مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نکات مهمی که هنگام کار و استفاده از دستگاه یخچال باید رعایت کنید

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ شنبه
نکات مهمی که هنگام کار و استفاده از دستگاه یخچال باید رعایت کنید
چکیده این مقاله : هنگام استفاده از یخچال و فریزر نکاتی را لازم است رعایت کنید تا دستگاه یخچال شما به تعمیر و یا تعویض نیاز نداشته باشد.
  • زمان مطالعه : 0 دقیقه
  • 0 نظر
  • 720 بازدید

 

نکات مهمی که هنگام کار و استفاده از دستگاه یخچال باید رعایت کنید

 

نکات مهمی که هنگام کار و استفاده از دستگاه یخچال باید رعایت کنید

قبل از اینکه شروع کنیم به نوشتن این مقاله در مورد نگهداری هر چه بهتر و مناسب تر از دستگاه یخچال، ابتدا به خلاصه ای از نحوه ی نگهداری مواد غذایی در زمان های قدیم می پردازیم. تا ببینیم در صورت نبود یخچال و فریزر و کمبود امکانات از چه را ه ها و روش هایی برای ذخیره و نگهداری مواد غذایی استفاده می کردند. در حقیقت راه های نگهداری مواد غذایی مردم هر کشوری با توجه به فرهنگ و تمدن شان متفاوت بوده است. برای مثال مصریان باستان روش نمک زدن را کشف کرده بودند و زمانی که می خواستند گوشت را برای مدت زمان طولانی ذخیره کنند، به انواع مواد گوشتی نمک می زدند، زیرا نمک رطوبت مواد گوشتی را می گرفت و باکتری ها را از بین می برد. همچنین در زمان های قدیم بعضی از افراد برای نگهداری مواد غذایی خود، گودال هایی در دل زمین می کندند و سپس دیواره های آن را با چوب یا برگ می پوشاندند، تا نوعی مانع بین غذا و خاک درست کنند و سپس مواد غذایی را در کیسه های چرمی یا سبدهای چوبی قرار می دادند و در داخل گودال های حفر شده زمین می گذاشتند. اینگونه بود که مواد غذایی را برای مدتی در دل زمین ذخیره می کردند. در گذشته از راه های دیگری نیز برای نگه داری مواد غذایی استفاده می کردند. این راه ها عبارتند از خشک کردن، دود کردن، ترشی انداختن و هم چنین برای خنک نگه داشتن مواد غذایی از کولرهای طبیعی مانند جویبارها و چاه ها استفاده می کردند.

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی امروزه کار برای انسان ها بسیار راحت شده است به طوری که می توان گفت مقدار بسیار کمی از کار خانه بر عهده ی خود شخص می باشد و بقیه ی کارها را وسایل و تجهیزات برقی انجام می دهند. یخچال از کاربردی ترین و ضروری ترین وسایل آشپزخانه برای نگه داری مواد غذایی به شمار می آید و از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری به عمل می آورد. ما در این مقاله می خواهیم دانستنی های لازم برای نگه داری از این وسیله ی پربها و با ارزش را مورد بحث قرار دهیم و یادآوری کنیم هنگام استفاده از یخچال و فریزر چه نکاتی را رعایت کنید تا دستگاه یخچال شما به تعمیر و یا تعویض نیاز نداشته باشد.

 

نکات مهمی که هنگام کار و استفاده از دستگاه یخچال باید رعایت کنید

 

در پایین به شرح نکاتی که برای نگه داری از یخچال که باید بدانید می پردازیم.

  • برای اینکه یخچال یا فریزر شما بر اثر نور خورشید دچار آسیب نشود آن را کنار پنجره قرار ندهید. همچنین یخچال و فریزر باید از وسایل گرمایشی مانند بخاری، شومینه و شوفاژ دور باشند. زیرا گرما می تواند به موتور یخچال آسیب برساند.

 

یخچال را کنار پنجره قرار ندهید

 

  • قبل از گذاشتن ظروف داغ به درون یخچال ابتدا کمی صبر کنید، تا ظرف مواد غذایی در دمای محیط خنک شود سپس آن را درون یخچال قرار دهید. اگر ظروف داغ را داخل یخچال قرار دهید تمام گرمای ظروف و مواد غذایی در داخل یخچال پخش می شود و با این کار دمای یخچال نیز بالا می رود. در چنین شرایطی به کمپرسور یخچال فشار زیادی وارد می شود و در نتیجه موتور یخچال برای خنک کردن محیط داخلی یخچال از کار می افتد.

 

  • برای جلوگیری از رشد باکتری ها و میکروب ها، یخچال را هفتگی تمیز کنید. برای این کار مقداری آب گرم و شوینده را با هم قاطی کنید وسپس دستمالی تمیز را نم دار کنید و لکه های داخل یخچال و فریزر را به راحتی پاک کنید و از بین ببرید.

 

 

  • اگر در فصل سرما به سر می برید و نیازی به مصرف یخ ندارید، یخ ساز یخچالتان را خاموش کنید. زیرا یخ ساز یخچال باعث بالا رفتن کارکرد موتور یخچال و بالا رفتن مصرف برق می شود. با کار کردن همیشگی یخ ساز یخچال، در دراز مدت عمر مفید موتور یخچال نیز کاهش می یابد.

 

استفاده نکردن یخساز یخچال در فصل سرما

 

  • دستگاه یخچال شما باید در جایی مناسب و تراز قرار گیرد، تا صدای آن کمتر باشد و به موتور دستگاه شما فشار وارد نشود.

 

  • توجه داشته باشید که دستگاه یخچال شما باید 20 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد تا هوا بتواند به خوبی در جریان باشد. زیرا اگر یخچال با دیوار فاصله نداشته باشد باعث گرم کردن موتور یخچال و آسیب رساندن به قطعات دستگاه می شود.

 

  • با توجه به دمای هوا درجه ی فریزر یخچال را تنظیم کنید. در فصل تابستان به دلیل گرمای زیاد دمای یخچال باید روی 2 تا 3 درجه باشد و دمای فریزر روی منفی 18و منفی 20 باشد. در زمستان نیز به دلیل سرما، دمای یخچال بین 4 تا 5 و دمای فریزر منفی 15 و منفی 18 درجه قرار بگیرد.

 

تنظیم کردن درجه یخچال باتوجه به هوا

 

  • وقتی می خواهید مواد غذایی را در قسمت فریزر یخچال بگذارید، حتما آن ها را با نایلون یا نایلکس بپوشانید تا بوی مواد غذایی دیگر را به خود نگیرد. مواد غذایی متفاوت را با هم و در کنار هم قرار ندهید و بهتر است هر طبقه را به موادی خاص اختصاص دهید. بهتر است مواد گوشتی را در طبقات بالا و سبزیجات را در طبقه ی پایین فریزر قرار دهید.

 

مرتب کردن فریزر

 

  • یخچال و فریزر را گند زدایی کنید. برای جلوگیری از گرفتن بوی یخچال می توانید، از بوگیرهای مخصوص یخچال و فریزر استفاده کنید. یا روشی ساده و مطمئن را امتحان کنید، یک تکه زغال را درون دستگاه قرار دهید تا بوی نامطبوع داخل یخچال و فریزر را رفع کند.

 

استفاده ازذغال به عنوان بوگیر یخچال

 

  • زمانی که مواد غذایی خود را در یخچال یا فریزر نگه داری می کنید، بر روی آن ها تاریخ درج کنید زیرا بهتر است مواد غذایی را برای مدت  طولانی نگه ندارید. و با نوشتن تاریخ بر روی آن ها دیگر زمان گذاشتن مواد غذایی در یخچال و فریزر را فراموش نمی کنید و مواد غذایی را قبل از اینکه فاسد شوند و یا مزه ی اصلی خود را از دست بدهند مصرف می کنید. توجه کنید زمانی که می خواهید مواد غذایی خود را در یخچال نگه داری کنید سعی کنید آن ها را درون ظروف شیشه ای قرار ندهید زیرا بر اثر استنباط ظروف شیشه ای شکسته می شوند.

 

  • برای قرار دادن مواد غذایی داخل فریزر اگر مواد غذایی گرم هستند، بگذارید تا به طور کامل سرد شوند، سپس آن ها را داخل نایلون ریخته و هوای داخل بسته های مواد غذایی را خارج کنید سپس داخل فریزر قرار دهید.

 

  • هنگامی که درب یخچال یا فریزر را باز می کنید، آن را برای مدت طولانی باز نگه ندارید. زیرا با این کار هوای سرد یخچال به بیرون و هوای گرم آشپزخانه به درون یخچال وارد می شود و این کار باعث می شود کمپرسور یخچال هوای گرم بیرون را که اکنون یخچال اشغال کرده است خنک کند. در این صورت به کمپرسور یخچال شما فشار زیادی وارد می شود و در آینده ی نزدیک نیاز به تعمیر پیدا می کند و طول عمرش نیز کم می شود. حتی این امکان وجود دارد که با باز نگه داشتن طولانی مدت یخچال گاز آن خالی شود.

 

باز نکردن طولانی درب یخچال

 

  • فیلتر آب یخچال را عوض کنید، فیلتر تصفیه ی آب را حداقل هر شش ماه یک بار باید تعویض کرد. در صورت دیر تعویض کردن فیلتر، ناخالصی ها از فیلتر آب عبور می کنند و وارد آب سرد کن می شوند و طعم آب را تغییر می دهند.

امید است که خواندن این مقاله و عمل کردن به نکات ذکر شده برای استفاده صحیح از یخچال و فریزر برای شما مفید بوده باشد و تمام سعی خود را برای نگه داری مناسب از این وسیله ارزشمند بکنید. فراموش نکنید نگهداری مناسب از یخچال بیشترین منفعت را برای شما دارد، زیرا دیگر نیازی به هزینه ی زیاد بابت تعمیر کردن یخچال و یا مجبور به تعویض کردن یخچال بعد از مدت کوتاهی نخواهید بود.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا