مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای جامع انتخاب و خرید مایکروویو

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱/۸ یکشنبه
راهنمای جامع انتخاب و خرید مایکروویو
چکیده این مقاله : ما می خواهیم به کمک این مقاله دانستنی های مهم درباره ی اجاق مایکروویو را برای شما توضیح بدهیم و شما را هنگام خرید و انتخاب مایکروویو راهنمایی نمائیم.
  • زمان مطالعه : 0 دقیقه
  • 0 نظر
  • 682 بازدید

اجاق مایکروویو نوعی اجاق آشپزخانه می باشد که امروزه تقریبا در همه ی خانه ها وجود دارد. دستگاه مایکروویو در سال 1946 توسط فردی به نام دکتر پرسی لی بارون اسپنسر اختراع شد. اصولا لوازم برقی آشپزخانه برای اینکه کار را سریع تر و راحت تر کنند اختراع می شوند. دستگاه اجاق مایکروویو نه تنها در پیش برد سریع تر روند آشپزی به شما بسیار کمک می کند، بلکه طبخ دادن بعضی از غذاها نیز با این وسیله انجام می شود. اگر در بازار به دنبال خرید مایکروویو برای آشپزخانه ی خود هستید و سردرگمید و انتخاب برایتان سخت است، ما می خواهیم به کمک راهنمای خرید مایکروویو را برای شما توضیح بدهیم و شما را هنگام خرید و انتخاب مایکروویو راهنمایی نمائیم. قابل ذکر است که مایکروویو و مایکروفر با هم تفاوت هایی دارند و ما در این مقاله فقط بحث در مورد مایکروویو را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اجاق های مایکروویو وسیله ای عالی برای گرم کردن غذاها، کباب کردن و یا حتی پخت وپز غذاها می باشند.

 

راهنمای خرید مایکروویو

 

انواع مایکروویو

مایکروویو ها انواع مختلفی دارند که با توجه به فضای منزل خود می توانید مدل مورد نیاز خود را تهیه کنید. 

 

 مایکروویو رومیزی

رایج ترین و ارزان ترین اجاق مایکروویو ها، مایکروویو های رومیزی هستند. اگر در سطوح آشپزخانه برای یک مایکروویو فضا دارید بهتر است مدل مایکروویو رومیزی را انتخاب کنید، زیرا استفاده از آن راحت تر است و هنگام استفاده و روشن کردن اجاق مایکروویو خود فقط کافی است آن را به یک پریز برق بزنید.

 

 مایکروویو رومیزی

 

مایکروویو بالا اجاقی

مایکروویو بالا اجاقی در ارتفاع نصب می شوند و فضای روی کابینت و یا میز را اشغال نمی کند و برای آشپزخانه هایی که در روی سطوح فضای کمتری دارند انتخاب و خرید مایکروویو بالا اجاقی توصیه می شود. مایکروویو بالا اجاقی از مایکروویو رومیزی از لحاظ قیمت گرانتر می باشد و همچنین برای نصب آن باید نصاب مخصوص را بیاورید. توجه کنید که این نوع مدل قابلیت جابه جایی را مانند مایکروویو رومیزی ندارد.

 

مایکروویو بالا اجاقی

 

مایکروویو توکار

مایکروویو توکار در درون کابینت ها قرار می گیرد و فضای کمتری را اشغال می کند، نصب مایکروویو توکار را هم نباید خودتان انجام دهید و قابلیت جابه جایی را نیز ندارد از لحاظ قیمت نسبت به مایکروویو رومیزی و مایکروویو بالا اجاقی گرانتر می باشد.

 

مایکروویو توکار

 

نکات ضروری در انتخاب و خرید مایکروویو

در راهنمای خرید مایکروویو تا حد امکان راهنمایی های لازم برای انتخاب و خرید بهتر یک مایکروویو خوب را برای شما بازگو خواهیم کرد. دقت کنید این مطالب را به خوبی بررسی کنید تا در انتخابتان بعدها احساس پشیمانی نکنید. و تمام سعی ما در بیان کردن این مقاله انتخابی هدفمند برای شما می باشد.

 

1- قرار گرفتن محل مایکروویو

قبل از انتخاب و خرید مایکروویو به یاد داشته باشید که در محیط آشپزخانه ی خود چه مکانی را برای ان تعیین کرده اید و احساس نیاز به کدام یک از اجاق مایکروویو ها را می کنید. با این کار می توانید زمانی که برای خرید مایکروویو رفتید فقط از مدل و طرح انتخابی خود دیدن کنید و با دیدن انواع اجاق مایکروویوها سردرگم نشوید و انتخابی سخت نداشته باشید.

 

2- تعداد نفرات اعضای خانواده

هر چه تعداد افراد خانواده بیشتر باشد شما به اجاق مایکروویوی بزرگتر و کامل تر نیاز دارید، تا کار شما را رو به راه کند. واگر جمعیت خانواده ی شما کم است باید اندازه ی اجاق مایکروویو متوسط باشد.

 

3- قابلیت یخ زدایی اجاق مایکروویو

بیشتر مایکروویوها دارای قابلیت یخ زدایی خودکار هستند. اگر می خواهید دستگاه مایکروویو قابلیت گرم کردن غذاهای منجمد را که زمان زیادی می برد را داشته باشد، در نظر گرفتن این قابلیت بسیار مهم می باشد. شما با انتخاب و خرید یک مایکروویو خوب و مناسب با داشتن این قابلیت می توانید مطمئن شوید، که هنگام یخ زدایی همه ی قسمت های مواد غذایی مورد نظر به طور مساوی ذوب می شوند.

 

4- قیمت اجاق مایکروویو

قیمت بسیاری از مدل ها با توجه به برند و ظاهر و کارکرد آن ها متفاوت تر می باشد. اگر هزینه ی بالا برای شما مهم نیست می توانید اجاق مایکروویوی را خریداری کنید که دارای برند معتبری هستند و در بازار حرف اول را می زند. چند برند مانند: شرکت های ال جی، پاناسونیک و سامسونگ جزء سازندگانی می باشند که کالاهای آن ها بسیار با کیفیت و بدون نقص بوده و همیشه رضایت بسیار زیادی از مشتریان را در پی داشته است.

 

5- پنل های لمسی اجاق مایکروویو

استفاده از پنل های لمسی نسبت به دکمه های فشاری بسیار راحت تر می باشد و هم زیبایی ظاهری دستگاه مایکروویو نیز با این پنل ها بیشتر می باشد.

 

6- برنامه های پخت خودکار غذای اجاق مایکروویو

اگر مایکروویو شما دارای قابلیت پخت خودکار غذا باشد، کار برای شما بسیار راحت تر خواهد بود. فقط کافی است که شما نوع و وزن غذا را بر روی دستگاه مایکروویو وارد کنید تا به صورت خودکار غذای را برای شما آماده کند.

 

7- توان مصرفی دستگاه مایکروویو

میزان وات مایکروویوهای امروزی از 400 تا 1200 و در بعضی از مدل ها تا 2000 وات نیز در بازار موجود می باشد. هر چه توان دستگاه بالاتر باشد زمان پخت نیز کمتر خواهد بود. اما فراموش نکنید که توان بیشتر دستگاه مصرف برق و انرژی بیشتری هم در پیش رو خواهد داشت. شما می توانید از مدلهایی با حداقل 1000 وات بهترین استفاده را بکنید و با این کار نیاز به صرف هزینه ای بالا نمی باشد.

 

8- تایمر اجاق مایکروویو

تایمر دستگاه به شما اجازه می دهد تا هر چند دقیقه یا ساعتی را که برای پخت غذا می خواهید تنظیم کنید و به راحتی و بدون استرس منتظر آماده شدن غذای خود باشید.

 

9- قفل کودک اجاق مایکروویو

در راهنمای خرید مایکروویو به قفل کودک توجه کنید. اگر در خانه ی خود کودک دارید به دلیل کنجکاو بودن کودکان ممکن است هنگامی که دستگاه مایکروویو روشن است، کودک شما به صورت اتفاقی درب دستگاه را باز کرده و دست خود را درون ان قرر دهد. که با این کار باعث آسیب جدی خواهد شد. بنابراین اگر دستگاه قابلیت قفل کودک را داشته باشد دچار چنین سانحه ی ناگواری نخواهید شد. معمولا هنگام قفل کودک باید به آن رمزی بدهید تا فقط خودتان بتوانید درب اجاق مایکروویو را باز کنید.

 

10- صفحه ی چرخان اجاق مایکروویو

شاید برای شما پیش آمده باشد که هنگام پختن غذا، قسمتی از غذا کمی خام و قسمت دیگر پخت بیشتری داشته باشد. اگر دستگاه شما قابلیت صفحه ی چرخان را داشته باشد، این کار به راحتی برای شما امکان پذیر می باشد و می توانید غذای خود را طبق باب میلتان پخت و پز دهید. صفحه ی چرخان مایکروویو معمولا شیشه یا سرامیک می باشد.

 

11- صفحه ی بزرگ پنجره ی اجاق مایکروویو

زمانی که پنجره ی دستگاه مایکروویو بزرگ باشد شما می توانید به راحتی از وضعیت غذای داخل اجاق مایکروویو خود در جریان باشید و با چشمان خود ببینید که پخت و پز غذا در چه مرحله ای بسر می برد. بنابراین شاید هنگام خرید مایکروویو این نکته نیز برای شما مهم باشد.

و در آخر امید است که هنگام انتخاب و خرید مایکروویو دچار دو دلی، شک و تردید نشوید و توانسته باشیم با بیان نکات مهم و ضروری ذکر شده در مورد خریدن اجاق مایکروویو تا حد خیلی زیادی شما را راهنمایی کرده باشیم و شما نیز بتوانید اجاق مایکروویوی انتخاب کنید، که سالیان زیادی بتواند بهترین خدمات را به شما عرضه کند و تا پایان طول عمر و کارآیی دستگاه از بودن و خرید مایکروویو خود احساس پشیمانی نکنید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا