مرتب سازی براساس :
  • جدید ترین
  • پرفروش ترین
  • محبوب ترین
  • پربازدیدترین
  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • تخفیف دار
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

رفع بوی بد ماشین لباسشویی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱/۲۴ سه شنبه
رفع بوی بد ماشین لباسشویی
چکیده این مقاله : بوی بد ماشین لباسشویی می تواند دلایل بسیاری داشته باشد. جهت رفع بوی بد ماشین لباسشویی راهکارهایی را بیان کردیم با خواندن این مطلب با ما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 0 دقیقه
  • 0 نظر
  • 736 بازدید

راهکارهای رفع بوی بد ماشین لباسشویی کدام ها هستند؟

آیا تا به حال بوی ماشین لباسشویی برای شما آزار دهنده بوده است؟ آیا پیش آمده که با خود فکر کنید برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی اقدام کنید و چگونه آن را از بین ببرید؟ اگر این ها سوالات ذهن شما می باشند، ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا به جواب قطعی برسید. سپس شما با انجام و رعایت این نکات، دیگر از بوی بد ماشین لباسشویی رنج نمی برید. همان طور که می دانید ماشین لباسشویی کاربرد و نقش بسیار مهمی در زندگی همگی دارد. به طوری که می توان ماشین لباسشویی را با یک کدبانوی خانه دار، تا حدود زیادی برابر دانست. تنها وظیفه ی شما در قبال این همه مسئولیت و کاری که ماشین لباسشویی برای شما انجام می دهد، نگهداری صحیح و استفاده ی درست از این دستگاه می باشد.

 

راهکارهای رفع بوی بد ماشین لباسشویی کدام ها هستند؟

 

دلایل بوی بد ماشین لباسشویی چیست؟

در خواندن این مقاله با ما همراه باشید، تا بلکه با بیان راهکارهای رفع بوی بد ماشین لباسشویی بتوانیم شما را راهنمایی کنیم. اما قبل از هر چیزی باید به بعضی از دلایلی اشاره کنیم که باعث بوی بد داخل ماشین لباسشویی می شوند.

 

ماندن لباس ها برای مدت طولانی در داخل ماشین لباسشویی

زمانی که کار ماشین لباسشویی به اتمام می رسد، فورا باید به محض باز شدن درب دستگاه، لباس ها را بیرون بیاورید. ماندن لباس ها در ماشین لباسشویی باعث می شود که رطوبت و بخار به همراه گرمای داخل لباسشویی، علاوه بر ایجاد رسوب، محیط مساعد و مناسبی برای رشد قارچ ها و باکتری ها خواهد بود. هم چنین ماندن لباس ها در داخل ماشین لباسشویی، باعث به وجود آمدن بوی نامطبوعی در داخل دستگاه خواهد شد. با خارج کردن به موقع لباس ها، می توانید از به وجود آمدن بوی بد جلوگیری کنید.

 

خشک نکردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

لازم به ذکر است که بدانید، بیشتر باکتری ها، قارچ ها، جرم ها و رسوبات به دلیل رطوبت موجود در لاستیک در این بخش جمع می شوند. بنابراین لازم است که حتما حتما هر بار که شستشوی لباس ها به اتمام می رسد، درب ماشین لباسشویی را باز کرده و با یک دستمال تمیز آب داخل لاستیک را به خوبی خشک کنید و درب آن را نیمه باز بگذارید. در غیر این صورت باید بوی بد و نامطبوع را که از لاستیک لباسشویی بیرون می آید تحمل کنید.

 

بستن درب ماشین لباسشویی

بعد از انجام مراحل شستشو، بیشتر کاربران زمانی که لباس ها را از ماشین لباسشویی در می آوردند، بلافاصله درب دستگاه را می بندند. این روش نادرست می باشد، زیرا با بسته بودن درب دستگاه هوای داخل دستگاه تهویه نمی شود. بنابراین گرما و رطوبت تا حدود زیادی در دستگاه باقی می ماند، و این شرایط باعث ایجاد بدترین بو در ماشین لباسشویی خواهد شد.

 

عدم توجه به تمیز کردن جا پودری ماشین لباسشویی

تمیز کردن و شستن جا پودری ماشین لباسشویی کاری بسیار راحت می باشد. ممکن است قسمت هایی از دیواره های جا پودری، مواد شوینده به خود بگیرد و سفت شود، سپس به مرور زمان بوی بد به خود بگیرد. بنابراین لازم است هر چند وقت یک بار جا پودری را از دستگاه بیرون بکشید و با آب به خوبی شستشو دهید. شما با انجام این کار راحت و ساده می توانید مانع از پخش بوی نامطبوع در داخل ماشین لباسشویی شوید.

 

عدم تمیز کردن فیلتر و پمپ تخلیه

یکی از بخش های مهم ماشین لباسشویی فیلتر تخلیه می باشد که تمیز نکردن به موقع آن می تواند نقش مهمی در بد بو کردن ماشین لباسشویی و همچنین لباس ها داشته باشد. اگر از تمیز کردن فیلتر تخلیه غافل شوید ماندگاری رسوب باعث می شود، تا در دستگاه بوی بدی ایجاد شود و این بو هنگام شستشو به لباس ها نیز سرایت کند. بنابراین تمیز کردن فیلتر و پمپ تخلیه را بعد از چند بار استفاده از ماشین لباسشویی فراموش نکنید.

 

تعمیر و سرویس دهی ماشین لباسشویی را از یاد نبرید

ماشین لباسشویی نیز مانند بعضی از لوازم خانگی دیگر به مراقبت و سرویس دهی نیاز دارد. اولا شما باید همه ی تلاش خود را در نگهداری صحیح از ماشین لباسشویی به عمل آورید. ماشین لباسشویی سالیانه نیاز به سرویس دهی پیدا خواهد کرد. با سرویس ماشین لباسشویی، از ایجاد رسوب و جرم در بخش های مختلف آن و همچنین عدم گرفتگی و مشکل در لوله های تخلیه و ورودی آب دستگاه مطمئن شده و از ایجاد مشکلات بزرگ تر و جبران ناپذیر جلوگیری خواهید کرد.

 

راهکارهای رفع بوی بد ماشین لباسشویی

1. به خوبی تمیز کردن ماشین لباسشویی

2. استفاده از آب گرم برا شستشوی لباس ها

3. استفاده از شوینده های مناسب ماشین لباسشویی

4. جرم گیری ماشین لباسشویی با مخلوط سرکه و جوش شیرین

5. بهبود بخشیدن جریان هوای ماشین لباسشویی

 

1) به خوبی تمیز کردن ماشین لباسشویی: همان طور که در بالا اشاره کردیم بوی بد ماشین لباسشویی می تواند دلایل زیادی داشته باشد. بنابراین برای این که شما به این موضوع شک نکنید که بوی بد دستگاه می تواند ناشی از چه چیزی باشد، لازم است هر چند بار بعد از استفاده از دستگاه تمام قسمت های آن، از قبیل جا پودری، لاستیک درب دستگاه، فیلتر تخلیه و ... را به خوبی تمیزکاری کنید و با انجام این مراحل ساده، از به وجود آمدن بوی بد و نامطبوع جلوگیری کنید.

 

2) استفاده از آب گرم برای شستشوی لباس ها: برخی از کاربران برای صرفه جویی در مصرف انرژی، معمولا از تنظیمات آب سرد برای شستشوی لباس ها استفاده می کنند. اما باید بدانید که بسیار مهم است که آخرین استفاده ی شستشو از ماشین لباسشویی در روز را حتما با آب گرم انجام دهید. تا هر گونه مواد باقی مانده در داخل دستگاه از بین برود.

 

3) استفاده از شوینده های مناسب ماشین لباسشویی: لازم است برای ماشین لباسشویی خود، از شوینده های با کیفیت و مناسب استفاده کنید. شوینده هایی که کف مناسبی در دستگاه ایجاد می کنند و در آخر نیز کف صابونی کمتری به وجود می آورند که در دستگاه باقی می ماند. این موضوع باعث بهبود کیفیت شستشو می شود و بوی نامطبوعی در دستگاه ایجاد نمی کند.

 

4) جرم گیری ماشین لباسشویی با مخلوط سرکه و جوش شیرین: یکی از مهم ترین کارهایی که برای جلوگیری و رفع بوی بد ماشین لباسشویی باید انجام بدهید، جرم گیری دستگاه با مخلوط سرکه و جوش شیرین می باشد. برای انجام این کار دو لیوان سرکه و مقداری از جوش شیرین را داخل دیگ ماشین لباسشویی بریزید. سپس برنامه ی ماشین لباسشویی را روی بالاترین دما و بیشترین تایمر قرار دهید و اجازه دهید تا عمل شستشو بدون لباس انجام گیرد. رفع بوی بد ماشین لباسشویی با مخلوط سرکه و جوش شیرین یکی از بهترین راهکارها برای رفع این مشکل می باشد. زیرا ترکیب جوش شیرین و سرکه در حل نمودن چربی ها، چرک ها، باکتری ها و سایر مواد باقی مانده در دستگاه بسیار موثر می باشد.

 

5) بهبود بخشیدن جریان هوای ماشین لباسشویی: اگر بعد از تمام شدن شستشوی لباس ها، بلافاصله البسه ها را از داخل محفظه ی ماشین لباسشویی بیرون بیاورید، رطوبت و گرما داخل دستگاه حبس نمی شود. همچنین از به وجود آمدن شرایط مناسب برای قارچ ها و باکتری ها جلوگیری می شود و به همین ترتیب بوی بد و نامطبوع هم در ماشین لباسشویی به وجود نمی آید. البته نباید باز گذاشتن درب دستگاه نیز فراموش شود. با باز گذاشتن درب دستگاه، تهویه ی هوا به درستی انجام می شود و قسمت داخلی دیگ آن هم به خوبی خشک می شود.

 

کلام آخر

کاربران عزیز توجه داشته باشید که قبل از اینکه مجبور به چاره و درمان کار شوید، از به وجود آمدن هر مشکلی جلوگیری کنید. در نظر داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین سعی کنید قبل از اینکه به فکر رفع بوی بد ماشین لباسشویی باشید، سعی کنید با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله مانع از به وجود آمدن بوی بد و نامطبوع در ماشین لباسشویی خود شوید.

 

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه خرید لوازم خانگی از بانه | فروشگاه اینترنتی بنان کالا محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا