مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای جامع خرید و انتخاب ماشین ظرفشویی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ چهارشنبه
راهنمای جامع  خرید و انتخاب ماشین ظرفشویی
چکیده این مقاله : این روز ها ماشین ظرفشویی جزو لوازم ضروری آشپزخانه محسوب می شود. در این مقاله نکات ضروری جهت انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی را باهم مرور می کنیم تا بتوانیدخریدی ایده آل را تجربه کنید.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 771 بازدید

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

امروزه ماشین ظرفشویی جز یکی از لوازم ضروری هر خانه، نیاز مبرم کدبانوهای خانواده و عضو ثابت آشپزخانه به شمار می آید و خانم هایی که راحتی کار و سلامتی پوست دست برایشان مهم است خواهان ماشین ظرفشویی هستند و نسبت به وجود این دستگاه در منزلشان بیشتر احساس نیاز می‌کنند. همگی باید توجه داشته باشید برای انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی نکاتی را رعایت کنید و به دیگران هم توصیه کنید. در ادامه راهنمای خرید ماشین ظرفشویی را با هم بررسی می کنیم.

 

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

 

1. نوع ماشین ظرفشویی

قبل از هرچیز لازم است با انواع ماشین ظرفشویی از لحاظ اندازه و نوع کاربری آشنا شویم و سپس نکات خرید در مورد آن‌ها را بررسی کنیم. ماشین‌های ظرفشویی در سه نوع ماشین ظرفشویی ایستاده، ماشین ظرفشویی توکار و ماشین ظرفشویی رومیزی دسته‌بندی می‌شود که در ادامه به توضیحات بیشتری در خصوص آن‌ها می‌پردازیم. انتخاب هر یک از ماشین های ظرفشویی ذکر شده، بسته به سلیقه و نیاز افراد، فضای آشپزخانه و امکانات دستگاه‌ها متفاوت است.

الف- ماشین ظرفشویی ایستاده: این نوع ماشین ظرفشویی فضای بیشتری را در آشپزخانه اشغال می کند و میزان مصرف برق آن نسبت به ماشین ظرفشویی توکار و رومیزی بیشتر است اما در عوض ظروف بیشتری را در خود جای می دهد. می توان این نوع از دستگاه را در بین کابینت ها و یا کنار سینک ظرفشویی قرار داد. توجه کنید که ماشین ظرفشویی ایستاده نسبت به دیگر دستگاه های ظرفشویی کاربرد و خریدار بیشتری دارد.

 

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی ایستاده

 

ب- ماشین ظرفشویی توکار: بیشتر افرادی که دیزاین و شیک بودن آشپزخانه برایشان مهم است این مدل را انتخاب می کنند و نسبت به ماشین ظرفشویی ایستاده جای کمتری می گیرد ولی از نظر قیمت گرانتر از ماشین ظرفشویی ایستاده و رومیزی می باشد. می توان این نوع از دستگاه توکار را بین کابینت ها و یا زیر سینک ظرفشویی نصب کرد.

 

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی توکار

 

ج- ماشین ظرفشویی رومیزی: اندازه ی این دستگاه کوچکتر است و برای آشپزخانه هایی که فضای آنها کمتر است مناسب تر می باشد. قابلیت جابجایی راحت و سریع را دارد و مصرف برق آن کمتر از ماشین های ظرفشویی ایستاده و توکار است و برای خانواده های کم جمعیت مناسب تر می باشد. این مدل ماشین ظرشویی را می توان روی کابینت یا نزدیک سینک ظرفشویی و یا هرجا که دلتان می خواهد نصب کنید. فقط یک شیر آب، یک لوله دفع فاضلاب با یک پریز برق لازم است.

 

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی رومیزی

 

2. گارانتی و خدمات پس از فروش ماشین ظرفشویی

از آنجا که تهیه‌ی ماشین ظرفشویی هزینه‌ی نسبتا زیادی دارد و پس از مدتی به استفاده مکرر از آن عادت می‌کنید، لذا در صورت خرابی، نه می‌توان منتظر تعمیر ماند و نه می‌توان هزینه‌های آن را نادیده گرفت. لذا گارانتی ماشین ظرفشویی این حداقل اطمینان را از بابت کیفیت محصول و جبران هزینه‌های تعمیرات به شما می‌دهد. از طرفی، همیشه یکی از معضلات لوازم‌های برقی خانه، تهیه‌ی قطعات آن پس از معیوب شدن است لذا دقت کنید که شرکت عرضه کننده تا مدت حداقل 5 سال، قطعات ماشین ظرفشویی شما را تامین نماید که این مهم شامل خدمات پس از فروش می‌باشد.

 

3. قابلیت شستشوی ظروف، متناسب با میزان چربی متفاوت در ماشین ظرفشویی

دقت کنید که در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی، سیستم قابلیت شستشوی ظرف های کم، متوسط و خیلی چرب را داشته باشد زیرا بعضی از ظروف که برای شام و ناهار از آنها استفاده میشود ممکن است خیلی چرب باشند لذا ماشین ظرفشویی باید قابلیت شستشوی تمیز این نوع ظروف را داشته باشد. بعضی از ظروف مانند ظروف سالاد، میوه‌خوری، استکان و ... ممکن است خیلی کم کثیف شده و نیاز به مصرف آب و برق زیادی برای شستشوی نباشد و ماشین ظرفشویی برای شستن این نوع ظروف، به راحتی قابل تنظیم باشد تا از مصرف بی رویه آب و برق و همچنین استهلاک دستگاه جلوگیری شود. البته بعضی از ماشین های ظرفشویی مجهز به سنسورهای تشخیص میزان کثیفی ظروف هستند که خود برای در نظر گرفتن تمامی موارد بالا، به طور هوشمند عمل می کند.

 

4. توجه به تعداد سبدها و قابل تنظیم بودن آن در ماشین ظرفشویی

در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی باید به ظرفیت دستگاه دقت کنید همچنین باید طبقات و نوع سبدها را نیز در نظر بگیرید زیرا که در بیشتر ماشین های ظرفشویی بسته به برند و مدل آن ها این امکان وجود دارد که ساخت آن ها نیز متفاوت باشد و برای هر وسیله ای که می خواهید بشویید سبدی در نظر گرفته شده باشد. وقتی که سبدها جدا از هم باشند به ماشین ظرفشویی کمک می کند تا ظروف بهتر شسته شوند. همچنین اگر سبد ماشین ظرفشویی قابل تنظیم باشد به شما کمک می کند تا با جابه جا کردن آن بتوانید ظروف بزرگتر را در ماشین ظرفشویی خود جای دهید. همچنین سبدهای مخصوص ظروف مثل جای لیوان، بشقاب، قاشق چنگال، قابلمه و تابه را داشته باشد تا هنگام استفاده بتوانیم همه ظروف را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهیم.

 

 تعداد سبدها و قابل تنظیم بودن آن در ماشین ظرفشویی

 

5. قابلیت گرم کردن آب توسط دستگاه ماشین ظرفشویی

بیشتر ماشین های ظرفشویی یک ورودی آب دارند که جهت اتصال به آب سرد طراحی شده اند. و شستن ظروف با آب سرد بسیار سخت است لذا در خرید ماشین ظرفشویی به این نکته توجه کنید که دستگاه انتخابی شما، توانایی گرم کردن آب، بسته به برنامه شستشو و یا به دلخواه شما را داشته باشد. وظیفه‌ی گرم کردن آب بر عهده‌ی یک المنت تعبیه شده در دستگاه ماشین ظرفشویی است که هنگام تنظیم کردن دستگاه، آب را به دمای بالا می رساند و ظروف چرب و کثیف را به خوبی پاک سازی می نماید.

 

6. قابلیت ضدعفونی شدن داخل محفظه دستگاه ماشین ظرفشویی

باید ماشین ظرفشویی این قابلیت را داشته باشد که هر چند وقت یک بار بعد از استفاده از ماشین ظرفشویی بتوانید داخل آن را با شوینده‌های مخصوص پاک سازی نمایید تا ماشین ظرفشویی دچار رسوبات آهکی و چربی ها نشود و مدت زمان طولانی تری بتوانید از دستگاه خود استفاده نمایید.

 

قابلیت ضدعفونی شدن داخل محفظه دستگاه ماشین ظرفشویی

 

7. ظرفیت ماشین ظرفشویی

ظرفیت ماشین ظرفشویی 14 نفره، 140 تکه ظروف را در خود جای میدهد و 16 نفره، 160 تکه ظرف در آن جای می گیرد بنابراین این نکته هم مهم است که برای خرید ماشین ظرفشویی جمعیت خانواده نیز نظر گرفته شود.

 

ظرفیت ماشین ظرفشویی

 

8. معتبر و استاندارد بودن ماشین ظرفشویی

اگر شما از آن دسته از افراد هستید که کیفیت و از طرفی احترام به محیط زیست برایتان مهم‌ است، سعی کنید دستگاهی برای شستشوی ظروفتان انتخاب کنید که از برندهای معتبر مانند بوش، سامسونگ، ال جی، دِوو، اسنوا، پاکشوما و ... باشد. زیرا این‌ برندها از روی اعتباری که در جامعه دارند کیفیت با رعایت اصل مصرف انرژی و بهینه‌ترین حالت شستشوی با میزان مصرف کمتر آب را در نظر دارند.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا