهیه و تولید شده است. انواع کولر گازی علاوه بر این که در ظاهر با هم متفاوت می باشند، تفاوت های ویژه ای در نحوه عملکرد آن ها، میزان مصرف انرژی، نوع کمپرسور های تعبیه شده در ساختار داخلی کولر های گازی با هم دارند. لازم به ذکر می باشد که نحوه قرار گیری کولر گازی از دیگر تفاوت ها و یا مشخصات کولر های گازی می باشد که در ادامه به معرفی اجمالی هر کدام از آن ها می پردازیم.

 

انواع کولر گازی

یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید کولر گازی باید مد نظر قرار داد انواع کولر های گازی و مشخصات آن ها می باشد. انواع کولر های گازی به سه دسته تقسیم می شوند که می توان به کولر های یک تکه، کولر های دوتکه و کولر های چند تکه اشاره کرد.

 

انواع کولر گازی

 

کولر گازی پنجره ای 

یکی از انواع کولر های گازی، کولر پنجره ای می باشد که در دسته کولر های یک تکه قرار می گیرند. اندازه و یا ابعاد این نوع کولر گازی بسیار کوچک می باشد و برای اتاق ها و محل کار کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه عملکرد کولر گازی پنجره ای بسیار ساده است. کولر های نامبرده هوای داخل محیط را به داخل خود می کشند و سپس هوا را به هوای سرد تبدیل می کنند و در نهایت هوای سرد را به محیط بیرون پرتاب می کنند.

 

کولر گازی پنجره ای 

 

کولر گازی پرتابل

یکی دیگر از کولر های گازی که در راهنمای خرید کولر گازی باید با آن آشنا شوید، کولر های گازی پرتابل می باشد. این نوع از کولر های گازی شبیه به کولر های پنجره ای می باشند، همچنین نحوه عملکرد آن مانند نحوه عملکرد کولر های پنجره ای خواهد بود. تنها تفاوت این نوع کولر با کولر های گازی پنجره ای، قابلیت حمل آن می باشد. کولر های پرتابل را به راحتی می توان از مکانی به مکان دیگر انتقال داد و نیازی به نصب ندارند. برای هدایت هوای کندانسور در کولر گازی پرتابل باید از یک لوله پلاستیکی استفاده کرد. لوله مصرفی نوعی لوله پلاستیکی انعطاف پذیر می باشد که هوای داخل کندانسور را به بیرون هدایت می کند. به دلیل ابعاد کوچک و قابلیت حمل آن، اغلب در اتاق ها و محل کار مورد استفاده قرار می گیرد. صدای تولید شده از این نوع کولر هنگام فعالیت و کار زیاد خواهد بود، به همین دلیل استفاده از آن با استقبال زیادی همراه نشده است. ناگفته نماند که این نوع از کولر گازی در دسته کولر های گازی یک تکه قرار می گیرد.

 

کولر گازی پرتابل

 

کولر گازی اسپلیت

قبل از خرید انواع کولر های گازی باید به بررسی کولر های گازی اسپلیت بپردازیم. برای این کار می توان از راهنمای خرید کولر گازی استفاده کرد. کولر گازی اسپلیت یکی از کولر های گازی بسیار با کیفیت می باشد که مورد استقبال اکثر افراد قرار گرفته است. نحوه عملکرد این نوع از کولر های گازی با کولر های گازی پنجره ای و کولر های گازی پرتابل متفاوت می باشد. کولر گازی اسپلیت در دسته کولر های گازی دو تکه قرار می گیرند که به کارکرد و عملکرد بهتر آن و همچنین حفظ آرامش و رفاه مصرف کننده کمک می کند. کولر گازی اسپلیت از دو تکه که به پنل داخلی و پنل خارجی معروف می باشند، تشکیل شده اند. پنل های داخلی را با عنوان یونیت و پنل های خارجی با عنوان کندانسور شناخته شده است که پنل های خارجی و یا کندانسور در بیرون از محیط داخلی ساختمان ها و در فضای باز نصب می شود تا مانع از سلب آرامش محیط داخلی ساختمان شود.

ناگفته نماند که یونیت و یا پنل داخلی در داخل ساختمان ها جهت تولید هوای سرد استفاده می شود. کولر گازی اسپلیت در انواع مختلف و متنوعی تولید شده اند که می توان به کولر گازی اسپلیت دیواری، کولر گازی اسپلیت سقفی، کولر گازی اسپلیت کاستی و ... اشاره کرد که ویژگی های منحصر به فردی دارد که در ادامه به معرفی هر کدام از آن ها پرداخته شده است.

 

کولر گازی اسپلیت

 

انواع کولر گازی اسپیلت

1. کولر گازی اسپلیت دیواری: کولر گازی اسپلیت دیواری نمونه ای از کولر های دیواری می باشد که ظاهر زیبا و بسیار ظریفی دارد. عملکرد منحصر به فرد این نوع کولر گازی باعث می شود تا به راحتی بتوان آن را در منازل و محیط های سربسته، سالن های پذیرایی و ...  مورد استفاده قرار داد. اینورتر به کار رفته در این نوع کولر های گازی به گونه ای می باشد که با کمترین مصرف انرژی بهترین عملکرد را دارد. به عبارت دیگر سرعت خنک کردن محیط داخلی ساختمان ها با سرعت بسیار بالا انجام می شود. کیفیت و عملکرد  کولر های گازی اسپلیت دیواری دارای ظرفیت های متنوعی می باشند که انتخاب آن ها به متراژ محیط داخلی ساختمان، نوع آب و هوای محیط و ... بستگی دارد.

 

کولر گازی اسپلیت دیواری

 

2. کولر گازی اسپلیت ایستاده: نوع دیگری از کولر های گازی اسپلیت که امروزه مورد استفاده اکثر افراد قرار گرفته است، کولر های گازی ایستاده می باشند. کولر گازی ایستاده همان طور که از نام آن ها مشخص است، کولر هایی هستند که به صورت ایستاده به فعالیت خود ادامه می دهند. شکل ظاهری این نوع کولر های گازی به یخچال ها و یا فریزر ها شبیه می باشند به همین دلیل به عنوان کولر های گازی ایستاده، کولر های گازی مبله و یا کولر های گازی کابینتی از آن ها یاد می شود. کولر های گازی اسپلیت نامبرده در دسته کولر های گازی دو تکه قرار می گیرند که یونیت داخلی و یا همان کندانسور، در محیط داخلی ساختمان قرار می گیرند و پنل خارجی تعبیه شده در ساختار کولر های گازی اسپلیت ایستاده در بیرون از محیط داخلی ساختمان ها و در هوای آزاد نصب می شوند.

مکانیزم و یا عملکرد کولر های گازی ایستاده با سایر کولر های گازی اسپلیت مشابه می باشد، تنها تفاوت این نوع کولر های گازی اسپلیت، فن بسیار قوی آن است که به سرعت خنک سازی هوای داخلی ساختمان ها و عملکرد فوق العاده کولر های نامبرده کمک می کند. این نوع کولر های گازی در ظرفیت های متنوع، سرعت های گوناگون با قابلیت ها و آپشن های منحصر به فردی تولید شده اند که انتخاب آن ها به مواردی مختلفی چون مساحت محیط، توان مالی و ... بستگی خواهد داشت.

 

کولر گازی اسپلیت ایستاده

 

3. اسپلیت های کاستی: نوع دیگری از کولر های گازی وجود دارد که به سقف متصل می شوند. یونیت های داخلی موجود در ساختار این نوع کولر های گازی در سقف های کاذب قرار می گرند. از موارد استفاده آن می توان به محیط های بزرگ با سقف های مرتفع اشاره کرد که از چهار جهت باعث خنک سازی محیط داخلی و هوای مطبوع می شوند.

 

کولر گازی اسپلیت کاستی

 

کولر گازی مولتی پنل

کولر گازی مولتی پنل یکی دیگر از کولر گازی می باشد که در دسته کولر های گازی چند تکه قرار گرفته است. در ساختار این نوع از کولر های گازی از یک نمونه یونیت داخلی و یا کندانسور هوایی و تعدادی یونیت خارجی استفاده شده است. یونیت داخلی و یونیت های خارجی به کار رفته در کولر های گازی مولتی پنل به صورت هماهنگ و یکسان عملکرد این کولر گازی نامبرده را کنترل می کنند. خاموش کردن یکی از یونیت های داخلی باعث خاموش شدن کل یونیت ها می شود. متصل بودن یونیت های داخلی و یونیت های خارجی  به عملکرد بهتر کولر  کیفیت آن کمک می کند.

لازم به ذکر است که کولر های گازی مولتی پنل مانند کولر های گازی اسپلیت عمل می کنند. کولر های گازی چند تکه مولتی پنل با استفاده از تکنولوژی اینورتر به فعالیت خود ادامه می دهند. ناگفته نماند که میزان استفاده از این نوع کولر گازی به نیاز کاربر بستگی دارد. به عبارت دیگر فرد مصرف کننده و یا کاربر قادر است تنها از یک یونیت کمپرسور برای تنظیم ظرفیت درخواستی با سرعت مورد نظر استفاده کند.

 

کولر گازی مولتی پنل

 

نکات قابل توجه برای خرید انواع کولر گازی

یکی دیگر از نکات بسیار مهم که بهتر است مهم که قبل از خرید کولر گازی باید مد نظر قرار داد نکات و یا موارد زیر می باشند. لازم به ذکر می باشد که در راهنمای خرید کولر گازی از موارد زیر به عنوان نکات مهم در هنگام خرید کولر گازی یاد می شود.

1. یکی از مهم ترین مواردی که در راهنمای خرید کولر گازی به شدت تاکید می شود، توجه به اصالت کالا و یا محصول می باشد. در حقیقت کولر گازی خریداری شده باید اورجینال باشد. برای خرید کولر گازی اورجینال باید از یک مرکز خرید معتبر کمک گرفت.

2. گارانتی از دیگر موارد و یا نکات مهم در هنگام خرید انواع کولر گازی می باشد.

 

تفاوت انواع کولر گازی

یکی از تفاوت های اصلی و عمده در انواع کولر های گازی تولید شده مربوط به اینورتر و کولر های گازی معمولی می باشند. این دو نوع از کولر های گازی سیل مکانیکی یکسانی دارند و تنها تفاوت آن ها مربوط به مدار الکتریکی به کار رفته در ساختار داخلی آن ها می باشد. در ساختار داخلی کولر های گازی و اسپلیت های معمولی از یک ترموستات استفاده شده است که به صورت دیجیتال قطع و وصل می شود. این نوع از کولر های گازی معمولی به فعالیت خود ادامه می دهند تا دمای محیط به درجه حرارت مناسب برسد. کولر گازی های اینورتر با حداقل توان مصرفی به فعالیت خود ادامه می دهند. از دیگر تفاوت کولر های اسپلیت معمولی و اینورتر می توان به عدم خاموش شدن کولر گازی های اینورتر بعد از رسیدن به درجه مطلوب اشاره کرد. در حقیقت این نوع از کولر های گازی با رسیدن دمای محیط به درجه مورد نیاز به فعالیت خود با توان کمتر و درجه حرارت ملایم ادامه می دهند. خاموش و روشن نشدن مکرر کولر های گازی به صرفه جویی در مصرف کمک می کند.

 

بررسی انواع کمپرسور کولرگازی در راهنمای خرید کولر گازی

یکی دیگر از عناوینی که در راهنمای خرید کولر گازی باید به آن دقت شود، انواع کمپرسور های به کار رفته در ساختار کولر های گازی می باشد. از انواع کمپرسور ها می توان به کمپرسور های پیستونی، کمپرسور های روتاری و کمپرسور های مارپیچی اشاره کرد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند.

کمپرسور های پیستونی: این نوع کمپرسور ها یکی از قدیمی ترین کمپرسور ها می باشد. این نوع کمپرسور مانند پیستون ها و سیلندر های موجود در ساختار اتومبیل ها عمل می کند و از قدیمی ترین کمپرسور ها به حساب می آید. کمپرسور های پیستونی قدرت بسیار بالایی دارند که متراکم  کردن حجم زیادی از  گاز ها یکی از وظایف آن ها می باشد.

کمپرسور های روتاری و یا دوار : کمپرسور های روتاری دارای نام های مختلفی می باشند که می توان به کمپرسور های خوشه ای، کمپرسور های دراز و یا موشکی اشاره کرد. این نوع کمپرسور عموما در مناطق با آب و هوای مرطوب بهترین گزینه می باشد.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا