مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 1
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

15 نکته مهم هنگام کار و استفاده از آبمیوه گیری

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱/۱۸ چهارشنبه
15 نکته مهم هنگام کار و استفاده از آبمیوه گیری
چکیده این مقاله : ما می خواهیم در این مقاله طرز استفاده ی صحیح از این وسیله دوست داشتنی و پر کاربرد را مورد بررسی قرار دهیم، تا از آن به خوبی و درستی مواظبت و استفاده کنید.
  • زمان مطالعه : 0 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1043 بازدید

15 نکته مهم هنگام کار و استفاده از آبمیوه گیری

 

نکات مهمی که  هنگام کار و استفاده از آبمیوه گیری باید رعایت کنید

با وجود آبمیوه گیری  در آشپزخانه ی خود هم می توانید از آب میوه ها به طور طبیعی و خوشمزه بدون هیچ افزودنی دیگری لذت ببرید و هم در هر فصل و ساعتی در طول روز یا شب که هوس خوردن آب میوه ی تازه کردید، تنها با داشتن چند عدد میوه از آبمیوه های تابستانی و زمستانی، لذت کامل را ببرید. ما می خواهیم در این مقاله طرز استفاده ی صحیح از این وسیله دوست داشتنی و پر کاربرد را مورد بررسی قرار دهیم، تا از آن به خوبی و درستی مواظبت و استفاده کنید.

همگی شما آبمیوه گیری را می شناسید و تا حدودی با آن سر و کار دارید و پشت هر دستگاهی که قرار بگیرید احساس می‌کنید که در کار کردن با آن خیلی ماهر هستید و قرار است کار آسانی انجام دهید. اما خواندن این مقاله می‌ تواند شما را در استفاده و نگهداری از دستگاه آبمیوه گیری بسیار راهنمایی کند و متوجه شوید چندان ساده هم نیست.

متوسط استفاده از آبمیوه گیری در هر منزل، حداقل یک ساعت در طول هفته می باشد لذا با خواندن این راهنمای استفاده و نگهداری، بیش از پیش بهینه تر و سریع تر آب میوه‌های فصلی را تهیه کنید. در استفاده و نگهداری این دستگاه دوست داشتنی پر طرفدار نکات زیر را به دقت بررسی نمایید.

 

15 نکته مهم هنگام کار و استفاده از آبمیوه گیری

 

نکات مهم استفاده و نگهداری از آبمیوه گیری

1- زمانی که می خواهید از آبمیوه گیری استفاده کنید، اول کار دقت کنید که همه ی قطعات آبمیوه گیری به طور کامل و صحیح روی جای خود قرار گرفته باشند.

2- قبل از اینکه میوه را داخل آبمیوه گیری قرار می دهید، میوه ها را به خوبی تمیز کنید، هسته ی میوه را به طور کامل بیرون بیاورید. زیرا هسته ی میوه مانع چرخش موتور و تیغه های دستگاه می شود و همچنین به آبمیوه گیری آسیب می رساند.

3- زمانی که می خواهید از آبمیوه گیری استفاده کنید، سرعت دستگاه را بسته به نوع میوه تنظیم کنید تا از اتلاف انرژی و استهلاک آن جلوگیری شود.

4- در حین کار، آبمبوه گیری را روی سطحی تراز، اما غیرصاف و زبر مانند روی کابینت یا روی سطح زمین که محکم باشد  قرار دهید تا از لغزش بی مورد دستگاه که سر و صدای زیادی هم ایجاد می کند جلوگیری شود. البته در خصوص آن دسته از آبمیوه گیری ها که به پایه های ضد لغزش مجهز هستند لازم است که حتما روی سطح کاملا صاف قرار بگیرند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

5- برای جلوگیری از ریختن مایعات روی محیط، از سینی بزرگی زیر دستگاه آبمیوه گیری قرار دهید.

6- برای میوه های نرم مانند موز، کیوی، هلو، زرد آلو، و یا گوجه فرنگی از قسمت آبمیوه گیری استفاده نکنید، زیرا به دلیل نرمی میوه ها منفذه های دستگاه را می گیرد و به موتور آبمیوه گیری آسیب می رساند. برای این موارد از مخلوط کن دستگاه استفاده کنید.

7- سعی کنید هنگام استفاده از آبمیوه گیری برای گرفتن آب میوه، میوه ها را تا می توانید برش کوچک بزنید تا مجبور نشوید با فشار میوه ها را هل دهید تا عمل آب گیری میوه برایتان راحت تر شود و کمتر به دستگاه فشار بیاید.

8- تفاله ی میوه ها را زود به زود از آبمیوه گیری خارج کنید چون با پر شدن مخزن تفاله، دستگاه دچار لرزش و حرکت می شود. برای این کار لازم است ابتدا آبمیوه گیری را خاموش کنید و سپس عمل تخلیه را انجام دهید.

9- زمانی که مشغول شستشو وتمیز کردن آبمیوه گیری هستید، مواظب باشید آب به دورن موتور نفوذ نکند.

10- از شستشوی قطعات آبمیوه گیری با ماشین ظرفشویی خودداری کنید زیرا آن قدر کثیف نمی‌شوند که نتوان با مقدار آب آن را شستشو داد. پس از هر بار استفاده از آبمیوه گیری قطعات آن را به صورت دستی بشویید و خشک کنید، و قطعاتی را که نمی توانید با آب بشویید با پارچه ی مرطوب و نرم به خوبی تمیز کنید.

11- ممکن است قطعات دستگاه آبمیوه گیری بر اثر استفاده ی زیاد و رنگ میوه ها، کدر شده باشد و رنگ ثابت خود را از دست داده باشند اما نگران این موضوع نباشید، شما می توانید کمی مایع سفید کننده را با جوش شیرین و کمی آب گرم مخلوط کنید و با یک اسکاج نرم بر روی سطوح رنگ گرفته بزنید و بعد شستشو دهید و کاملا خشک کنید تا دوباره به رنگ ثابت خود برگردد. توجه کنید برای انجام این کار می توانید از محلول آب و وایتکس هم استفاده کنید.

12- زمانی که در حال استفاده از آبمیوه گیری هستید و دستگاه روشن است از وارد کردن چنگال، کارد و یا هر شیء دیگری به داخل محفظه ی آبمیوه گیری خودداری کنید زیرا امکان شکستن تیغه‌ها و یا حتی بدنه شیشه‌ ای آبمیوه گیری وجود دارد.

13- زمانی که کار شما با آبمیوه گیری به پایان رسید، فیلتر و صافی دستگاه را با مسواک و یا فرچه ی نرم تمیز نمائید تا در استفاده های بعدی که عمل آب گیری را انجام می دهید کار شما راحت باشد و با مشکل و خرابی آبمیوه گیری روبرو نشوید.

14- زمانی که آبمیوه گیری را خاموش کردید تا زمان ایستادن کامل موتور و چرخش تیغه‌ های دستگاه، درپوش آن را باز نکنید.

15- آبمیوه گیری را دور از دسترس بچه ها قرار دهید و زمانی که در حال گرفتن آبمیوه هستید سعی کنید دور از دسترس بچه ها باشید، تا خدایی نکرده کودک به دستگاه نزدیک نشود و آن را دست کاری نکند تا دچار عواقب ناخوشایندی نشوید.

با رعایت نکات بالا هم از خطرات احتمالی دور می مانید، هم بهترین کارایی از دستگاه آبمیوه گیری را با کمترین مصرف انرژی و زمان را احساس می کنید و هم اینکه از بروز خطرات احتمالی و استهلاک دستکاه آبمیوه گیری جلوگیری می کنید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا