مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید تلویزیون

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۱۱/۱۹ یکشنبه
راهنمای خرید تلویزیون
چکیده این مقاله : فاکتور ها و نکاتی که هنگام خرید تلویزیون مناسب باید مد نظر داشته باشید را مورد بررسی قرار دهیم. به کمک این راهنمای خرید می توانید با توجه به نیاز خود بهترین و ایده آل ترین تلویزیون را خریداری کنید.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1061 بازدید

لوازم خانگی اهمیت ویژه ای در زیبایی و جذابیت دیزاین یک خانه دارند. بنابراین باید هنگام خرید تمام فاکتور های ضروری برای انتخاب ایده آل را در نظر بگیرید و یک محصول منحصر به فرد و با کیفیت خریداری کنید. یکی از این لوازم خانگی که بودن آن در هر خانه ای واجب می باشد، تلویزیون است. نمی توان یک خانه را بدون تلویزیون تصور کرد چرا که هم حوصله بر است هم دیزاین خانه کسل کننده می شود. اما سوال اینجاست که چطور بهترین و با کیفیت ترین تلویزیون را بخریم؟ هنگام خرید چه نکاتی را باید مد نظر بگیریم؟ وجود چه فاکتور هایی باعث می شوند که یک تلویزیون گزینه بهتری برای خرید باشد؟ این سوالات مهم ترین سوالاتی هستند که هنگام انتخاب و خرید یک تلویزیون به ذهن مشتریان می آید.

ممکن است هنگام خرید، فروشنده پیشنهادات زیادی به شما بدهد یا شما ترغیب کند که محصولی خاص را انتخاب کنید. اما آیا این درست است که با نظر صاحب محصول، غرق پیشنهادات شوید و آن محصول را خریداری کنید؟ خب مسلما نه. بهتر است اطلاعات کافی از تلویزیون ها و نحوه عملکرد آن ها داشته باشید تا هنگام خرید دچار مشکل نشوید و بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید. در این مقاله موضوع خرید تلویزیون باکیفیت و ایده آل را بررسی خواهیم کرد و پس از مطالعه این مقاله خواهید توانست که تلویزیون ایده آل و منحصر به فردی را متناسب با علاقه خودتان انتخاب کنید. این مقاله ای که با موضوع راهنمای خرید تلویزیون برای شما آماده کرده ایم بدون هیچ تعصبی نسبت به یک برند خاص و بدون در نظر گرفتن منافع شخصی تهیه و تکمیل شده است. راهنمای خرید تلویزیون به شما کمک می کند تا یک تلویزیون مناسب و با کیفیت برای خودتان تهیه کنید.

 

راهنمای جامع خرید و انتخاب تلویزیون

 

برای خرید یک تلویزیون با کیفیت و ایده آل چه نکات و فاکتور هایی را باید مد نظر قرار دهیم؟

این که یک محصول ایده آل و منحصر به فرد تهیه کنید به انتخاب شما هنگام خرید بستگی دارد. برای این منظور شما باید ویژگی ها و خصوصیات محصول مورد نظر خود را به خوبی بشناسید تا انتخابی مناسب برای خرید داشته باشید. هنگام خرید شما نباید با حرف های فروشنده ترغیب شوید یا اینکه با دیدن یک محصول زیبا بدون در نظر گرفتن مشخصات و امکاناتش آن را انتخاب کنید. در این بخش شما را راهنمایی خواهیم کرد تا انتخابی مناسب و کاربردی داشته باشید و بهترین تلویزیون را بخرید.

 

نکات کلیدی و فاکتور هایی که هنگام خرید تلویزیون باید به آن ها توجه کنید عبارت اند از:

  • دسته بندی تلویزیون ها بر اساس کیفیت صفحه نمایش
  • درگاه های ارتباطی تلویزیون مورد نظر
  • برند تلویزیون مد نظر برای خرید
  • خرید تلویزیون با توجه به کیفیت و رزولوشن تصاویر

 

نکات کلیدی و فاکتور هایی که هنگام خرید تلویزیون

 

دسته بندی تلویزیون ها بر اساس کیفیت صفحه نمایش

تلویزیون ها با توجه به نوع صفحه نمایشگر استفاده شده در ان ها انواع مختلفی دارند. این تفاوت و دسته بندی با توجه به فناوری هایی تعیین می شود که در صفحه نمایش تلویزیون ها استفاده شده است. به طور کلی تلویزیون ها به پنج دسته کلی تقسیم می شوند:

  • تلویزیون ‌های پلاسما
  • تلویزیون ‌های LCD
  • تلویزیون‌ های LED
  • تلویزیون‌ های OLED
  • تلویزیون‌ های QLED

 

دسته بندی تلویزیون ها بر اساس کیفیت صفحه نمایش

 

تلویزیون ‌های پلاسما

تلویزیون های پلاسما دارای نمایشگر با لامپ های فلورسنت می باشند. این صفحه نمایش ها دارای چندین سلول هستند که هر کدام از آن ها دارای شیشه ای مجزا می باشند. بین صفحه نمایش تلویزیون های پلاسما گاز نئون و زنون تزریق می شود تا پلاسما تولید شود. بنابراین وقتی تلویزیون را به برق وصل کنید این گاز ها شروع به تولید فسفر های آبی، قرمز و سبز رنگ می کنند سپس باعث می شوند تا تصویر به شما نمایش داده شود. این نوع تلویزیون ها تنها توسط برند های ال جی، سامسونگ و پاناسونیک تولید می شوند. این تلویزیون ها دارای کیفیت تصویر بالایی هستند اما در مقابل طول عمر کمتری دارند و برق مصرفی آن ها زیاد است. این تلویزیون ها رنگ ها را با وضوح بیشتری نمایش می دهند و زاویه دید گسترده ای دارند و معمولا با تلویزیون های ال سی دی مقایسه می شوند. اما با توجه به اینکه تلویزیون های دیگر دارای تکنولوژی های پیشرفته تری هستند، تلویزیون های پلاسما خواهان کمتری دارند.

 

تلویزیون ‌های پلاسما

 

تلویزیون ‌های LCD

تلویزیون های ال سی دی اولین تلویزیون هایی هستند که به صورت کم حجم و باریک ساخته شده اند. این تلویزیون ها دارای نمایشگری از جنس کریستال مایع هستند که دارای کیفیت بالایی می باشند و تصاویر را با میزان روشنایی و کنتراست بالا نمایش می دهند. در طراحی و ساخت تلویزیون های ال سی دی از تکنولوژی TFT استفاده شده است بنابراین تصاویر تولیدی این تلویزیون ها با کیفیت بالا نمایش داده می شوند. این تلویزیون ها به گونه ای ساخته شده اند که حرارت کمتری تولید می کنند یا به عبارتی مصرف برق کمتری دارند. این تلویزیون ها متاسفانه دیگر تولید نمی شوند و جای خود را به تلویزیون های LED داده اند اما همچنان نسخه های قدیمی این تلویزیون ها در بازار موجود می باشد.

 

تلویزیون ‌های LCD

 

تلویزیون های LED

تلویزیون های ال ای دی نسخه ای کامل و پیشرفته تر از تلویزیون های LCD می باشند که طرفداران زیادی دارند. این تلویزیون ها تصاویر را با کیفیت فوق العاده 4K و 8K نمایش می دهند و جزو پر فروش ترین ها بین انواع تلویزیون هستند. کیفیت تصاویر تولیدی در این تلویزیون ها به قدری بالاست که تصاویر به صورت زنده و طبیعی نمایش داده می شوند. علاوه بر این، تلویزیون های ال ای دی قیمت مناسبی نسبت به سایر تلویزیون ها دارند. این نوع تلویزیون ها توسط اکثر برند های سازنده تلویزیون ساخته می شوند و تنها مختص شرکت های معروف مثل سونی، سامسونگ یا ال جی نیستند. شرکت هایی همچون فیلیپس، توشیبا، پاناسونیک، هایسنس، مارشال و ... نیز در زمینه ساخت تلویزیون های LED مشغول به فعالیت هستند.

 

تلویزیون های LED

 

تلویزیون های OLED

این نوع تلویزیون ها که جزو تلویزیون های نسل جدید و مدرن شناخته می شوند از کیفیت بالایی برخوردارند و می توان گفت جزو بهترین نوع تلویزیون ها می باشند. در طراحی و ساخت تلویزیون های OLED از فناوری ها و تکنولوژی ها پیشرفته و مدرن استفاده شده است بنابراین قیمت این تلویزیون ها بالا می باشند و یک کالای لوکس و با ارزش تلقی می شوند. این نوع تلویزیون ها بسیار باریک ساخته شده اند و نسبت به سایر تلویزیون ها باریک تر هستند. این تلویزیون ها دارای کیفیت بالای نمایش تصاویر با وضوح 4K و 8K هستند بنابراین تصاویر را به صورت طبیعی و شفاف نمایش می دهند. این نوع تلویزیون ها در شرکت های محدودی مثل فیلیپس، سونی و ال جی تولید می شوند. حتی شرکت بزرگی مثل سامسونگ این نوع تلویزیون ها را تولید نمی کند.

 

تلویزیون های OLED

 

تلویزیون ‌های QLED

تلویزیون های QLED جزو محصولاتی است که شرکت سامسونگ علاقه زیادی به تولید ان دارد و در تولید این نوع تلویزیون ها موفق عمل کرده است. این تلویزیون ها نسبت به رقیب خود یعنی تلویزیون های OLED قیمت ارزان تری دارند. این تلویزیون ها تصاویر را با کیفیت بالایی نشان می دهند و از لحاظ میزان روشنایی و طول عمر و خراب شدن بهتر از تلویزیون های اولد عمل می کنند. در ساخت این تلویزیون ها از یک لایه کوانتومی استفاده شده است که باعث می شود تصاویر و رنگ ها به صورت خارق العاده نمایش داده شوند. تلویزیون های QLED محصولاتی هستند که شرکت سامسونگ در مقابل تلویزیون های OLED ال جی به بازار عرضه کرده است.

 

تلویزیون ‌های QLED

 

خرید تلویزیون بر اساس درگاه های ارتباطی موجود در آن

یکی دیگر از مهم ترین عواملی که در راهنمای خرید تلویزیون اهمیت دارد درگاه های ارتباطی موجود در تلویزیون می باشد. به وسیله درگاه های ارتباطی می توانید به سایر دستگاه ها متصل شوید و فایل های مورد نظر خود را داخل تلویزیون پخش کنید. البته این یک نوع از درگاه های ارتباطی است و نوع دیگر درگاه های ارتباطی برای افزایش صدای تلویزیون کاربرد دارند. به این صورت که انواع سیستم های صوتی یا ساندبار را می توانید به تلویزیون اضافه کرده و میزان صدای خروجی را تقویت کنید. در گاه های ارتباطی که یک تلویزیون می تواند آن ها را پشتیبانی کند عبارت اند از:

  • درگاه HDMI
  • درگاه USB
  • درگاه کامپوزیت
  • درگاه کامپوننت
  • درگاه LAN
  • بلوتوث

 

خرید تلویزیون بر اساس درگاه های ارتباطی موجود در آن

 

درگاه HDMI

پورت HDMI این امکان را فراهم می کند تا بتوانید دستگاه های هوشمند همچون سیستم های صوتی، ساندبار، لپ تاپ و ... را به تلویزیون متصل کنید و فایل های مورد نظر خودتان را پخش نمایید. این ورودی دارای یک کابل است که اتصال به دستگاه های دیگر از این طریق انجام می شود. انتقال اطلاعات به کمک درگاه HDMI راحت و با کیفیت بالا انجام می شود.

 

درگاه USB

درگاه USB شناخته شده ترین درگاهی است که برای متصل کردن یک دستگاه به سیستمی دیگر استفاده می شود. این درگاه معمولا در اکثر تلویزیون ها وجود دارد و اتصال به سیستم های دیگر از این طریق به راحتی انجام می شود. به کمک این درگاه می توانید گوشی موبایل، تبلت، دوربین عکاسی و هارد اکسترنال خود را به تلویزیون وصل کنید و فایل های خود را پخش نمایید.

 

درگاه کامپوزیت

پورت Composite برای دریافت سیگنال های صوتی استریو و همچنین سیگنال تصویر استاندارد به وسیله کابل کامپوزیت استفاده می شود. به کمک این پورت می توانید سایر دستگاه ها را به راحتی به تلویزیون خود وصل کنید.

 

درگاه کامپوننت

به وسیله پورت Component نیز می توانید دستگاه های مختلف را به تلویزیون متصل کنید. این پورت ها از کابل های از کابل‌های RCA استفاده می‌کنند. این درگاه دارای دو ورودی صدا و سه ورودی تصویر می باشد بنابراین می توانید تعداد دستگاه های بیشتری را به تلویزیون خود متصل کنید.

 

درگاه LAN

اگر اینترنت خانگی شما از نوع وای فای نباشد برای اینکه مستقیما به اینترنت وصل شوید به درگاه LAN احتیاج خواهید داشت. پشتیبانی تلویزیون تان از درگاه LAN این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید به صورت مستقیم به مودم متصل شوید و از اینترنت استفاده کنید.

 

بلوتوث

یکی دیگر از درگاه های ارتباطی مهم که می تواند در تلویزیون وجود داشته باشد بلوتوث می باشد. نکته جالبی که درگاه بلوتوث دارد اتصال بدون سیم آن می باشد یعنی بدون نیاز به هیچ گونه کابلی می توانید تلفن همراه، هدفون، بلندگو و ... را به تلویزیون وصل کنید.

 

برند تلویزیون مد نظر برای خرید

یکی از عوامل مهم و البته تاثیر گذار در انتخاب و خرید یک محصول برند آن می باشد. ممکن است شما با دو محصول متفاوت رو به رو شوید که دارای امکانات تقریبا یکسانی باشد. معمولا در این جور مواقع تلویزیونی را انتخاب می کنید که توسط برند محبوب تان ساخته شده است. شاید با شنیدن اسم تلویزیون یاد سامسونگ و ال جی بیوفتید و تصور کنید که این دو برند تنها سازنده های تلویزیون های با کیفیت هستند. اما در سراسر جهان شرکت های بزرگ و معتبری در زمینه تولید تلویزیون فعالیت می کنند که تلویزیون های منحصر به فردی را به بازار عرضه کرده اند. به طور کلی شرکت های سازنده و تولیدی معتبر در جهان که در ایران طرفداران زیادی دارند به صورت زیر می باشد.

 

تلویزیون های LG

ال جی جزو بزرگ ترین و معتبر ترین شرکت هایی است که در زمینه ساخت و تولید محصولات خانگی از جمله تلویزیون فعالیت دارد. این شرکت دارای محصولات با کیفیت و منحصر به فردی می باشد به همین جهت طرفداران زیادی در سراسر جهان و ایران دارد. این شرکت تلویزیون های درجه یک و با کیفیت بالا را به بازار عرضه می کند. این برند تولید کننده اصلی تلویزیون های OLED می باشد که جزو نسل جدید تلویزیون هستند و کیفیت بسیار بالایی دارند. البته تلویزیون های LED هم توسط این شرکت ساخته می شوند  که نسبت به تلویزیون های OLED قیمت پایین تری دارند.

 

تلویزیون های LG

 

تلویزیون های Samsung

سامسونگ نیز جزو غول های بزرگ دنیا در زمینه ساخت تلویزیون و سایر محصولات خانگی می باشد. این شرکت تلویزیون های LED را در سایز های مختلف و قیمت مناسب به بازار عرضه می کند. سامسونگ برای رقابت با رقیب دیرینه خود یعنی ال جی تلویزیون های QLED را مطرح کرده است. این تلویزیون ها قیمت بالایی دارند و جزو محصولات رده بالا و لوکس محسوب می شوند. کیفیت تصاویر این تلویزیون ها 4K است و تصاویر را با کیفیت فوق العاده به نمایش می گذارند. اگر کیفیت و کارایی برای تان مهم است و با قیمت محصول مشکلی ندارید تلویزیون های QLED سامسونگ جزو بهترین تلویزیون های موجود در بازار می باشند. اما اگر به دنبال محصولاتی با قیمت پایین هستید که کیفیت خوبی هم داشته باشند می توانید تلویزیون های ال ای دی سامسونگ را برای خرید انتخاب کنید.

 

تلویزیون های Samsung

 

تلویزیون های Sony

سونی یک برند شناخته شده ژاپنی است که محصولات جذاب و منحصر به فردی را به بازار عرضه می کند. این برند محبوب در زمینه ساخت تلویزیون های LED و OLED فعالیت می کند که از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار می باشند. تلویزیون های ساخته شده توسط سونی دارای کیفیت تصویر 4K می باشند و تصاویر را به صورت زیبا و طبیعی به نمایش می گذارند. محصولات این شرکت در سایز ها و اندازه های متنوعی تولید می شوند و قیمت مناسبی دارند.

 

تلویزیون های PHILIPS

شرکت هلندی فیلیپس جزو بزرگ ترین و پیشرفته ترین شرکت های موجود در دنیا محسوب می شود. این برند محبوب و معتبر در زمینه ساخت و تولید لوازم الکتریکی فعالیت می کند و محصولات پر قدرت و متنوعی دارد. این شرکت به قدری بزرگ است که بیش از 120 هزار در آن مشغول به کار هستند. این شرکت معتبر تلویزیون های با کیفیت و قدرتمندی دارد که نور بسیار مطلوب، تصاویر با کیفیت و صدای واضحی را ارائه می دهند. بنابراین می توان گفت که این شرکت دارای تلویزیون های جذاب و با کیفیت است که ارزش خریدن را دارند.

 

تلویزیون های Hisense

این شرکت یکی دیگر از تولید کنندگان تلویزیون های با کیفیت در جهان می باشد که دفتر مرکزی آن در کشور چین قرار دارد. این شرکت تلویزیون های خود را در جهان با مارک هایسنس و در مکزیک و ایالات متحده با مارک شارپ به بازار عرضه می کند. تلویزیون های ساخته شده توسط این برند دارای قیمت های مناسبی هستند از فناوری رنگ کوانتومی نقطه ای بهره می برند. تصاویر پخش شده در این تلویزیون ها دارای کیفیت 4K هستند و شما از مشاهده تصاویر هیجان زده خواهید شد.

 

تلویزیون های Panasonic

شرکت پاناسونیک یکی از قدیمی ها در زمینه تولید تلویزیون و لوازم الکتریکی است که از سال 1918 مشغول به فعالیت می باشد. این شرکت تلویزیون های با کیفیت و منحصر به فردی را به بازار عرضه می کند و دارای اعتبار بسیار زیادی می باشد. این برند قدرتمند در سال 2012 عنوان چهارمین تولید کننده تلویزیون در جهان را به خود اختصاص داده بود. این مقام چهارمی نشان دهنده کیفیت و کارایی بالای تلویزیون های پاناسونیک می باشد.

 

خرید تلویزیون با توجه به کیفیت و رزولوشن تصاویر

اگر سه فاکتور اول را به خوبی بررسی کرده باشید نوبت به بررسی کیفیت و رزولوشن تصاویر می رسد. این مورد یکی از عوامل مهمی است که هنگام خرید به آن توجه می شود چرا که همیشه تصاویر در جلو چشم شما هستند و اگر کیفیت خوبی نداشته باشند علاقه ای به تماشای تلویزیون نخواهید داشت. به طور کلی با توجه به میزان کیفیت و نوع تلویزیون، تلویزیون ها دارای رزولوشن های مختلفی هستند که به صورت زیر دسته بندی می شوند.

تلویزیون‌های SD: این تلویزیون ها دارای کمترین میزان رزولوشن یعنی 480P هستند.

تلویزیون‌هایHD: رزولوشن تصاویر در این نوع تلویزیون ها به صورت 720P می باشد.

تلویزیون‌های FULL HD: این مدل از تلویزیون ها دارای رزولوشن 1080*1920 پیکسلی می باشند.

تلویزیون‌های UHD: این مدل از تلویزیون ها دارای رزولوشن تصویر 3840*2160 پیکسل هستند.

تلویزیون‌های 4K: این نوع تلویزیون ها تصاویر را با رزولوشن 2160*4096 نمایش می دهند. اکثر تلویزیون های نسل جدید دارای رزولوشن 4K و بالا تر هستند.

تلویزیون‌های 8K: این مدل از تلویزیون ها بالاترین کیفیت را برای نمایش تصاویر ارائه می دهند. رزولوشن تصاویر در این تلویزیون ها دو برابر تلویزیون های 4K یعنی 4320*7680 پیکسل می باشد.

 

سوالات متداول هنگام خرید تلویزیون

در این بخش مهم ترین و متداول ترین سوالاتی که مشتریان هنگام خرید با آن مواجه می شوند را مطرح کرده ایم.

 

تلویزیون با چه سایزی بخریم؟

اینکه تلویزیون با چه سایزی بخریم یا چه سایزی برای تلویزیون ایده آل است مهم ترین سوالی است که مشتریان هنگام خرید تلویزیون با آن رو به رو می شوند. برای اینکه یک تلویزیون با سایز مناسب برای منزل، مغازه یا شرکت خود خریداری کنید دو فاکتور می تواند تاثیر گذار باشد. اولین فاکتور متراژ محل مورد نظر و فاکتور دوم نوع محیط می باشد.

اگر شما محیطی با اندازه کوچک داشته باشید خرید یک تلویزیون 24 الی 32 اینچی برای شما کفایت می کند و می تاونید تصاویر را به خوبی و با جزئیات کامل مشاهده کنید. اما هر چقدر فضای محیط مورد نظر بزرگ تر باشد بهتر است از تلویزیون های با سایز بزرگ تر استفاده کنید. در مورد فاکتور دوم یعنی محیط مورد نظر منظور این است که می خواهید این تلویزیون را در اتاق پذیرایی، جلوی چشم مشتریان و یا چه محیطی بگذارید. چرا که هم باید تلویزیون با اندازه محیط همخوانی داشته باشد و هم بتوان تصاویر و جزئیات داخل تلویزیون را به خوبی مشاهده کرد. بنابراین با توجه به این دو فاکتور می توانید حدس بزنید که چه تلویزیونی برای شما مناسب تر است.

بنابراین می‌توان این گونه گفت که، برای خرید تلویزیون به دنبال تلویزیون‌های با رزولوشن 1080p باشید، مگر آن که قرار باشد تلویزیون‌تان را تا چهار یا پنج سال آینده استفاده کنید، در آن صورت بهتر است تلویزیون 4K خریداری کنید، تا اگر در سال‌های آینده محتواهای  4K زیاد شدند، بتوانید از این رزولوشن لذت ببرید.

 

چطور می توان رزولوشن و کیفیت تصویر یک تلویزیون را بررسی کرد؟

هنگام تست رزولوشن تصاویر باید به تماشای تصاویر ارائه شده دقت کنید. معمولا بر روی تلویزیون ها یک صفحه ورزشی نمایش داده می شود که بر اساس آن می توان نتیجه گرفت که این تلویزیون رزولوشن مناسبی دارد یا نه. در موقع بررسی دقت داشته باشید که هنگام پخش صحنه فوتبالی هنگام ضربه زدن به توپ یا دویدن شخص تصویر نباید مات یا محو باشد. اگر چنین اتفاقی نیوفتد یعنی تلویزیون دارای رزولوشن خوبی می باشد.

 

آیا تلویزیون هوشمند گزینه مناسبی برای خرید می باشد؟

تلویزیون هوشمند مجموعه تلویزیون هایی هستند که امکانات منحصر به فردی دارند. این نوع تلویزیون ها امکانات زیادی همچون قابلیت اتصال به اینترنت، مجهز بودن به سیستم عامل اندروید، استفاده از مرورگر ها و شبکه های اجتماعی محبوب، امکان استفاده از شبکه های پر طرفدار و هیجان انگیز مانند نتفیلیکس و یوتیوب و همچنین سیستم جستجوی صوتی را پشتیبانی می کنند. به کمک این تلویزیون ها می توانید از امکانات متنوعی استفاده کنید و لحظات خوبی را برای خودتان رقم بزنید. به طور کلی تلویزیون های هوشمند انتخاب خوبی برای خرید می باشند چرا که امکانات فوق العاده جذاب و کاربردی را در اختیار ما قرار می دهند. اما این ویژگی تنها یکی از فاکتور های مهم برای خرید می باشد. اگر سایر فاکتور ها هم مورد تایید باشد خرید تلویزیون هوشمند یک انتخاب ایده آل و منحصر به فرد برای شما خواهد بود.

 

سیستم صوتی تلویزیون به تنهایی صدای با کیفیتی ارائه می دهد؟

تلویزیون های نسل جدید دارای بلندگو ها و اسپیکر های قدرتمندی هستند و از فناوری های مدرن برای ارائه صدایی با کیفیت استفاده می کنند. اما اگر نگران کیفیت صوتی تلویزیون ها هستید دیگر لازم نیست نگران باشید چرا که می توانید با استفاده از ساند بار ها کیفیت صدای تولیدی را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

 

چطور زاویه دید تلویزیون را بررسی کنیم؟

برای تشخیص کیفیت و وضعیت زاویه دید تلویزیون کافی است تصاویر تلویزیون را از جهات مختلف مثل بالا، پایین و سمت های چپ و راست مشاهده کنید. باید توجه کنید که هنگام خرید تلویزیون تنها به صورت مستقیم به آن نگاه نکنید بلکه از زوایای دیگر نیز کیفیت تصاویر را بسنجید. همچنین رنگ تصاویر تلویزیون با دور شدن از آن نباید تغییر کند اگر با چنین صحنه ای رو به رو شدید بدانید که تلویزیون مورد نظر زاویه دید مناسبی ندارد.

 

آیا ظاهر و زیبایی تلویزیون ملاک خوبی برای خرید می باشد؟

در راهنمای خرید تلویزیون نباید زیبایی و ظاهر  تلویزیون را مد نظر قرار دهید و بر اساس آن تلویزیون خود را انتخاب کنید. چرا که ممکن است یک محصول ظاهر خوبی داشته باشد اما آن طور که باید دارای امکانات و کیفیت بالایی نباشد. یا برعکس ممکن است یک محصول بهترین امکانات را داشته باشد اما ظاهر چندان جذابی نداشته باشد. بنابراین انتخاب تلویزیون یا هر محصول دیگری با توجه به زیبایی آن کار درستی نیست.

 

تلویزیون خمیده بخریم یا تلویزیون تخت؟

در اواخر رواج پیدا کرده است که تلویزیون های خمیده بهتر از تلویزیون های تخت هستند و کیفیت بالایی دارند. اما نوع تلویزیون دلیل بر کیفیت بالای آن نیست. تلویزیون های خمیده از لحاظ زیبایی بسیار منحصر به فرد هستند و جلب توجه می کنند. اما این دلیل نمی شود که تلویزیون های تخت بد باشند. بنابراین با توجه به فاکتور های اشاره شده در مقاله تصمیم به خرید بگیرید نه بر اساس خمیده یا تخت بودن تلویزیون.

 

 

کلام آخر

در این مقاله راهنمای خرید تلویزیون مناسب را مورد بررسی قرار دادیم. به کمک این راهنمای خرید می توانید با توجه به نیاز خود بهترین و ایده آل ترین تلویزیون را خریداری کنید. هنگام خرید تلویزیون نباید گول ظاهر زیبای محصول و همچنین تعریف های زیاد صاحب مغازه را بخورید. چرا که ممکن است شما بر این اساس ترغیب به خریدن تلویزیون شوید و در نهایت تلویزیون مورد نظر خودتان را نتوانید بخرید. در راهنمای خرید تلویزیون باید فاکتور های اصلی همچون ورودی ها و درگاه های ارتباطی تلویزیون، کیفیت تصویر، نوع صفحه نمایش، سایز تلویزیون و برند تلویزیون مورد نظر را بررسی کنید. سپس فاکتور هایی مانند کیفیت صدای تلویزیون، وضعیت زاویه دید و ... را در نظر بگیرید. سپس می توانید با ارزیابی این فاکتور ها و بر اساس علاقه و معیار هایی که مد نظر دارید بهترین و ایده آل ترین تلویزیون را خریداری کنید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا