مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نکات مهمی که هنگام کار با ماشین ظرفشویی باید رعایت کنید

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ سه شنبه
نکات مهمی که هنگام کار با ماشین ظرفشویی باید رعایت کنید
چکیده این مقاله : هنگان کار با ماشین ظرفشویی نکاتی حائز اهمیت است که هم سبب استفاده بهینه از دستگاه می شود و هم طول عمر ظرفشویی را افزایش می دهد.
  • زمان مطالعه : 0 دقیقه
  • 0 نظر
  • 854 بازدید

 

نکات مهمی که هنگام کار با ماشین ظرفشویی باید رعایت کنید

 

قبل از اینکه نکات مهم کار با ماشین ظرفشویی را مورد بررسی قرار دهیم به چند مورد از مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی می پردازیم.

 

• صرفه جویی در مصرب آب

هنگام کار با ماشین ظرفشویی در مصرف آب صرفه جویی می شود. طی مطالعات تحقیقاتی، هنگامی که ظروف را با دست می شویید ناخواسته از آب زیادی استفاده می‌کنید، مثلا برای شستن یک سرویس 140 تکه در صورت شستشوی دستی، چیزی مابین 75 تا 95 لیتر آب مصرف می شود در حالی که مصرف آب در شستشوی همان تعداد ظروف با ماشین ظرفشویی، بسته به نوع دستگاه 10 تا 18 لیتر می باشد.

 

• پیشگیری از انواع بیماری

هنگام ایستادن خیلی زیاد پشت سینک ظرفشویی و شستن ظروف، در معرض ابتلا به بسیاری از بیماری ها مانند واریس، آرتروز ستون فقرات و زانو (که با ایستادن زیاد و بی حرکت ماندن بوجود می آید) خواهید بود در حالی که با استفاده از ماشین ظرفشویی، از تمام این بیماری‌ها در امان خواهید ماند.

تماس شوینده‌ها با دست نیز بسیاری از بیماری‌های پوستی را به همراه دارد که شاید با استفاده از دستکش از این خطر در امان بمانید و اما خود حساسیت به استفاده از مواد به کار رفته در دستکش نیز عارضه‌های ناخوشایندی دارد که با استفاده از ماشین ظرفشویی از تمامی این مشکلات رهایی می‌یابد.

 

• شستشوی سریعتر و داشتن اوقات فراغت بیشتر

استفاده از ماشین ظرفشویی به کدبانوی خانواده فرصت بیشتری می‌دهد تا بجای اینکه مدام در آشپزخانه و مشغول شستن ظروف باشد وقت بیشتری را با خانواده اش بگذراند. از طرفی وقتی شما میزبان باشید وقت بیشتری برای پذیرایی ونشستن کنار همدیگر خواهید داشت و لذت آن را می فهمید و نیازی نیست بیشتر وقت خود و حتی مهمان ها را درگیر شستشوی ظروف کنید.

 

شستشوی سریعتر با استفاده از ماشین ظرفشویی

 

• صرفه جویی در مصرف شوینده‌ها

با بکارگیری ماشین ظرفشویی، در مصرف شوینده ها بیشتر صرفه جویی می شود زیرا که در شستشوی با دست میزان استفاده از مایع ظرفشویی خیلی زیاد است و همانطور که در بالا اشاره شد، چون شوینده در تماس با دست بوده به پوست شما نیز آسیب می رساند در حالی که در ماشین ظرفشویی استفاده از شوینده ها خیلی کمتر است چون ما مجبور نیستیم به مایع‌های شستشودهنده دست بزنیم.

 

• شستشوی میوه و سبزیجات

شاید تعجب کنید که یکی از راه های شستشوی میوه و سبزیجات، استفاده از ماشین ظرفشویی با دستگاه است. فقط با این تفاوت که ماشین ظرفشویی، برای شستن ظروف به زمان بیشتر و دمای آب بیشتری نیاز دارد اما برای شستن میوه و سبزیجات از آب کاملا سرد و زمان کمتری بدون نیاز به ریختن مایع یا پودر ماشین ظرفشویی استفاده می‌کند.

 

نکات مهم هنگام کار با ماشین ظرفشویی

حالا می‌رسیم به نکات مهمی که هنگام کار با ماشین ظرفشویی باید رعایت کنید. رعایت این نکات هم در زمان صرف شده جهت استفاده از ماشین ظرفشویی را بهینه می‌کند، هم استهلاک دستگاه را کمتر و باعث طول عمر بیشتر ماشین ظرفشویی می‌شود و هم اینکه در شستن ظروف، ظروف تمیزتری با مصرف کمتری از شوینده ها، آب و برق را حاصل می‌آورد.

 

الف- نحوه چیدمان ظروف هنگام کار با ماشین ظرفشویی

استفاده از ماشین ظرفشویی زمانی بهترین راندمان و عملکرد را خواهد داشت که وقتی می خواهید از دستگاه استفاده کنید هنگام کار با دستگاه باید به اندازه کافی ظروف داشته باشید و همه فضاهای ماشین ظرفشویی را پر کنید تا ارزش آب و انژی که مصرف می شود بیهوده نباشد.  شاید تصور کنید که اگر ظروف کمتری را در دستگاه قرار دهید بهتر تمیز و شفاف می شوند اما این باور و تصور درستی نیست.

 

نحوه چیدمان ظروف هنگام کار با ماشین ظرفشویی

 

1. بشقاب ها را در سبد پایین دستگاه در جای خود قرار دهید و ظرف هایی را که بلندتر هستند مانند دیس ها در قسمت اطراف و پشت دستگاه بگذارید تا عمل آبرسانی به ظروف بهتر صورت گیرد، ظروفی را که احساس می کنید کثیف تر هستند در مرکز دستگاه قرار دهید.

2. لیوان ها، فنجان ها و ماگ ها را در سبد بالا در جای خود و با فاصله قرار دهید تا  به هم نچسپند و آب و مواد شوینده به خوبی در میان آنها عبور کرده و تمیز شوند.

3. ظروف پلاستیکی را در قسمت بالای دستگاه قرار دهید تا از المنت دستگاه دور باشند زیرا المنت گرما در بیشتر ماشین های ظرفشویی در پایین دستگاه قرار دارد. اگر وسایل پلاستیکی را در قفسه پایین بگذارید ممکن است باعث ذوب شدن و پیچ وتاب ظروف شود.

4. ظروف بزرگ مانند قابلمه ها و تابه را در سبد پایین قرار دهید و توجه داشته باشید به هیچ عنوان ظروف را داخل همدیگر قرار ندهید.

5. سعی کنید چاقوهای تیز و یا هر جسم تیزی را با دست شستشو دهید. قاشق، چنگال و کارد را طوری قرار دهید که دسته ی آنها رو به پایین باشد وآنها را داخل سبد مخصوص خود قرار دهید.

6. ظروف را قبل از اینکه داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید آب کشی نکنید چون با این کار بخش زیادی از آب و انرژی را به هدر داده اید و فقط کافیه پس مانده های غذایی را با دستمالی از روی ظروف پاک سازی کنید.

 

ب- شوینده های مخصوص و مناسب برای ماشین ظرفشویی

انتخاب شوینده ی مناسب برای ماشین ظرفشویی بسیار مهم است پس همیشه سعی کنید بهترین شوینده ها را برای کار با ماشین ظرفشویی انتخاب کنید. برای انتخاب ابتدا از همه ی شوینده ها استفاده کنید تا به بهترین نتیجه و عملکرد برسید و مطمئن شوید که کدام شوینده برای ماشین ظرفشویی و ظروفتان مناسب تر است.

 

شوینده های مخصوص و مناسب برای ماشین ظرفشویی

 

1. شوینده ی قرصی

شوینده های قرص مانند، سه نوع می باشند. قرص معمولی، قرص همه کاره، قرص کوانتوم که هر سه در بازار موجود می باشند. انتخاب ما برای کار با هر نوع ماشین ظرفشویی قرص کوانتوم است و دلیل آن تمیزی بی نظیر در شست وشوی ظروف است. توجه کنید وقتی از قرص برای شستن ظروف استفاده می کنید نمک و مایع جلا دهنده را خیلی کم همزمان استفاده کنید. و همچنین زمانی که از قرص کوانتوم استفاده می کنید نیازی نیست از جلا دهنده استفاده کنید زیرا جلادهنده ی کافی در قرص کوانتوم وجود دارد.

 

شوینده ی قرصی ماشین ظرفشویی

 

2. شوینده پودری

شوینده ی پودری نسبت به شوینده ی قرصی قیمتش مناسب تر بوده اما اگر بهترین عملکرد و کارایی را میخواهید بهتر است شوینده قرصی را جایگزین شوینده ی پودری کنید. زیرا شوینده پودری تقلبی در بازار زیاد است بنابراین باید برای انتخاب پودر اصل و باکیفیت دقت زیادی کنید.

 

شوینده ی پودری

 

3. شوینده ی ژله ای

شوینده ی ژله ای نیز مانند شوینده ی پودری است به صرفه و بی خطر برای کار با ماشین ظرفشویی. و اما اگر همراه با این محصول از نمک و مایع جلا دهنده استفاده کنید به بهترین شوینده برای ماشین ظرفشویی تبدیل خواهد شد.

 

شوینده ی ژله ای

 

از جمله مواد دیگری که برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی می توان از آن استفاده کرد عبارتند از:

 

4. نمک ظرفشویی

نکته ی مهمی که باید به ان توجه کنید و همیشه به یاد داشته باشید این است که هنگام روشن کردن ماشین ظرفشویی مخزن نمک آن را چک کنید و هیچ وقت بدون نمک با کیفیت ومناسب دستگاه ماشین ظرفشویی را روشن نکنید، زیرا نمک از بین برنده سختی آب ورودی به دستگاه می باشد. برای استفاده از ماشین ظرفشویی بهتر است ابتدا دفترچه ی راهنما را به خوبی مطالعه کنید زیرا در دفترچه ی راهنمای بعضی از ماشین های ظرفشویی نوشته شده که خود دستگاه مجهز به سخت گیری آب است، در این صورت لزومی ندارد که از نمک استفاده کنید.

 

نمک ظرفشویی

 

5. مایع جلا دهنده یا روغن براق کننده

مایع جلا دهنده که مکمل خشک کن دستگاه می باشد در مرحله اخر وارد سیکل دستگاه می شود و به خشک کن دستگاه کمک می کند تا هیچ لکه ی آبی بر روی ظرفها باقی نماند. توجه داشته باشید مقدار مایع باید به اندازه کافی باشد زیرا مقدار زیاد آن باعث خش دار شدن ظروف می شود و مقدار کم آن باعث می شود روی ظروف لک باقی بماند.

 

مایع جلا دهنده یا روغن براق کننده ماشین ظرفشویی

 

6. ضد عفونی کننده

در ماشین ظرفشویی به کمک آب داغ و ضد عفونی کننده های مخصوص ظروف، ظروف بیشتر و بهتر ضدعفونی و تمیز می شود. ظروف براق و شفاف می شوند بدون اینکه خط و خشی به آنها زده شود.

 

7. جرم گیری دستگاه ماشین ظرفشویی

جرم گیری دستگاه ماشین ظرفشویی را فراموش نکنید. جرم گیری ماشین ظرفشویی باید هر 60 بار بعد از استفاده از ماشین انجام شود تا از رسوبات آهکی و چربی ها داخل دستگاه جلوگیری به عمل آید و داخل لوله و منفذ های دستگاه پاک سازی شود و دستگاه ماشین ظرفشویی طول عمر بیشتری داشته باشد.

 

جرم گیری دستگاه ماشین ظرفشویی

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا